Adana Menekse kaza raporu

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
adanali
Mesajlar: 14
Kayıt: 18.03.2016, 02:20
Ad Soyad: Derviş Küçük
Şehir: Adana
Aldığı Beğeni: 0 / 1
Pilot Menüsü: 

Adana Menekse kaza raporu

Mesaj #1 gönderen adanali » 10 ay 2 gün önce (21.05.2016, 21:13)

Yer: Adana~Menekse~Zirve
Tarih: 16 mayis 2016~18;30 civari
Pilot: Dervis Kucuk
Ucus sayisi; 96 sorti
Malzeme: OZONE MOJO 5 power
Sonuc: Diz bolgesinde parcali kirik

KAZA
Kaza gunu tepeye 16:30 civari geldim kimse yoktu arkadaslar ile yazisip onlarin gelmesini beklemeye koyuldum.Bu kaza benim tecrubesizligim ve yeni olmamdan kaynakli. Saat 17:00~17:30 civari konusmadigim ,selamlasmadigim Guner AKKAYA rehberliginde 4~5 kisilik bir gurup gelip ucuslarina basladi. Ben saat 18:30 a kadar aracimda yazismalarima devam ettim. Hava bitmek uzereydi bende havayi kacirmamak icin hazirlanip kanadi cektim tam gogus basip cikacaktim ki asansor oldum ve akabinde saga cokerek yamaca surtunerek oldukca kotu bir cikis yaptim. Amacim hem ucmak hem calisma yapmakti. Cikisimi begenmedigim icin hic yukselmeden bandin 20~30 metre ilerisine geri indim ve kanadimi toplayip tekrar cektim ve sorunsuz ciktim.Bir kac tur dondukten sonra hizli bir yanasma ile top landing e yoneldim. Uctugumuz yelken banti icin ruzgar biraz yanliydi. Ruzgari karsilayip kanadi yavaslatip cokmeye basladim hersey normaldi. Son 3 metre civari rotor ve yanli ruzgar etkisi ile kanat saga dogru aniden birakti ve bende ayakta kalma cabasi ile sag ayagimin dis tarafina yan basmak sureti ile dusmus oldum.Ismini bilmedigim Kayseriden geldigini kazadan sonra ogrendigim bir arkadas sagolsun kosarak geldi ve ilk mudahaleyi yapti, tanimadigim icin buradanda eger okuyorsa kendisine tekrar cok cok tsk ediyorum tum yardimi icin. Ayagimin kirildigi bariz belliydi .Bu esnada dogal olarak konusmadigimiz icin Guner AKKAYA 10 metrelik mesafede gozunun onunde gerceklesen olaya arkasini donup gitti. Konusmadigim birinin adini neden kullandigimi sorarsaniz.. Baslangic egitimimi hocalik belgesi bile olmayan onun yaninda alma hatasini yaptim. O ise arkasini donup gittigi olayi kendi gurubunda adimi kullanip ogrencilerine iste bakin gorun misali anlattigi icindir. Eger bir insanin kirimli bir kazasina sirtinizi donup gidecek kadar araniz kotu ise o zaman adinida kullanmayacaksiniz. Ucus konusunda ben daha dunku cocugum dogru kabulumdur ama onunda ders niteliginde kaza goruntulerinin ve ciddi yaralanmalarinin oldugunu camiada bilmeyen yok..Adi ustunde KAZA bunun ustasi acemisi yoktur.
SONUC
Raporu halen yatmakta oldugum hastaneden yaziyorum, doktorlar en fazla 3 ay sonra yeniden ucmaya baslayabilecegimi ve ciddi bir hasarin kalmayacagini soylediler.Hepinize kazasiz neseli guzel ucuslar dilerim. Isin diger bir garip yonu ise bu benim forumda paylastigim ilk mesajim ve oda kaza raporu ☺




Kullanıcı avatarı
unforg
Mesajlar: 208
Kayıt: 04.03.2010, 00:53
Ad Soyad: Uğur Baytaş
Şehir: Bursa
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Adana Menekse kaza raporu

