YELKEN BÜYÜK HATA

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
olcay2234
Mesajlar: 12
Kayıt: 13.09.2014, 15:45
Ad Soyad: Olcy ASL
Şehir: Çankırı
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

YELKEN BÜYÜK HATA

Mesaj #1 gönderen olcay2234 » 8 yıl 5 ay önce (02.10.2015, 16:26)

HERKESE İYİ GÜNLER, ALANYA CEBEL İ REİS DAĞINDA YELKEN UÇUŞU ESNASINDA YAPTIĞIM BİR HATADAN BAHSETMEK İSTİYORUM. 60 CİVARI BİR UÇUŞLA HALA ACAMİ SAYILABİLİR. O NEDENLE BAHSEDECEĞİM KONU DAHA ZİYADE YENİ BAŞLAYAN ARKADAŞLARIMI İLGİLENDİRECEĞİNİ DÜŞÜNÜYORUM. UÇUŞLARIMDA YELKEL, TERMİK, WİNGOVER, SAT DAHİL BİR ÇOK ŞEYİ DENEDİĞİM VE BAŞIMA BİR ŞEY GELMEDİĞİ İÇİN KENDİMİ "OLMUŞ" SAYDIM, BUNUNDA VERDİĞİ GÜVENLE ALANYA CEBEL İ REİS DAĞINDAN HARİKA BİR RÜZGAR EŞLİĞİNDE HAVALANDIM. YELKEN BANDINA YERLEŞTİM ANCAK BU ESNADA YAMACA DAHA YAKIN OLMAK İSTEDİM (DAHA DOĞRUSU NE KADAR YAKLAŞABİLİRİM KADANIM NE TEPKİ VERECEK DİYE MERAK ETTİM) İŞTE BU ESDANA O BASİT HATAYI YAPTIM VE CEPHEMİ TAMAMEN YAMACA VERDİM VE RÜZGARİ ARKAMA ALDIM. İNANIN SANİYER BİLE SÜRMEDEN YAMACIN DİBİNE KADAR GİRDİM. HATAMIN FARKINA VARDIĞIMDA MÜDAHALE ETMEK İÇİN ÇOK GEÇTİ; ÇÜNKİ RÜZGARI ARKAMA ALMIŞTIM VE KURTULMAMIN TEK ŞARTI SERT BİR SAĞ FRENDİ; ANCAK RÜZGAR ARKAMDA OLDUĞU İÇİN MUHTEMEL BİR ASİMETRİKLE ZARARIN ARTABİLECEĞİNİ DÜŞÜNDÜM. OLABİLDİĞİNCE CEPHEMİ DÜZELTMEYE ÇALIŞTIM KAYALIK ALAN İLE ÇALILIK ALAN ARASINDA TERCİH YAPTIM VE YAPABİLDİĞİM MÜDAHALELER İLE ÇALILIK ALANA İNİŞ YAPTIM. ( DİZLERİMİ OLABİLDİĞİNCE KENDİME ÇEKTİM VE FİRENLERE SÜRÜKLENME RİSKİNE KARŞI SONUNA KADAR ASILDIM) DİKEN VE ÇALI KAYNAKLI BACAĞIMDA BİR İKİ SIYRIK İLE BU OLAYI ATLATTIM. İNANIN ALDIĞIM TÜM EĞİTİM O BİR KAÇ SANİYE İÇİNDE BİR BİR AKLIMA GELDİ VE ELİMDEN GELDİĞİNCE UYGULAMAYA ÇALIŞTIM. HİÇ BİR ŞEY DEĞİLDE O İPLERİ VE KADANI O ÇALILARDAN ZARAR VERMEDEN KURTARMAK İŞTE EN ZORU VE ACISI OYDU :) "BEN OLDUM TAMAM BU İŞİN ŞUNUDA DENEYİM BUNUDA DENEYİM" DİYEN VE ÖZELLİKLE YENİ SAYILABİLECEK ARKADAŞLARIMA DUYRULUR. SAYGILAR


Kullanıcı avatarı
cegoo
Mesajlar: 46
Kayıt: 06.05.2015, 16:41
Ad Soyad: Cengiz Karadiz
Şehir: Manavgat
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: YELKEN BÜYÜK HATA

Mesaj #2 gönderen cegoo » 8 yıl 5 ay önce (02.10.2015, 20:58)

Büyük geçmiş olsun. Samimiyetke yazmışsınız,Teşekkürler. Yazınınız ibretle okudum. Ah o İkarus sentromu yok mu ?? O işte çok tehlikeli. Alanyada ortalama herhafta sonu uçuyorum. Başlangıç kursundan sonra 30 sortım oldu. Hala alanya 700 takeoff dan çıktıktan sonra hala dumdüz sahile uçuyorum.30 sorti yaklaşık yaklaşık 3-3.5 saat. Hocalarıma '' yelken ucusuna başlamalımıyım'' diye sordugumda, sakın haa en az 50 sortı yap ondan sonra yelkene basla dendı. Bu bakımdan hala kalkıştan sonra direk sahile yöneliyorum.
Bazen oluyor ki bir hareketi nıye yaptıgımızı anlamıyorsunuz. Bir ınışte iniş alanına çok rahat yetişecek olmama ragmen son 50 metre de 360 dondum, ve kendımı cankurtaran kulesının tepesini 1 karış la sıyırıp duş yapılan kolonun 1 metre yanında buldum. O kadar son yaklaşmadan sonra keskın dönüş 360 dönüş yapılmaz diye ögretilmesine ragmen hala o dönüşü neden yaptıgımı anlamış degilim
İnsanın bazen basireti baglanıyor.....
[youtube]ZM1ui2gS3B0[/youtube]

Kullanıcı avatarı
menafnergiz
Mesajlar: 46
Kayıt: 31.01.2014, 02:21
Ad Soyad: Menaf Nergiz
Şehir: Somewhere only we know
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: YELKEN BÜYÜK HATA

Mesaj #3 gönderen menafnergiz » 8 yıl 5 ay önce (02.10.2015, 22:21)

Çok geçmiş olsun. Ucuz atlatmışsın. Bundan ders çıkarabilmiş olmak en büyük kazanımın. Kazasız uçuşlar dilerim.

Kullanıcı avatarı
Sahipsiz
Mesajlar: 105
Kayıt: 23.01.2011, 12:18
Ad Soyad: Serkan Kurd
Şehir: Ankara
:
150+ Club
Aldığı Beğeni: 5 / 1
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Re: RE: YELKEN BÜYÜK HATA

Mesaj #4 gönderen Sahipsiz » 8 yıl 5 ay önce (03.10.2015, 12:44)

olcay2234 yazdı: RÜZGARI ARKAMA ALMIŞTIM VE KURTULMAMIN TEK ŞARTI SERT BİR SAĞ FRENDİ; ANCAK RÜZGAR ARKAMDA OLDUĞU İÇİN MUHTEMEL BİR ASİMETRİKLE ZARARIN ARTABİLECEĞİNİ DÜŞÜNDÜM.


Böyle bir frenlemede asimetrik kapanma olacağını neden düşündün. Sağa fren düşündüğüne göre muhtemelen tepe biraz solunda kalıyor. Sağa yapacağın keskin bir manevra kanadında kapanmaya neden olmaz. Çok ani ve fazla fren spine sokup seni zor durumda bırakabilir ancak rüzgar üstüne keskin bir dönüş için çok sert frenede ihtiyacın yok. Dostum bu konuyu eğitmenin ile konuşup özellikle bu kısmına yoğunlaşmanı tavsiye ederim. Geçmiş olsun.


LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Kullanıcı avatarı
ahmetsen
Mesajlar: 160
Kayıt: 04.07.2012, 17:37
Ad Soyad: Ahmet Şen
Şehir: Ankara
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 17 / 0
Yaş: 45
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Re: YELKEN BÜYÜK HATA

Mesaj #5 gönderen ahmetsen » 8 yıl 5 ay önce (05.10.2015, 08:12)

Bence İKARUS'a yakalandığınızı (ki hepimiz yakalandık) fark etmeniz ve bundan sonraki uçuşlarda çok daha dikkatli olacağınızı bilmeniz en büyük ders olmuş size. Hepimiz zaman zaman bu tip şeyler yaptık. Atlatabilenlerinki tecrübe atlatamayanlarınki büyük bir hata olarak zihinlere kazındı. Yeni başlayan arkadaşlardan ziyade 30 uçuşu geçmiş yeni yeni palazlanan arkadaşları daha büyük tehlikeler bekliyor. Çünkü İKARUS en çok onları vuruyor.

Tekrardan geçmiş olsun.

Kullanıcı avatarı
aspex
Mesajlar: 1470
Kayıt: 30.10.2012, 12:16
Ad Soyad: Tarık Yıldırım
Şehir: Ordu
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 105 / 15
Pilot Menüsü: 

Re: YELKEN BÜYÜK HATA

Mesaj #6 gönderen aspex » 8 yıl 4 ay önce (27.10.2015, 16:59)

büyük geçmiş olsun...yelken uçuşu yapacak arkadaşlar için acizane bir öneridir.Yelkende dışa kaçmak için devamlı açılı ilerleyin(olurda çökme geriye sürüklenme durumunda dışarı kaçmak için B planı olsun),kısacası yengeç yengeç....Birde yanlış bilenen bir gerçek, en iyi kaldırıcı tepeye en yakın noktada herzaman olmayabilir .Bir iki tut attıktan sonra bunu anlamak dahada kolay olur o bölge için.Herneyse arka rüzgar tecrübesini başlangıç aşamasında yaşamış biri olarak tekrar geçmiş olsun diyorum...ayakları toplamak en akıllıcası olmuş diyebilirim.


Kullanıcı avatarı
metin
Mesajlar: 113
Kayıt: 14.11.2006, 17:08
Ad Soyad: Metin Pehlivan
Şehir: Amasya
Aldığı Beğeni: 8 / 1
Yaş: 45
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen metin » 8 yıl 4 ay önce (29.10.2015, 16:45)

Büyük geçmiş olsun. Daha kötü sonuçlar olabilirdi. Benim görüşüm 50 uçuşu olan pilot arkadaşım kanadını ve kendini yeni yeni tanıyor uçmaya yeni başlıyor durumundadır aynı zamanda Akro çalışmaya başlanmadan önce ( Olcay bey WİNGOVER, SAT yapıyorum dediğiniz için yazıyorum ) mutlaka full SIV tamamlanmalıdır ve tabiri gözü kapalı SIV yapıyor pozisyonuna geldikten sonra pilot arkadaşım kendinin ve kanadının limitlerini daha iyi kavrayacaktır. Aksi takdirde çok kötü sonuçlar doğabilir. Her Akro hareketinin arka plan çalışmaları mevcuttur mesela SAT çalışmadan önce stoll ve spin iyi yapılmalıdır çünkü SAT girişi esnasında yada SAT içerisinde iken spin olunabilinir farklı bir pozisyon doğduğunda stoll ile çıkış yapmanız gerekebilir ve bunların sonucu ciddi bir kravat olabilir. vs. Tüm arkadaşlarıma kazasız tatlı tatlı uçuşlar dilerim