KAZA ISTATISTIKLERI (Ulkelere gore)

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

KAZA ISTATISTIKLERI (Ulkelere gore)

Mesaj #1 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 6 yıl önce (06.05.2005, 18:01)

Selamlar,

Merak ustune yeni bir calisma baslattiyoruz. Ulkemizde bildigimiz kadari ile gectigimiz sene (2004) hepsi Babadag Ucuslarinda yapilan kazalar
sonucunda 8 kisiyi yamacparasutu kazalari sonucunda kaybetmistik. Bunlardan sadece THK"dan egitimi alip o gunlerde tekamul egitimi icin
Oludenizde olan THK gurubu ile beraber Serbest Ucus yapmakta olan Dr.Cemal Bisturi beyi Turk pilotu olarak sayabiliyoruz. Fakat vefat edenler
arasinda 2 adetde tandem yolcusu var, bunlarda Turk Pilotlarinin yaptiklari kazalardir.

Sonuc olarak, 2004 senesinde ulkemizde, 1 Turk Pilot ve 3 Olumcul Turk Pilot Kazasi ve genel toplamda 7 kazada toplam 8 yerli/yabanci hayatini
kaybetmistir.

Peki baska ulkelerde ne kadar yamacparasutu kazasi olmaktadir, kac kisi vefat etmekte veya ciddi sakatlanmalara maruz kalmaktadir, bunu merak
ettik vede yavas yavas arastirmaya basladik.

Avustralya federasyonunun guvenlikten sorumlu ilgilisi Turk asilli tanidik bir pilottur, kendisine yazdim ve cevap bekliyorum.

Fransiz federasyonu uyeleri bana kendi federasyon sayfalarindaki ilgili bolumu isaret ettiler, bunu kisaca tercume edip anlamaya calisiyorum,
toparlayabilirsem buradan yayinlayacagim.

Diger federasyonlara da teker teker yazmak zorunda kalinacagini anliyorum, cunku merkezi bir bilgi/veri bankasi malesef bulunmamakta (ki bence buda buyuk bir eksiklik), neyse usenmeyip hepsinin kapisini calmak zorunda kalacagiz gibi . .bakalim haber ciktikca burdan yayinlariz artik . .

++
Ingiliz federasyonu BHPA"dan cok kisa bir cevap geldi. Orijinali aynen asagidaki gibidir:

Subject: BHPA fatalities

Deniz

The BHPA have averaged 3 fatalities per year in the last ten years. I can not give you the Euro stats as the European database is not fully functioning yet (will be later this year) and even then the Euro data will only cover 2004 onwards. Suggest you contact individual associations for their data. It is very difficult to make comparisons without knowing membership statistics and average flying hours etc as well as just the fatality numbers.

Good luck

Dave Thompson

BHPA Technical Officer
Tel/Fax: 01792 469244
Mob: 07957 421825
Email: david-thompson (at) bhpa.co.uk
Web: www.bhpa.co.uk

+++

Turkcesi: Ingiliz federasyonu uyelerinden hersene (ortalama) 3 yamacparasutu pilotu hayatini kaybetmektedir. Avrupa ustune istatistiki bilgileri verme imkanimiz yok cunku AVRUPA BILGIBANKASI tam olarak calismaya gecmemistir (bu sene itibari ile calismaya baslayacaktir) ve bu durumda dahi eldeki istatistiki bilgiler 2004 senesi ve sonrasina ait olacaktir. Dolayisi ile size, teker teker diger federasyonlar ile irtibata gecmenizi tavsiye ederim. Federasyonlarin uye sayilarini, ortalama uculan saatleri bilmeden, sadece olen pilot sayisi ile karsilastirma yapmaya kalkmak cok zor olacaktir.

Bol Sanslar
Dave Thomson/Ingiliz Federasyonu Teknik KOmite Baskani

+++

iyi guzel demiste . .insan bunlari derken . . bari Ingiliz federasyonunun uye sayisi shu kadardir . . ortalama uculan saat (tahmini bile olsa) shu kadardir . .diye kendi federasyonuna ait bilgileri verir bari . . ayrica ortalama sene 3 derken . . ingiltere disinda ucarken hayatini kaybeden pilotlar buna dahilmidir . . eger pilot Ingiliz federasyonuna uye olmamis bir
Ingiliz pilot ise sayilmaktamidir .. ne bileyim soracak o kadar cok soru cikarki ama eminim cogunun cevabi bunlardada yoktur. .

Neyse genede enteresan olan bilgi ORTAK bir AVRUPA DATA BANKASI ustunde calismalarin bitirilmek uzere oldugudur . .

Fakat hangi federasyonlarin (6 adet Avrupa Federasyonu diye duyumlar var ama hangileri !!) bu ortak calisma icinde olduklari acik degildir . .

TYYF "nin kurulusunu takiben bu tip calismalara ivedilikle ORTAK olarak katilmasi gerekecektir.

Saygilar/Deniz Erenler


Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

FFVL: Fransiz Federasyonu Dokumanlari

Mesaj #2 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 6 yıl önce (06.05.2005, 19:04)

Selamlar,

http://www.ffvl.fr/FFVL/Commission_securite/documents/ Yukardan 6.dokuman "Bilan 2004"

gelen sayfada 8. satirda "dont deces parapente"

2003 6 kisi ( + 3 adet delta pilotu) / 2004 12 kisi (hepsi yamacparasutu pilotu)

2004 senesinde Fransiz Alplerinde olen yamacparasutu pilot sayisi 12 kisi / ORAN ikibinde 1 !!

toplam pilot sayisi 25,473 (Ohaaa . .bide bu kayitli olani yani . .) fakat uye sayisi 2003 senesinden (ortalama) 10 % dusmus

toplam kaza sayisi

2003 senesi 565 ( her 100 pilottan 2"si) ciddi kaza sayisi 164
2004 senesi 398 ( yuzde 1.5) ciddi kaza sayisi 91

49 tandem kazasi - yuzde 20 artis var
single kazalarinde - yuzde 8 dusus var

- (Ciddi) Tandem kazalari agir hava sartlarinda ucmaya calismaktan vede kapanmalardan mutevellit
- Tandem kazalarinda fatura yolcuya cikiyor (ozellikle inis ve kalkislarda meydana gelen bircok hafif kaza var)

- kazalarin cogu kalkis (erken oturma/tepeye dogru donme gibi) ve inis"te (agaca,eve,dama,elektrik tellerine,citlere, yerde katlayan baska pilotlarin ustune inmeler)
esnasinda olmaktadir.

- havada carpismalar artmaktadir (uculan tepelerin kalabaliklasmasi, hava trafik kurallarinin adam gibi ogretilmemesi veya uyulmamasi gibi sebepler)
(2004 senesindede Babadag 1900 onunde 2 hollandali pilot havada carpisip oldu)

- Stall"lar (pilotlarin minimum surat vede gradyan konusunda daha fazla bilinclendirilmesi gerekmektedir)

- kapanma sonrasi pilotlarin asiri gereksiz reaksiyon vermeleri (bu konu ustundede egitimlerde durulmalidir)

- 4 adet kazaninda sebebi Ucus Oncesi Son Kontrollarin PREFLIGHT eksikliginden olmustur.

++

2003/2004 senelerine ait toplu bilgiler hakkinda daha etrafli bilgi icin fransiz kalmamak isteyenler buyursun tercume edip gerisini okusun, ve hatta usenmezlerse 2001/2002/2003 senelerine ait ekte verdigim ceterelerede bakabilirsiniz . . hangi gun nasi bir pilot nerede neden nasil vede hangi kanatla kaza yapmis ve sonucu ne olmus vesair . .

Bu sekil BILGI BANKASININ, kurulusunu takiben GUNCEL olarak "TYYF" tarafindanda tutulmasi (klasik kulaktan dolma iskembeden olma torkish cetereleri yerine ..),bunlardan dogru sonuclar, programlar/sonuclar cikarilmasi acisindan, ulke yamacparasutu (hepimiz) icin hayirli olacaktir.


Saygilar/Deniz Erenler
Dosya ekleri
FFVL2003.pdf
2003 senesi Fransiz Fed. Kaza Istatistikleri
(269.03 KiB) 1183 kere indirildi
FFVL2002.pdf
2002 senesi Fransiz Fed. Kaza Istatistikleri
(58.47 KiB) 560 kere indirildi
FFVL2001.pdf
2001 senesi Fransiz Fed. Kaza Istatistikleri
(50.34 KiB) 424 kere indirildi

Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Avustralya Federasyonundan :

Mesaj #3 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 6 yıl önce (09.05.2005, 15:36)

Selamlar,

Avustralya Federasyonu Yonetim Kurulu Uyesi dostumuzdan
Konu ustune gelen mesaj :


Evet burada federasyon bu istatistikleri tutuyor ama bunun icin bu
bilgileri ofisten istemem lazim. Ayrica bunu diger yonetim kurulu
uyelerine bildirip onlarin da onayini almam uygun olur. Ama kendi
gozlemlerimi soyleyebilirim. HGFA'nin yaklasik 3000 uyesi var ve
ortalama yilda 1 yada 2 pilot kaybediyoruz.

FAI kaza istatistikleri icin bir calisma baslatti saniyorum. Bildigim
kadari ile bu calisma daha baslangic asamasinda, ellerinde nasil bilgi
var bilemiyorum.

Kanada federasyonununda bu konuda bir calismasida var galiba.

Bizim kaza istatistikleri calismamiz var, daha baslangic asamasinda ve
tamamlandiginda eldeki kaza istatistiklerini internet uzerinden
federasyon uyelerinin gorebilecegi bir sekile sokmak istiyoruz.

HGFA su ana kadar bu konuda ciddi bir calisma yapmamis ve
eldeki bilgilerin ne derece guvenilir oldugunu bilemiyorum.

Saygilar
Hakim

BITER
---------


Edinmekte oldugum izlenim :

Federasyonlardan gelen istastikler vede rakamlar"a guvenmek zorundayiz. Federasyonlar "kendilerine uye olan pilotlarin" gecirdikleri kazalari "rapor edildikce..." Not ve Etud etmektedirler.

