koçarlı 12.07.2015 kaza
Moderatör: Moderatör Ekibi
- ayhankocaman
- Mesajlar: 334
- Kayıt: 05.07.2007, 12:51
- Ad Soyad: Ayhan Kocaman
- Şehir: Aydın
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
koçarlı 12.07.2015 kaza
Pilot: ayhan kocaman
Kanat : gradient-aspen3 en-c [80-100 kg]
Harnes : Sup Air önden yedekli
kaza : rüzgar 18 ile 24 km arası kuzey ve kuzey batı yönünde esmekte,saat 10.30 kalkış yaptım.hava çok güzel taşımakta idi .tepenin dinamiği ile yeni oluşan termiklerle güzel bir uçuş yaşamaktaydım. 40 dakikalık bir uçuştan sonra inmeye kara verdim.2 iniş alanın belirlemiştim. 1. iniş alanına yöneldim yüksekliği yetişememe ihtimalini artırınca 2.iniş alanına yöneldim .iniş manevralarını uygulamaya başladım. iniş alanı üzerine 3 metre ile geldim fren vermeye başladım,birden yer termiği beni yukarı yükseltti,o anda da frenlemiş oldum ,kanat stola düştü ve ben de yaklaşık 3 metreden sırt üstü yere düştüm.düşme esnasında sol kolum vücudumun altında kalarak bileğime yakın yerinden kırıldı.arkadaşlarım kolumu askıya aldılar ve buz kalıbı tutarak hastaneye ulaştırdılar.14.07.2015 tarihinde başarılı bir cerrahi müdahale ile kırılan yer platin monte edildi.şu an çok şükür evimdeyim artık tedavim sonuçlanıncaya kadar,uçuşlara ara vermek zorundayım.
kaza tamamıyla pilotaj hatasından kaynaklanmıştır.
1 .hata 2.iniş noktasına ,pamuk tarlasına girmemek için ısrarlı bir şekilde kanadı stola düşürecek kadar frenleri oynamak.
2.hata. defalarca arkadaşlarımın beni uyarmaASINA RAĞMEN toplam ağırlığım 110 kg olmasına rağmen üst limiti 100 kg kanatla uçmak .inişlerde hızlı olduğundan ,devamlı sıkıntılı inişler yaşamaktaydım. neyse bu bana ders olsun, benim başıma gelenler inşallah uçman arkadaşlarımın başına gelmez.kalın sağlıcakla.
Kanat : gradient-aspen3 en-c [80-100 kg]
Harnes : Sup Air önden yedekli
kaza : rüzgar 18 ile 24 km arası kuzey ve kuzey batı yönünde esmekte,saat 10.30 kalkış yaptım.hava çok güzel taşımakta idi .tepenin dinamiği ile yeni oluşan termiklerle güzel bir uçuş yaşamaktaydım. 40 dakikalık bir uçuştan sonra inmeye kara verdim.2 iniş alanın belirlemiştim. 1. iniş alanına yöneldim yüksekliği yetişememe ihtimalini artırınca 2.iniş alanına yöneldim .iniş manevralarını uygulamaya başladım. iniş alanı üzerine 3 metre ile geldim fren vermeye başladım,birden yer termiği beni yukarı yükseltti,o anda da frenlemiş oldum ,kanat stola düştü ve ben de yaklaşık 3 metreden sırt üstü yere düştüm.düşme esnasında sol kolum vücudumun altında kalarak bileğime yakın yerinden kırıldı.arkadaşlarım kolumu askıya aldılar ve buz kalıbı tutarak hastaneye ulaştırdılar.14.07.2015 tarihinde başarılı bir cerrahi müdahale ile kırılan yer platin monte edildi.şu an çok şükür evimdeyim artık tedavim sonuçlanıncaya kadar,uçuşlara ara vermek zorundayım.
kaza tamamıyla pilotaj hatasından kaynaklanmıştır.
1 .hata 2.iniş noktasına ,pamuk tarlasına girmemek için ısrarlı bir şekilde kanadı stola düşürecek kadar frenleri oynamak.
2.hata. defalarca arkadaşlarımın beni uyarmaASINA RAĞMEN toplam ağırlığım 110 kg olmasına rağmen üst limiti 100 kg kanatla uçmak .inişlerde hızlı olduğundan ,devamlı sıkıntılı inişler yaşamaktaydım. neyse bu bana ders olsun, benim başıma gelenler inşallah uçman arkadaşlarımın başına gelmez.kalın sağlıcakla.
- VBaran
- Mesajlar: 157
- Kayıt: 22.03.2015, 21:58
- Ad Soyad: Volkan Baran Düzenli
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 3 / 0
- Yaş: 37
- Pilot Menüsü:
Çok büyük geçmiş olsun. Pilotajım yeni ve yetersiz olsa da, bazı konularda fikir beyan etmem hoş karşılanmasa da ben her fırsatta üst limiti aşarak uçan arkadaşlarıma aynı uyarıyı yapmaktan çekinmedim. Neticede ne kadar başarılı ve iyi pilot olunursa olunsun mantık çerçevesinde düşünülmesi gereken şeyler de var. Üst limite yakın uçmak ya da üst limit üzerinde uçmak uçuş sırasında kapanmaları vs azaltabilir, ama kalkış ve iniş anında tehlikeli olabilir. Siz de bunu yaşamışsınız ama keşke yaşamasaymışsınız. Benim mantığıma göre pilot kanadını seçerken üst limitine en az 5 kg açık fark bırakmalı.
Umarım kısa zamanda düzelip uçuşlarınıza devam edersiniz.
Sevgiler.
Umarım kısa zamanda düzelip uçuşlarınıza devam edersiniz.
Sevgiler.
- H_E_L_P_55
- Mesajlar: 482
- Kayıt: 27.06.2011, 08:15
- Ad Soyad: Koray Kos
- Şehir: Turhal
- :
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
- BOITANO
- Mesajlar: 39
- Kayıt: 28.04.2009, 04:48
- Ad Soyad: Zayim Cemal Altay
- Şehir: Muğla-Milas-Ören
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Bu tür öz eleştirileri ve raporları görmeye pek alışık değiliz. Bu bağlamda Ayhan Kocaman arkadaşımıza teşekkür ediyorum. Olayın içindeki kişi olarak durumu açıkça anlatımı ve hatalarını çekinmeden tanımlaması, özellikle bu işe yeni başlayan arkadaşlara umarım örnek olur.
Büyük geçmiş olsun, en kısa zamanda sizi yine göklerde görmeyi umuyoruz.
Büyük geçmiş olsun, en kısa zamanda sizi yine göklerde görmeyi umuyoruz.
- Bahadir Metin
- Mesajlar: 41
- Kayıt: 23.03.2015, 13:34
- Ad Soyad: Bahadir Metin
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
- Necati TÜRK
- Mesajlar: 79
- Kayıt: 01.05.2008, 18:54
- Ad Soyad: Necati Türk
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Yaş: 59
- Pilot Menüsü: