Ormanlı Kaza Raporu
Moderatör: Moderatör Ekibi
- alp78
- Mesajlar: 181
- Kayıt: 06.05.2012, 19:24
- Ad Soyad: Taner Alp
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 34 / 2
- Pilot Menüsü:
Ormanlı Kaza Raporu
Yer: İstanbul - Ormanlı
Tarih: 27.03.2016
Pilot: Taner ALP
Uçus Sayısı: 130
Malzeme: Skywalk Teqila-3
Rüzgar: KD 25 km/h
Kaza:
Kaza öncesi birkaç defa kendi çapımda küçük küçük wing owerlar yapıyordum. Son wingower’da sol freni çekmemle birlikte kanat bir anda soldan dönmeye başladı. Kontrol etmeye çalışırken ikinci spine girdi. İrtifam tepe üzeri 100 mt. Civarı olduğundan ikinci spinde kendimi yerde buldum. Düştüğüm bölgenin ağaçlık bölge olması ciddi bir hasarı önledi.
Kaza Sonrası:
Ufak bir baygınlık sonrası kendime geldiğimde olayı pek hatırlamıyordum, rüyadan uyanmış gibiydim vücudumu kontrol ettiğimde sadece belimin sağ tarafında ince bir sızı vardı. Yürümeme engel teşkil etmiyordu. Ama kanadı ağaçlardan çıkaramazdım, sağolsun arkadaşlar duyarlılık göstererek uçuşlarını bırakıp yakınımdaki sahile inerek veya araçla gelerek kanadı ve beni kurtardılar.
Ender Güral, Nida Akiz, Muhittin Henden ve Albatros grubundan Basat Oktay, Gökhan Çağlayan, Gökçe Özbil, Bahadır Uzel’e ne kadar teşekkür etsem azdır.
Kazayla İlgili Değerlendirme:
Videoyu izlediğimde kolonların bağlantısının yarım tur içerden bağlanmış olmasının sebep olduğunu düşünüyorum. Kolonların ön tarafa bakması gereken kısmının içeriye bakması kanadın dinamiğini bozdu. (siz ne düşünüyorsunuz bu konuda)
Uçuş anında farkına vardım ama maalesef önemsemedim. Kalkış yaparken genelde düz bağlanıp sonra ters kalkış için dönüyorum. O gün Takeoff’ta yine düz bağlanmaya çalışırken bir arkadaş göstereyim diyerek kolon bağlamama yardım etti sağolsun. Ama o da benim gibi hatalı bağladı. Tabii hatanın büyüğü ben de kalkış öncesi kontrol etmeliydim. Siz iyisi mi bildiğiniz alıştığınız kalkış ve bağlama şeklinden vazgeçmeyin ayrıca kontrolleri unutmayın.
ucuz atlatılmış ders aldığım bir kaza oldu. şu an durumum gayet iyi kaza videosu aşağıda
https://youtu.be/HYC8T3IopCU
Tarih: 27.03.2016
Pilot: Taner ALP
Uçus Sayısı: 130
Malzeme: Skywalk Teqila-3
Rüzgar: KD 25 km/h
Kaza:
Kaza öncesi birkaç defa kendi çapımda küçük küçük wing owerlar yapıyordum. Son wingower’da sol freni çekmemle birlikte kanat bir anda soldan dönmeye başladı. Kontrol etmeye çalışırken ikinci spine girdi. İrtifam tepe üzeri 100 mt. Civarı olduğundan ikinci spinde kendimi yerde buldum. Düştüğüm bölgenin ağaçlık bölge olması ciddi bir hasarı önledi.
Kaza Sonrası:
Ufak bir baygınlık sonrası kendime geldiğimde olayı pek hatırlamıyordum, rüyadan uyanmış gibiydim vücudumu kontrol ettiğimde sadece belimin sağ tarafında ince bir sızı vardı. Yürümeme engel teşkil etmiyordu. Ama kanadı ağaçlardan çıkaramazdım, sağolsun arkadaşlar duyarlılık göstererek uçuşlarını bırakıp yakınımdaki sahile inerek veya araçla gelerek kanadı ve beni kurtardılar.
Ender Güral, Nida Akiz, Muhittin Henden ve Albatros grubundan Basat Oktay, Gökhan Çağlayan, Gökçe Özbil, Bahadır Uzel’e ne kadar teşekkür etsem azdır.
