1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Paramotor ile uçuşta yaşanan çok önemli emercensi durum hakkında bilgi

Gönderilme zamanı: 8 yıl 3 ay önce (21.12.2015, 23:52)
gönderen hamza
Tarih : 20.12.2015
Saat : 15:30
Yer : Tekirdağ/Saray ile Kırklareli/Vize arası Çakıllı beldesi
Pilot : Hamza ALGÜL
Pilot seviye : P-5 ve MYP Sertifikalı
Ekipman : Motor Walkerjet F-200 performans egzozlu Tandem paramotor ipli model itiş 70 kg ....Kanat : swing play power sting
Hava koşulları : Açık hava yer sıcaklığı +5 derece yer rüzgarı.. güney 5-8 km .... 950 mt yukarıda kuzey doğu 28 km

EMERCENSİ DURUM ÖNCESİ
Güzel bir pazar günü,Selçuk Şumnulu nun ev sahipliğinde paramotor uçuşu yapmak için, Tekirdağ ın Saray ilçesinde 6 arkadaş buluşmaya karar verdik.
Ben paramotor ile Muratlı civarından kalkarak, yaklaşık 2 saatlik bir uçuşla Saray a uçarak gittim.
EMERCENSİ DURUMU OLUŞUMU
Depomu full yapıp Istranca dağlarının üzerinden Vize ye doğru uçmaya başladım. Evrenli köyü ile Istranca ormanları arasında uçarken, yaklaşık 100 mt irtifada gaz kelebeği yayının kırılması sonucu gaz telim fonksiyonunu kaybetti ve full gazda takılı kaldı . Stop düğmesine bastım ancak motor stop etmedi. Düğme kumanda alıyor fakat motoru stop ettiremiyordu. Motorumun yüksek devirde ve piston hararetinin yüksek olması sebebi ile motor stop etmiyordu (bütün 2 zamanlı motorlarda olduğu gibi) buji ve ateşleme ile ilgili hiçbir kabloya yetişeremiyordum. Benzin girişi devam ettiği sürece motorun stop edilemeyeceğini fark ettim. Benzin hortumlarına da ulaşamıyordum ve Yakıt depomda yaklaşık 1 saatten fazla uçuş sağlayacak yakıtım vardı. Uçarak yakıtın bitemesini beklemem gerekiyordu fakat Yaklaşık 3.5 dakikada 950 mt irtifaya çıktım.İrtifada rüzgar sertleşmeye ve havada belirgin bir şekilde soğumaya başlamıştı. Walkerjet paramotorlar 5000 mt kadar irtifaya çıkabilir hatta üstünede geçebilir. Kulak kapama yapmama rağmen tırmanma devam ediyordu. Kulak kapatırken de Sürtünmeden dolayı kanat geride motor önde kaldığı için başka riskler ortaya çıktı. Bundan dolayı full gazlı paramotorda kulak kapama tavsiye olunmaz
İrtifamın çok yükselmesi; vücut ısımın düşmesi, donma ve buna bağlı bilinç kaybına yol açabilirdi. Mutlaka irtifamı düşürmeliydim.
Bende irtifa kaybetmek için sipral ve derin spiral yapmaya karar verdim. Pervanenin dönüş yönüne doğru sipral yapmaya başladım ve irtifamı 100 mt kadar indirdim. Sipral hareketinin çok iyi bir irtifa kaybetme hareketi olduğunu söyleyebilirim. Fakat düz uçuşa geçince tekrar hızla yükseliyordum. Sonra tekrar aynı irtifaya çıkıyor tekrar sipiral ile irtifa düşürme hareketi yapıyordum . Artık bu harekete vücudum dayanmamaya başladı ve bir şekilde iniş yapmaya karar verdim (mide bulantısı,baş dönmesi) . Bu arada motor performası az düştü ve artık kulak kapatınca yükselme olmayıp kapalı kulaklarla düz uçmaya başladım Tekrar dayanabildiğim kadar sipiral ve wingover ile irtifamı 10-15 mt kadar düşürüp, bu seviyede kulak kapatıp düz uçararak eğimli bir araziye yukarı doğru iniş planladım. Ayaklarım yere değince hemen kanadı söndürdüm. Ancak motoru sırtımda zaptedemiyordum motor beni ileri iterek yüzü koyun düşürdü bu aşamadan sonra yan dönüp pervaneyi yere çarptırdım motor bir şekilde stop etti. Bu konuda kendimi şanslı hissediyorum.
EMERCENSİ DURUMU SONRASI
Değerli dostum ve arkadaşım evsahibimiz Selçuk Şumnulu ve Bülent Öner kardeşim derhal iniş yaptığım yere geldiler.İnsanın dostlarının olması çok güzel. Bende herhangi bir yaralanma olmadığını görünce toparlanma ma yardım ettiler. İyi ki varlar.
DEĞERLENDİRME
Benim bütün paramotorcu arkadaşlara şiddetle tavsiyem: Bu tip durumlarla karşılaşma ihtimaline karşı, motorun yakıt beslemesini kesmek için , benzin musluğu takılması ve bu musluğun pilotun ulaşabileceği bir noktada olması gerekmektedir. Havada motorun full gazla takılıp stop edilelememe durumunu da uçuşlarda gözardı etmeyin. Herkese kazsın keyifli uçuşlar dilerim..... Arslan Hamza ALGÜL...

