kazalar

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

erdinç
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

kazalar

Mesaj #1 gönderen erdinç » 1 on yıl 9 yıl önce (15.09.2004, 03:32)

merhaba madem böyle bi bölüm kondu buraya iyikide kondu . bi konu hakında biraz bilgi almak isterim ben bu spora merak sarmış fakat eldeki olumsuz koşullar nedeniyle bi türlü başlayamamış bi y.p takipçisiyim

gerçi üzücü bikonu kaza yapan pilotta inşallah iyidir

bi gazetede galiba milliyette son kazaile ilgili şu haber vardı.
muğla'nın Fethiye İlçesi'ne bağlı Ölüdeniz Beldesi'nde, yamaçparaşütünün yere çakılması sonucu İngiliz turist Mark Anthony Wackrow (49) öldü,Dağcılık Federasyonu BaşkanıAlaaddin Karaca'nın oğlu pilot Mehmet Karacaise ağır yaralandı.Wackrow dün 13.00 sıralarında 1970 metre yükseklikteki Babadağ'dan pilot Karaca ile birlikte tandem atlayış yaptı. Atlayıştan hemen sonra paraşüt bilinmeyen bir nedenle kapanınca turist ve pilot 70 metre yükseklikten yere çakıldı. Wavkorw olay yerinde ölürken,Karaca ağır yaralandı.

böyle bi durumda yolcuya nasıl bi yasal güvence veriliyo (veriliyomu ? )
kazalar olmadan önce ve sonra kontrol ,denetim v.s ler işliyormu .
yoksa burası T.C mi?

cevaplarınız için şimdiden teşekür ederim

saygılarımla


Misafir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen Misafir » 1 on yıl 9 yıl önce (16.09.2004, 12:09)

Eskiye göre biraz daha iyi durum.
Diğer yandan, herkesi bağlayacak resmi kurallar veya otokontrol pek yok. O yüzden her pilot kendi istediği kadar riske girebiliyor, dur diyen olmuyor. Yolcular ne kadar riske girildiğini bilse eminim çoğu kalkmaktan vazgeçer ama pazarlama aşamasında herşey tozpembe gösteriliyor.

O kadar büyük paraların döndüğü bir piyasada kararlar yatırımlar o kadar kısa vadeli (ve hatta yok)ki , 2-3 şirket biraraya gelip kalkış pistine 3 kuruşluk bir branda bile yaptıramıyorlar. Ki bu branda orta vadede paraşütlerin ömrünü uzatacak malzeme giderleri düşecek.. O günün sonunda cebine giren paradan daha ötesini düşünen pek yok.

Ben çok iyi tanıdığım güvendiğim 1-2 tandem pilotu/şirketi haricinde Fethiyede tandemle uçmayı hiçbir tanıdığıma tavsiye etmiyorum. Şahsi fikrim budur.

Cem
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen Cem » 1 on yıl 9 yıl önce (16.09.2004, 12:43)

Tandem şirketleri yukarı kalkış pistine çıktıktan sonra müşterileri uçurmadan geri indirmek ( belki müşteri tekrar uçmak istemez diye düşünerek) istemiyor. bu yüzden de kazalar bu denli çok.
işin içine ticaret girince güvenlik 2. plana itiliyor.
Çok nadir tandem şirketleri gerçekten güvenliğe önem veriyor.
gördüklerim yaşadıklarım bunlar.

Helenic
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen Helenic » 1 on yıl 9 yıl önce (21.12.2004, 19:46)

