Denizli-Dinamit Tepe Kaza Raporu (12.02.2016)

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
lancelott07
Mesajlar: 7
Kayıt: 23.11.2009, 04:18
Ad Soyad: Rasim Esen
Şehir: İzmir-Antalya
:
Yarışma Pilotu 250+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Denizli-Dinamit Tepe Kaza Raporu (12.02.2016)

Mesaj #1 gönderen lancelott07 » 8 yıl 1 ay önce (24.02.2016, 18:20)

Yer: Denizli – Pamukkale
Kalkış: Dinamit Tepe (300 mt)
Tarih: 12.02.2016
Saat: 10:50
Pilot: Rasim Esen
Pilot Seviyesi: T1 – Eğitmen – Yarışmacı Pilot
Uçus Sayısı: +1000 Sorti – Yıllık Ort. 100 Saat + Düzenli Full SIV + Acro çalışmaları - Termik uçuşları
Kulüp: Dehavk
Eğitim: Dehavk
Malzeme: Ozone M4 (80-95) 2011– Ava Sport Samurai 2 (M) 2012 – Independence Smart (EN:100 kg) 2015 -Icaro Iguana Kask
Rüzgar: KBB , 5-10 km/h
Sonuç: Yaralanmalı kaza, Sol el bileğinde kırık (İyileşme süresi 6 hafta), sırt T12’de hafif bir kırık (İyileşme süresi Çelik korse ile 3hafta )
Genel Hava Şartları: Sabah saatlerinde 5-10 km/h Güney rüzgarı. Anabatik etki ile saat 10:30 itibari ile KKB-KBB yönünde 5-10 km/h rüzgar. Zaman zaman sıfır rüzgar.

Kaza Öncesi:
Sabah 08.30 itibari ile öğrenci uçuşlarını yaptırmak amacı ile Denizli Dinamit Tepeye çıktık. Takeoff’a ulaştığımızda rüzgar 5-10 km/h ile Güney yönünde esmekteydi. Hafta boyunca karakteristiğini bu şekilde gözlemlediğimiz havayı ısınma ile birlikte Anabatiğe dönmesi için beklemeye karar verdik. Baki abinin orada, soba başında 2 saatlik gırgır şamata ve vampir köylü turlarının ardından saat 10:30 civarı havanın zaman zaman sıfırladığını ve 5-10km/h KBB yönünde stabil hale gelmeye başladığını gözlemledik ve uçuş hazırlığı yapma amaçlı kalkış alanına geçtik.

Kaza:
Aşağıya inip hafta boyunca tandem uçurduğum aile bireylerimi alıp öğlen dinamik şartlarda onları uçurmak adına, ilk kalkıp iniş alanına gitmeyi planladım. Ekipmanımı kuşanıp uçuşuma başladıktan sonra mümkün olduğunca az irtifa kaybederek Kuzey Kapısı iniş alanına doğru gittim ve burada biraz eğlenmek istedim. Amacım daha önce pek çok kez yaptığım gibi hızlı bir şekilde Sat’a girmek, içerisinde 1-2 tur kalmak ve çıkıp hemen iniş planlaması yapmaktı. İniş alanının üzerine geldiğimde yaklaşık yerden 130 mt irtifam olduğunu Gps’imden gözlemledim ve ağaçlık bölgenin önünde, iniş alanının üzerinde pozisyonumu aldıktan sonra harekete başladım. Freni, Sat freninin parmaklarımı çok acıtmaması adına sol elime bir tur dolamıştım. Kanadın pozisyonunun uygun olması ile birlikte doğru açıya oturtmak adına sol’dan sat frenini almam ile birlikte spiral-sat arasında olan kanat bir anda fazla fren müdahalesi sebebi ile dinamik bir şekilde Coconut Spin’e girdi. Daha önce bu tür acil durumları hem mevcut kanadım, hem de daha önceki uçtuğum kanatlarla pek çok kez çalışmış hatta doğal koşullarda da yaşamış bir pilot olarak, tüm soğuk kanlılığım ile durumu toparlamaya ve mümkün olan en temiz biçimde durumu kurtarmaya çalıştım ve irtifa kontrolümü yaptım fakat 2-3 sn içerisinde toparlayabileceğimi düşündüğüm kanadın Twist’e sarmaya başladığını farkettim. Son bir pozitif katkı olarak kararlı bir şekilde sağ elimle yedek Handle’ımı çekip fırlattım. Navlaka’nın Harness’den ayrılıp benden uzaklaşmaya başladığı an kontrol ettiğim irtifam en fazla 3-4 ağaç boyu yaklaşık 50 metreydi. Yedek paraşüt hava ile dolmaya çalışırken ben hızlıca irtifamı tüketiyordum ve kendimi ağaç hizasında gördüğüm an mevcut olan sırt-boyun üstü pozisyonunda düşersem kalıcı hasarlara yol açabileceği düşüncesiyle son bir gayret kendimi sola doğru atmaya çalıştım. Bu tür düşüşlerde aslına bakarsanız çok fazla hareket imkanınız olamıyor ve rahat bir şekilde istediğiniz düşüş pozisyonunu ayarlamanız çok fazla sizin elinizde değil. Bu son gayret ile tam anlamıyla hava ile dolmayan ve taşıyıcı etkisini hissedemediğim yedek paraşüt ile daha sonra Gps’den kontrol ettiğim üzere saniyede 10-12 mt ile sol elimin üzerine, bilinçli olarak sıkmaya çalıştığım vücudumu yere vurdum.

