Siirt Botan Tepe Kaza Raporu

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
hilmi
Mesajlar: 99
Kayıt: 16.01.2012, 12:35
Ad Soyad: Hilmi Arslan
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 4 / 2
Pilot Menüsü: 

Siirt Botan Tepe Kaza Raporu

Mesaj #1 gönderen hilmi » 9 yıl 7 ay önce (25.08.2014, 22:59)

dün siirte bulunan botan tepe takeofta yaşanan talihsiz kaza ile ilgili kısaca bilgi verip uçuşlarımızda daha dikkatli olmamıza katkısı olmasını istediğim için paylaşmak istedim.

pazar günü sabah 2 saatlik termik uçuşu muzdan sonra evde dinlenip saat 17:00 civarı tekrar take ofa çıktık. hava 10-15 km termik ile beraber 25-30 km çıkan darbeli bir hava vardı. 1 saat kadar bekledikten sonra pilot arkadaşımız çıkmak isteyerek hazırlandı kalkışını yaptı. kalkar kalkmaz asansor gibi yaklaşık 30 metre yukseldi ileri gidişi çok az olmasına rağmen pilot kanadı kontrol edebilmek için her fren uygulayışında geriye sürüklenmeye başladı. speed barınada basamadı kanadı ufak ufak wingover yaparak ileri gidişini arttırcanı düşünmüş (pilotun söylediği) ilk sağ freni çektiği anda kanat geriye resmen uçtu daha sonra toparladı ve kanat takeofun sağ tarafına kayalık ve rüzgarı biraz daha fazla alan girilmemesi gereken bölgeye girdi.kanadın ileri gidişi azaldığı için inmeye karar verdi ve bize onu tutmamız için seslendi. kanadı frenledi yere yaklaşık 20 metre mesafedeyken fakat o anda gelen darbede kanadı tutamadı ve bir tur heliko yapar gibi kendi ekseninde donuş yaptı, daha sonra kanadın istemsizce giren heliko çıkışı öne saldırmasını engelleyemedi ve öne saldıran kanat darbeyle birlikte sağdan spine girdi o salınımla beraber kayalara harnesin sağ tarafından vurdu.

Sonuç olarak:
1-bence darbeli havalarda ilk karar çıkmamak olmalı.
2-çıkıldıysa da eğer ilk iş güvenli bir şekilde takeoftan açılmak olmalı. (basa biliyorsak speed bar kullanarak)
3-kanadın sağ sol hareket ettirmeden düz uçmasını sağlamak, geri sükleniyorsak bile düz kalmasını sağlamalıyız gelen darbelerle kanadın kontrolünü kaybetmemek için.
4-geriye sürüklenmemek için fren uygulamamak ama kanadıda boş bırakmamak

aklıma gelen bu kadar olayı okuyarak en uygulanması gereken önerilerinizi yazarsanız sevinirim

pilotumuza gelince şuan hastanede yoğun bakımda iyi ama kaburga kemiklerinin 6 tanesi kırık ve omzundada parçalı bir kırığı var. bu kazaya rağmen ucuz atlatıldı diye düşünüyorum
herkese kazasız belasız uçuşlar diliyorum.


Kullanıcı avatarı
Misoskian
Mesajlar: 198
Kayıt: 09.12.2012, 10:33
Ad Soyad: Yüksel Koçyiğit
Şehir: İstanbul
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 22 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen Misoskian » 9 yıl 7 ay önce (25.08.2014, 23:09)

Geçmiş olsun pilot arkadaşa acil şifalar diliyorum.

Kullanıcı avatarı
Pinokkyo
Mesajlar: 102
Kayıt: 23.11.2009, 13:54
Ad Soyad: Önder Aşık
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen Pinokkyo » 9 yıl 7 ay önce (26.08.2014, 07:24)

Pilot kim hocam? Kanat? Tecrübe? Büyük geçmiş olsun. Acil şifalar olsun kardeşimize...

Kullanıcı avatarı
Hakyan
Mesajlar: 11
Kayıt: 07.08.2009, 18:46
Ad Soyad: Hakan Yankaş
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen Hakyan » 9 yıl 7 ay önce (26.08.2014, 09:38)

Arkadaşa geçmiş olsun.
(Benzer şartlar olmayabilir)İstanbul Ormanlı ve Karaburun'da sert rüzgarlarda ucuş yapılıyor. Burada gördüklerim ve yaşadıklarıma göre;
Sert rüzgarlarda kesinlikle speed barsız uçulmamalı ve her an basabilecek şekilde önlem almalı. Örneğin bazı pilotlar speed bara bir bacağını geçiriyor istediği zaman diğer bacağıyla basabiliyor. Ormanlıda oldukça sert bir havada bir an speed ayağımdan kaydı yaklaşık 5 saniye tekrar basmaya uğraştım yinede tepeye sürüklendim zorlukla toparladım.
Sürüklenme durumuna göre gerekirse ayağa kalkarak speed bara basmalıyız.Yukarıdaki örnekde benden 1-2 saat önce bir başka pilot speede oturarak bastı ama yinede sürüklendi ve küçük bir kaza yaşadı, ben ayağa kalkarak bütün gücümü vererek kurtardım. Bunuda Hikmet Ağbi söylemişti :roll:
Sürüklenme durumunda kesinlikle fren kullanılmamalı.İniş yaparkende frenden kaçınılmalı.Zaten geriye sürükleniyoruz fren yaparak sürüklenme hızını arttırmış oluruz.Frensiz bir şekilde uçmalı ve vucut ağırlığı ile yön vermeliyiz o şekilde inişimizde daha yumuşak olur. Bundan sonraki tehlike indikten sonra sürüklenme olabilir. Buna hazırlıklı olunmalı.
Kazasız uçuşlar diliyorum.