Gönderilme zamanı: 8 yıl 3 ay önce (22.12.2015, 00:50)
gönderen metin
Büyük geçmiş olsun, daha kötü sonuçlar olabilirdi birdaha yaşanmaması dileği ile kazasız belasız uçuşlar dilerim.

Re: Paramotor ile uçuşta yaşanan çok önemli emercensi durum hakkında bilgi

Gönderilme zamanı: 8 yıl 3 ay önce (22.12.2015, 11:26)
gönderen hikmetim
çok geçmiş olsun hamza abi . başından geçen böyle bir olayı bizlerle paylaştıdın için de ayrıca teşekür ederim. olayı tecrüben ve sogunkanlılıgın sayesinde ve paramotorda çok deneyimin sayesinde çok şükür atlatmıssın .

Re: Paramotor ile uçuşta yaşanan çok önemli emercensi durum hakkında bilgi

Gönderilme zamanı: 8 yıl 3 ay önce (22.12.2015, 11:57)
gönderen alp78
geçmiş olsun. yaşadığınız tecrübeyi çok güzel anlatmışsınız. paylaşım için teşekkürler

Re: Paramotor ile uçuşta yaşanan çok önemli emercensi durum hakkında bilgi

Gönderilme zamanı: 8 yıl 3 ay önce (22.12.2015, 16:29)
gönderen ahmetoztiryaki
Öncelikle geçmiş olsun. Tecrübeni paylaştığın için de ayrıca teşekkür ederim.
Kanaatim şu ki: motor sıcakken bujinin çakmasına gerek kalmadan ateşleme devam ettiği için stop düğmesi yani elektriğin ve ateşlemenin kesilmesi işe yaramamış. Bu durumda Buji kablosunu sökmek de işe yaramazdı herhalde. Gaz kelebeğini geri çeken yayın alternatifi maalesef yok. Uçuş esnasında geri dönüp oralara manuel müdahele etmek de imkansız. Geriye sadece benzin akışını durudurmak kalıyor ki bunu da en iyi vana ile yapabiliriz. önerilerine göre hemen bir vana takacağım.

Re: Paramotor ile uçuşta yaşanan çok önemli emercensi durum hakkında bilgi

Gönderilme zamanı: 8 yıl 3 ay önce (22.12.2015, 22:20)
gönderen ymcbayraktar
Çok geçmiş olsun paylaşımın için teşekkür ederim

Re: Paramotor ile uçuşta yaşanan çok önemli emercensi durum hakkında bilgi

Gönderilme zamanı: 8 yıl 3 ay önce (22.12.2015, 23:16)
gönderen Bülent ÖNER
Hamza abi, hala havadaki çabaların gözümün önünden gitmiyor. Ya böyle bir şey tecrübesiz bir arkadaşımızın başına gelseydi, tahmin bile edemiyorum sonuçlarını. Kesinlikle tek başına uçmasınlar. Telsiz/Telefon olmalı ve mutlaka gözle görünür mesafede olsunlar. Tecrübenle, profesyonelliğinle sağ salim indin. Allah'a binbir kere şükürler olsun. Paramotor üreticilerinden de ricam, bu tür durumları da göz önünde bulundurup önlem almalarıdır. Asıl sen sağol varol abim.