Avustralyada 2004 Aralik Ayinda HAY"da yapilan Dunya YelkenKanat Sampiyonasinda, NORVEC"li bir YK Yarismaci kaza gecirip vefat etmistir. Fransada 2004 senesinde Annecy golu ustunde Akro yaparken kaza geciren baska bir NORVEC"li YP egitmen pilot vefat etmistir. Gene 2004 senesinde Meksika (Valle de Bravo) ve Guney Afrikada ciddi kazalar gecirip vefat eden NORVEC"li pilotlar vardi diye hatirliyorum.

Avustralya federasyonu istatistiklerinde bu cesit ziyaretci pilotlarin kazalarina ustune bir bilgiye rastgelecegimizi zannetmiyorum.

Gecen sene sadece Fransa"nin Alpler bolgesinde 50 pilotun yasamini kaybettigi (yerel polis ve hastahane + sigorta raporlarindan toparlanabilen bilgilere İstinaden) onde gecen yamacparasutu dergilerinde yazilmis vede uluslararasi yamacparasutu guruplari/forumlarinda tartisilmistir, fakat Fransiz federasyonu Sayfalarinda 2004 senesinde tum Fransada sadece 12 yamacparasutu pilotu hayatini kaybetmistir diye geciyor, ornegin Annecy"de vefat eden Norvecli pilot burda kayit edilmemis olsa gerek.

Meksikada ve guney afrikada ilgililere ulasabilsek (ki deniyoruz) bize gelecek rakamlarda eminim bu Norvecli pilotlar Sayilmayacaktir. Donup Norvec federasyonuna sordugumuzda (ki yapacagiz) acaba bu kaybedilen pilotlar onlarin istatistikleri icinde gorunuyormu, yoksa gorunmuyormu ??

Ayrica mesela Fransada Fransiz Federasyonuna uye olmayan bir fransiz (veyahutta diyelim uye imis ama aidat odememis vede Artik 3.sahis sigortasi Fransiz Fed tarafindan karsilanmiyor !!) pilot kaza yaptiginda, Fransiz istatistikleri icinde Yer buluyormu ??

Bu sorulara asla tam dogru bir cevap alabilecegimizi zannetmiyorum.

Fakat simdi shuda var:

25000 uyesi olan Fransiz Federasyonu senede ortalama 10 pilot kaybetmekte, 5000 uyesi olan Ingiliz Federasyonu senede ortalama 3 pilot, 3000 uyesi olan Avustralya Federasyonu senede ortalama 1-2 pilot

Yani hersene 1500/2500 pilottan biri hayatini kaybetmekte

++
Diger ulkelerin federasyonlarina ulasip kendilerinden daha etrafli bilgi edindikce yayinlamaya devam edecegiz.

Saygilar/Deniz Erenler

Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Kanada Federasyonu Kaza Istatistikleri !!

Mesaj #4 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 6 yıl önce (10.05.2005, 16:36)

Iyi Gunler,


Kanada Federasyonuna bagli pilotlarin kaza istatistikleri ve olumcul kaza sayilari asagidaki linkten gorulebilir.
Sayfa gercekten cok guzel ve guncellestirilmis. Zannederim, gectigimiz Nisan ayi sonunda Florida (Amerika) YelkenKanat Yarismasinda
gosteri yaparken kaza yapip vefat edip olen Chris Muller"in kazasida eklenmis durumda. . .

http://www.hpac.ca/safety/statistics/st ... #fatalties

1972 senesinden beri toplam 64 pilot kaybetmisler, bunlardan sadece (sonuncusu 2000 senesinde) 7 tanesi yamacparasutu pilotu,

90 senesinde 1 pilot (vinc ile kalkan)
92 senesinde 1 pilot
93 senesinde 1 pilot
96 senesinde 1 pilot (vinc ile kalkan)
97 senesinde 1 pilot
98 senesinde 1 pilot
00 senesinde 1 pilot
--

2000 senesinden beri, vefat eden YelkenKanat pilot sayisi ise 10 adet (4 tanesi vincli kalkis + 4 tanesi TANDEM)

yani 2000"den beri bakarsak, toplam 11 kisi vefat etmis . .

peki toplamda kac adet pilot uyesi var Kanada Federasyonunun ??

2000 senesinden beri ortalama 750 uyesi var ki, bunlarin 300 kadari Yelken Kanat pilotu iken sadece 450 kadar YamacParasutu pilotlari var . .

++

Yelken Kanat daha emniyetli diyenlerin, dikkatine sunulur. Ozellikle Vincli kalkis yapan vede tandem ucan yelken kanatci pilotlarin belli bir miktar
daha fazla kaza riski tasidiklari gozden kacmamaktadir.

++

Dikkatimi ceken baska bir noktada, dunyada kurulus tarihleri 30-35 sene evvelsine uzanan koklu, ulusal yelkenkanat ve yamacparasutu federasyonlarinin uye sayisi devamli olarak dusmektedir.

Danimarka federasyonu resmen kendi GSGM mali destegini kaybetmemek icin rakamlar (reel olarak yarisi yelken kanatci 400 civarinda uyeleri oldugunu tahmin ediyorum) ustunde oynayip, caresiz sekilde uch kagit yapma yollarini ararken, Kanada Federasyonunun yukarida verilen sayfasindanda gorulebilecegi gibi, uye sayisida 1000"ler civarindan 750"ler civarina dusmus durumda . .

Ornegin, Fransiz federasyonu gibi MEGA Uye sayisina sahip bir kurumda 2003 senesinden 2004 senesine yaklasik ortalama yuzde 10 civarinda bir dusus var, vede "peki yuzde 10"luk dusus, kac pilota tekabul eder ?" diye merak ederseniz . . 2500 fransiz pilotu ediyor . .


Yani federasyonlar acisindan, daha dogrusu dunyada YelkenKanat ve YamacParasutu sporunun gelismesi acisindan durum, tersine donmus durumda.

YelkenKanat"a yeni giren sporcu sayisi yok denecek kadar az iken, zaten yapanlarin sayisi ciddi sekilde dusus gostermekte . .

YamacParasutu ise bu kaybolan YelkenKanat sporcu sayisi kadar artmakta iken, son senelerde, goruyoruzki, yamacparasutu de bir duraksamaya girmis (ozellikle KiteSurf gibi gelisen alternatiflerin isiginda sadece sporcular degil URETICILER"dede gelisen bu cesit yeni pazarlara kaymalar var . .) durumda . . Bunda muhtemelen yamacparasutundeki gelismelerin tikanip kalmasinin (veya cok yavas/onemsiz gelismeler olmasinin) cok buyuk payi var.

Diger taraftan, yamacparasutu genis kitleler tarafindan kabul goren "IN" bir spor olarak kabul gormemekte. . Genclige yonelik bir sporda degil . . Gencleri ceken degil, iten bircok tarafi var . .vede genis kamuoyu tarafindan EXTREME yani U C U K bir spor olarak degil,

DIREK OLARAK "T E H L I K E L I" BIR SPOR/HOBI olarak gorulmekte vede bu algilama ile direk olarak itici olmakta.


Bu algilamayi kirmaktada, sporun icinden gelenlerin temsili, cok yetersiz ve basarisiz kalmakta . . simdi bunu ifade etmek cok zor ama belki -teshbihte hata olmaz diyerekten/affiniza siginaraktan- baska bir ornekle daha rahat anlatabiliriz . .

nasil bizler yurtdisindaki Turklerin bir kismi malesef ulkemizi duzgun sekilde temsil etmekten uzak diye sitem ederiz, belkide benzer bir durumda yamacparasutunun (dunya capinda) temsilinde var . . Umarim duzelir diyelim, cunku aksi takdirde bu spor, aynen sporculari gibi !!
kendi mecrasi icinde . . . .


Saygilar/Deniz Erenler

Kullanıcı avatarı
mahomedia
Mesajlar: 173
Kayıt: 31.08.2004, 23:57
Ad Soyad: M. Emin Öner
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen mahomedia » 1 on yıl 6 yıl önce (11.05.2005, 07:07)

Konu dışı ama idare edin napayım:P
En alttaki listeye dikkat edilecek olursa 1993 yılından önce hiç yamaç paraşütü pilotu kayıtlarda yok. Bu tarihten önceki kısım için YK/YP kıyaslaması yapamazsınız. Bundan sonraki kısımda ise kazalar birbirine yakın. Ayrıca buradaki kazaların hangi koşullarda oluştuğu da net olarak ortada değil. Örneğin yamaç paraşütünü yere seremeyeceğiniz rüzgarlarda yelkenkanat ile saatlerce uçabilirsiniz:) Dolayısıyla böyle bir durumda paraşüt uçuşu olmadığı gibi kazasının da olma ihtimali yoktur. (kaza sayısı)/(yapılan uçuş sayısı) gibi bir kıyaslama ile hangisinin emniyetli olduğuna kara verebilirsiniz ancak buradaki sonuçlardan bu yorumu çıkartmak pek objektif bir davranış değil bence.

Selamlar :lol: ...

++

Yelken Kanat daha emniyetli diyenlerin, dikkatine sunulur. Ozellikle Vincli kalkis yapan vede tandem ucan yelken kanatci pilotlarin belli bir miktar
daha fazla kaza riski tasidiklari gozden kacmamaktadir.

++

Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Isvec YP Federasyonu Guvelik Komitesi Baskanindan Cevap:

Mesaj #6 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 6 yıl önce (11.05.2005, 15:44)

Iyi Gunler,

Isvec"lilerden gelen cevabin Ingilizce asli aynen asagidadir. Kisaca Turkceye cevirir isek:


Isvec"te, hem YamacParasutu Federasyonu, hemde ayri olarak YelkenKanat Federasyonu vardir. O sebepten, asagidaki bilgiler sadece YamacParasutu ile ilgili olarak anlasilmalidir.

Isvec"te YamacParasutunun basladigi 1989 senesinden beri olen pilot sayisi 8 single pilot (olumcul tandem kazasi yok). Bu 8 pilottan 2 tanesini 2004 senesinde kaybetmisler, bir tanesi (Valle de Bravo) Meksika"da, digeride malesef ulkemizde (Oludeniz) . .

(Not: Oludeniz"de gecen sene kaza yapip olen Isvec"li bir pilot oldugundan haberim yoktu, o yuzden bu haber kotu bir supriz oldu ve uzuldum ..)