Kaza Sonrası:
Yere temas ettiğim an 3-5 sn nefessiz kaldım ve içten içe vücudunda hafif bir sızlama hissettim. Sol elimin kırıldığını daha önce vücudunda hiçbir yeri kırılmamış biri olarak hemen anlamıştım. Boynumun, sırtımın, omuzlarımın, sol ve sağ ayaklarımın ve sağ elimin kontrolünü yaptığım sırada iniş alanındaki Eğitmen, Yardımcı Eğitmen ve Öğrenci arkadaşlar zaten yanıma ulaşmıştı. Yatar pozisyonda, böyle bir kazayı sadece bir kol kırığıyla atlatmış olmanın mutluluğuyla yaptığım bireysel hatayı, kolumun kırık, sırtımın hafif ağrılı fakat durumumun iyi olduğunu arkadaşlara bildirdikten sonra, kaza alanındaki kontrolü sağlamak adına, kalabalığı endişelenmemeleri ve bu kazanın öğrenci pilotlar için bir korkuya dönüşmemesi için olay alanından (hastanın başından) uzaklaştırdım.
Kaza anını devriye sırasında gören bir Jandarma Ast çavuşunun ve kulüp arkadaşlarımın sayesinde Ambulans 15-20 dakika içerisinde olay yerine intikal ederek gerekli müdahaleleri yaptı ve beni Denizli Devlet Hastanesine götürdü.

Kazayla İlgili Değerlendirme:
Maalesef yaptığımız sporun böyle bir yanı var ve bizler zaman zaman bu yanını, bize ve sevdiklerimize ödetebileceği olası bedelleri unutarak yaşıyoruz. Tüm hafta boyunca uçan, kulübü, eğitimleri ve uçuşları gözlemleyen ailem, tehlikeli olan şeyin Yamaç Paraşütü değil, Yamaç Paraşütü yapan birey olduğunu anladı ve eskisine nazaran, kazaya rağmen bu sporun aslında ne kadar güvenli olduğunu fark etti.

Bu kazadaki hatalar çok bariz aslında ve ben bu hataların hepsini kabul ediyorum. M4 gibi bir kanatla Sat atmak başlı başına yanlışlardan bir tanesi çünkü tasarım amacı bu değil! Kara üstünde ve alçak irtifada bunu yapıyor olmak bu hatalardan diğerleri. Daha önceki tecrübeleri referans alarak ilk anda yedeği atmamak yapılan diğer bir hata. Ayrıca tüm bir hafta boyunca sürekli Tandem uçup ilk single sortide m4 gibi bir kanatla freni bir tur dolayarak sağlam bir sat freni koymaya çalışmak diğer bir hata aslında çünkü ister istemez insanoğlu o sert frenlere alışıyor ve ardından bu şekilde bir kazaya sebebiyet verecek şekilde fazla fren uyguluyor.