Bilmediğin Havada Uçmayacaksın Bilenlere Danışacaksın ve Dİnleyeceksin

Merhaba arkadaslar. Tam olarak tarih veremiyorum ama sanırım eylül aynın ortaları ve günlerden pazar saat 11 :00 civarı biz uçarız hesabı gittik tepemize 450 m. ama o gün rüzgar hiçte iyi niyetli dğeildi yaklaşık hız 30 ile 40 km arası değişiyor ve darbeli ayrıca take off soldan geliyordu. İki pilot olarak uçmamaya karar verdik ve indik aşağıya tanımadığımız iki pilot daha vardı onlarda indi. aşağıda bekledik derken saat 14:00 oldu hava düzelir gibiydi tekrar hep beraber yukarı ama rüzgar aynı hatta şiddeti daha fazlaydı biz tekrar aşağı inip evimize dönme hazırlıkları içindeyken bu tanımadığımız iki pilot uçacaz dediler :shock: ne falan oldum :shock: neyse dedim kendi kendime belki adamlar çok iyi dirler :roll: dedim ama kanatları bi gördüm shock ne demek 92 model dhv 2 kanatlar biraz rüzgar azalır gibi oldu ve bunlar açtı kanatları ben yine uyarılar yapıyorum bu bölge de bu durmlarda uçuş yapılamaz ben 4 yıldır uçuyorum ve bu bölgenin neresinde ne olduğunu biliyorum gibisinden ama takan yok ki :( birincisi kalktı ama ne kalkış ya bi insan uçmadan önce hiç mi yamaca bakmaz direkt uçurumdan kakltı neyse ki şansı vardı da kanat toplarladı ikinciside kalktı ama o da erken oturdu harnese ve yamaca vurdu ve şiddetli rüzgardan dolayı birden kanat sağa doğru attı ki şans faktörü o alan da boşluk vardı ve uçup duruyorlar ama inanınki korkularını take off tan hissediyorum birincisi arka rüzgarla indi ama sürüklendi baya allahtan ki kum sahiliydi de sıyırdı ikincisi derüzgar baya bi sağ açığa aldı ve dönemedi ve dönmeyi beceremiyordu denizin yaklaşık 30 m açığından suyun içine cümbolop :shock: ya allah tan telsiz frekansları var diyordum ki adama bacak kolonlarını çöz diyorum yok orta (göğüs) kolonun çöz diyorum yok ve hasıl etraftakilerin yardımı ile kurtuldu ama paraşüt gitti (iyide oldu 92 model kanat tı :evil: ) işte böyle. Bilmediğiniz yerden uçmadan bilenlere danışın ve dinleyin... Saygılarımla

Anonymous
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen Anonymous » 1 on yıl 9 yıl önce (03.04.2005, 02:51)

bence burasi türkiye diyip olayi sonlandiriyorum :D
malesef aci ama gercek..... :cry:

Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Bu Riskleri Almaya Degermi !! oluyor insan . .

Mesaj #6 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 8 yıl önce (06.06.2005, 18:53)

Selamlar,

Yabanci bir forumda Guney Afrikadan oldugunu gordugum bir pilottan, Guney Afrikadaki YamacParasutu Kaza Istatistikleri icin kimden bilgi alabilirim,
bana yardimci olabilirmisin diye sordum, bana gonderdigi asagidaki cevapta :


Malesef yardimci olamayacagim. Bilgi icin : Gecen sene, 12 Temmuz 2004 gunu Guney Afrikada gecirdigim bir YamacParasutu kazasi sonucu,
ucusumun baslamasindan 10 dakika sonra, yamactan 40 metre yukarida iken yasadigim bir yuzde 80-90 kapanma akabinde duserek yere carparak,
bacagimi , kalca kemigimi vede L1 denen bolgede omuriligimi kirdim. Bunun sonucu her iki bacagimda felc oldu. Euvrard Geldenhuys.

(kazadan evvel 1 sene 4 aydir ucuyormus, o gunde kendisine en yakin ucus yerine gidip zevk icin bir ucus yapmak istemis, ruzgar stabil, darbesi yoktu yani
kalkis/ucus icin ters hicbirsey hissetmedim vede temiz bir kalkis yaptim ama ucusumun 10.dakikasinda bir ruzgar darbesi !! ile bu kaza basima geldi der
asagidaki uzun metinde.. dahasi fazla acik degil..)

++

Cevabinin INGILIZCE ASLI ::

Cant comment on all.

Just info.