Isvec"te 1500-2000 arasinda aktif yamacparasutu pilotu oldugu vede hersen yaklasik 3/400 kisinin yamacparasutu baslangic egitimi aldigini, ayrica Isvec nufusunun 9 milyon civarinda olup, insanlarin cogunun ulkenin guneyindeki duzluk alanlarda yasadiklari (vede tabiki uctuklari, genelde sahilde yelken ucusu seklinde . .C.N.) seklinde bilgi vermekte . .


BASLAR
=======

I am responsible for coordination of education, safety and accident investigations in Sweden regarding Paragliding.
(Hangliding have their own organisation) www.hangflyg.org in Sweden
More than 90% of our freeflying is made with paragliders.

Since 1989 when paragliding first was regulated by the authority in Sweden there have been 8 paragliding accidents when the pilot died. (no tandem-accidents, only 1 accident with a broken leg) Since 1994 (10 years ago) there have been 5 deadly accidents. Sadly 2 last year, 1 in Mexico and 1 in Öludeniz!

I take the opportunity to tell you something about regulations/rules of freeflying in Sweden.
In Sweden (and the rest of Scandinavia; Norway, Finland, Denmark and Island) ALL flying is VERY strictly regulated with state laws.

We, Swedish Paragliding Federation (a pilot member organisation), is allowed from the Swedish (State) Civil Aviation Authority to decide over rules of education, flying material regulations (DHV) and neccesary safety equipment. For example, in the Scandinavian countries you have to fullfill a 5 days course (incl theoryl essons with safety aspects, metherology skills and fligth theory) for beginners and 10 mountain flights made under instructors supervision (+ 1 tandemflight). Then you have a Student-degree wich only allows you to fly under more skilled pilots supervision within Sweden and under instructors supervision abroad.

A less skilled pilot with less than 100+ flights (maybee new more strictly rules goming soon) is only allowed to fly DHV1/DHV1-2 paragliders.

ALL pilots in Sweden have to wear full clothing, boots, helmet and a harness with good back-protection (somedays even radio) and ofcourse a emergency-parachute every time they fly.

For flying Tandem (with passenger) you have to bee a very very skilled pilot whith more than 3 years and 200+ hours and 300+ flights and do a theorytest and fulfill practical courses.

ALL pilots renew their licens every year and pilots have to fly a specified amount of flights (and hours) to keep the flying-licence (You have to have a flightloggbook, many have them at internet http://www.kkpg.no/index.php3?id=93&l=1

With the flying licence there is a mandatory insurance regarding pilots responsibility to "third party" (1.500.000 Euro) and for the pilot him/her-self for accidents (death and sickness/hospital 100.000 euro) valid all over the world! The annual cost for the license (incl insurance) is 150 euro (200 us dollars) For paramotor-pilots there is same rules/regulations!

There is about 1.500-2.000 active pilots in Sweden. 3-400 person take a new licence every year. In Sweden lives 9 milj people. Most of the people lives in the flatland area in the south of Sweden. In the northern part there is mountains up to 2.000 m.
In the winter there can bee minus 20-30 degrees below zero in the north, around zero in the south. Summer is 20-25 degrees. We fly all year around!!

With sunny and warm greetings from Sweden

Mr Pär Jönsson
Chairman of the Education and SafetyBoard of
Swedish Paragliding Federation
www.paragliding.se

BITER
=====

Yukarida, SIGORTA ile ilgili enteresan bilgiler vermis . . butun isvecli yp pilotlari, isvec yp federasyonundan aldiklari lisanslarini hersene yenilemek durumundalar, lisansin yenilenmesi icinde belli bir miktar ucus yaptiklarini tuttuklari ucusdefterleri ile ispatlamak durumundalar !!

Bu Ucus (Pilot) Lisansi ile (mecburi trafik sigortasi gibi) butun pilotlarin 1,5 Milyon Avro"ya kadar olan zararlari karsilayan 3.Sahis Sigortasi olmaktadir, vede bu sigorta dunyanin heryerinde gecerlidir (yani sigorta yaptirdiklari sirketten bu sekilde taahutleri var), ayrica 100bin Avro degerinde saglik (olum/kaza/hastane masraflarini karsilamak uzere) sigortalarida olmus oluyor, gene dunyanin heryerinde gecerli . . Pilot lisansi"nin (sigorta dahil) senelik harci 150 avro"dur (yani 200 dolar, yani 250 YTL senelik gibi . .)

Bu maddeden hareketle, dunyadaki yamacparasutu federasyonlarinin baslica gereklilik sebebinin (sebeplerinden birinin) ne oldugunu, sanirim kolayca gorebiliyoruz.

++

Simdi bildiginiz gibi Isvec"liler Guvenlige (VOLVO araba imajini hatirlayiniz) cok onem verirler . . bizde gidip isvec federasyonunun guvenlikten sorumlu amirine sorarsak, nasi sizin guvenlik durumlari diye, tabiki bize guzel bir iskandinav burokrat olarak, soyle aslaniz boyle kaplaniz diyecektir, baska turlu cevap vermeside beklenemez zaten . . .

fakat ben sahsen 10kusur sene Iskandinavyada (Danimarka) yasamis biri olarak, herzaman, gordugunuzle (size soylenenle) gercek durum arasinda birebir bir iliski olamiyabileceginide bilmenizi isterim.

Ornegin, Danimarka federasyonu internet uzerindeki sayfasindan, danimarkadaki ucus yerleri hakkindaki haritali/detayli bilgileri kaldirdiginda, daha dogrusu sadece kendi haberlesme gurup uyelerine acik hale (disariya kapali) getirdiginde, isvecli pilotlar danimarkalilarin haberlesme guruplarina (bu bilgilere tekrar ulasabilmek icin) uye
olmak istediler, fakat Danimarkalilar izin vermedi . . ve hatta Isvecli pilotlari, simarik, lafdinlemez vede kural tanimayan insanlar olarak ulkelerinde ucuyor gormek istemediklerini bile soylediler (gerci bunlarin arasinda hafiften Turk/Yunan cekismesine benzer durumlarda vardir, Danimarkalilar tarihte Isvec"lilerden yedikleri tokatlar
yuzunden Isvec"lilerden fazla haz etmezler, ve hatta Isvec"in guneyi (SKANE) ustunde Musul/Kerkuk-vari planlarida yok denemez, cunku 3-500 sene evvel Danimarkaya ait olan, bu simdiki guney isvec topraklari ustunde isvec degilde danimarka aksanina yakin lisan konusan insanlar yasar, ve hatta bunlarin kendine ait evlerinde bahcelerinde dalgalanan bayraklari vardir, isvec (sari/mavi) ve danimarka (kirmizi/beyaz) bayraklari ile seklen tipatip ayni olup sadece rengi (sari/kirmizi) degisiktir ..
yani danimarkalilarin, isveclere ettikleri laflar icinde bir miktar sovenistik tandanslar olabilir ama genede, ne demisler, ates olmayan yerden duman cikmaz dimi !!! ..bilmem anlatabiliyormuyum sevgili musluman vatandaslarim -:)


Son olarak, yukarida okurken dikkatinizi cekmistir, tekrar edeyim: Isvec Yamac Parasutu Federasyonu, pilot uyelerinin butununu olusturdugu bir organizasyon olup, Isvec devleti SHGM"si tarafindan, yamacparasutu EGITIM, ARACGERECLERI ve EMNIYETI ile ilgili konularda,

kurallari koyma ve uygulama, gorevi/yetkisi ve sorumlulugu verilmistir . .

Saygilar/Deniz Erenler


Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Isvecli Pilotlarin Oludenizde yaptiklari Kazalarin Raporlari

Mesaj #7 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 6 yıl önce (11.05.2005, 20:17)

Iyi Gunler,

Isvec Federasyonu"nun Guvenlikten Sorumlu Bolum Baskanina verdigi cevap icin tesk edip, gecen sene Oludeniz"de Isvec"li bir pilotun hayatini
kaybettiginden haberim olmadigini, duyunca sasirdigimi ve uzuldugumu yazinca, kendisi hemen cevap yazip . . . evet haklisin, kaza 2004 senesinde degil 2003 senesinde oldu, duzeltir ozur dilerim diye . . kaza raporlarinida (isvec"ce) ekte gondermis, tarafimdan cumburlop tercumesi asagidaki gibidir :

Olumcul Kaza 7 (sondan bir evvelki, sekizinci/Son Olumcul kaza gecen sene basinda Valle de Bravo, Meksika"da meydana gelmistir)
---
Yer: Babadag, Turkiye 30 Eylul 2003, Saat 17:15
Kazazede: 32 yasinda bay, egitmen esliginde ogrenci
Kanat: Advance Epsilon 4 (Medium) DHV 1-2

Kazanin Meydana Gelisi: Pilot denizin ustunde 360"lar atmakta idi, 850metre irtifada spirale girmeye basliyor, Egitmenin telsizden spiral"i durdurmasi yonundeki talimatlara cevap vermeden denize carpana kadar spirale devam ediyor. Kaldirildigi hastanede 2 gun sonra doktorlarin butun ugraslarina ragmen ic kanama/organ yikimindan dolayi vefat ediyor.

Kazanin Yansimalari: Bu kazaya neyin sebep olduguna dair acik bir bulgu/cevap yok. Ayni pilot, ayni gun daha evvelsi ucusunda, ayni manevralari (spiral) sorunsuz bir sekilde yerine getirmis, bilahare yemegini yiyip, suyunu icip, uyuyayarak istirahat etmis. Ucustan evvel saglikli ve diri bir gorunum sergilemis, yani guvenligi acisindan alarm verecek hicbir sey yok. Kazayi gorenler, pilotun spirali durdurmak veya yedek atmak icin pilotun bir hamle yaptigini goremediklerini
soylemisler, butun manevra boyunca (suya carpana dek) pilot mukemmel (hatasiz) bir spiral manevrasi uyguladigi izlenimi vermekte imis. Egitmeninde hatali herhangi birsey yapmadigi anlasiliyor. Fakat soylede bir durum var. Bu pilot egitimde olan baslangic seviyesinde olan bir pilot. Burda 360"lar atarken spirale girmemesi lazimdi. Bu daha ust seviye lisansi olan pilotlarin deneyecegi bir manevra. bu seviye pilotlara, verimli bir sekilde irtifa kaybetme yontemi olarak 360 derece donusler ogretilmeli, fakat bu donuslerde kanadi gereginden fazla daldirip spirale sokmalarida engellenecek sekilde teorik/pratik egitimler verilmeli. (Bu
konular kaza sonrasi bir egitmenler seminerinde enine boyuna tartisilmis). Kaza sonrasi harneste yapilan incelemeler sonunda bir sorun gorulememis, yedek parasut rahatlikla acilmis. Kanadi tam olarak inceleyememisler cunku kanatta buyuk hasar varmis.