Bütün bunlara ek olarak diğer tecrübelerimi de sizinle paylaşmak isterim. Ben böyle bir kazaya uzun zamandır psikolojik olarak hazırdım aslında. Çünkü yukarıda da bahsettiğim üzere daha önce hiçbir yerini kırmamış birisi olarak bu hissi çok merak ediyordum (Bilek burkmaktan çok farkı yok biraz daha ağrılısı ek olarak başa gelince çekiliyormuş). Ayrıca daha önce hiç yedek atmamış ve kaza yapmamış birisi olarak kafamı kurcalayan ve tecrübe etmediğim pek çok şey vardı. En başta kaza yapmış ve bu kaza sonrasında yaralanmış ya da hayatını kaybetmiş arkadaşlarımın bu anlarda neler düşünüp, hissettiği sürekli kafamı kurcalayan sorulardan bir tanesiydi. Acaba kaza anında ne düşünüyorlardı? Evet pek çok sorumun cevabını aldım aslında bu tatsız tecrübeyle. Yedek elciğine ulaşmanız ve navlakayı fırlatmanız eğer kendinizden eminseniz çok zor bir işlem değilmiş. Yedek iplerini görmek ve paraşütün dolmasını izlemek epey keyifliymiş. Peki ya yedek paraşüt hiç açılmasa? (Tam açılmamış olsa bile hızımı yavaşlattığı aşikar) Demek ki 2. Yedek kullanmak epeyce faydalı birşeymiş. Peki ya çarpma öncesi aklınızdan geçenler? Evet, insanoğlu nasıl ki bir gün öleceğini unutarak yaşıyorsa, kaza anında da bunun pek farkında olmuyor aslında. Tamam doğru bir kaza yapıyorsun fakat o an korku çok fazla yaşanılan bir duygu değil ve siz kendi hayat mücadelenizin içerisindesiniz. Hayatta olduğu gibi sonuna kadar savaşmak zorundasınız. Bu sebeple kaza kırım anlarını duygusallaştırıp dramatize etmek gereksizmiş çünkü o an siz ve mücadelenizden başka hiç birşey yok. (Kazazede bakış açısı)

Bütün bunların dışında, müdahale ettiğiniz kazalarda lütfen sizler de soğukkanlı olun, hastaya yardımınız yok ise orada kalabalık yapmayın. Ayrıca bu tür kazalarda eğer jandarma-polis tutanağı olursa kazanız adli vaka olarak geçiyor ve hiçbir ekstra masraf karşınıza çıkmıyormuş.

Son olarak emin olun, sevdiklerinizin üzüntüsünü görmek, ambulansta yolculuk yapmak, hastanede tedavi görmek ve en çok da iyileşip uçmayı beklemek kaza yapmaktan daha zormuş. Bütün bu zorlukları iyice düşünün ve sizler gereksiz riskler almayın. Hayat uçtukça güzel :D :D

Şimdiden epey yol kat ettim. Yaklaşık 1 ay sonra kaldığım yerden devam edeceğim. Sağlıcakla kalın…

Her an desteğini benden esirgemeyen herkese sevgiler, saygılar…

RASİM ESEN


Kullanıcı avatarı
kumpas58
Mesajlar: 50
Kayıt: 08.05.2012, 20:57
Ad Soyad: Kumpas
Şehir: Sivas
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Denizli-Dinamit Tepe Kaza Raporu (12.02.2016)

Mesaj #2 gönderen kumpas58 » 8 yıl 1 ay önce (24.02.2016, 18:56)

Büyük geçmiş olsun, bu anlattıklarınızda inanın bizler için bir ders niteliğinde. En kısa zamanda sağlığınıza kavuşmanız dileklerimle...

Kullanıcı avatarı
sancihat
Mesajlar: 291
Kayıt: 22.03.2005, 10:34
Ad Soyad: Cihat Şan
Şehir: Tarsus
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Denizli-Dinamit Tepe Kaza Raporu (12.02.2016)

Mesaj #3 gönderen sancihat » 8 yıl 1 ay önce (24.02.2016, 20:19)

geçmiş olsun rasim eğitici ve öğretici bir öz eleştiri

Kullanıcı avatarı
Bircan Karataş
Mesajlar: 10
Kayıt: 02.09.2014, 16:24
Ad Soyad: Bircan Karataş
Şehir: Aksaray
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Denizli-Dinamit Tepe Kaza Raporu (12.02.2016)

Mesaj #4 gönderen Bircan Karataş » 8 yıl 1 ay önce (24.02.2016, 21:36)

Hocam Allah acil şifalar versin.Sağ Salim olmanın güzelliği karşılığında Sadakanızı vermeyi ihmal etmemeniz temennisi ile selamlar.

