bir önerim var

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
SENERARSLAN
Mesajlar: 558
Kayıt: 11.02.2007, 15:15
Ad Soyad: Sener Arslan
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

bir önerim var

Mesaj #1 gönderen SENERARSLAN » 1 on yıl 6 yıl önce (30.04.2007, 10:16)

selam gökyüzü sevdalıları. 1 yıla yakın zamandır manisa tenis dağcılık tenis klubünde yamaç paraşütü ile haşır neşirim. kendimi geliştirmek adına bol miktarda uğraşım oldu. formu takip ederim. yararlanabileceğim bir alan olarak görürüm.

şimdi önerime gelelim. yamaç paraşütü yapıp bir şekilde tehlike yaşamayan yoktur galiba. herkesin anlatabilecek bir şeyleri var. kanatlarla ilgili fikir edinebilmek kazadan yada yaşanılan tehlikeden ders alabilmek için hangi kanatla kim bir tehlike ya da kaza yaşamışsa onu burada paylaşalım. ilkini ben yapıcam ve arkasından farklı kanatlarla yapılan kazaları okumayı temenni ediyorum.

"yokmu bir akıllı tecrübelinin tecrübesini kendine tecrübe yapsın" voltaıgre

kazasız uçuşlar temenisi ile herkese güzel uçuşlar.


Kullanıcı avatarı
SENERARSLAN
Mesajlar: 558
Kayıt: 11.02.2007, 15:15
Ad Soyad: Sener Arslan
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

ilki benden demiştim

Mesaj #2 gönderen SENERARSLAN » 1 on yıl 6 yıl önce (30.04.2007, 10:58)

kanat: edel atlas dhv 1-2
kanat modeli: 1998
uçuş deneyimi: başlangıç
s.i.v: yapılmadı
tarih: 2 nisan 2007

manisanın güzel tepelerinden 300 m kırtık tepesinden 2 arkadaş havalandık. rüzgar yaklaşık olarak 20 25 arası iken. amacımız tepenin önünde yelken yapmaktı. havalandıktan 5 dk sonra rüzgar sertleşmeye başladı. ve hızlı bir şekilde yükselmeye başladım. yükselmeye karşılık tepenin önünden ayrılmaya çalışsamda kanat eski model ve geçirgenliği fazla olduğundan yükseliş olmasına rağmen ileri gidiş yoktu. üstelik sürüklenme başladı. yengeç şeklinde tepenin önünden ayrıldım fakat sürüklenme devam ediyor. yerdeki arkadaşlar telsizle yardımcı olurken telsizinde şarzı bitti. bütün insiyatif bana kalınca karar verip karşıdan gelen sert rüzgara karşı ilerlemeye çalışmak yerine rüzgarı arkama alıp irtifamı düşürebileceğim bir yerler bulurum diyerek bastım gittim. sipil karlık (1400 m) tepesinin önüne gelmeden sultan yaylasında kulakları kapadım. spitlerim malesef yoktu. harnesten sarktım kulak kapadım ama eldivenlerim yarım eldiven olduğundan ipler elimi kesmeye başladı. üstelik hava buz gibi ve parmak uçlarım donacak kadar üşüdü bu durumda iplerlede çok fazla oynayamadım. bir süre ampul kalıp ellerimle uğraştım. sultan yaylasının üzerinde irtifa kaybedemeyip sürüklenmeye ve yükselmeye devam edince tekrar arka rüzgarla devam.en son 1400 metre sipil karlık tepesinin yaklaşık 150 m üzerinden yani 1550 irtifa ile tepenin üzerinden geçtim. ve tepenin arkasındaki rotarı hedef aldım. hava kararmaya başlamıştı. rotara girince kanat çıldırmaya başladı. hala arka rüzgarla gidiyorum. hızım fazla irtifa aynı şekilde hızla düşüyo. bu hızla ağaçlara girmek yerine arka rüzgarı karşıma alayım dedim ve gittiğim istikametin tam tersine kanadı çevirdim. o rotarda kanadı görmeliydiniz. çıldırdı desem yeri var. herneste değil hırçın atın üzerinde oturuyom sanki. tam kanadın kabardığı ileri saldırdığı an fren kontrol hernesten çık irtifa iyi ve stol. pat yerdeyim. iniş biraz sert ama normal.


