Kazalar .... Yardım !!! (ÖNEMLİ)

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
holzma25
Mesajlar: 11
Kayıt: 14.03.2007, 17:06
Ad Soyad: İbrahim Bahçe
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Kazalar .... Yardım !!! (ÖNEMLİ)

Mesaj #1 gönderen holzma25 » 1 on yıl 7 yıl önce (23.03.2007, 09:41)

selam arkadaşlar !! benim bir kaç sorum olacakk.. yamaç paraşütü yapmak istiyorumm ama 2 gün öncee izmirdee çok feci şekilde rüzgar vardıı.. :shock: Acaba dedim bu gün günlerden pazar olsaa ve de uçmaya gitmiş olsaamm bu fırtınada dedimm kendi kendime Açıkçasıı TIRSTIM arkadaşlarr..
1. rüzgar fırtına vb. hakkındaa meteorolojiiden detaylı olarakk ve güvenilir çekildee bilgi alımı yapabiliyormuyuzz .. ya da güveniyomusunuzz sizzz :?
2. böyle durumlardaa bi bilgilendirme sistemi varmıı
3. meteorolojii tahmin yapıyorr. küresel ısınma vb. nedenlerden dolayıı tahminler tutmayabiliyorr. peki tutmazsa ne olucakk oncaa arkadaşımız (allah göstermesin) kaza yapınca hesabını kim verecek..
4 yada yamaç paraşütcülere özel ders mi veriliyorr. rüzgar fırtına hakkındaa..

5. yada siz arkadaşlarr nasıl bir yol izliyorsunuzz bu konudaa..

Yanlış anlamayınn tırsmış olabilirimm ama . Bu yamaç paraşütüne olan sevgimi ve heyecanımı asla azaltmadıı Azaltmayacakk Bende bir gün uçucammmmm gariii :)
Not:(Ödemiş li olduğumu da belirteyimm :D :D )

Herkese Kazasız belasızz uçuşlarr ...


Kullanıcı avatarı
komik
Mesajlar: 5
Kayıt: 10.11.2006, 06:23
Ad Soyad: Bekir Çavuş
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen komik » 1 on yıl 7 yıl önce (23.03.2007, 10:40)

hava tahminleri çoğunlukla doğru olabiliyor fakat her koşulda uçmaya gidince önce orda bi süre beklenir rüzgar durumu bizzat kontrol edilir. Tabi sadece şiddeti değil. Bunun için de tecrübeli birilerinden yardım almak gerekir. Öyle bir günde gidilmiş bile olsa uçmak gerekmez dimi?

Kullanıcı avatarı
ganos
Mesajlar: 358
Kayıt: 18.05.2006, 09:37
Ad Soyad: Faik Donmez
Şehir: Tekirdağ / İstanbul
Aldığı Beğeni: 15 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen ganos » 1 on yıl 7 yıl önce (23.03.2007, 11:51)

Sn. İbrahim Bahçe,
Sizin korkunuz, biraz "kışın denize girmeyi düşünmek" gibi olmuş. Öncelikle Sn. Bekir Çavuş'un da dediği gibi öyle bir günde uçmaya gitmiş olsan, uçmadan dönersin, dönmelisin. Hava öyle ise zaten gitmemelisin. İlk kural emniyet olduğu için insan, emniyetini tehlikeye atacak hiç bir şey yapmamalı. Bir gün uçabilmek uğruna, hayatın geri kalanındaki uçuşlardan niye vazgeçelim?

Sorunun tam karşılığı bu değil tabii!.. Meteoroloji genelde tutturuyor. Ancak daha önce de benzer konularda yazarak belirtmiştim. Deniz ile de ilgim olduğu için, hava ve rüzgar konusundaki gözlemlerime dayanarak özellikle mevsim geçişlerinde anlık hava değişimlerine (rüzgar şiddeti ve yönünde) rastlamak oldukça muhtemel. Uçuş günündeki hava şartlarını araştırırken; bir kaç gün öncesinden başlayarak rüzgarı ve şiddetini değerlendirmek iyidir. Yani bir gün poyraz esmiş ertesi gün lodosa dönmüş sonraki gün karayele çevirmiş ise akabindeki günlerde mümkünse uçmamakta fayda var. Oturmuş bir hava varsa, üç gün arka arkaya belli şiddette poyraz esmişse ve sonraki bir kaç günün tahmini de bu yöndeyse uçuş yerine gidip, 10-15 dakikalık bir gözlem sonrasında uçuşa karar vermek uygundur.

Ama bu da her zaman çözüm olmuyor. Örneğin bu hafta sonu Tekirdağ-Uçmakdere'de uçuştaydım. Cumartesi uçtum, rüzgar biraz darbeliydi. Pazar yine soluğu orada aldım. Rüzgar lodostu ve yeni açılan pistin yolu kenarında hazırlığımı yaptım. A kolonlarını elime aldım, adımımı ileri attım, rüzgar hafif darbeli olduğu için biraz doldurmasını bekledim, o bekleme esnasında kanat arkadan gelip ayaklarıma dolaştı. Yani bizim lodos, oldu sana poyraz. (ÖĞLEN SAATLERİ !!!) Kuşamdan çıkıp emniyetimi aldım, anlık bir türbülans mıdır diye yarım saat kadar oyalandım ama nafile... Poyraz arttı. Ben de toplanıp geri döndüm.