Re: Paramotor ile uçuşta yaşanan çok önemli emercensi durum hakkında bilgi

Gönderilme zamanı: 8 yıl 3 ay önce (23.12.2015, 21:53)
gönderen OmerTR
Çok geçmiş olsun, buna benzer bir durum bende yaşadım, seni gayet iyi anlıyorum. :)

Re: Paramotor ile uçuşta yaşanan çok önemli emercensi durum hakkında bilgi

Gönderilme zamanı: 8 yıl 3 ay önce (24.12.2015, 12:42)
gönderen acg5
Geçmiş olsun hamza... Bende Miniplen Top80 almıştım.... Rolenti ayarını yaparken bir ara çıdırmıştı... Allahtan yan kısma Cikle koymuşlar.... çektinmi hemen stop ediyor... şayet havadad olsa sanırım aynı şekilde stop edecektir. Diğer cihazlarda bu yok mu? yoksa belki yapılabilir.... terar geçmiş olsun Hamza...

Re: Paramotor ile uçuşta yaşanan çok önemli emercensi durum hakkında bilgi

Gönderilme zamanı: 8 yıl 3 ay önce (25.12.2015, 16:14)
gönderen ucanmanda
Abi sonrasında yaptığın degerlendirme sonucu gaz telin neden fonksiyonunu kaybetmiş açıklar misin ?? Kopmamı veya sıkışmamı veya mandalda mı sorun merak ettim??

Re: Paramotor ile uçuşta yaşanan çok önemli emercensi durum hakkında bilgi

Gönderilme zamanı: 8 yıl 3 ay önce (28.12.2015, 21:58)
gönderen senerbayraktar
geçmiş olsun

Re: Paramotor ile uçuşta yaşanan çok önemli emercensi durum hakkında bilgi

Gönderilme zamanı: 8 yıl 3 ay önce (03.01.2016, 22:43)
gönderen kibrisli61
Kardeş geçmiş olsun Hemde tandem paramotorla iyiki 1 kanatla uçmuyordun. Benzin el pompasının ayağına bir ip bağlayıp uçarken ulaşabileceğimiz bir yere bağlarsak çektiğimizde hortum çıkar. diye düşünüyorum.

Re: Paramotor ile uçuşta yaşanan çok önemli emercensi durum hakkında bilgi

Gönderilme zamanı: 8 yıl 3 ay önce (17.01.2016, 01:25)
gönderen capo
hamza kardeş öncelikle çok geçmiş olsun büyük tehlike atlatmışsın .
böyle durumlar az da olsa olabiliyormuş fresh breeze alman paramotor firması yakıt hortumuna bu vanadan takıyor çok kişi gereksiz görebilir ama acil durumlarda çok işe yarar ayrıca acizane favsiyem , eğer kesici veya delici bir alet harnesin yan cebinde bulundurmak ,faydalı olur .vakum el pompasını delmek bile işe yarar . tekrar geçmiş olsun.

Paramotor ile uçuşta yaşanan çok önemli emercensi durum hakkında bilgi

Gönderilme zamanı: 6 yıl 7 ay önce (03.09.2017, 09:27)
gönderen gezitur
Çok geçmiş olsun.bilgi paylaşımınız için çok teşekkür ederiz.

Paramotor ile uçuşta yaşanan çok önemli emercensi durum hakkında bilgi

Gönderilme zamanı: 6 yıl 4 ay önce (19.11.2017, 19:37)
gönderen senerbayraktar
geçmiş olsun

Paramotor ile uçuşta yaşanan çok önemli emercensi durum hakkında bilgi

Gönderilme zamanı: 6 yıl 1 ay önce (19.03.2018, 14:19)
gönderen Crosswind
Çok geçmiş olsun hocam.