Kazayla İlgili Değerlendirme:
Videoyu izlediğimde kolonların bağlantısının yarım tur içerden bağlanmış olmasının sebep olduğunu düşünüyorum. Kolonların ön tarafa bakması gereken kısmının içeriye bakması kanadın dinamiğini bozdu. (siz ne düşünüyorsunuz bu konuda)
Uçuş anında farkına vardım ama maalesef önemsemedim. Kalkış yaparken genelde düz bağlanıp sonra ters kalkış için dönüyorum. O gün Takeoff’ta yine düz bağlanmaya çalışırken bir arkadaş göstereyim diyerek kolon bağlamama yardım etti sağolsun. Ama o da benim gibi hatalı bağladı. Tabii hatanın büyüğü ben de kalkış öncesi kontrol etmeliydim. Siz iyisi mi bildiğiniz alıştığınız kalkış ve bağlama şeklinden vazgeçmeyin ayrıca kontrolleri unutmayın.
ucuz atlatılmış ders aldığım bir kaza oldu. şu an durumum gayet iyi kaza videosu aşağıda
https://youtu.be/HYC8T3IopCU
- menafnergiz
- Mesajlar: 46
- Kayıt: 31.01.2014, 02:21
- Ad Soyad: Menaf Nergiz
- Şehir: Somewhere only we know
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
Re: Ormanlı Kaza Raporu
Geçmiş olsun Allah beterinden korusun.
Umarım o kolonlar uçuş öncesinde iki kere kontrol edilir.
Kapanmanın nedeni de sol frene ağırlık aktarmışsın zaten, o kadar fren yapmaya gerek yoktu. Fren boyunu ve kanadın şekli iyi görünmediği için %100 konuşamıyorum ama spin e sokmuşsun kanadı sanırım. Buraya kadar çok vahim değil, bu acil durumun bertaraf edilmesi çok zor değildi aslında ama ah o kontrolsüz ve bilinçsizce uyguladığın fren var ya, iste o işin içinden çıkılmaz bir hal almasına sebep olmuş ne yazık ki.
Bilinçsizce yapılan frenler ki buna "can havli ile frene abanmak" da denilebilen durum hiç iyi olmamış. Yine de çok geçmiş olsun. Umarım bir daha asla bu ve benzeri durumlar ile karşılaşmazsın.
Güvenli ve güzel uçuşlar dilerim.
Umarım o kolonlar uçuş öncesinde iki kere kontrol edilir.
Kapanmanın nedeni de sol frene ağırlık aktarmışsın zaten, o kadar fren yapmaya gerek yoktu. Fren boyunu ve kanadın şekli iyi görünmediği için %100 konuşamıyorum ama spin e sokmuşsun kanadı sanırım. Buraya kadar çok vahim değil, bu acil durumun bertaraf edilmesi çok zor değildi aslında ama ah o kontrolsüz ve bilinçsizce uyguladığın fren var ya, iste o işin içinden çıkılmaz bir hal almasına sebep olmuş ne yazık ki.
Bilinçsizce yapılan frenler ki buna "can havli ile frene abanmak" da denilebilen durum hiç iyi olmamış. Yine de çok geçmiş olsun. Umarım bir daha asla bu ve benzeri durumlar ile karşılaşmazsın.
Güvenli ve güzel uçuşlar dilerim.
- SULUMANDELTA
- Mesajlar: 118
- Kayıt: 15.02.2015, 10:35
- Ad Soyad: Suleyman Torolgu
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 4 / 3
- Pilot Menüsü:
Re: Ormanlı Kaza Raporu
Geçmiş olsun,
kazazedeye yardım eden kurtarma ekibi arkadaşları da tebrik ederim
rapor verip ayrıca katkıda bulunduğunuz için de ayrıca teşekkürler
kazazedeye yardım eden kurtarma ekibi arkadaşları da tebrik ederim
rapor verip ayrıca katkıda bulunduğunuz için de ayrıca teşekkürler
- Misoskian
- Mesajlar: 198
- Kayıt: 09.12.2012, 10:33
- Ad Soyad: Yüksel Koçyiğit
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 22 / 1
- Pilot Menüsü:
Re: Ormanlı Kaza Raporu
Tekrar geçmiş olsun taner
- koroglu82
- Mesajlar: 17
- Kayıt: 03.03.2016, 22:11
- Ad Soyad: harun köroğlu
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 3 / 0
- Yaş: 42
- Pilot Menüsü:
Re: Ormanlı Kaza Raporu
geçmiş olsun Allah beterinden saklasın
- çavuş
- Mesajlar: 36
- Kayıt: 05.07.2012, 22:45
- Ad Soyad: Halis Dağ
- Şehir: Tokat / Zile
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Re: Ormanlı Kaza Raporu
Taner abi, geçmiş olsun
- Airbender
- Mesajlar: 474
- Kayıt: 08.09.2008, 10:15
- Ad Soyad: Cenk Arman
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 7 / 0
- Pilot Menüsü:
Re: Ormanlı Kaza Raporu
Geçmiş olsun.
videonun 02:19 uncu dakikasında sağ elinle sağ frene yaptığın nedir?
videonun 02:19 uncu dakikasında sağ elinle sağ frene yaptığın nedir?
