Siirt Botan Tepe Kaza Raporu
Moderatör: Moderatör Ekibi
- hilmi
- Mesajlar: 99
- Kayıt: 16.01.2012, 12:35
- Ad Soyad: Hilmi Arslan
- Şehir: Antalya
- Aldığı Beğeni: 4 / 2
- Pilot Menüsü:
Siirt Botan Tepe Kaza Raporu
dün siirte bulunan botan tepe takeofta yaşanan talihsiz kaza ile ilgili kısaca bilgi verip uçuşlarımızda daha dikkatli olmamıza katkısı olmasını istediğim için paylaşmak istedim.
pazar günü sabah 2 saatlik termik uçuşu muzdan sonra evde dinlenip saat 17:00 civarı tekrar take ofa çıktık. hava 10-15 km termik ile beraber 25-30 km çıkan darbeli bir hava vardı. 1 saat kadar bekledikten sonra pilot arkadaşımız çıkmak isteyerek hazırlandı kalkışını yaptı. kalkar kalkmaz asansor gibi yaklaşık 30 metre yukseldi ileri gidişi çok az olmasına rağmen pilot kanadı kontrol edebilmek için her fren uygulayışında geriye sürüklenmeye başladı. speed barınada basamadı kanadı ufak ufak wingover yaparak ileri gidişini arttırcanı düşünmüş (pilotun söylediği) ilk sağ freni çektiği anda kanat geriye resmen uçtu daha sonra toparladı ve kanat takeofun sağ tarafına kayalık ve rüzgarı biraz daha fazla alan girilmemesi gereken bölgeye girdi.kanadın ileri gidişi azaldığı için inmeye karar verdi ve bize onu tutmamız için seslendi. kanadı frenledi yere yaklaşık 20 metre mesafedeyken fakat o anda gelen darbede kanadı tutamadı ve bir tur heliko yapar gibi kendi ekseninde donuş yaptı, daha sonra kanadın istemsizce giren heliko çıkışı öne saldırmasını engelleyemedi ve öne saldıran kanat darbeyle birlikte sağdan spine girdi o salınımla beraber kayalara harnesin sağ tarafından vurdu.
Sonuç olarak:
1-bence darbeli havalarda ilk karar çıkmamak olmalı.
2-çıkıldıysa da eğer ilk iş güvenli bir şekilde takeoftan açılmak olmalı. (basa biliyorsak speed bar kullanarak)
3-kanadın sağ sol hareket ettirmeden düz uçmasını sağlamak, geri sükleniyorsak bile düz kalmasını sağlamalıyız gelen darbelerle kanadın kontrolünü kaybetmemek için.
4-geriye sürüklenmemek için fren uygulamamak ama kanadıda boş bırakmamak
aklıma gelen bu kadar olayı okuyarak en uygulanması gereken önerilerinizi yazarsanız sevinirim
pilotumuza gelince şuan hastanede yoğun bakımda iyi ama kaburga kemiklerinin 6 tanesi kırık ve omzundada parçalı bir kırığı var. bu kazaya rağmen ucuz atlatıldı diye düşünüyorum
herkese kazasız belasız uçuşlar diliyorum.
pazar günü sabah 2 saatlik termik uçuşu muzdan sonra evde dinlenip saat 17:00 civarı tekrar take ofa çıktık. hava 10-15 km termik ile beraber 25-30 km çıkan darbeli bir hava vardı. 1 saat kadar bekledikten sonra pilot arkadaşımız çıkmak isteyerek hazırlandı kalkışını yaptı. kalkar kalkmaz asansor gibi yaklaşık 30 metre yukseldi ileri gidişi çok az olmasına rağmen pilot kanadı kontrol edebilmek için her fren uygulayışında geriye sürüklenmeye başladı. speed barınada basamadı kanadı ufak ufak wingover yaparak ileri gidişini arttırcanı düşünmüş (pilotun söylediği) ilk sağ freni çektiği anda kanat geriye resmen uçtu daha sonra toparladı ve kanat takeofun sağ tarafına kayalık ve rüzgarı biraz daha fazla alan girilmemesi gereken bölgeye girdi.kanadın ileri gidişi azaldığı için inmeye karar verdi ve bize onu tutmamız için seslendi. kanadı frenledi yere yaklaşık 20 metre mesafedeyken fakat o anda gelen darbede kanadı tutamadı ve bir tur heliko yapar gibi kendi ekseninde donuş yaptı, daha sonra kanadın istemsizce giren heliko çıkışı öne saldırmasını engelleyemedi ve öne saldıran kanat darbeyle birlikte sağdan spine girdi o salınımla beraber kayalara harnesin sağ tarafından vurdu.
Sonuç olarak:
1-bence darbeli havalarda ilk karar çıkmamak olmalı.