Kullanıcı avatarı
parajetim
Mesajlar: 53
Kayıt: 14.08.2015, 21:18
Ad Soyad: Suleyman Yalvac
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 1 / 0
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Re: Denizli-Dinamit Tepe Kaza Raporu (12.02.2016)

Mesaj #5 gönderen parajetim » 8 yıl 1 ay önce (24.02.2016, 21:49)

Geçmiş olsun kardeşim. Ders niteliğinde bir hikaye, bir daha yașamamanız temennisiyle.

Kullanıcı avatarı
medyak
Mesajlar: 23
Kayıt: 20.10.2011, 02:03
Ad Soyad: Yılmaz Özkaya
Şehir: Edirne
Aldığı Beğeni: 7 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Denizli-Dinamit Tepe Kaza Raporu (12.02.2016)

Mesaj #6 gönderen medyak » 8 yıl 1 ay önce (24.02.2016, 22:34)

Geçmiş olsun. Allah kötüsünden korusun...


Kullanıcı avatarı
ZEMHERİ
Mesajlar: 199
Kayıt: 25.08.2008, 18:36
Ad Soyad: EROL DEMİRTAŞ
Şehir: AYDIN
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 1
Pilot Menüsü: 

Re: Denizli-Dinamit Tepe Kaza Raporu (12.02.2016)

Mesaj #7 gönderen ZEMHERİ » 8 yıl 1 ay önce (24.02.2016, 22:37)

Kaza raporun ve paylaşımın için teşekkürler. Hepimizin ders çıkarması umuduyla...Allahtan acil şifalar dileğimle...Hayat uçtukca güzel. (Güzel bir slogan)

Kullanıcı avatarı
onurcaliskan
Mesajlar: 35
Kayıt: 15.03.2010, 11:39
Ad Soyad: Onur Çalışkan
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Denizli-Dinamit Tepe Kaza Raporu (12.02.2016)

Mesaj #8 gönderen onurcaliskan » 8 yıl 1 ay önce (24.02.2016, 23:03)

Kardeşim çok geçmiş olsun .

Kullanıcı avatarı
waterloo
Mesajlar: 41
Kayıt: 02.07.2013, 09:59
Ad Soyad: Kıvılcım Korkmaz
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 8 / 1
Pilot Menüsü: 

Re: Denizli-Dinamit Tepe Kaza Raporu (12.02.2016)

Mesaj #9 gönderen waterloo » 8 yıl 1 ay önce (24.02.2016, 23:18)

Kardeşim geçmiş olsun. En büyük kazan bu olsun.

Kullanıcı avatarı
Baris planor
Mesajlar: 68
Kayıt: 12.11.2013, 18:22
Ad Soyad: Barış Ozıl
Şehir: Eskisehir
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Denizli-Dinamit Tepe Kaza Raporu (12.02.2016)

Mesaj #10 gönderen Baris planor » 8 yıl 1 ay önce (25.02.2016, 02:54)

Çok geçmiş olsun. Havacılıktaki en büyük acınız bu olur umarım. En kısa sürede gökyüzünde yerinizi almanız dileği ile.


Sent from my iPad using Tapatalk

Kullanıcı avatarı
KARAGÖZ
Mesajlar: 566
Kayıt: 13.08.2006, 19:11
Ad Soyad: Deniz Karagöz
Şehir: Antalya
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 15 / 0
Yaş: 44
Pilot Menüsü: 

Re: Denizli-Dinamit Tepe Kaza Raporu (12.02.2016)

Mesaj #11 gönderen KARAGÖZ » 8 yıl 1 ay önce (25.02.2016, 09:20)

ÇOK GEÇMİŞ OLSUN RASİM'CİM. DİYECEK HİÇBİR ŞEY KALMAMIŞ. TÜM OLAYI İÇTENLİKLE ÖZETLEYİP ZATEN TÜM ANALİZLERİ KENDİN YAPMIŞSIN. BİZE DE GEÇMİŞ OLSUN DEMEKTEN BAŞKA BİRŞEY BIRAKMAMIŞSIN. BİR AN ÖNCE İYİLEŞ VE ASIL KEYİF ALDIĞIN XC UÇUŞLARINA TEKRAR DÖN. BİZİM UÇUŞLARA CEVAP VERECEKTİN. O CEVABI BEKLİYORUZ :-)


Kullanıcı avatarı
Andromeda
Mesajlar: 6
Kayıt: 24.06.2011, 14:25
Ad Soyad: Sinan Çalışkan
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 1
Pilot Menüsü: 

Re: Denizli-Dinamit Tepe Kaza Raporu (12.02.2016)

Mesaj #12 gönderen Andromeda » 8 yıl 1 ay önce (25.02.2016, 10:26)

Rasim çok geçmiş olsun. En kısa zamanda iyileşmen dileğiyle ...