Mesaj #2 gönderen unforg » 10 ay 2 gün önce (21.05.2016, 22:20)

Geçmiş olsun Allah tekrarını yaşatmasın tez zamanda sağlığınıza kavuşursunuz inşallah

Kullanıcı avatarı
tyanalıhavacı
Mesajlar: 15
Kayıt: 27.02.2012, 03:21
Ad Soyad: Yasin Karadaş
Şehir: İskenderun
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Adana Menekse kaza raporu

Mesaj #3 gönderen tyanalıhavacı » 10 ay 2 gün önce (21.05.2016, 23:13)

Derviş bey gecmişler olsun. Allahım sifalar versin. Ders cikarmak adına bende yayınlicam kazamımı 4. 5 yıldır ucuyoruz bizimde basımıza gelirmi dedik yaa geldi ders cikarmak lazım. Kafanızı takıp moral bozmayın iyileşmenize bakın saglıgınız en önemli durum suan icin tekrar gecmis olsun. Yasin Karadaş

Kullanıcı avatarı
nuri
Mesajlar: 2
Kayıt: 07.09.2014, 06:04
Ad Soyad: Nuri Karakış
Şehir: Adana
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Adana Menekse kaza raporu

Mesaj #4 gönderen nuri » 10 ay 2 gün önce (21.05.2016, 23:45)

Derviş abi geçmiş olsun,acil şifalar diliyorum öncelikle ,bu sporda böyle kazalar malesef istemesekte olabiliyor,yeni başlayan pilotta yapabiliyor,10 yıllık pilotta yapabiliyor,ben kendi adıma konuşuyorum kaza geçiren birçok arkadaşa tanımasam bile yardımına koştum,zaten bu bir insanlık görevidir,uçtugumuz tepede olumsuz hava şartlarında kalkma diye beni uyaran tüm pilot arkadaşlarıda dinledim 3 yıldır uçuyorum fakat hala bir çok eksiğimin oldugunu biliyorum ,yeni başlayacak arkadaşlara tavsiyem bu işi bilinçli egitim veren ehil kişilerden almaları,aksi halde sonucu malesef kötu sonuçlanacak kazalara sebebiyet verebilir.

Kullanıcı avatarı
adanali
Mesajlar: 14
Kayıt: 18.03.2016, 02:20
Ad Soyad: Derviş Küçük
Şehir: Adana
Aldığı Beğeni: 0 / 1
Pilot Menüsü: 

Re: Adana Menekse kaza raporu

Mesaj #5 gönderen adanali » 10 ay 2 gün önce (22.05.2016, 00:13)

yasin kardesim sanada buyuk gecmis olsun goruntulerini izledim. diliyorum sende daha iyisindir.bencede raporunu yayinlarsan herkes icin de bilgi olur. umarim bir gun adanaya yolun duser tanisma sansimizda olur. iskenderun~ adana cok uzak degil nasilsa ☺ gorusmek uzere

Kullanıcı avatarı
H.Aydın
Mesajlar: 15
Kayıt: 28.03.2016, 09:27
Ad Soyad: Hüseyin Aydın
Şehir: Çorum
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Adana Menekse kaza raporu

Mesaj #6 gönderen H.Aydın » 10 ay 2 gün önce (22.05.2016, 00:47)

büyük geçmiş olsun dilerim bu son kazanız olur


Kullanıcı avatarı
adanali
Mesajlar: 14
Kayıt: 18.03.2016, 02:20
Ad Soyad: Derviş Küçük
Şehir: Adana
Aldığı Beğeni: 0 / 1
Pilot Menüsü: 

Re: Adana Menekse kaza raporu

Mesaj #7 gönderen adanali » 10 ay 2 gün önce (22.05.2016, 01:23)

HASTANE BOLUMU
Ayrica kazanin hastane bolumu ile ilgili bir not eklemek istiyorum.Allah gostermesin ama eger parcali kirimli yani ameliyat gerektiren bir kazaniz olursa bu tip ameliyatlarin hemen ayni gun yapilmasi onemli, cunku henuz kirik bolgesinde sisme gerceklesmeden ameliyata alinmaniz daha saglikli bir ameliyat olmasini kolaylastiriyor. aksi taktirde sisme oldugu icin ameliyat yapilamiyor ve benim gibi sisligin inmesini hic bir islem yapmadan kirikla 3~5 gun buz tedavisi ile beklemek zorunlulugu doguyor buda durduk yere agri sizi icinde beklemenize sebep oluyor. umarim bu bilgide faydali olur

Kullanıcı avatarı
ibrahim
Mesajlar: 39
Kayıt: 27.11.2008, 23:19
Ad Soyad: İbrahim Bozkurt
Şehir: Kayseri
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 33
Pilot Menüsü: 

Re: Adana Menekse kaza raporu

Mesaj #8 gönderen ibrahim » 10 ay 2 gün önce (22.05.2016, 10:35)

geçmiş olsun
HİGY FLY sportif havacılık kulubü KAYSERİ

Kullanıcı avatarı
gakkaya001
Mesajlar: 437
Kayıt: 10.07.2010, 01:35
Ad Soyad: Güner Akkaya
Şehir: Adana
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Adana Menekse kaza raporu

Mesaj #9 gönderen gakkaya001 » 10 ay 2 gün önce (22.05.2016, 10:37)

İsmim geçtiği için başlığa cevap vermek zorundayım.
Kaza günü Kulübümden 4 pilotum ve ısparta pilotlarından Bartuğ Sayın ve izmirli misafirleri ile tepede uçuyorduk,kazayı birebir gören 5-6 kişiyiz.
1-Eğitmenlik konusunda APPI eğitmenlik belgem olduğu gibi,bölgede 100 üzerinde başlangıç,orta seviye,ileri seviye,tandem pilotu öğrencim var.
2- Kaza yapan pilot kulübümüzün yönetim kurulu kararı ve kulüp pilotlarının en az 10 tanesinin tavsiye ve önerisi üzerine kulübümüzden uzaklaştırıldı.
3- Kaza anında olaya yerde olan misafir pilotları ve kulübümüz pilotlarından Sinan Yeşilli ve fetullah Özüdoğruyu.Erdinç Erbayı ben yardıma yolladım.
4-Kaza yapan pilot kabasasakal rüzgarlı tepeden ve Mersin gelincik tepeden telsiz kontolünde uçuş yapabilecek seviyedeyken kulüpten ilişiği kesildi.
5-Kaza yapan pilot AHAS kulübünden ayrılalı max 2 ay oldu,bu ilk kazası değildir,kazadan bir hafta önce anılan tepede dip stolle çalılara düşüp,gece saat 23.00 kadar kurtarma çalışmaları neticesinde kurtarılmıştır. ( Bunlar bizim duyduklarımız!!!)

Sonuç olarak ikarus sendromu denilen hadise bazen can kayıplarınada sebeb olan çok ciddi bir rahatsızlıktır!!!

Kazaya bizzat ben müdahale etmesemde,öğrencilerimi yollayıp durumu hakkında bilgi aldım,kendisi aracına binmemekte ısrar edip,arabasının kirleneceğini söyleyip arakadaşlarının geleceğini söylemiş.ben yinede uçuşumuz bitmesine rağmen,şahsın tepeden ayrılmasına kadar orada 10 metre uzağındada olsam bekledim.

Tüm başlangıç pilotlarıına tavsiyem,size seviyenizden yüksek malzeme satanlara itibar etmeyin,lütfen eğitmen nezaretinde uçun ve sınırlarınızı bilin.

Güner Akkaya, bölgesinde 100 üzerinde öğrenci yetiştirmiş,tüm dünyanın tanıdığı sadece thk tanımadığı APPI master eğitmenlik belgesine sahiptir.
Umarım pilot olanlardan ders alıp,bir daha seviyesinin üzerindeki tepelerden,tek başına uçuş yapmaya kalkmaz..