- Göksel
- Mesajlar: 10
- Kayıt: 13.09.2005, 10:55
- Ad Soyad: Göksel Dumlupınar
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Re: Ormanlı Kaza Raporu
Merhaba,
Ben kaza sonrası bir saat üstünde dönüp duran mavi yeşil kanatlı pilotum. Oncelikle geçmiş olsun, çok ucuz atlatmışsın. Sol freni çekip, tek taraflı stall yani spine sokman sonrasında çıkamayıp çarpmışsın. Freni bu seviyede çektikten sonra sanki dalmissin gibi geldi. Yani uzun süre freni o seviyede tutmuşsun gibi görünüyor. Bırakıp, kanadın uçmasına izin verebilseydin toparlayabilirdi.
Tekrar geçmiş olsun.
Ben kaza sonrası bir saat üstünde dönüp duran mavi yeşil kanatlı pilotum. Oncelikle geçmiş olsun, çok ucuz atlatmışsın. Sol freni çekip, tek taraflı stall yani spine sokman sonrasında çıkamayıp çarpmışsın. Freni bu seviyede çektikten sonra sanki dalmissin gibi geldi. Yani uzun süre freni o seviyede tutmuşsun gibi görünüyor. Bırakıp, kanadın uçmasına izin verebilseydin toparlayabilirdi.
Tekrar geçmiş olsun.
- SERVET
- Mesajlar: 194
- Kayıt: 15.07.2006, 15:49
- Ad Soyad: Servet Yalçınkaya
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 68 / 3
- Pilot Menüsü:
Re: Ormanlı Kaza Raporu
Geçmiş olsun Taner. Yp de Wing over göze en kolay gözüken fakat gerçekte ise en riskli ve zor manevralardan biridir. Kanata ağırlık ve frenle kademeli olarak artacak şekilde enerji yüklemeden öyle bir gömmüşsün ki freni kanat nefes alamamış:) 2 tur spin atmışsın. Her tur 4 sn sürüyor. 2 tur dan sonra kanat enerjisini yitirmiş ve stall olmuşsun. Bu arada spin sırasında düşme refleksi nedeniyle eller aşağı pozisyonda kaldığı için spinden çıkamamışsın ilk tur spinde belki çıkabilirdin. Fakat çıkmaman belkide daha hayırlı olmuşta olabilir. Yamaca dönük vaziyetde spinden çıkıp arka rüzgarla pandül olarak çarpmak çok daha kötü sonuçlanabilirdi. Düşme refleksi ile ellerin otomatik olarak aşağı doğru kaymasını engellemek için özellikle çalışmak her yp ci için acil durumlarda faydalı olacaktır. Kiting yaparken bi arkadaşınız size çelme takarak yardımcı olabilir mesela:) çok mu sert oldu ya da yere bağdaş kurup oturun ve frenlerin elinizde oldugunu hayal edin. Bu arada arkadaşınızda sizi iterek dengenizi bozsun ama siz ne olursa olsun ellerinizin pozisyonunu kaybetmemeye çalışın.
- Bahadir Metin
- Mesajlar: 41
- Kayıt: 23.03.2015, 13:34
- Ad Soyad: Bahadir Metin
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
Re: Ormanlı Kaza Raporu
Gecmis olsun.
GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
- H_E_L_P_55
- Mesajlar: 482
- Kayıt: 27.06.2011, 08:15
- Ad Soyad: Koray Kos
- Şehir: Turhal
- :
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
Geçmiş olsun
Geçmiş llsun taner abi kolonun yarım tur ters bağlanması yapıyı bozar ama çokta kayda değer değildir bu normal uçuşunu yapar tavsiye acil iniş yapmaktır öle uçmamak lazım. Videoya baktım çok ser basıp direk spine sokmuşsun kanadı abi. Bunla geçmiş olsun dikkat et kendine
- Serdal Sacti
- Mesajlar: 52
- Kayıt: 02.03.2010, 01:18
- Ad Soyad: Serdar Saçtı
- Şehir: Tokat
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 45
- Pilot Menüsü:
Re: Ormanlı Kaza Raporu
Taner abi geçmiş olsun klasik spin olmuşsun gereksiz fazla fren akabinde çıkması için kanata gereksiz müdehale özlettin kendini sağlıcakla
- ikarus
- Mesajlar: 27
- Kayıt: 02.08.2014, 02:48
- Ad Soyad: Serhan Karasu
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Re: Ormanlı Kaza Raporu
çok geçmiş olsun.