I had an paragliding accident in South africa on 12 July 2004

Collapse of about 80 - 90 % 40 meters above ridge 10 minutes into flight,

Broken Pelvis, Spinal cord injusry - Paralized in both legs.

Euvrard Geldenhuys
Mail To: [email protected]

++

http://www.lewensverryking.co.za/nuus008.asp Sayfasinda ALLAHINA YAKARISHINI (Belki Melekler Duyar diye) INGILIZCE Olarak Okuyabilirsiniz ::

I have been a Christian from an early age and have in small ways been able to help people get nearer to the Lord. I have always prayed that the Lord should use me in some way to change lives. One of the things the Lord asks of us is to make him Lord of our lives and to give our lives to him completely. Through the years, I have often said "Here am I Lord, use me as you will". Never in my life would I have thought that the Lord would use me through an accident to change someone's life,

It's now 1 month after the paragliding accident, and so many positive things have taken place. My faith in the Lord Jesus Christ has been strengthened and the accident has changed the lives of people I have never even met.

At the time of my accident my parents were busy with a seminar in George - which is approximately 1200 km away. As on a normal Saturday I went off to the nearest paragliding site for the fun of the day. I have been flying for about one year and 4 months. I took off in nearly perfect conditions - the wind was constant and no sudden gusts occurred. I had a wonderful flight as I soared near the mountain for about 10 minutes. Then a massive collapse in the paraglider's wing (due to a wind gust) which I was unable to recover, caused me to collide with the rocks with quite severe impact. My ankle was badly broken, and I also experienced pain from my pelvic area. After a while I also became aware that I could not move my one leg. It was impossible to move down the mountain and for approximately 2.5 hours I was laying on the mountain waiting for the emergency helicopter.

I called my brother to tell him what happened, but told him that my injuries were not so bad and asked him to call my parents to inform them of my condition, reassuring them that it was not necessary for them to return directly and that they should finish the seminar. That afternoon my fractured ankle and broken pelvis were repaired under operation. The next day just before another operation on my spinal cord, with the neurosurgeon next to me, I called my parents. I then asked him to talk to my parents and just explain the operation. I had a fracture in my spinal cord at the L1 junction, which was responsible for the paralysis in my one leg. At that time, unbeknown to me, there was also a neurosurgeon on the seminar my parents were conducting. After I spoke briefly to my mom I passed the phone to the surgeon who in turn could speak to the surgeon on the seminar who could translate the operation to my parents. Even though it was a very delicate operation, it was not life threatening and the neurosurgeon on the seminar could explain in detail the operation to my parents. The calm way in which my parents handled the situation and everything concerning the accident because they knew that the Lord was in control, changed quite a few people's lives, to accept Jesus as their Saviour. The neurosurgen also met the Lord in a very special way.

For this alone I am glad that the Lord used my accident so that people could come to a personal relationship with Him. I could never have asked for anything else than to be an instrument in Jesus Christ's hand, so that he could use my life in this way to increase His kingdom. For that I will always worship Him.

Currently I am partially paralyzed in the one leg - which is slowly healing and I believe that one day both my legs will function normally again. The one which is paralyzed now has feeling up to the toes, but muscle movement is currently at a minimum. My faith is in a Lord that heals and always will be with me.

Love in Jesus Christ

Euvrard Geldenhuys.

ENDS++

Yukaridaki metni yayinlamamin tek sebebi var. Bu genc insan belliki muhafazakar (dini butun) bir hristiyan aileden geliyor. (Hatta eger ben yanlis anlamadi isem, annesi babasida biryerlere SEMINER"e (dini egitim/propoganda diyelim neyse iste) gitmis misyoner insanlar).

Bizler (herne kadar Cennetlik olmaktan uzak !!) MUSLUMAN INSANlariz, bu sebepten bu Guney Afrikali (Hollanda asilli) genc insanin, yukarida kazadan bir ay sonra bir ayagidaki felcin iyilesmesi icin yalvarirken, kazadan bir sene sonra iki ayaginin birden felc oldugunu duymaktan cok mutessir oldum . . .



Saygilar/Deniz Erenler