18.05.2014 Bozdağ Kaza Raporu
Moderatör: Moderatör Ekibi
- Elif Krktk
- Mesajlar: 50
- Kayıt: 17.07.2011, 13:27
- Ad Soyad: Elif Kurukütük
- Şehir: İzmir
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 1
- Yaş: 29
- Pilot Menüsü:
http://www.youtube.com/watch?v=XXI6_YRW ... e=youtu.be
tekrardan geçmiş olsun kazanın videosu.
tekrardan geçmiş olsun kazanın videosu.
- garadark
- Mesajlar: 160
- Kayıt: 28.08.2010, 23:21
- Ad Soyad: Gökhan Çevik
- Şehir: Sabanozu/ Cankiri
- Aldığı Beğeni: 3 / 0
- Yaş: 51
- Pilot Menüsü:
Başlangıcını göremediğim için birşey yazamıyorum,
Ama iki sene once tüm inişlerini oldukça enerjili yapan cross uçan bir arkadaş
yarım metre kala girdiği dust evil'den 7-8 metre irtifa alarak harness üzeri sırt üstü sert bir iniş yapmıştı. (düşmüştü)
İnişlerde normal süzülüş yerine tecrübe dahilinde hızlı inişler
bu tür istenmeyen durumlarda pilot'a daha fazla enerji kullanma imkanı sağlıyor.
Bu benim kişisel görüşümdür!!
Herkes kendisini geliştirerek, tecrübesi dahilinde uçmalı.
Her uçuş bir hedef dahilinde ayrı bir tecrübe olmalı.
Pilot arkadaşa tekrar geçmiş olsun.
Ama iki sene once tüm inişlerini oldukça enerjili yapan cross uçan bir arkadaş
yarım metre kala girdiği dust evil'den 7-8 metre irtifa alarak harness üzeri sırt üstü sert bir iniş yapmıştı. (düşmüştü)
İnişlerde normal süzülüş yerine tecrübe dahilinde hızlı inişler
bu tür istenmeyen durumlarda pilot'a daha fazla enerji kullanma imkanı sağlıyor.
Bu benim kişisel görüşümdür!!
Herkes kendisini geliştirerek, tecrübesi dahilinde uçmalı.
Her uçuş bir hedef dahilinde ayrı bir tecrübe olmalı.
Pilot arkadaşa tekrar geçmiş olsun.
- afsin
- Mesajlar: 301
- Kayıt: 28.09.2006, 14:07
- Ad Soyad: Hüseyin Afşin Oral
- Şehir: Manisa
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Yaş: 46
- Pilot Menüsü:
geçmiş olsun
çok üzüldüğümü ifade etmek isterim..geçmiş olsun..en kısa sürede iyileşmen dileği ile..
tüm mashavk ailesi adına.
afşin
tüm mashavk ailesi adına.
afşin
- htamerursavas
- Mesajlar: 198
- Kayıt: 26.10.2012, 23:32
- Ad Soyad: Hüseyin Tamer Ursavaş
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 91 / 9
- Pilot Menüsü:
Kaza raporu için sana ve video için Elife çok teşekkür ederim.
''dust devil darbesiyle kabardığını gördüm hemen ardından bana kaçmak için hamle fırsatı tanımadan kanadın boşaldığını hissettim derin bir pompayla kanadın önden kapanmasını engelledim ve hücrelerin bir kısmı kırıldı,daha frenleri sıfırlamadan sağdan %70-80 civarında asimetrik yedim,asimetrikle beraber müdahalede ki bir anlık gecikmeyle kanat 180 derece döndü,bu noktada 3 metre civarında bir irtifam kalmıştı,sol çaprazımda bir ahır ve biraz ilerde karşımda yan yana dikilmiş ağaçlar vardı,kanat açılmıştı ve öndeydi enerjisiyle beni yere doğru savuracaktı yüzüstü yere vurmamak için bu noktada stol bastım ve stolla sırtımın üstüne sert bir iniş yaptım.''