- İbrahim06
- Mesajlar: 51
- Kayıt: 01.10.2015, 10:13
- Ad Soyad: İbrahim sorgun
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Yaş: 39
- Pilot Menüsü:
Re: Ormanlı Kaza Raporu
geçmiş olsun üstad Allah beterinden saklasın
-
- Mesajlar: 52
- Kayıt: 31.05.2008, 18:21
- Ad Soyad: Mustafa Balta
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Re: Ormanlı Kaza Raporu
Geçmiş olsun.
- alp78
- Mesajlar: 181
- Kayıt: 06.05.2012, 19:24
- Ad Soyad: Taner Alp
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 34 / 2
- Pilot Menüsü:
Re: Ormanlı Kaza Raporu
güzel dilekleriniz için sağolun arkadaşlar. ben yaptım siz yapmayın
Servet konuyu ders niteliğinde teknik anlatımından dolayı teşekkürler.
Koray, Serdar ve Halis kardeşlerim ben de sizi özledim. en kısa zamanda görüşmek umuduyla.
Göksel teşekkür ederim. evet Servet'in de dediği gibi çok derin gümmüşüm freni
Servet konuyu ders niteliğinde teknik anlatımından dolayı teşekkürler.
Koray, Serdar ve Halis kardeşlerim ben de sizi özledim. en kısa zamanda görüşmek umuduyla.
Göksel teşekkür ederim. evet Servet'in de dediği gibi çok derin gümmüşüm freni
- yyalibuk71
- Mesajlar: 482
- Kayıt: 16.03.2011, 00:10
- Ad Soyad: Kubilay Güngen
- Şehir: Bursa / Mustafakemalpaşa
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
Re: Ormanlı Kaza Raporu
Sevgili Taner, öncelikle geçmiş olsun.
Hesabımı nihayet tekrar yeniden aktive edebildim ve ilk mesajımı sana yazıyorum kıymetini bil
Dostum normal şartlar altında o kanadı stola bile sokamıyorsun ki; senin böyle bir uçuşta spin olman mümkün değil. Videoyu seyrettim. 2,26 da, sol freni çektiğin andaki C kolonlarının durumunu sende gördün mü??? Yani kolonları hem içe doğru bağlamakla kalmamış, sol kolonuda büyük ihtimal kendi içinde döndürmüşsün. Yoksa frene asıldığında önce D kolonlarının büzülmesi, sonra C kolonlarının büzülmesi lazım. Seninkinde D kolonlarından önce C kolonlarında anormal bir durum var.
Şimdi o kadar wingover yaptım neden o zaman olmadı dediğini duyar gibiyim. (Abdal'a malum olur) Videonun başında wingover'a sağdan başlamışsın ve kanat gerekli momentumu sağlamış yani hızlanmış. Sol fren yaptığında da sen fazla fren uygulamadan kanadı yatırmayı sağladığın için daha fazla çekmiyorsun. Daha sonrasında düz uçuşa geçiyorsun, sonra rüzgarı karşılayıp bu sefer sağ freni çekiyorsun ve olanlar oluyor. Bu duyguyu ben iyi bilirim. (Birkaç kez bizim tepenin sağına soluna ortasına falan inmişliğim yada çakmışlığım vardır)
Netice itibariyle lütfen kalkış yaparken acele etmeyelim. Bizden tecrübeli biri dahi iplerimizi kontrol etse, son kontrolü kendimiz yapıp, emin olduğumuzda harnese bağlanalım.
Hepimize kazasız belasız iyi uçuşlar diliyorum.
Hesabımı nihayet tekrar yeniden aktive edebildim ve ilk mesajımı sana yazıyorum kıymetini bil
Dostum normal şartlar altında o kanadı stola bile sokamıyorsun ki; senin böyle bir uçuşta spin olman mümkün değil. Videoyu seyrettim. 2,26 da, sol freni çektiğin andaki C kolonlarının durumunu sende gördün mü??? Yani kolonları hem içe doğru bağlamakla kalmamış, sol kolonuda büyük ihtimal kendi içinde döndürmüşsün. Yoksa frene asıldığında önce D kolonlarının büzülmesi, sonra C kolonlarının büzülmesi lazım. Seninkinde D kolonlarından önce C kolonlarında anormal bir durum var.