2-çıkıldıysa da eğer ilk iş güvenli bir şekilde takeoftan açılmak olmalı. (basa biliyorsak speed bar kullanarak)
3-kanadın sağ sol hareket ettirmeden düz uçmasını sağlamak, geri sükleniyorsak bile düz kalmasını sağlamalıyız gelen darbelerle kanadın kontrolünü kaybetmemek için.
4-geriye sürüklenmemek için fren uygulamamak ama kanadıda boş bırakmamak
aklıma gelen bu kadar olayı okuyarak en uygulanması gereken önerilerinizi yazarsanız sevinirim
pilotumuza gelince şuan hastanede yoğun bakımda iyi ama kaburga kemiklerinin 6 tanesi kırık ve omzundada parçalı bir kırığı var. bu kazaya rağmen ucuz atlatıldı diye düşünüyorum
herkese kazasız belasız uçuşlar diliyorum.
- Hakyan
- Mesajlar: 11
- Kayıt: 07.08.2009, 18:46
- Ad Soyad: Hakan Yankaş
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Arkadaşa geçmiş olsun.
(Benzer şartlar olmayabilir)İstanbul Ormanlı ve Karaburun'da sert rüzgarlarda ucuş yapılıyor. Burada gördüklerim ve yaşadıklarıma göre;
Sert rüzgarlarda kesinlikle speed barsız uçulmamalı ve her an basabilecek şekilde önlem almalı. Örneğin bazı pilotlar speed bara bir bacağını geçiriyor istediği zaman diğer bacağıyla basabiliyor. Ormanlıda oldukça sert bir havada bir an speed ayağımdan kaydı yaklaşık 5 saniye tekrar basmaya uğraştım yinede tepeye sürüklendim zorlukla toparladım.
Sürüklenme durumuna göre gerekirse ayağa kalkarak speed bara basmalıyız.Yukarıdaki örnekde benden 1-2 saat önce bir başka pilot speede oturarak bastı ama yinede sürüklendi ve küçük bir kaza yaşadı, ben ayağa kalkarak bütün gücümü vererek kurtardım. Bunuda Hikmet Ağbi söylemişti
Sürüklenme durumunda kesinlikle fren kullanılmamalı.İniş yaparkende frenden kaçınılmalı.Zaten geriye sürükleniyoruz fren yaparak sürüklenme hızını arttırmış oluruz.Frensiz bir şekilde uçmalı ve vucut ağırlığı ile yön vermeliyiz o şekilde inişimizde daha yumuşak olur. Bundan sonraki tehlike indikten sonra sürüklenme olabilir. Buna hazırlıklı olunmalı.
Kazasız uçuşlar diliyorum.
(Benzer şartlar olmayabilir)İstanbul Ormanlı ve Karaburun'da sert rüzgarlarda ucuş yapılıyor. Burada gördüklerim ve yaşadıklarıma göre;
Sert rüzgarlarda kesinlikle speed barsız uçulmamalı ve her an basabilecek şekilde önlem almalı. Örneğin bazı pilotlar speed bara bir bacağını geçiriyor istediği zaman diğer bacağıyla basabiliyor. Ormanlıda oldukça sert bir havada bir an speed ayağımdan kaydı yaklaşık 5 saniye tekrar basmaya uğraştım yinede tepeye sürüklendim zorlukla toparladım.
Sürüklenme durumuna göre gerekirse ayağa kalkarak speed bara basmalıyız.Yukarıdaki örnekde benden 1-2 saat önce bir başka pilot speede oturarak bastı ama yinede sürüklendi ve küçük bir kaza yaşadı, ben ayağa kalkarak bütün gücümü vererek kurtardım. Bunuda Hikmet Ağbi söylemişti
Sürüklenme durumunda kesinlikle fren kullanılmamalı.İniş yaparkende frenden kaçınılmalı.Zaten geriye sürükleniyoruz fren yaparak sürüklenme hızını arttırmış oluruz.Frensiz bir şekilde uçmalı ve vucut ağırlığı ile yön vermeliyiz o şekilde inişimizde daha yumuşak olur. Bundan sonraki tehlike indikten sonra sürüklenme olabilir. Buna hazırlıklı olunmalı.
Kazasız uçuşlar diliyorum.
- Elektromer
- Mesajlar: 33
- Kayıt: 27.10.2012, 21:38
- Ad Soyad: Ömer Özer
- Şehir: Antalya
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- hsiray@ttnet
- Mesajlar: 311
- Kayıt: 20.07.2006, 22:50
- Ad Soyad: Hamdi Şiray
- Şehir: Kayseri
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- gakkaya001
- Mesajlar: 459
- Kayıt: 10.07.2010, 01:35
- Ad Soyad: Güner Akkaya
- Şehir: Adana
- :
- Aldığı Beğeni: 7 / 0
- Pilot Menüsü:
- irfan karaman
- Mesajlar: 195
- Kayıt: 26.05.2012, 10:04
- Ad Soyad: İrfan Karaman
- Şehir: Kocaeli
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 48
- Pilot Menüsü: