Oludenizde Son Rapor Edilen Kazanin Tercumesi: 1 Haziran2005

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Oludenizde Son Rapor Edilen Kazanin Tercumesi: 1 Haziran2005

Mesaj #1 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 8 yıl önce (08.06.2005, 17:14)

Selamlar,

Ingilizcesi yeterli olmayan pilot dostlarimiz icin YORUMSUZ CEVIRI :


Malvern Klubu Internet HaberMektubu"ndan alintidir.

Herkese Selamlar,

Babadag"dan yaptigimiz birkac ucus akabinde bir haftalik Turkiye tatilinden donmus bulunuyoruz.

Enteresan bir hafta oldu dersek abartmis olmayiz. Oludeniz"e gectigimiz Cumartesi (28 Mayis 2005) sabah erkenden vardik,
Sali gunune (31 Mayis 2005) hava sartlarinin ucusa elverisli olmamasi sebebiyle ucmayi hic denemedik. Ucus icin 900 metre
pistine gittik cunku dagin daha yukarisi bulut kapli idi vede hergun koca koca CB olusumlari gozlemleniyordu.

Carsamba gunu (1 Haziran 2005) simdiye kadarki en guzel gun gibi gorunuyordu, Babadaga cikmaya karar verdik vede 1700 Guney
pistine geldigimizde gordugumuz kalkisin bulut kapli oldugu idi, arada acilip sahil gorunuyordu, vede bu acildigi zamanlarda pilotlar
duz kalkis icin kosarak hemen dagdan&bulutlardan (vede icerlerde olusmaya baslayan CB"lerden) uzaklasmaya calisiyorlardi.

Bizlerinde kalkisa hazirlandigi bir sirada, SIV yapacak biri gibi gorunen canyelegi kusanmis bir Rus YamacParasutu pilotu
duzgun bir kalkis yaptiktan sonra dagdan uzaklasmaya basladi.

Sol"a dogru donus yapmasi icin yerdeki pilotlarin bagirip cagirarak uyarmaya calismasina ragmen, rus pilotun kanadinin sag tarafindaki
ipler bir agaca takildi vede kapanan kanadi pilotu yay gibi daga dogru gonderdi.

Ben, Mark Leavesley, Chris White, Simon ? (bir doktor), Richard ?, Ben ?, Luke ?, Glynn ?, (soru isaretleri bu sahsin soyadini bilmedini isaret etmek kullanmis) Chris Richards ve Rus egitmen hemen kalkistan asagiya kaza geciren pilota yardima kostuk.

Kendisini bir agacin altinda cok kotu bir durumda bulduk. Guclukle nefes alan baygin bir halde olan pilotun sag ayagi bilek hizasindan coklu kirilmis vede kemikleri gorunmekte idi. Simon (doktor olan) hemen duruma el koyarak acilen bir helikopter ambulansi icin cagrida bulundu. Pilotu tasiyabilmek icin kanadi vede harnesi kesmek zorunda kaldik. Agac dallarindan bir sedye yaptik.

Kalkis pistine yeni dikilmis beton binada hicbir ilk yardim malzemesi vede sedye yoktu. Transport"lardan birinden bir koltuk soktuk, altina onde ve arkada iki taraftan tutabilecegimiz sekilde iki kalin agac gecirdik. Bu arada ismi OLEG olan kazazede pilotun shuuru geri gelmeye baslamisti, fakat korkunc bir aci icinde inlemekte idi.. Ancak 40 dakikada bu ilkel sedye ile pilotu yola kadar cikarabildik. 90 kilo agirligindaki bu pilotu vede agir agaclarla destekledigimiz sedyeyide ustune eklersek, cok agir olan bu yuku duz tutmaya calisarak, yol mol olmayan 60 derecelik bir sirta zigzag cizerek cikarmaya calismanin ne kadar yorucu bir is oldugunu gercek manada sizlere anlatamam...