Diye yazmışsın video ile çok eğitici öğretici oldu belki de senin yerinde olsam ben bu kadar hızlı stol basamazdım...
Videoda gördüğüm kadarıyla bu kanadı boşaldığını hissettikten sonrası görülüyor ve sağdan asimetrik değil sanki frontal collaps oluyor gibi gördüm. Sol tarafın %30 açık kalıyor ve kanat afedersin ama hayvan gibi saldırıp 90 derece dönüyor. Sende kanattan altta kalmayıp insan gibi stol basmışsın ki kanat daha tepene gelmeden stola düşüyor. Bu son yaptığın stol bence takdire şayan bir stol çünkü sarkaç etkisiyle sert bir çarpışmayı kurtarmışsın. Senin yerinde ben olsam böyle basamayabilirdim. Tebrik ederim...
Ancak böyle durumları yaşamamak için Gökhan Çevik'in de dediği gibi iniş yaklaşmasında keskin S'ler yerine yumuşak S'ler hızını korumanı sağlar.
''dust devil darbesiyle kabardığını gördüm hemen ardından bana kaçmak için hamle fırsatı tanımadan kanadın boşaldığını hissettim derin bir pompayla kanadın önden kapanmasını engelledim ve hücrelerin bir kısmı kırıldı,daha frenleri sıfırlamadan sağdan %70-80 civarında asimetrik yedim,asimetrikle beraber müdahalede ki bir anlık gecikmeyle kanat 180 derece döndü,bu noktada 3 metre civarında bir irtifam kalmıştı,sol çaprazımda bir ahır ve biraz ilerde karşımda yan yana dikilmiş ağaçlar vardı,kanat açılmıştı ve öndeydi enerjisiyle beni yere doğru savuracaktı yüzüstü yere vurmamak için bu noktada stol bastım ve stolla sırtımın üstüne sert bir iniş yaptım.''
Diye yazmışsın video ile çok eğitici öğretici oldu belki de senin yerinde olsam ben bu kadar hızlı stol basamazdım...
Videoda gördüğüm kadarıyla bu kanadı boşaldığını hissettikten sonrası görülüyor ve sağdan asimetrik değil sanki frontal collaps oluyor gibi gördüm. Sol tarafın %30 açık kalıyor ve kanat afedersin ama hayvan gibi saldırıp 90 derece dönüyor. Sende kanattan altta kalmayıp insan gibi stol basmışsın ki kanat daha tepene gelmeden stola düşüyor. Bu son yaptığın stol bence takdire şayan bir stol çünkü sarkaç etkisiyle sert bir çarpışmayı kurtarmışsın. Senin yerinde ben olsam böyle basamayabilirdim. Tebrik ederim...
Ancak böyle durumları yaşamamak için Gökhan Çevik'in de dediği gibi iniş yaklaşmasında keskin S'ler yerine yumuşak S'ler hızını korumanı sağlar.
- selcuk.ozcan
- Mesajlar: 4
- Kayıt: 03.12.2012, 11:11
- Ad Soyad: Selçuk Özcan
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Elif'e ben de video için teşekkür ederim
Hüseyin bey videoda 'sağdan %70-80 asimetrik yedim' kısmından sonrası var.kazanın başı yok
farklı bir açıdan bakacak olursak kanadın 90 derece dönüşüne izin vermeseydim o stolu basmak zorunda kalmayacaktım,o dönüşten sonra tek şansım (bana göre) stoldu,bu noktada kazayı ve indiğim yeri görenlerin yorumu daha geçerli olacaktır,stol için erkenci davranmış da olabilirim
Hüseyin bey videoda 'sağdan %70-80 asimetrik yedim' kısmından sonrası var.kazanın başı yok
farklı bir açıdan bakacak olursak kanadın 90 derece dönüşüne izin vermeseydim o stolu basmak zorunda kalmayacaktım,o dönüşten sonra tek şansım (bana göre) stoldu,bu noktada kazayı ve indiğim yeri görenlerin yorumu daha geçerli olacaktır,stol için erkenci davranmış da olabilirim