++

Ciddi Hasarli Kaza
--
Yer: Babadag, Turkiye 29 Eylul 2003 Saat 17:00
Kazazede: 28 yasinda bayan pilot, egitmen esliginde ogrenci
Kanat: Gradient (Impulse ?) Afnor Standart seviye kanat (DHV 1 benzeri)

Kazanin Meydana Gelisi: Telsizle verilen, deniz ustunde ucmasi (yaklasim) yonunde verilen talimatlara ragmen, pilot Oludeniz (yerlesimi) ustunde ucmaktadir.
Yardimci egitmenin telsizden verdigi cok acik talimatlara (deniz ustunde irtifa kaybetmesi icin bir 360 donus yapmasi yonunde) ragmen, pilot donusu tamamlamadan direk olarak yerlesim bolgesinin ustunde dogru ucmustur. Bayan pilot telsiz talimatlarina cevap vermemektedir, cok fazla iceri girmis, sahildeki inis alanina dogru dondugunde ise yetismesi imkansiz hale gelmis, kisa kalmis, vede sehrin icinde bir dama inerken elektrik tellerine carpmis/takilmistir.

Kazanin Yansimalari: Telsiz haberlesmesinde bir sorun (bozukluk) bulunamamistir. Gercek sebep, muhtemelen, pilot stres ile asiri heyecanlanip kitlenmisdir, ve egitmenin kendisine verdigi talimatlari yerine getirememistir.

++

bu kazalarla ilgili isvec"in en buyuk gunluk aksam gazetesinde cikan haber (aynen bizdekiler gibi bir suru yanlisliklada dolu olarak)
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s ... 94,00.html

Gurupta gecen senel kaleme aldigim bir Gurle anisinda, Gurle"de kasap koftesi yedigimiz lokantada garsonluk yapan Seckin"in, evvelki sene calistigi Oludenizde (Cloud 9"nin karsisinda marketin yanindaki hediyelik esya dukkani) bu kazayi gordugunu ve anlattigini hatirlarsiniz. Rus bayan demisti , demekki Isvec"li imis .. Havai fisek gibi patladi kivilcimlar sacildi hatun masmavi olmustu gozumun onunde oldu seklinde anlatimini okuyanlar hatirlayabilir .. demekki olmemis, sansi varmis kurtulmus .

bu kazalarin 2003 senesi, 4.Oludeniz Hava Oyunlari civarinda, orada bulunan 2 ayri isvec yamacparasutu okulunun egitimleri esnasinda birbirinin pesi sira meydana geldigi anlasilmaktadir.

http://www.paragliding.se/t2.asp?p=77860 Isvec YamacParasutununun yandaki sayfasindan (isvec"ce) tum kazalarin (ciddi veya hafif butun kazalar rapor edilmektedir) senelere gore gorulebilmektedir.

++

Bu arada, gecen sene (2004) eylul ayinda kendiside Oludeniz"de imis. Dinamik/Termik ne bulduysa 4000 metrelere ciktim der !!
gordugum, Oludenizde cok fazla sayida (yabanci/ziyaretci) tecrubesiz pilot ucmakta, bunlarin bircogu uluslararasi kabul goren (hava trafik kurallari vesair) kurallara riayet etmemekte ve ciddi tehlikeli durumlar ile karsi karsiya kalinabilmekte demekte. Burada bu kurallarin uygulanmasi icin bir takim onlemler alinmasi gerekmektedir diye dusunmekte (ote yandan, bende dusunuyorum, neler yapilabilir diye, ama mesela yukarda bahsi gecen isvecli pilotlarin yaptiklari kazalara bakarsak, yerel otoritelerin, ornegin bu bahsi gecen kazalari onlemek icin yapabilecegi ne olabilir goremiyorum . . oludeniz yerlesim alanin deniz kismina yakin olan
alanlarda acik elektrik tellerinin topraga gomulmesi disinda . .)

1700"de kalkis beklerken sahit oldugu bir tandem kazasindan bahsediyor, genc bir Turk tandem pilotu vede gene gencten bir Turk bay yolcu, kalkis sonrasi daga carptilar diyor . . butun dagin dustdevil"leri tarafindan duman edildigi bir ortamda tum uyarilarimiza ve engel olmaya calismamiza ragmen dinlemeyip kalktilar, diyor . . sans eseri olarak, yanimizda bulunan isveclilerden biri doktordu vede ambulans soforune yarali (omurilik hasarli) yolcu icin cok yardim etti, tandem pilotu
shok olmustu ama ciddi sekilde yaralanmamisti, der . .)

++
Isvec federasyonundan (sagolsunlar) bana, Finlandiya, Letonya, Litvanya (Isvec"in Isvechi !! cumhuriyetleri...) yamacparasutu federasyonlarinin guvenlikten sorumlu ilgililerinin eposta adreslerini verdiler . . Onlarada soralim bakalim, oralarda durum nedir . .

Saygilar/Deniz Erenler

Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

USHGA Amerikan Federasyonu Olumcul Kaza Istatistikleri

Mesaj #8 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 6 yıl önce (12.05.2005, 20:02)

Selamlar,

Amerikan federasyonu yamacparasutu kazalari ustune cok duzgun bir istatistik tutmus vede analizlerini yapmis. Ingilizce olarak butun bu materyal asagidaki sayfalardan bakilabilir.

http://www.ushga.org/safety.asp sayfasindan, 2004 senesine ait kisma giriyoruz

http://www.ushga.org/safety/PG2004AccidentSummary.pdf bu sayfayi yavasca okursak cok detayli bilgilere ulasabiliriz

US FATALITIES isimli ilk tabloda, 1991 senesinden beri, yillik bazda, kac kisinin kaza sonucu vefat ettigi (yukari dogru cikan siyah kolonlarin uclarini sol
taraftan okursak), vede yil bazinda bu olen pilot sayisinin toplam pilot sayisina 1000"de olarak orani (yesil cizgi ile birlestirilmis eftatun noktalar) gorulebilir.

1991 : 4 kisi / binde 4 (bu sene demekki zaten 1000 yamacparasutu pilotu var vede bu 1000 pilottan 4"u olmus)
1992 : 3 kisi / binde 2
1993 : 6 kisi / binde 3
1994 : 1kisi / binde < 1
1995 : 2 kisi / binde 1
1996 : 4 kisi / binde 1
1997 : 4 kisi / binde 1
1998 : 4 kisi / binde 1
1999 : 1 kisi / binde < 1
2000 : 1 kisi / binde < 1
2001 : 0 kisi / binde < 1
2002 : 7 kisi / binde < 2
2003 : 9 kisi / binde 2
2004 : 4 kisi / binde 0.87

1991-2004 arasinda senelik ortalama bazda 3.5 kaza olumcul kaza olmus.
1991-2004 arasinda senelik ortalama bazda 1000 amerikan yamacparasutu pilotundan 1.38"u hersene kaza yapip vefat ediyor . .

++

2002 ve 2003 seneleri gercekten kotu, son uc senede toplam 20 Amerikan pilotu (takribi aktif 4/5000 amerikan yamacparasutu pilotu oldugu dusunulurse)
hayatini kaybetmis.

2004 senesinde ilk defa olumcul bir tandem (ticari degil) kazasi var, kaza sonucu yolcu hayatini kaybediyor. demekki gecen sene sansiz olan sadece
bizler degilmisiz !! baska bir tandem kazasinda (akro .. SAT yaparken kapanma/stall sonrasinda park etmis araba ustunde dusuyorlar Alladan)
yolcunun omuriligi kiriliyor . . 2 tane daha tandem kazasi var, kalkista suruklenmekten, biri dustdevil carpmis tam kalkmaya hazirlanirken . .

ikinci tabloda , kirikcikikli yaralanmalarin bolgelere gore dagilimini goruyoruz:

yuzde 30 : belkemigi kiriklari
yuzde 31 : bacak kiriklari
yuzde 11 : kase kiriklari
yuzde 11 : gogus kafesi kiriklari
yuzde 10 : kol kiriklari .. . gibi . .

ucuncu tabloda kazalarin ucusun hangi evresinde oldugu analiz edilmis:

yuzde 20 : Ucus esnasinda
yuzde 13 : Inis esnasinda
yuzde 11 : Inis YAKLASIMI esnasinda
yuzde 10 : Kalkis esnasinda
yuzde 5 : Akrobasi yaparken
yuzde 3 : Tam Kalkis Aninda . .gibi . .

devaminda daha baska tablolarda var ama onlarida artik siz kendiniz cevirip okuyun ltf

++

evet, amerkalilar yamacparasutu kazalarinda son uc senede 20 kisi kaybetmisler, gercekten cok yazik . .


Saygilar/Deniz Erenler

Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Sili (Guney Amerika Pasifik Kiyisi) Federasyonundan Gelen!!

Mesaj #9 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 6 yıl önce (16.05.2005, 14:40)

Selamlar,

Sili (Chile) Federasyonundan gelen yaziya gore, Sili"de 1998-2005 seneleri arasinda yamacparasutu kazasindan vefat edenlerin
dokumu asagidaki gibidir :

1998 - 1 kisi (egitmen kuvvetli ruzgarda yerde ogrencisine tutunuyor, kanat bu sekilde ikisinide havaya aliyor vede egitmen
duserek vefat ediyor.)

1999 - 1 kisi (Edel Atlas ile ucmakta olan yeni bir pilot tek basina ucmaya gidiyor vede kendisinden haber alinimayor, bir muddet
sonra harnesinin altindaki tatta kirilmis sekilde olu olarak bulunuyor)

2000 - 3 kisi (birimcisi; kanat direge carpip donuyor sahis basini siddetle carparak vefat ediyor, diger iki kazada tecrubeli pilotlar
havada kapanma yasiyorlar vede yedekte atmadan/atamadan kurtaramadan yere carpip vefat ediyorlar, biri Gin Bonanza kanat ustunde
yarisma ipleri ile ucuyormus, digeri ise FreeX Spark) ..