Ozellikle bizler bu yarali pilotu yukari yola cikarmaya calisirken, bizlere (yarali pilota) yardim etme yerine, kalkip ustumuzden ucan Tandem pilotlarina (bu zahmetli isi yaparken) cok kizdigimizi soylemek zorundayim. EASY RIDER Tandem Firmasi Pilotlari kendilerinden utanmalidirlar. Bu sebepten kendilerinden uzak durulmalidir.

Ah evet, ustune ustluk, hava (helikopter) ambulansi asla gelmedi, Oleg bu halde, -goya- Ambulans sekline sokulmus bir arac ile asagiya gonderilmek zorunda kalindi.

Mark Leavesley ertesi gun Oleg"i hastanede ziyaret etti. Hastaneye geldiginde 5 saat suren bir ameliyat gecirmis. Sag bacak bileginde coklu kirik vede kalca kemigi kirigi var, ayni zamanda ic kanamasi vede vucudunda gorunur bir suru kesik yarik ..

Oleg"in kendisinin bir saglik sigortasi olmadigi anlasiliyor. Babadag"dan ucusuda kendisinin ilk irtifa (dag) ucusu olacak imis. Rusya"da devamli vincli kalkmakta imisler. .Inanilir gibi degil . .

Gercekten inaniyorumki, eger biz Ingiliz pilotlar orada olmasa idik, bu Rus pilotu orada olmus idi . .

Oludeniz"e bir daha asla ucmaya gitmeyecegim. Tatil icin guzel bir yer ama eger birseyler ters giderse, can (saglik) guvenliginiz yok. Sadece, o anda kalkis pistinde bulunan pilotlarin (ki bunlara tandem pilotlari, ozellikle Easy Rider firmasinin pilotlari dahil degildir) insafina kalmis hayatiniz.

Not: Babadag"a tek cikis artik 30 YTL"ya mal olmaktadir (yaklasim 12 Ingiliz Sterlini). Soylenen o ki, birileri Babadag kalkis pisti imtiyazini almis durumda vede onumuzdeki yildan itibaren, Oludeniz (Belcekiz) Sahil Inisleri yasaklanacaktir. Inis yapanlarada aninda ceza kesilecektir.

Emniyetli Ucuslar Dilekleri ile
Saygilar
DJH (rapor eden ingiliz pilotun isminin basharfleri)

BITER++


Mesajin Ingilizce Aynen Asli http://www.psychol.ucl.ac.uk/nico/EuroP ... 7-jun-2005 (Mike Morris tarafindan EUROPG gurubuna gecilen,
ilk siradaki mesaj)

Yukaridaki metinde ismi gecen DOKTOR pilot"ta ertesi gun Turkce Cevirisini asagida sundugum eklentiyi yapmis,

http://www.psychol.ucl.ac.uk/nico/EuroP ... 8-jun-2005 (SIMON BURNELL"in mesaji sayfadaki 6.numarali mesaj olur)

"NOT: Ilk mesaj Kibris Rum Kesiminden Ingiltere ilintili (vede bizim Kibris Turk kesimindeki pilotlarin cok yakinen tanidigi) Niko (Nicos Zenios http://groups.msn.com/ParaglidingandHangGlidinginCyprus ve http://www.paragliding-cyprus.com/ ) isminde bir pilotun kulaga pekte hos gelmeyen bazi yorumlari var, fakat buna Cenk cok dengeli bir sekilde cevap vermis.. vede verilen bu cevap yeterlidir . .ltf EuroPG listesine uye olan diger pilotlarimiz isi uzatmaya kalkmasinlar . . Niko akim derken bokum dedi . .bizde ayni duruma dusmeyelim OK.."

BASLAR:

Selamlar, Mike Morris tarafindan EUROPG listesine iletilen, Malvern Klubu Haber Mektubunda ismi gecen Doktor olarak, tibbi konularla alakali bir iki noktaya aciklik getirmek isterim.