Kış döneminde genelde uçmuyorum, o yüzden havanın stabilitesini çok takip etmiyorum. Bazı arkadaşlar kış döneminde havanın daha stabil olduğunu gerekçeleri ile belirtiyorlar. Yaz dönemi için konuşursam, hava, uzun vadede ve anlık değişiklikler açısından gayet stabil ve güvenilir oluyor ve daha keyifli uçuluyor, malum eliniz ayağınız üşümüyor. Hafif hafif uçuyorsunuz.

Sonuç olarak, mevsim geçişlerinde uçarken 5 kat fazla emniyetli olmayı, uçuş yerinde yeterli ve bilinçli gözlem yapmayı, meteorolojiyi uzun periyodlu takip etmeyi, kendinden emin değilsen uçmamayı, cahil cesareti sergilememeyi tavsiye ederim. Vazgeçmesini bilin. Limitlerinizi bilin. Bazı pilotların problemsiz uçabildiği havalarda siz çok zor durumlara düşebilirsiniz. VAZGEÇMEYİ BİLİN... Ölüdeniz'de her sene duyduğumuz kazaların bir çoğunun sebebi: Uçuş tatiline gelen turistlerin hava şartları uygun olmasa bile "mümkün olduğu kadar çok uçayım" telaşıdır. Bu yüzden ertesi sene uçamıyorlar.

Kazasız uçuşlar.

Kullanıcı avatarı
holzma25
Mesajlar: 11
Kayıt: 14.03.2007, 17:06
Ad Soyad: İbrahim Bahçe
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen holzma25 » 1 on yıl 7 yıl önce (23.03.2007, 16:06)

faik açıklamaların için çok teşekürlerr.. gayet güzel anlatmışsın sağoll... ayrıca bi sorum daha olacakkk (gerçi cevabının içinde biraz açıklamışsın ama.)
havanın durumunu kontrol ettikten sonraa baktık ki hava güzel uçmaya elverişlii.. peki uçmaya başladıktan sonraa ani ve şiddetli rüzgar çıkarsa ne yapıcazz .. pilotun ne yapması gerekiyooo . böyle bir durumla karşılaşma ihtimalimiz nedirr... teşekürr..
(( yaaa çok mu abartıyorumm bu konuyu :? ))

Kullanıcı avatarı
emraq
Mesajlar: 342
Kayıt: 22.11.2005, 17:47
Ad Soyad: Emrah Kaygusuz
Şehir: Eskişehir
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen emraq » 1 on yıl 7 yıl önce (23.03.2007, 16:24)

^^peki uçmaya başladıktan sonraa ani ve şiddetli rüzgar çıkarsa ne yapıcazz .. pilotun ne yapması gerekiyooo .^^

eskiden ben böyle birşeyin olmicağına inanırdım ama 2 hafta önce böyle bir olay başımıza geldi.rüzgar ani bir şekilde hem şiddetini ciddi bir şekilde arttırdı hemde yönünü değiştirdi bir anda. böyle bir durumda en azından kulak kapama yı bilirseniz hemen bulduğunuz boş bir alana inerek bu durumdan kurtulabilirsiniz...

Kullanıcı avatarı
ganos
Mesajlar: 358
Kayıt: 18.05.2006, 09:37
Ad Soyad: Faik Donmez
Şehir: Tekirdağ / İstanbul
Aldığı Beğeni: 15 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen ganos » 1 on yıl 7 yıl önce (23.03.2007, 17:02)

İşte onları da eğitimde öğretecekler. O'nu öğrenebileceğin yer hakikaten burası değil, ancak fikir sahibi olabilirsin. Sen yukarıdayken hava patlarsa; stabil uçuşunu sürdürebiliyorsan Emrah'ın dediği gibi kulak kapatma, B stall gibi yöntemlerle çöküşünü hızlandırabilir, speed basıp sürüklenmeyi bir dereceye kadar engelleyebilir ve iniş için uygun koşulları yaratabilirsin. Ama patlak havada, asimetrikler, önden kapatmalar v.s. risklerin de olacak. Bu durumlarda ne yapman gerektiğini de ancak eğitimle ve tecrübe ile öğrenebilirsin. Ben, kanadımı çantamdan bile çıkarmadığım günlerde, bazı pilotların kulak kapatarak yelken yaptığını gördüm. Tecrübe, tecrübe, tecrübe... Tabii, tecrübe edinecek kadar uzun yaşayabilmek için de ; EĞİTİM... (Avusturya mıydı? Çok net bilmiyorum. Geçenlerde fırtınaya kapılıp 6000 m lere çıkan pilotları duymuşsundur. Olabiliyor yani!...)

Fakat yine de iyi bir meteoroloji takibiyle, çok fazla karşılaşılabilecek bir durum olmadığını düşünüyorum.)

Selamlar...