2001 - Olumcul kaza yok (bir evvelki senenin olumcul kazalarin cok oldugu kotu bir sene olmasi nedeni ile - ki bana bilgi veren federasyon
yetkiliside ilk ciddi kazasini 2000 senesinde yapmis- 50 civarinda pilot ucmayi birakti . . demekte . . belliki zihinsel olarakta, ulke pilotlarinin
yaptigi cok sayida olumcul kaza, diger pilotlari asiri sekilde yipratiyor)

2002 - 1 kisi (kendisinin yaninda Apco Simba Dhv-2 ile ucmakta olan tecrubeli bir pilot, kapanma yasiyor, sonrasinda kravat, sonrasinda hizli
bir sekilde spirale girmece vede yere kadar kurtaramayip carpma sonucu vefat etmis . . . )

2003 - 1 kisi - (XIX marka DHV 1-2 seviye bir kanatla sahilde turbulanssiz bir havada yelken ucusu yapmakta olan bir pilot, yamaca carpip asagi yuvarlanma
sonucunda vefat etmis)

2004 - 1 kisi (Apco Allegra ile ucmakta olan bir pilot kalkista bacak kolonlarini baglamayi unutuyor, birkac dakika bu halde asili sekilde uctuktan sonra
harnesten kurtulup duserek vefat ediyor)

2005 - 1 kisi (bu kazanin tam nasil oldugunu anlamadim ama pilot olmayan bir gurup kisi, bilinmeyen bir kanadi kumsalda bir kamyonun arkasina baglayip
ucurmaya calisiyor vede sahis harnesten duserek vefat ediyor !!)

++

Sili ulkesi ucus icin guzel yerleri olan bir yerdir. Dunyanin en kuru yeri burasidir (butun sene boyunca bir santim yagis dusmeyen yerler var), okyanus
akintilari ile ilgili bir durum, guney yarim kurede oldugu icin, bizlerin kish yasadigi mevsimlerde buralarda yaz mevsimidir, vede yaz mevsiminde gun icinde
termiklerin cok sert olmasindan dolayi uculmasi cok tehlikeli olan bir yerdir. Kuzey sahillerinde "Iquique" (nerdeyse Peru sinirinda) sehri bu sahildeki
enden tatil beldelerinden biri olup buranin arkasinda yelken ucmaya musait KUMUL tepeleri vardir. sahilde yelken ucmaya musait yerler vardir, ayrica
araba ile 1-2 saat mesafelerde XC yapmaya musait yerlere cikilmakta ..avrupadan gelen guruplar icin enteresan (ama genede mesafe olarak cok uzak,
masraf -ucakbilet vs- olarakta kolaylikla ulasilabilen bir yer degildi.) . . Ulkemizde ise dunyaca meshur diktatoru Pinochet, devrik sosyaldemokrat-sosyalist
devlet baskani Allende vede gomunist Neruda"dan baska bilinen elemani yoktur . .

Evet, Sili"de kac kici ucuyor, aktif pilot buyuklugu nedir bilemiyorum (ama soracagim) fakat 1998-2005 arasinda 7 senede toplam 9 ulke pilotunu kaybetmisler
kazalarda . . bence buyuk ve uzucu bir rakam . .

Ingilizce olarak gelen metnin asli asagidadir ::


Year - Number of fatalities - (summary)

1998 - 1 (instructor held onto dragged student, both were lifted in the air and instructor fell)
1999 - 1 (New-ish pilot went flying by himself, was found dead with harness seat broken, Edel Atlas)
2000 - 3 (awful year : first one, wing hooked on post, wrapped round and hit head, other two were experienced pilots that collapsed and didn't recover or throw reserve, one was a gin bonanza with comp lines the other was a freex spark)
This was the year of my accident too.
2001 - 0 (about 50 pilots I know of, quit flying)
2002 - 1 (Experienced pilot in comp, wing collapsed, cravatted and spiralled down, Apco Simba 2 (I was flying right next to him))
2003 - 1 (wing collapsed on coastal site, no turbulence, pilot hit cliff then rolled down, XIX-something DHV 1-2)
2004 - 1 (pilot did not do up any harness buckle, flew a few minutes and fell from harness, Apco Allegra)
2005 - 1 (group of non-pilots tied unknown wing from a truck on the beach and user fell out of harness)

++


Viva libertad, viva la parapente !!


Saygilar/Deniz Erenler

Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Sirbistan&Karadag Ulkesindeki Olumcul YP Kazalari !!

Mesaj #10 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 6 yıl önce (16.05.2005, 19:37)

Selamlar,

Istanbulda is ziyaretinde bulunan Sirbistan&Karadag Hava Kurumu (kendi NAC"lari, bizdeki THK muadili http://www.vsj.org.yu/english/contact.htm ),
YamacParasutu bolum baskani ile dun (15 Mayis 2005 Pazar) bir gorusmemiz oldu.

en bastan konumuzla ilgili bolum :

1994 senesinde Sirp Hava Kurumu resmi olarak YamacParasutu ile ilgili bolumu kuruyor. 1994-2005 seneleri
arasinda toplam 6 kisi yamac parasutu kazalarinda vefat etmis. En son kaza 2000 senesinde, cok tecrubeli (bana hicbirsey olmaz tipi) bir yarisma
pilotu 300 metrede yasadigi bir kapanmayi acamadan yere carpip oluyor. Bir adet tandem kazasi var, hem pilotu hemde yolcuyu kaybetmisler.
Yarismalarda kaybedilen iki pilotlari (biri yukardaki) var, bir tanesi kendisi tarafindan modifiye edilmis bir kanatla ucuyormus, digeride eski tip bir
dhv 2-3 (ismini soyledi ama hicduymadim aklimdada kalmadi).. her iki pilottada kapanma akabinde hizla spirale kitlenme ve yedek atmadan
yere carpis olayi . . 2 adette baslangic/orta seviye pilotlarin dhv 1-2 kanatlarla ucarken yaptiklari benzer kazalar var . . sonuc itibari ile kendisi
olen tum pilotlari ezbere bildigini vede cok uzuldugunu soyledi. 2000 (ve ozellikle) son yillarda kanatlarin emniyet acisindan cok daha iyi durumda
oldugunu, eski nesil yarisma kanatlarinin ise daha emniyetsiz oldugunu (vede yarismada avantaj kazanabilmek icin pilotlar tarafindan uzerlerinde
cok oynamalar yapildigini, bunlarinda eski kanatlarda kazarala sebep oldugunu ..) soyledi ..

Sirbistan&Karadag"da shu anda aktif olarak ucan 150 civarinda yamac parasutu pilotu oldugunu http://www.yupg.com/ , ve eger 1994 senesinden
beri ucan pilotlarin hepsini bir araya toplarsak bu sayinin 300 pilota erisecegini soyledi . . Bu rakamlar goz onune alinirsa, kazalarda kaybedilen
pilot sayisi yuzde olarak korkunc oranlara variyor . . 1994"den beri her yuz pilottan 2"sini kaybetmisler. .

++

bunlar disinda genel sohbet"den aklimda kalanlar :


kendisi 1996 senesinden beri yamacparasutu yapan, 200+ ucus saati olan (en son Nova Aeron isimli bir kanatla ucuyor, fakat yeni cikan
SKYWALK POISON Dhv 2-3 kanatdan ismarlamis) tecrubeli bir pilot. Senede 50-70 saat ucusu oldugunu soyledi. Belgrat yakinlarinda
ucus icin elverisli kayda deger yerler bulunmadigini ama artik idare ettiklerini ekledi. Onemli ucus bolgeleri olarak, Bulgar sinirina yakin
NIS sehri civarindan bahsetti. Burada Guney/Guneybati ruzgarina kalkip tepeleri takiben Bulgar sinirina kadar uculabiliyormus, aslinda
devam edilebilse guzel mesafe cikar ama Bulgar siniri ustunden ucmamiza izin (iki devlet daha anlasamamis) verilmiyor der. Bu sene
NIS"te PWC Dunya Kupasi yarismalarinin bir ayaginin yapilacagindan bahsetti http://www.albatrosnis.org/

http://www.paraglidingworldcup.org/Sele ... ia_psl.PDF sayfasindan NIS"deki yarismaya basvuru yapan (2 Mayis 2005
tarihi basvurular icin son gundu, liste en son cuma gunu 13 Mayis 2005 guncellestirilmis) vede kabul edilen pilotlarin listesi gorulebilir.
2-9 Temmuz 2005 tarihlerinde yapilacak bu yarismaya ulkemizden 5 adet yarisma pilotu kabul edilmistir :

- Semih Sayir
- Yigit Yildirim

(vede bi zahmet katilim ucretini oderlerse)

- Simon Philips
- Baris Aydinsoy
- Bilal Kaya


Sirbistanin en iyi yarisma pilotu Zoran Petrovic disinda bir Sirp pilot daha normal + 3 pilotta WILD CARD vasitasiyla (genen sene Kayseride
THK Pilotlarina evsahibi kontenjanindan ayrildigi gibi burdada Sirp Hava Kurumu pilotlarina - benim gorustugum pilot dahil - ) boyle bir
kolaylik gosterilmis. Dolayisi ile Sirbistanda 5 adet pilot ile yarisacak (tabi Kayseride oldugu gibi son anda kontenjandan daha fazla yarismaci
sokmayi beceremezlerse..)


Ayrica Sirbistan&Karadag"da bu sene 3.FAI Dunya YamacParasutu Hedefe Inis Sampiyonasi duzenleniyor, gene NIS"te, bu sefer 7-14 Agustos 2005
tarihleri arasinda . . http://www.pga2005.org.yu/ . . bu Dunya Sampiyonasina ulkemizden basvuran bir pilot oldugunu zannetmiyorum !!!