Kaza geciren pilotun yanina vardigimizda, pilot baygin halde olmadigi gibi (bilinci acik) , herhangi bir nefes alma zorlugu cekmemekte idi. Bacaginda disardan kemik gorunen bir kirik vardi, ayrica ilk yoklamam sonucunda, bende kalcakemigi kirigindan suphe ettim. Bunlari isigi altinda, dagdan asagi bozuk yollarda 40 dakika suren araba yolculugu yerine, hava kurtarma cagirmayi yegledim. Buyuk bir kaya ile agac arasinda yatmakta olan kazazedeyi, oncelikle daha musait bir yere nakletmeyi dusundum. bir sedyenin (veya koruyucularin) olmamasi sebebi ile transport koltugundan yaptigimiz vede pilotlarin velcro baglari ile saglama
aldigimiz pilotu cok buyuk guc gerektiren bir calisma (tasima) sonucunda kalkis pistinin oraya cikarabildik.

Oludeniz"deki CLOUD 9 Restorani icin yukarida kalkis pistinde cekim yapan cocuk COK BUYUK TESEKKURU HAK ETMEKTEDIR, cunku onun telsizi vede Turkce olarak olaylari anlatip yardim cagirma yetenegi olmadan hersey cok daha zor olacakti. Buna ragmen, bir doktor ile gorusebilmek vede yaralinin durumunu beraber degerlendirebilmek icin 30 dakika beklemek zorunda kaldim. Kendisi bana Babadag ustundeki hava sahasinin JANDARMA tarafindan kontrol edildigini
vede Hava Ambulansinin gelebilmesi icin, kendilerine ACIK HAVA YAKLASIMI onayi verilmesi gerektigini soyledi. Dag yolundan gelmekte olan ambulansin simdi 5 dakika mesafede oldugu fakat hava ambulansinin gelmesinin 35 dakika surecegini soyledi. Bu durumda araba ile kurtarma isinin zaman acisindan (bu sartlarda)
daha munasip olduguna karar verdik. Ambulans geldiginde, ambulans calisani cok yardimseverdi fakat ambulansin tam olarak bir ambulans denecek sekilde donatilmadigi gorunmekte idi.

Ertesi gun kazazede pilotu Mark Leavesley ve Richard Warley ile birlikte hastanede ziyarete gittik vede hastanede gordugumuz bakimdan tatmin (memnun) kaldik.

Oludeniz"deki bir cok yamacparasutu firmasi sartlari iyilestirmek icin calismaktadirlar (transportlarinda sedye ve ilkyardim malzemesi bulundurarak). Ayrica Oludeniz Uluslararasi Hava Oyunlari boyunca jandarmadan zaten onay almis hava helikopterinin bolgede herzaman yardima hazir olarak bekletildigi soylendi.

Bizim acimizdan butun bu yasadiklarimiz kabul edilebilir seyler degildir, fakat Oludeniz"in guzel barlarla oteller suslu hali bizleri yaniltmaya (aslinda ortada olmayan bir guvenlik hissi vermeye) devam etmektedir. Gerck olan: Turkiye, Ingiltere ile karsilastirildiginda fakir bir ulkedir. AnaVatani (Ingiltere demek istiyor) terk ettigimiz andan itibaren, diger ulkelerde ayni (koruyucu ..emniyetli) mukemmel standartlari (sartlari) bulamayabilecegimizi kabul etmek zorundayiz.

Son olarak, tum pilotlara, boyle durumlarda baska pilotlara yardimci olabilmeleri icin, ILK YARDIM KURSU ALMALARINI TAVSIYE ETMEK ISTERIM.

Saygilar
Simon Burnell
eposta: "simon.burnell (at) virgin.net"

BITER++

Tercumeler bu kadar . . Birsey diil . . Sizde sagolun varolun . . Sizlerde bir digeriniz icin guzel birseyler yapin . .