biyerleri kırmadan bi şekilde inebildim. :

kanat evet bastırıcada bir tane bile asimetrik yemedi, (üst limitte uçmanın avantajı ile) rotarda frontak durumu stol durumu olmadı. bu kanadın edel atlas 1-2 iyi huylu başlangıç kanadı olmasından yani kanadın karekteristiğinden kaynaklanıyodu. ama kulak kapamama rağmen yükselmeye ve sürüklenmeye devam etmesinin sebebi ise eski ve geçirgenliğinin artmış olması idi.

kazadan sonra kanadı değiştirip pro desıng thesıs aldım. telsızımı yedeğimi yeniledim.

buradan edel etlasların iyi huylu ve hata kapatan başlangıç seviyesindeki bir pilot için ideal olduğu ortaya çıkıyor. fakat uzun uçuşlarda sert rüzgarlarda pek tavsiye etmiyorum. aynı kanatla klupteki bir arkadaş şu anda başlangıç uçuşlarında ve çatır çatır uçuyo. fakat rüzgar 8-9 nat ın üzerinde ise uçmaktan kaçıyor. aynı kanatla karabinaya oturmamış kolonla yani karabinanın klipsinin ucunda kolonla birlikte kalkıp iniş yaptım. bu kadar riskli bir olaydan sonra dersimi aldım ama kanat buradada farkını gösterdi o kadar stabil bir şekilde uçuş yaptımki karabinayı zorlamadan bi elimle kolon halkasını karabinada tutarak indim.

edel atlas için mükemmel diyebilirim. fakat modelleri eskidiği için aynı kanadın üretimden kalkmış olması ile yerine alternatifler geldi. fakat iyi kullanılmış bir edel atlas kesinlikle başlangıçta mükemmel ötesi bir kanttır.


kaza anlattım kanat hakkında bilgi verdim. şimdi sizin kanatlar ve sizin yaşadığınız kaza ve olaylar. mesela yeni kanadım olan pro desıng thesıs ile kazsı yada yaşadığı tehlikesi olan varmı.

bu arada kanattan öte pilotajında ne kadar önemli olduğunu biliyorum. pilotajdan ziyade kantların karekteristik yapısı ile tehlikeye ne kadar meyilli olduğunu değerlendirmek istiyorum. hadi bakalım.

Kullanıcı avatarı
kenker
Mesajlar: 55
Kayıt: 23.05.2006, 13:57
Ad Soyad: Ufuk Uğur
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: ilki benden demiştim

Mesaj #3 gönderen kenker » 1 on yıl 6 yıl önce (30.04.2007, 14:19)

SENERARSLAN yazdı:... aynı kanatla karabinaya oturmamış kolonla yani karabinanın klipsinin ucunda kolonla birlikte kalkıp iniş yaptım...


Ben bu cümleyi tam anlayamadım. (İnşallah benim anladığım gibi değildir :cry: )

Ufuk

Kullanıcı avatarı
ÇağlaR
Mesajlar: 437
Kayıt: 05.12.2005, 01:42
Ad Soyad: Çağlar Güngelen
Şehir: Kaş - İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen ÇağlaR » 1 on yıl 6 yıl önce (30.04.2007, 23:38)

walla sanırsam ki senin anladığın gibi... karabinadan çıkmak üzereyken yarısı çıkmış yarısı çıkmamış anlamında :D zor bi durum özellikle yakın bi arkadaşımın başına geldi ve bunu gördüğünde deepspiraldeydi :lol: kabus :D :D

Kullanıcı avatarı
SENERARSLAN
Mesajlar: 558
Kayıt: 11.02.2007, 15:15
Ad Soyad: Sener Arslan
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen SENERARSLAN » 1 on yıl 6 yıl önce (01.05.2007, 10:19)

valla aynen okuduğunuz gibi. bu spora başladığımdan beri havada kaldığım en kötü zaman dilimiydi yaklaşık 4 5 dk süren bitmeyen kabustu. O günden sonra herşeyi adam akıllı kontrol etmeden kesinlikle kalkmıyorum. yeni başlayan arkadaşlarada bu konuda asla dalgınlık yapmamalarını tavsiye ederim. bu spor en küçük ihmali bile affetmiyor. yeni başlayanlardan okuyanlar varsa ben değil orada karşılaşacağım durumu ya da kolon karabinadan çıkınca olacak durumu benden daha tecrübeli olan arkadaşlar anlatsın. ve onların anlatacakları ile minik bir kontrol hatası gibi görünen şeyin ne olduğunu okuyun. ihmalsiz, kazasız uçuşlar dileği ile