NIS disinda, dag ucusu degilde FLATLAND yani duzluklerdeki ucuslar bakimindan ulkenin kuzeyinde macar sinirina yakin VOYVODINA bolgesinin
elverisli oldugunu . . gecenlerde (Nisan ayinda) baslangic/orta seviye 2 pilotun DHV 1-2 kanatlarla (biri Apco Salsa, digeri Sky Atis) bir saatte 60 kilometre
uctuklarini soyledi . . tabiki kendileride sasirmis saate 60km yapinca . . bulut caddelerinin olustugunu gorunce kalkmislar, kalkistan sonra ruzgar siddetlenmis,
bunlarda yapisip kalmislar bulut tabanina, ne yapsalar bir turlu irtifa kaybedemiyorlar, ineyim diye ugrasmislar olmamis, derken sonunda inmisler, 20 kilometre
hizla geri geri ucarken inisler . . meger yuzeyde ruzgar irtifadakinden dahada kuvvetliymisler . . indikten sonra kurban adak kesmisler, yirttik Shukurler olsun diye !!

++

Sirbistan Hava Kurumu ve ulkesindeki YamacParasutu ile ilgili :

SORUNLAR belliki her yerde ayni . . burda turk pilotlarin sikintilari ne ise, ordada yasanan sorunlar tipatip ayni . .

Sirp Hava Kurumunun butcesi 150,000 Euro . . YamacParasutune ayrilan kismi 2000 Euro (evet 2000 Avro)
ulkede bir adet Balon varmis, sahibi kuruma cok yakinmis (yada pilotu forslu neyse) 7-8000 euro bu butce alir, yerde duram 7/8 planor var, bakimlari vesair
bir 20,000 Euro bunlar yer, geri kalani kurum baskani vede yonetim kurulunun gezi toplanti konaklama vesair masraflari, yazismalar, maaslar cart curt . .
bitti gitti . . PWC icin butce istemisler vermeyiz demis Sirp Hava Kurumu . . resmi yarisma diye sadece yukarda bahsi gecen 3.FAI Dunya Hedefe Inme
yarismasi icin bir 7-8,000 Euro butce ayirmis . .

Yaw boyle bisimi var !!! Kim takar HEDEFE INMEYI !!! komik seyler bunlar felan diyor . . Hava Kurumlarinda, YamacParasutculerinden nefret ediyorlar der !!
Boyle naylon kanatlar ile sirt cantalari ile serbestcene ordan burdan kalkip, oraya buraya inmeleri HASTA EDIYOR BUNLARI !!! der . .

Oyle sorulardan bahsettiki, ben "Ay bizde bisi yokmus felan" oldum yani !!! . . YamacParasutu pilotu sertifikasini (ehliyetini) araba ehliyeti gibi ULASTIRMA BAKANLIGI veriyormus, Sirp Hava Kurumu ise o kadar yazisma yapmis daha bunu verme yetkisi alamamis . . bakanliklarla yazismalar asirlar aliyor, karsindaki adam ne dedigini
anlamiyor cevap vermekten kaciniyor basit bir sey imza cart curt 2 sene suruyor felan dedi . . .

++

Kendisi hakkinda : Aslen anne ve babasi Bosnak (yani musluman sirp) , babasi hirvat bosnagi imis !! . . baba ismi Suat, anneside bosnak . . soyadi"da zaten
Pasha"li soyundan olmadan geliyor (bunun Arif isminde bir aile ferdi, savas suclulari mahkemesinde..) . .neyse musluman ama laik biri . . baya bir turkce biliyor
ama azeriler vesair gibi eski (ve yerel) turkce kelimelerden . . mesela LOKUM"a, RAHAT LOKUM (yumusak-soft manasinda) deyip duruyordu anlamadim once. .
turk kahvesi ile lokum istedi (oyle iciyorlar belli) lokum yok cevabini alinca icmek istemedi . . babasi (yugoslavya zamanindayiz) pilot olmak istemis, fakat
pilotluk bizdeki gibi sadece askeriyede ogreniliyor (senede 10 talebe alan gostermelik bir sivil havacilik okulu var bizdeki gibi ama girmek nema possible) buda
askeriyeye yazilmis . . vaey senmisin yazilan, ailesi bunlari reddetmis, sen nasil gomunist ordusuna yazilirsin bre kafir diye !! Zagrep"te oturmuslar uzun seneler,
babasi ilk Mig 29 pilotlarindanmis, hatta Irak"a ordaki pilotlarin egitimlerinede gitmisler . . Turkiye"yede gelmisler YARISMA yapmaya !! .. ismini hatirlamadi ussun
ama Turkiyenin ortasinda bir yerdeydi dedi ..cocukmus . . neyse sonra babasi ile annesi ayriliyor bir sebepten, annesi bu sefer bir Sirp ile sevisip evleniyor, derken
ulkede ic savas cikiyor vede uvey babasi kalkis Sirbistana Belgrad"a donmek istiyor, annesi (vede buda) pesinden tabiki aile bolunmesin diye . . 29 yasinda orta
boylu sarisin duz sacli yavas konusan efendi ve dost bir insan olarak gordum kendisini. .

++

Anlattiklarindan, bizim ulkemizdeki sorunlari EX KOMUNIST AMA HALA AYNI DEVLET YAPISINDA bir ulkedeki ile ayni olmasi DIKKATIMI CEKTI . . .

Insallah zaman icinde onlarin ulkesindeki yamacparasutu pilotu sayisida hizla artarda, bizdeki gibi kendi baslarinin caresine bakma yollarini aramaya
baslayabilirler.

Saygilar/Deniz Erenler

Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

YUNAN lilar . .

Mesaj #11 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 6 yıl önce (18.05.2005, 19:44)

Selamlar,

Yunan federasyonundan cevap alamiyorum, ama onlara yakin bir yunan pilotun dedigine gore

1995 senesinden beri 3 yada 4 adet yunan yamacparasutu pilotu, yunanistanda kazalarda vefat etmis.

Yunanistanda 500 civarinda aktif yamacparasutu pilotu oldugunu, kayitli pilotlarin tumunun ise 1000 ile 1500 arasinda bir
yerlerde oldugunu duydum (zannederim bizdeki rakamlara cok yakin)..

++

SILI Ulkesi - Ek Bilgi :

Bu, Guney Amerika Pasifik kiyisi ulkesinde meydana gelen yamacparasutu kazalarini, bu baslikta daha evvel vermistik.
Fakat kac sporculari oldugunu yeni ogrendim :


1998 senesinde Sili"de :
--------
650 civarinda pilot var vede bunlarin 430 tanesi kayitli (federasyon uyesi),
aktif ucan pilot (senede 6"dan fazla ucus yapan seklinde dusunursek) sayisi ise 150 kisi civarinda . .

2005 senesinde Sili"de
------
toplam 1000 civarinda pilot var, bunlardan 650 tanesi federasyonda kayitli,
aktif pilot sayisi ise 200 kisi civarinda . .

Sili"de yamacparasutunde hizli bir gelisme oldugu ve onumuzdeki senelerde 500 civarinda yeni pilotun yetisecegi tahmin
edilmekte . .

(Sili ulkesindeki rakamlar sanki bizdekilere cok benziyor !!)

++

Bu arada, arkadaslar, sizde tanidiginiz yabanci federasyonlara basvurup onlardan rakamlari almamiza yardimci
olabilirsiniz yani !!! cekinmeyin ltf !! . . bi zahmet . .


Saygilar/Deniz Erenler


Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

ITALYAN Federasyonu Kaza Istatistikleri

Mesaj #12 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 6 yıl önce (18.05.2005, 19:53)

Selamlar,

Son senelere ait Italyan federasyonu kaza istatistikleri internet sayfasindan bakilabilir

2005 Senesi (16 Mart 2005 itibari ile) http://www.fivl.it/sicurezza/2005/incidenti2005.html
-------
1 Olumcul YamacParasutu Kazasi
4 Ciddi Yarali YP Kazasi ( + 1 Ciddi YelkenKanat Kazasi)
2 Hafif Yarali YP Kazasi
1 Hasarli YP Kazasi ( + 1 Kasarli YK Kazasi)
====
Toplam 10 adet Kaza ( 8 YamacParasutu ve 2 YelkenKanat)

(Son bir sene itibari ile, 17.Mart.2004/16.Mart.2005 = Toplam 95 YP Kazasinda 9 YP Pilotu olmus, 30 YP Pilotu Agir Yaralanmis, 17 YP Pilotu Hafif Yaralanmis
vede 39 YP Pilotu hasarli kaza yapmislar. Delta Kanatcilarda eklendiginde son bir sene icinde toplam 111 kazada 10 kisi olmus, 34 kisi agir, 19 kisi hafif yaralanmis
ve toplam 48 hasarli kaza var . .korkunc birsey !!)

2004 Senesi
-----
sene icinde toplam 106 kazada 9 kisi olmus (1 tanesi YK), 31 kisi agir yaralanmis (3 tanesi YK), 18 hafif yarali (2 tane YK) ve 48 hasarli kaza (8 tanesi YK) var.

http://www.fivl.it/sicurezza/2004/incidenti2004.html 2004 Senesindeki Kazalarin Analizi

Italyan Federasyonunun KAYITLI 4,407 adet pilot uyesi var. Ulkede ucan aktif (yamacparasutu ve yelkenkanat toplam) pilot sayisinin 8,000 civarinda oldugu
tahmin ediliyor. Burdaki kaza istatistiklerine, Italyaya ucmaya gelen yabanci pilotlarin yaptiklari kazalar dahil degildir.

2004 senesindeki olumcul kazalarin yer ve sebepleri

1.) Recoaro : Ucmak icin elverisli olmayan hava sartlarinda kalkmak
2.) Bassano: Tecrubesizlik (spiral icinden cikamama) Not: Pilot bolgeye yabanci
3.) Capaccio: Twist ve akabinde spinden cikamama
4.) Monterosa: Materyal arizasi
5.) Bassano: Havada carpisma (Not: Pilot bolgeye yabanci)
6.) Bassano: (yukaridaki gibi)
7.) Castellucio: gene bolgeye yabanci pilot kritik hava kosullarinda kalkip asimetrik kapanma sonrasinda yamaca donup/carpma sonucu
8.) Piossasco : Havada bir DeltaKanat ve YamacParasutu carpisiyor, DeltaKanat (YelkenKanat) pilotu kaza sonucu oluyor
9.) Valsugano: TANDEM Kazasinda kritik hava kosullarinda kalkiliyor, sonrasi asimetrik kapanma sonucunda dustukten sonra yolcu oluyor.

(gecen sene bizde ve amerikada oldugu gibi italyanlarda gene benzer tandem kazalarinda yolcuyu kaybetmisler.)

- Rapor edilen kazalarin YUZDE 12"sini HAVADA CARPISMA Olusturuyor, havadaki toplam 6 carpismada 12 pilottan 3 tanesi olmus. (gecen Oludenizde
ayni sekilde bir havada carpismada 2 adet hollandali pilot vefat etmisti.)

- Kazalarin YUZDE 18"i Asimetrik Kapanma Sonucunda/Takibinde meydana gelen olaylardan sebep (gerci bu kazalarin cogunda yanlis olarak, Meteorolojik Hava Kosullarininda etkisi ustune durularak, kapanmalarin acilamamasi vede pilot hatalari vurgulanamamakta)

- Kazalarin YUZDE 30"unda (yani her uc kazadan biri) Pilotun gorulen belli olan riskleri bilerek isteyerek vede israrla aldigi gorulmustur.

+++
http://www.fivl.it/sicurezza/2004/incidenti2003.html 2003 Senesi Italyan Federasyonu Pilotlari Kazalari ve Analizleri

2003 senesinde federasyonun kayitli uye sayisi 4,501 imis (2 yil sonra artacagina, 94 eksikle 4407, yani 2 senede yuzde 2 kayitli pilot kaybi var, cok fazla degil
ama genede dunyada diger federasyonlarin uye sayisinin azalmasi ile dogru orantili . .). Tahmini toplam yamacparasutu ve yelkenkanat aktif pilot sayisi 8,000
civarinda diye dusunuluyor.

Arastirmayi yapan federasyon gorevlisi ulkedeki klup ve dernekler ile goruserek, gerceklerden cokta uzak olmaycak asagidaki tahminleri yapmis

Toplam pilotlarin Yuzde 81"i YamacParasutu Pilotu, Yuzde 16"si YelkenKanat Pilotu, Herikisinide yapanlar Yuzde 3 kadar . .

YamacParasutu pilotlarinin SENEDE ORTALAMA 46 Adet ucus yaptiklari, vede beher ucuslarinin ORTALAMA SURESININ 47 Dakika oldugu . .
YelkenKanat pilotlari icin bunlar, toplam 26 adet ucus, beher ucus 1 saat civarinda (ortalama)

Tahmini toplam yp sorti sayisi 309,120 = saat olarak 242,144 saat (2003 senesi)
yk icin 39,520 sorti ve toplam 39,520 saat

her ikisinin toplami 348,640 sortide ve toplam 281,644 saat ucus.

Bu bilgileri verdikten sonra, kazalara gecerken, bir cok kazanin, tembellik/sorumlulukyan kacmak vesair gibi cesitli nedenlerden dolayi rapor edilmedigini
belirterek buna dikkat edilmesi gerektigini soyleterek basliyor. Dediginine gore, Olumcul kazalarin hepsi rapor edilmekte, agir yarali kazalarin sadece
yarisi rapor edilmekte, hafif yarali kazalarin ise sadece ucte biri rapor edilmekte . .

2003 senesinde
--------
9 yamacparasutu vede 3 yelkenkanat olmak uzere toplam 12 kisi olmus. (bu kazalarin hepsi rapor edilmis)
25 yp ve 4 yk yani toplam 29 agir hasali RAPOR edilmis kaza var . . 29 x 2 = 58 adet GERCEKTE AGIR HASARLI KAZA oldugu tahmin edilmekte (rapor edilmeyenlerle)
21 yp + 9 yk = 30 adet hafif hasarli rapor edilmis kaza var X 3 = gercekte 2003 senesinde hafif hasarli kaza sayisi 90 adet (yp+yk) tahmin edilmekte..


(sayfada daha fazla orantili tablolar vede sonuc analizleri var ama ben cevirip yazmaktan bittim tukendim . . benden baska bu memleketi kurtaracak BIR
KISI DAHA yokmu yaw !!! .. hemde bedavadan vaktini/zamanini, enerjisini harcayaraktan . . kimsenin kadrini bilip takdir etmesini beklemeyide gechelim . .
bari bi poha yarasa da anatolian -ears arasinda kaybolup gitmese . .)

++

Kazasiz Belasiz Bayram Tatilleri dilerim.

Saygilar/Deniz Erenler

Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

MACARISTAN"daki YamacParasutu KAZAlari hakkinda !!

Mesaj #13 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 6 yıl önce (20.05.2005, 19:38)

Selamlar,

Macar Federasyonu ile anlamasmada hafiften lisan sorunu oldugundan (Gulash, Varosh, ISVAN, Salam . . felan yetmiyor)

2002 Senesi: Rapor edilmis 6 kaza olmus

- bir adet, inis esnasinda yerden 5/6 metre irtifada stall olma
- bi adet, vincli tandem kalkisi esnasinda kazaren yedek acma sonunda
- bir adet, elektrik tellerine takilmaca
- bir adet, havada carpisma, daha sonra pilotlardan biri hizini alamayip etraftaki kale bendine girmis..
- bir adet, turbulansli olmasi ile unlu bir bolgeden, istemdisi kalkis vede takibinde kapanip yere carpma..
- bir adet, agaca inis

Bu kazalarda olen olmamis ama biri hafif besi agir yarali var, tandem yolcusu tabiki bunlardan biri, bir digeri yanmis (elektrik tellerine Carpan kanat yanmakla kalmamis dustugu tarlayida yakmis !!)

2003 Senesi: Sadece ilk uc ceyrek icin (Ocak-Eylul 2003 Donemi) elde veri var. 2 adet kazada 2 agir ve 1 hafif yarali var. Kazalardan ikisi inis esnasinda Stall olup yere carpmadan dolayi agir yaralanma var, bir tanede suya dusen paramotor kazasi .

2004 Senesi: Bu sene ile ilgili veri toplamakta zorluk cekilmis ama malesef bir adet Olu var. Havada carpisan kanatlardan tandem olani spirale girip Yolcusu ile yere carpiyor vede yolcu oluyor. Bu kaza hakkindaki incelemelerin hala devam etmekte oldugunu anliyoruz.

2005 Senesi: daha Mayis ayinda olmamiza ragmen, simdiden bile gecen senelerden daha beter gorunuyor diyor. Cesitli bel kirikllari vede kemik kirilmalari Var demis kesin sayi belirtmeden. Aradan bir ay gecmesine ragmen hala bir pilotun bitkisel hayatta oldugu anlasiliyor (umariz Alla kuvvet verirde, bilinci yeri gelir vede iyilesir..), bir baska pilot hafiza kaybi sorunu yasiyor, baksa bir pilottunda parmaklari kopmus (nasil oldugunu tam bilmiyor..)

Dostumuz eline daha fazla bilgi gectikce bizimle paylasacagini soylemis. Kendisine bu kadar icin bile cok tesekkur borculuyuz.

++

Ingilizce Mektubunun Aynen Asli asagida ektedir:

So, here it is.

It's not too easy to collect the data you are looking for. The main
reason probably is that, this is Hungary !!

Moreover, the Hungarian Federation has moved its homepage in 2003,
leaving the data on the older site with no newer data accessible
on-line...

I'll try to get some more, but now have only statistics (umm, partly collected by me) from 2002 and 2003, some tales from 2004 and 2005.

So, in 2002 reportedly we had 6 accidents:

- a stall before landing (at 5-6 metres AGL)
- an incidental reserve opening, while towing a tandem
- a flight into power lines
- a mid-air collision, after it one of the two collided with the wall of
a fortress (nice story)
- an unintentional flight and subsequent collapse at a well known
turbulent place
- one fall into the trees

In these cases there 5 people were injured hard (one was the passenger
of the tandem), one light, and one glider got fire (and the field
around it...) No fatalities.

From 2003, there are only data from the first three quarters of the year. This shows two accidents (and one other case), in which 2 hard
and one lighter injuries occurred. One was a stall before landing
(probably the another too, but the witness saw only tha fall), and a PPG
landed in water...

If one could get 2004 data, it showed a less bright picture. Mid-air
collision, spiralling into the ground, not checking the passenger's
harness (still under investigation) etc. One (the passenger) died.

Now, in 2005, several spinal and other bone fractures, one man still
unconscious after a month or so, one showing memory problems, another
lost fingers (dunno how) - and it's only May now...

I'll try to collect more data.

A.Vaczi

ends++



Saygilar/Deniz Erenler

Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

YUNANISTAN Federasyonundan teyit !!

Mesaj #14 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 6 yıl önce (24.05.2005, 19:12)

Selamlar,

Yunanli pilot arkadasimiz Alexander Caravitis vasitasi ile,

Yunan YamacParasutu Federasyonu, Yunanistanda, 1995 senesinden beri YamacParasutu Kazalari sonucu olen Yunanlilarin sayisini,
3 kisi olarak teyit etmistir.


Saygilar/Deniz Erenler

Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

ROMANYA Ulkesi YamacParasutu Kaza Istatistikleri !!

Mesaj #15 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 6 yıl önce (24.05.2005, 19:13)

Selamlar,

Romanya hakkinda gene bizlere, Romen bir pilot, Cosmin Buhu, yardimci olmak istedi. Kendisinin verdigi bilgilere gore,

Romanya"da ancak bir adet olumcul kaza hatirliyor, oda havada bir YelkenKanat ile carpisma sonucu vefat eden bir romen yamacparasutu pilotu.
Ulkesinde yamacparasutunun, diger hava sporlari gibi, bir devlet kurumu tarafindan cok hafif olarak regule edildigini (denetlendigini) soylemekte.
Ayrica ulkesinde kac adet pilot oldugu konusundada emin degil, 1000 adet yamacparasutu pilotu diyecegim ama gercekte muhtemelen 500 adet
vardir belkide . .gibi ifadeler kullanilmis . . Boylece Romanya"da da fiili durumun bizdekine benzer oldugu anlasilmakta . .

Saygilar/Deniz Erenler

Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

ISRAIL Ulkesi YamacParasutu Kaza Istatistikleri !!

Mesaj #16 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 6 yıl önce (24.05.2005, 19:15)

Selamlar,

Israil yamacparasutu federasyonundan direk olarak bir cevap alamamaktayiz. Yardim cagrimiza karsilik veren Israilli pilot, Guy RON, bizlere asagidaki bilgileri vermistir :

Hatirlayabildigim kadari ile, son 10 sene icerisinde, Israil"de 4 adet olumcul yamacparasutu (paramator kazalari haric) kazasi olmustur.


- 1 adet ruzgar golgesi veya dustdevil sonucu yasadigi kapanma ile yamaca yakin ucan pilotun daga donup carpmasi sonucu
- 1 adet asimetrik kapanma akabinde duzeltmek icin verilen asiri reaksiyon sonucu spin"e girip yere caprma sonucu (olen pilotun kendi seviyesi ustunde bir
kanat ile, kendi limitlerini asan bir ruzgarda ucmakta oldugu soylenmektedir.)
- 1 adet kalkis oncesi bacak kolonlarini baglamayi unutup, kalktiktan birkac dakika sonra harnesden kayip dusme sonucu
- 1 adet yanliz basina ucan pilot (dolayisi ile kaza sebebi bilinmemekte, tahminler asimetrik kapanma sonucu asiri reaksiyon gosterip yere kadar spinle carpma,
veyahutta tam tersi, kapanma sonucunda hicbirsey yapmamaktan dolayi)

++
Israil"deki yamacparasutu pilot sayisi hakkinda bir bilgi eklememis, ama bunada shukur diyoruz.


Saygilar/Deniz Erenler


Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

SLOVENYA (Eski Yugoslav) Ulkesinde YamacParasutu Kaza Istati

Mesaj #17 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 6 yıl önce (24.05.2005, 19:16)

Selamlar,

Slovenya ulkesi yamacparasutu federasyonundanda direk olarak bir cevap almak mumkun olmadi. Gene sagolsun Slovenyali pilot dostlarimizdan (ayni zamanda
dagci vede arama/kurtarma acil yardim ekip gorevlisi, yani olaylari ilk elden bilecekler arasinda yer aliyor kendisi), Simon Copi, bizlere ulkesi hakkinda
asagidaki bilgileri aktarmistir :

Slovenyanin NW (KuzeyBati) bolgesi hakkinda sizlere shu bilgileri verebilirim.

Bolgemizde hava trafigi cok yogundur (cok miktarda yamacparasutu yarismalari, XC ucuslari vede okul egitimleri yapilmaktadir).

2003 Senesi sonuna kadar - 59 adet kaza olmustur.

Kaza Tipi (Agaca Inenler veya Yere Carpanlar)
---
28 adet agaca inis (hicbirinde sakatlanma yok)

31 adet yere carpma :
--
2 adet olen pilot
25 adet ciddi sakatlanan pilot
3 adet daha hafif yaralanan geciren pilot
1 adet yaralanmadan kurtulan pilot

Kaza geciren pilotlarin milliyeti:
---
20 adet Sloven pilot
11 adet Cek pilot
8 adet Alman pilot
3 adet Polonyali pilot
3 adet Avusturyali pilot
2 adet Isvecli pilot
2 adet Hollandali pilot
2 adet Macar pilot
2 adet Italyan pilot
1 adet Ingiliz pilot
1 adet Litvanyali pilot
1 adet Guney Afrikali pilot
1 adet Hirvat pilot
1 adet Danimarkali pilot
1 adet Brazilyali pilot

++

2004 Senesinde bolgemizde 25 adet YamacParasutu (ve YelkenKanat beraber) kazasi olmustur.

Bu sene (2005 senesi) icinde simdiye kadar 6 adet kaza da, 1 adet pilot hayatini kaybetmistir.

++

Simon"un ("mountain rescue" gorevlisi olarak) soyle bir tavsiyesi var pilotlara : Agaca indi iseniz vede yuksekte iseniz, agactan, iple kendinizi baglayip saglama almadan, kendi basiniza inmeye kalkismayiniz ve yardim cagirip, ltf yardim gelene kadar bekleyiniz.


Saygilar/Deniz Erenler

Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

NORVEC Havacilik Klubunden YamacParasutu Kaza Istatistikleri

Mesaj #18 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 6 yıl önce (24.05.2005, 19:17)

Selamlar,

Norvec THK"si YamacParasutu ve YelkenKanat Bolum Sorumlusu, Arne Hillestad"dan alabildigimiz bilgiler asagidadir :

Norvec"te 1,500 adet (kendi THK"larindan) lisansli pilot vardir.
Ucuslarin sayisinin vede suresinin kaydinin tutulmasi zorunlu degildir (dolayisi ile pilotlarin senede ortalama ucus sayisi ve suresini veremeyecegim, demek istiyor)

2004 Senesinde, 105 adet kaza olmustur.

50 adet ucuz atlatilan kaza var (yani aslinda sonucu daha beter olabilirdi)
23 adet pilote veya ekipmaninin zarar gordugu kaza var
22 adet pilotun yaralandigi kaza var (2 gunden fazla ev istirahati gerektiren)

10 adet ciddi kazada 2 adet olum var.

1 Pilot ; Ocak ayinda, Meksikada normal ucus esnasinda bilinmeyen bir sebepten kaza gecirip vefat etmistir
1 Pilot ; Agustos ayi icinde, Fransada Akro ucusu esnasinda (modifiye ettigi/ortadan kucultup yeniden evde diktigi) kanadin yirtilmasi
sonucu Annecy golune duserek vefat etmistir.

++

2004 senesi disindaki kazalara ait bir bilgi verilmemistir. Ben ezbere bilemiyorum ama Norvecliler cok seyahat eden vede kendi ulkelerinde cok zor kosullar (hemen her mevsim daglik bolgelerde, tehlikeli vadi sistemleri icinde) ucan insanlardir. Kendi ulkelerinde duz hicbir yer yoktur. Senenin her mevsimi tepeleri karli daglar arasinda ucarlar, dolayisi ile kaza yapma sanslari diger bir cok ulke pilotlarina gore cok dha yuksektir, bunuda goz onunde tutmak gerekir diye dusunulur

ama gercekte durum boylemidir bilemiyorum cunku duz ulkelerde vincli kalkis ile ucan pilotlar cok miktarda ciddi kazalara maruz kalmaktalar.

Saygilar/Deniz Erenler

Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

YENI ZELANDA Ulkesi YamacParasutu Kaza Istatistikleri !!

Mesaj #19 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 6 yıl önce (24.05.2005, 19:18)

Selamlar,

Yeni Zelanda ulkesi federasyonundan malesef direk olarak bir cevap alamiyoruz. Sekreterleri once hangi doneme ait bilgileri istiyorsunuz dedi, bastan veya ne zamandan beri kayitli ise ltf deyince, bunlarla oturup ugrasmam icin bana para vermeniz gerekir gibi birseyler soyledi, peki elinde ne varsa onu gec bize bari napalim dedik, sonrada ses cikmadi . . bende Yeni Zelandali pilotlardan yardim istedim . . Saıgolsun, John Walton isimli pilot, bizlere asagidaki bilgileri sundu:

Son 10 senede, Yeni Zelanda"da hatirlayabildigim olumcul yamacparasutu kazalari ve sebepleri

- 1 adet havada carpisma
- 3 adet spirale kitlenme
- 1 adet havada kalp krizi gecirme

toplam 5 adet olumcul kaza.

Yeni Zelanda"daki toplam yamacparasutu pilotlarinin sayisinin en fazla 500 kisi oldugu tahmin edilmektedir.

++

Saygilar/Deniz Erenler

Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

TAYVAN Ulkesinde (UzakDoguda Ada Cin"i) YamacParasutu K

Mesaj #20 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 6 yıl önce (24.05.2005, 19:20)

Selamlar,

Tayvan ulkesi pilotlarindan, Les Sharp"ta cagrimiza cevap vererek, bize kendi ulkesindeki kazalara iliskin asagidaki sayfasina yoneltmistir.

http://wingstaiwan.com/rant84.php

Kendisinin verdigi bilgiler isiginda, Tayvan"da 200 ile 250 arasinda aktif yamacparasutu pilotu oldugu anlasilmaktadir.

Kayitli kazalar senelere gore asagidaki gibidir:

1998 Senesi : 2 tane ogrenci pilot CumuloNimbus (firtina) bulutu icine cekiliyor, bir tanesi yaralanmadan kacmayi beceriyor,
digeri birkac gun sonra, olay yerinden birkac kilometre uzakta, oksijen yetersizliginden bogularak, donmus vaziyette olu bulunmustur.

28 Kasim 1999 : havada carpisan pilotlardan biri ayagini kiriyor, digeride yaralaniyor.

7 Temmuz 2000 : Baslangic seviyesindeki pilot yan ruzgarda suruklenerek rotor bolgesinde yasadigi kapanma sonucu dusurek carpma sonucu aldigi darbelerle hayatini kaybediyor.

22 Ocak 2001 : Baslangic seviyesindeki pilot, egitimde (dhv 2-3 kanat ile) spiralde iken, bacagini vede legen kemigini kiriyor.

15 Eylul 2002 : pilot inerken otobana carpip bacagini kiriyor

29 Aralik 2002 : Baslangic seviyesi pilotu kalkis oncesi bacak kolonlarini baglamayi unutuyor ve duserek oluyor.

20 Nisan 2003 : Baslangic seviyesi pilotu gole dusen pilot bogulmaktan son anda kurtariliyor.

5 Ekim 2003 : Tecrubeli pilot gosteri ucusunda yaptigi kaza sonucu bacagini kiriyor.

25 Nisan 2004 : Topland yapmaya calisan pilot park halindeki araca carpip bacagini kiriyor.

24 Temmuz 2004 : bir yarismada WindDummy olarak gonullu olarak ucan baslangic seviyesi pilotu kaza sonucu oluyor.

8 Agustos 2004 : Tandem pilotu yolcusunun bacak kolonlarini baglamayi unutunca, yolcu duserek oluyor.

8 Agustos 2004 : Bir tandem ile single yamacparasutunun carpismasi sonucu tandemdeki yolcu vede diger pilot yaralaniyorlar.

++

Yukardan gordugumuz kadari ile 1998 senesinden beri 5 kisi Tayvan"da yamacparasutu kazalari sonucunda hayatini kaybetmistir.

Bugun aktif ucan her 100 pilottan 2"sini 3"unu kaybetmisler malesef...


Saygilar/Deniz Erenler