Saygilar/Deniz Erenler


Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Turkish HOSPITALity !!

Mesaj #2 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 8 yıl önce (09.06.2005, 16:35)

Selamlar,

Kaza hakkinda Rus YamacParasutu forumlarinda yazilanlari takip eden bir pilot, Uluslararasi YamacParasutu forumunda asagidaki aciklamayi yapmis:

Kazazede Oleg"in yaninda olan pilot, kazayi rus yamacparasutu forumlarinda anlatmistir. Oncelikle, Oludenize SIV kursu icin gelmemislerdir. Asagi yukari ayni ucus saati olan arkadas kafalarina gore (ozellikle YamacParasutu yapmak icin degil) takilmaktalar, oylesine geldikleri Oludenizde, gelmisken bir ucus yapmak icin bir yamacparasutu kiralarlar. Bu sebepten sigortalarida yoktur. Her ikiside shu anda Rusya"ya geri donmuslerdir. Oleg"in hayati tehlikede degildir.
Doktorlar kendisinin 3-4 ay icinde yuruyebilecegini soylemektedirler. Oleg Turkiyedeki hastaneye ciddi sekilde borclanmistir, fakat zaman icinde bu borcunu odemeyi ummaktadir.

Kazaya neyin sebep oldugu konusunda soylenen :

Oleg,

carptigi agaci,

carpisma anina kadar gormemistir,

cunku,

kalkistan sonra sadece hemen harnes icine rahat sekilde oturabilmek ile mesgul olmustur.

(pilotun kendisine pahaliya patlayan bir ders.)

++

Ingilizce mesajin aynen asli :

The guy who was with Oleg described the accident in one of the russian paragliding forums. First, that wasn't an SIV course. They are just two friends, both have roughly the same airtime. It wasn't a specifically paragliding trip, they went adventurously to OluDeniz - and only then hired a glider. Hence missing insurance. Now they are in Russia, Oleg's life isn't in danger, and doctors say he should be able to walk in 3-4 months. He owes a considerable sum to the turkish hospital, but should be able to pay it off eventually.

What actually caused the accident is that Oleg didn't see the tree until he hit it - he was busy making himself comfortable in the harness. A lesson learned the hard way.


+++

Bundan cikan sonuc nedir ??

- Oludeniz"e gelen herhangi bir maceraperest, parayi bastirdiktan sonra bir yamacparasutu kiralayip Babadag"dan ucabilir. Ucayim derken basina bir kaza gelirse, etrafta kazayi goren insafli birilerinden yardim gorur, hastanede 5 saat ameliyat yapilir bakim gorulur, sonrada parasi sigortasi olmadigi icin, olunca odersin diye memleketine gonderilir !! . . Eh Bravo Walla . . Daa Nee Istiyoonz !!

Shaka bir yana . .

- Goruyorsunuz, egitmen denetiminde olmadan, tanimadigin bir yerden ilk defa ucacaksin, tanimadigin ekipmanlarla ilk defa ucacaksin (butun bunlar - en azindan hepsinin bir arada - yapilmamasi gereken seyler . .) sonra insanin basina ne gibi talihsizlikler gelebiliyor !!

- Kalkis sonrasi duz bir rota ile hemen dagdan uzaklasmasi, ondan sonra etrafinda engel yok/altinda irtifa cok iken, harnesin icine adam gibi oturmaya calismasi gerekirdi . . Ama kalkar kalkmaz sagina soluna dikkat etmeden, muhtemelen acemiligin yabanciligin verdigi heyecan ile, hemen harnese oturmaya calisti vede nereye dogru gittigine dikkat edemedi . .

- Kiralik malzemelerle ucuyor olmasi da muhtemelen kazada buyuk bir faktordur. Harness"in ayarlarini acaba kalkmadan duzgun sekilde yapmayi dusunebildimi. Acaba ne sekil (ne halde !!) bir harness verdiler al uc diye . .Rahatsiz olmali ki, kalkistan sonra icine adam gibi oturamadigindan ugrasip durdu . . dikkati dagildi . .

++

Burada sorumluluk kendisine bu malzemeleri kiralayanlardadir demek . . (kesin kestirme olur da !!) bilemiyorum tek basina ne kadar dogru olur . .

Fakat Babadag Kalkis Pistlerinde (ucret verilip girilen EXTREME SPOR yapilan bir yerde), ne sedye, nede acil ilk yardim malzemesi ve elemani olmamasi, kesinlikle kabul edilemez (ne bizlere nede burdaki yabancilar gibi akilmantik sahibi insanlara da anlatilamaz) birseydir.


Saygilar/Deniz Erenler

Kullanıcı avatarı
mahomedia
Mesajlar: 173
Kayıt: 31.08.2004, 23:57
Ad Soyad: M. Emin Öner
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen mahomedia » 1 on yıl 8 yıl önce (10.06.2005, 01:09)

Ben dediklerine katılıyorum. Bence pilot her türlü durumu değerlendirip ona göre uçmak veya uçmamak konusunda karar verebilir. Mutlaka her türlü tıbbi techizat o bölgede bulunmalı ama bir çok yerde bulunmayabiliyor ve pilotların da bunun farkında olmaları gerekir diye düşünüyorum. Sadece organizasyonlarda ve yarışmalarda çok iyi tıbbi hazırlık yapılıyor, onun dışında Allah'ın her dağından uçabilirsiniz burada tüm sorumluluk pilota ait bence. Malzemeyi kiralarken ve uçmaya karar verirken. Mutlaka kazada diğerlerinin de payı olabilir ancak bence pilot asıl sorumlu olandır diye düşünüyorum.

Ancak bir yeri de uçuş bölgesi olarak ilan edip çatır çatır parasını alırken oranın her türlü olay için önlemini almayan ve hazırlığını yapmayanlara da buradan selam söylüyorum..

Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Bu bir Shaka Olmali !!!

Mesaj #4 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 8 yıl önce (14.06.2005, 17:57)

Selamlar,

bugun asagidaki yaziyi gordum. Aynen aktariyorum:

BASLAR
======

Sevgili arkadaşlar merhaba

Hafta sonu Cumadan 12 kişi olarak Ölüdeniz e gittik.Çok güzel bir hafta sonuydu. Tüm arkadaşlarımız memnun olarak geriye döndü.Çok güzel uçuşlar oldu.

1700 metre pistinde havanın düzelmesini beklerken İngilizin anlattığı Haziran başındaki Kazayıda sorduk.Hiçde İngilizin anlattığı gibi tandemlerin yardım hatasının olmadığını.Yeteri kadar yardım edecek insanın orada bulunduğunu Oradaki gişe yatkililerinin ve Kantincinin bizzat kendisininde yardım ettiğini.Hatta kalasları getirip kendisinin bağladığını ve yukarıya çıkardıklarını söyledi.

O ingiliz dende bahsetti.Çok telaşlı hareket ettiğini fevri hareketlerinin olduğunu gereksiz çok bilmiş tavırlarla oraya buraya saldırdığınıda söyledi.

İngilizler olmasa imiş yaralı ölürmüş de tamamen gerçek dışı.

Plaja inişin yasaklanacağıda.

Firma 39 yıllığına orayı kiralamış.Otel,kafeterya türü şeylerde yapılacakmış.Teleferik için 3 firma yetkilisi gelmiş etüt etmiş fiyat çıkarmış ve bitanesine iş verilmiş.Bu 7 yıldızlı Antalyadaki otelin sahibi imiş dağı kiralayan.Teleferik ölüdenizden Hisarönüne gidecek orada da istasyon olacak dağın arkasından 1700 pistine ulaşılacak.Tabi bun lar yapılırken Sağlık ocağı türü birşeyide unutmazlar inşallah.