Şimdi o kadar wingover yaptım neden o zaman olmadı dediğini duyar gibiyim. (Abdal'a malum olur) Videonun başında wingover'a sağdan başlamışsın ve kanat gerekli momentumu sağlamış yani hızlanmış. Sol fren yaptığında da sen fazla fren uygulamadan kanadı yatırmayı sağladığın için daha fazla çekmiyorsun. Daha sonrasında düz uçuşa geçiyorsun, sonra rüzgarı karşılayıp bu sefer sağ freni çekiyorsun ve olanlar oluyor. Bu duyguyu ben iyi bilirim. (Birkaç kez bizim tepenin sağına soluna ortasına falan inmişliğim yada çakmışlığım vardır)
Netice itibariyle lütfen kalkış yaparken acele etmeyelim. Bizden tecrübeli biri dahi iplerimizi kontrol etse, son kontrolü kendimiz yapıp, emin olduğumuzda harnese bağlanalım.
Hepimize kazasız belasız iyi uçuşlar diliyorum.
- TUTHAVK
- Mesajlar: 24
- Kayıt: 03.03.2015, 19:32
- Ad Soyad: Fırat Nalbant
- Şehir: Adıyaman / Tut
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Yaş: 33
- İletişim:
- Pilot Menüsü:
Re: Ormanlı Kaza Raporu
agbi öncelikle gecmis olsun tecrübeli abilerim cevablamislardir henuz fazla bir tecrubem yok ama goruntuye gore freni asiri cekme sonucu saten dis fren sifir konumda direk spine oturmus kanat bu tür hareketlerde dis fren kullanmani oneririm abi gecmis olsun ayni durumu bende yasamistim
- muco16
- Mesajlar: 20
- Kayıt: 08.02.2013, 01:43
- Ad Soyad: Mücahit Aslan
- Şehir: Bursa
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Re: Ormanlı Kaza Raporu
geçmiş olsun 21 saniyede daha iyi gerebilirsin kolonların bir birinin içinden geçtigini aslında tam göz hizanda görmengerekir karışık oldugunu
- bartsay
- Mesajlar: 1058
- Kayıt: 30.10.2009, 07:45
- Ad Soyad: Bartuğ Sayın
- Şehir: Isparta
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
Re: Ormanlı Kaza Raporu
Kubilayın yazısı
1-Kimse kendi dirseğini yalayamaz
2-Şu an dirseğini yalamayı denedin ve komik oldun tadında olmuş.
bence kolonda o kadar dönme bu sonucu yaratmaz
ancak videoyu defalarca izledim Kubilaya hak vermekten başka bir çare yok
kapanma da görmedim
Almanyada çekilen benzerbir kaza videosu vardı Ormanlık bir alanda frenşere müdahale etmediği halde ani bir kapanma yaşayan pilot.
Ben tam altındaki yer şekinde sıkışan havaya bağlamıştım Kubinin yazısından önce
Ancak ben haklı olsaydım bu şekilde stol değil büyük bir kapanma ile baş başa olurdun.
Bu noktaya getiren fren müdahalesi de çok fazla değil, Kubinin dediği gibi bunu frenle yapmak için çok çaba lazım eline iki tur ip dolaman lazım
Geçmiş olsun
1-Kimse kendi dirseğini yalayamaz
2-Şu an dirseğini yalamayı denedin ve komik oldun tadında olmuş.
bence kolonda o kadar dönme bu sonucu yaratmaz
ancak videoyu defalarca izledim Kubilaya hak vermekten başka bir çare yok
kapanma da görmedim
Almanyada çekilen benzerbir kaza videosu vardı Ormanlık bir alanda frenşere müdahale etmediği halde ani bir kapanma yaşayan pilot.
Ben tam altındaki yer şekinde sıkışan havaya bağlamıştım Kubinin yazısından önce
Ancak ben haklı olsaydım bu şekilde stol değil büyük bir kapanma ile baş başa olurdun.
Bu noktaya getiren fren müdahalesi de çok fazla değil, Kubinin dediği gibi bunu frenle yapmak için çok çaba lazım eline iki tur ip dolaman lazım
Geçmiş olsun