Kullanıcı avatarı
inönü
Mesajlar: 80
Kayıt: 06.12.2009, 22:25
Ad Soyad: Metin Sözsoy
Şehir: İnönü - Eskişehir
:
150+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 14 / 1
Yaş: 43
Pilot Menüsü: 

Re: Denizli-Dinamit Tepe Kaza Raporu (12.02.2016)

Mesaj #13 gönderen inönü » 8 yıl 1 ay önce (25.02.2016, 10:34)

Rasim geçmiş olsun,Acil şifalar diliyoruz.

İnönü Havacılık Kulübü. adına
Metin SÖZSOY

Kullanıcı avatarı
ahmetsen
Mesajlar: 160
Kayıt: 04.07.2012, 17:37
Ad Soyad: Ahmet Şen
Şehir: Ankara
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 17 / 0
Yaş: 45
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Re: Denizli-Dinamit Tepe Kaza Raporu (12.02.2016)

Mesaj #14 gönderen ahmetsen » 8 yıl 1 ay önce (25.02.2016, 10:51)

Çok büyük geçmiş olsun. Güzel bir rapor olmuş. Elinize sağlık.

Kullanıcı avatarı
alp78
Mesajlar: 181
Kayıt: 06.05.2012, 19:24
Ad Soyad: Taner Alp
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 34 / 2
Pilot Menüsü: 

Re: Denizli-Dinamit Tepe Kaza Raporu (12.02.2016)

Mesaj #15 gönderen alp78 » 8 yıl 1 ay önce (25.02.2016, 11:25)

geçmiş olsun Hocam. çok güzel anlatmışsınız ama kazaya sebep birazda tribünlere oynamak gibi geldi bana ;) yalnız olsaydın o SAT'ı atmazdın.
bir de ah o ikarus sendromu yokmu ;)

Kullanıcı avatarı
onur6616
Mesajlar: 60
Kayıt: 08.03.2013, 15:23
Ad Soyad: Onur Kaya
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Denizli-Dinamit Tepe Kaza Raporu (12.02.2016)

Mesaj #16 gönderen onur6616 » 8 yıl 1 ay önce (25.02.2016, 11:36)

Kardeşim çok geçmiş olsun


Kullanıcı avatarı
çavuş
Mesajlar: 36
Kayıt: 05.07.2012, 22:45
Ad Soyad: Halis Dağ
Şehir: Tokat / Zile
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Denizli-Dinamit Tepe Kaza Raporu (12.02.2016)

Mesaj #17 gönderen çavuş » 8 yıl 1 ay önce (25.02.2016, 11:57)

Geçmiş olsun Rasim, acil şifalar

Kullanıcı avatarı
tangoabi
Mesajlar: 418
Kayıt: 30.07.2005, 01:58
Ad Soyad: Tamer Celik
Şehir: Denizli
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Denizli-Dinamit Tepe Kaza Raporu (12.02.2016)

Mesaj #18 gönderen tangoabi » 8 yıl 1 ay önce (25.02.2016, 13:53)

Gecmis olsun rasim acil sifalar dilerim

Kullanıcı avatarı
PaRaDoX
Mesajlar: 712
Kayıt: 31.07.2004, 23:53
Ad Soyad: Ali Yücer
Şehir: Ankara
:
Yönetici
Aldığı Beğeni: 40 / 1
Yaş: 41
Pilot Menüsü: 

Re: Denizli-Dinamit Tepe Kaza Raporu (12.02.2016)

Mesaj #19 gönderen PaRaDoX » 8 yıl 1 ay önce (25.02.2016, 14:49)

@lancelott07 Geçmiş olsun acil şifalar.

Kullanıcı avatarı
afsin
Mesajlar: 301
Kayıt: 28.09.2006, 14:07
Ad Soyad: Hüseyin Afşin Oral
Şehir: Manisa
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 46
Pilot Menüsü: 

Re: Denizli-Dinamit Tepe Kaza Raporu (12.02.2016)

Mesaj #20 gönderen afsin » 8 yıl 4 hafta önce (27.02.2016, 00:03)

kardeşim geçmiş olsun acil şifalar dilerim hemen dön aramıza.