Kullanıcı avatarı
hilmi
Mesajlar: 99
Kayıt: 16.01.2012, 12:35
Ad Soyad: Hilmi Arslan
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 4 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen hilmi » 9 yıl 6 ay önce (26.08.2014, 18:57)

pilot taşkın tuna özkılıç
kanat ozone buzz4
harnes geni lite
pilot aynı take ofta uzun yıllardır uçuyor. normalde uçmaması gerektiğini bilecek kadar tecrübeli ama bazen uçmak hevesi gözümüzü kör ediyor sanırım :)

Kullanıcı avatarı
Maksoy
Mesajlar: 107
Kayıt: 28.05.2011, 21:13
Ad Soyad: Mehmet Aksoy
Şehir: Antalya
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 33 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen Maksoy » 9 yıl 6 ay önce (26.08.2014, 19:36)

Büyük geçmiş olsun.


Kullanıcı avatarı
Elektromer
Mesajlar: 33
Kayıt: 27.10.2012, 21:38
Ad Soyad: Ömer Özer
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen Elektromer » 9 yıl 6 ay önce (26.08.2014, 20:39)

Geçmiş olsun, acil şifalar dilerim.

Kullanıcı avatarı
hsiray@ttnet
Mesajlar: 311
Kayıt: 20.07.2006, 22:50
Ad Soyad: Hamdi Şiray
Şehir: Kayseri
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen hsiray@ttnet » 9 yıl 6 ay önce (27.08.2014, 15:46)

Acil şifalar dilerim.

Kullanıcı avatarı
west07
Mesajlar: 19
Kayıt: 30.04.2011, 15:42
Ad Soyad: Alper Şahin
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen west07 » 9 yıl 6 ay önce (31.08.2014, 15:45)

abi çok geçmiş olsun inş en yakın zamanda geri döner take offlara...

Kullanıcı avatarı
ahmetsen
Mesajlar: 160
Kayıt: 04.07.2012, 17:37
Ad Soyad: Ahmet Şen
Şehir: Ankara
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 17 / 0
Yaş: 45
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen ahmetsen » 9 yıl 6 ay önce (31.08.2014, 22:50)

Geçmiş olsun. Umarım tez zamanda takeofflara döner.

Kullanıcı avatarı
hero
Mesajlar: 52
Kayıt: 23.08.2009, 00:01
Ad Soyad: Abdullah Kahraman
Şehir: Aksaray
Aldığı Beğeni: 8 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen hero » 9 yıl 6 ay önce (01.09.2014, 00:40)

Çok geçmiş olsun, bir an önce sağlığına kavuşması dileğiyle acil şifalar


Kullanıcı avatarı
gakkaya001
Mesajlar: 459
Kayıt: 10.07.2010, 01:35
Ad Soyad: Güner Akkaya
Şehir: Adana
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 7 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen gakkaya001 » 9 yıl 6 ay önce (01.09.2014, 09:30)

Kaza yapan pilot kardeşimize geçmiş olsun,en kısa zamanda tekrar sağlığına kavuşması dileğimizle...
AHAS-ADANA HAVACILIK KULÜBÜ
Güner Akkaya

Kullanıcı avatarı
Aytekin
Mesajlar: 91
Kayıt: 09.07.2007, 12:19
Ad Soyad: Aytekin Kurnaz
Şehir: Bolu
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen Aytekin » 9 yıl 6 ay önce (02.09.2014, 09:41)

Taşkın bey geçmiş olsun acil şifalar dilerim.Üzüldük.

Kullanıcı avatarı
Taşkın
Mesajlar: 17
Kayıt: 28.10.2011, 22:21
Ad Soyad: Taşkın Tuna Özkılıç
Şehir: Siirt
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen Taşkın » 9 yıl 6 ay önce (15.09.2014, 16:54)

Geçmiş olsun dileklerini ileten tüm pilot arkadaşlarıma sonsuz teşekkürler, umarım en kısa sürede gökyüzü ve sizlerle buluşmak dileklerimle :-)

Kullanıcı avatarı
irfan karaman
Mesajlar: 195
Kayıt: 26.05.2012, 10:04
Ad Soyad: İrfan Karaman
Şehir: Kocaeli
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 48
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen irfan karaman » 9 yıl 6 ay önce (15.09.2014, 19:31)

allah acil şifa versin ,

Kullanıcı avatarı
alp78
Mesajlar: 181
Kayıt: 06.05.2012, 19:24
Ad Soyad: Taner Alp
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 34 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #16 gönderen alp78 » 9 yıl 6 ay önce (16.09.2014, 15:41)

geçmiş olsun Tuna. buraya yazabildiğine göre bayağı toparlamışsın. son durumun nasıl?