İngilizlerin meseleye tamamen art niyetli yaklaştıklarına kanaat getirdik.

sevgilerle

BITER
=====


Buna "Turkun Turke Propagandasi" derler . . Genellikle, masanin her iki ucundada oturanlarin IQ zengini olmasinin beklenmedigi ortamlarda yapilmasi caiz"dir . .


yoksa biri cikar "Cush, 7 Yildizli Hotel Isletenler Yaralilari kalaslara baglayipmi tasiyor" diye sorar . . sonra ugras dur bunada bir cevap bulabilmek icin dimi . .

ne gerek var . . biz soyleriz biz inaniriz . . Bu gerzek avrupalilarda kendi yazdiklari anayasalari cig cig yerler . .
kurtarin bizi diye zil calip oynarlar !!! hehehe . .

fesüphanallah velü vellekü vela havle vela kuvvete ila billah-ul aliyyül aziym :-)

Saygilar/Deniz Erenler

Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Yarali Pilotu Kurtarmaya calisan Ingiliz Pilotlardan

Mesaj #5 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 8 yıl önce (20.06.2005, 20:16)

Selamlar,

basliktakilerden birinin dunku ifadesine gore (ki bunu yazabilmek icin uluslararasi yamacparasutu forumuna uye olmus dun . .demekki gercekten soylemek istetikleri konusunda cok emin...) ::

kazazedeye yardim eden pilotlardan biri olarak, isaret etmek isterim ki, yerel sahislardan kurtarma icin hicbir yardim gormedik, bize yardim etmeye calisan tek Turk Cloud 9 kameramanidir, bizler rus pilota yardim etmeye calisirken mahalli pilotlar hicbirsey olmamis gibi kalkislarina devam etmekteydiler, butun agaclari vede sedyeyi biz (ingiliz pilot toplulugu) vede rus pilotun arkadasi buldu ve bizler kalkisa tirmanirken bile, tandemler bizim hemen basimizin ustumuzden kalkip ucmaya
calisiyorlardi . . bu tandemlerin onunde biri durup bunlarin kalkisini engellemek zorunda kaldi, Luke Evans.

++

ingilizce metnin asli asagidaki gibidir :


as one of the english pilots that helped with the accident !!!! i would just like to point out that there was almost NO help by the locals !!!!! the cloud 9 camera man was the only turkish help we had !!!! and while we tried to help the russian the locals just kept on taking off !!!!! all the wood and strecher stuff was found by english or the russian friend !!!! and even when we were climbing up the front of launch the tandems were trying to take off over us !!! so someone had to stand in there way to stop them !!!

Luke Evans

++

Benim Yorumum : Ingiliz milleti sogukkanliligi ile meshurdur, ama bu pilotlar bir miktar duygusal davraniyorlar, yani bunu kabul etmek gerekir.

Ama birde shunu dusunulim : Kaza oldugu anda 1700 pistinden tum ucuslar iptal ediliyor (en azindan kazazedenin yanina ulasilip durumu anlasilana kadar), bilahare (herkes degil luzumsuz kalabalik yapip kurtarma operasyonunu zorlastiracak), tandem sirketinden kurtarma isleri ellerinden gelen bir kac pilot veya yardimci hemen kurtarmayi organize ediyor (kazazedeyi tepeye cikarma, acilen ambulans cagirma, hastayi mumkun mertebe emniyete alma vede anca ondan sonra ucuslara devam . .)

Evet, eger boyle davranilsa idi, butun bu MENFI buldugumuz soylemleri bu yabanci pilotlar ortaya koyarmiydi ??

Eger bunu tartabilir (medeni dunyanin bizden ne sekilde davranamamizi bekledigi) isek, bu soylediklerinden cok daha degisik konusacaklardir (en azindan bu soylediklerini soyleyemiyeceklerdir degilmi ??) . .


Saygilar/Deniz Erenler