AHAS-Adana havacılık kulübü
Güner Akkaya

Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1062
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Adana Menekse kaza raporu

Mesaj #10 gönderen bartsay » 10 ay 2 gün önce (22.05.2016, 11:43)

Derviş Arkadaşımız Geçmiş olsun öncelikle,
İkinci olarak teşekkür ve tebrik kaza raporunu yayınladığın için. Genellikle pilotlar öz güven eksikliğinden veya kompleksten rapor yayınlanmıyor.
Kaza anında ilk yanında olan kişilerden biriydim. (kucağında bebek olan) Kaza sonucu dizinden parçalı kırık olduğunu anlayan kişi de bendim.
İlk olay daha çok sürüklenme idi. Kanat hakimiyetin olmadığını üzülerek ilk olayda gördük. Yani biraz kaza geliyorum dedi.
Kazayı ise tam olarak gören tek benim. Diğer arkadaşlar özellikle Güner Akkaya oldukça meşguldü.
Olay yerinde en kıdemli ve yerel pilot olduğu için Güner'e kaza yaptığını söyledim. Güner "o arkadaşla konuşmuyorum yardımına gidiverin" dedi.
Bu sırada Güner havada öğrenci uçuruyordu. Yani istese de seninle ilgilenecek durumu yoktu.
Kazayla ilgili notlarımı ben de paylaşayım.
1-Hava ve ortam güzeldi.
2-Tamamıyla kaza pilotaj hatasıyla oldu. Senin yaptığın hatanın bir benzerini senden 10-15 dakika önce Necdet yaptı. Günerin yönü dönüktü Necdette telsiz vardı Güner beni ve Necdet'i hızla uyardı. Çakılların üzerine gitmeyin dedi. Necdetin kadnadı Axis Vega 4 DHV 2 kanattı seninle aynı tepkiyi verdi. Ancak Neconun binlerce uçuşu var yere yakın olmasına rağmen kanadı kontrol altına almayı başardı ve uçmaya devam etti.
3-Kazadan sonra yanına gelen İzmirden Tuğrul Abiydi. Daha önce de dediğim gibi kimse bu kadar vahim bir kırık olduğunu tahmin etmemişti.
4-Biz zaten olay yerinden ayrılıyorduk. Bu nedenle Tuğrul abi senin arabanı kullanıp seni hastaneye (Çukurova Ünv. Acil) götürmeyi teklif etti. Arabayla yanına geldik seni arabana aldık. Ancak sen Tuğrul Abiye arkadaşlarımı bekleyeceğim demişsin. Biz buna yani hastaneye gitmek için arkadaşlarını beklemene şaşırdık.
5-Belirttiğin gibi bütün olaylarda erken teşhis ve tedavi çok önemli. Hastaneye ne zaman müracaat ettin, niye seni beklettiler Doktor kararı mıydı? Hangi hastahane bu şekilde geç müdahale etti, bu da önemli.
6-Güner Akkaya bize uçtuğun kanattan dolayı aranızın açıldığını söyledi. Ben başlangıç eğitimini THK den aldıktan sonra Hilmi İnce ve Barış Turadan Klup eğitimi aldım. Çok cazip kanatlar da buldum ancak Hilmi İnce ve Barış Tura'ya sormadan kanat ve malzeme almadım.
7-Olay günü Güner hem bizim gruba hem de kendi öğrencilerine yardım etmek için ciddi çaba gösterdi.
Tekrar çok geçmiş olsun. Umarım uçuşu bırakmazsın. Devam ederken de eğitmen nezaretinde devam edersin.
Little Cloud
0 (542) 246 0505

Kullanıcı avatarı
Uğur CEVHER
Mesajlar: 6
Kayıt: 11.01.2013, 00:41
Ad Soyad: Uğur Cevher
Şehir: Adana
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Adana Menekse kaza raporu

Mesaj #11 gönderen Uğur CEVHER » 10 ay 2 gün önce (22.05.2016, 13:45)

Derviş abiye ve geçen hafta yine talihsiz bir kaza yapan Yasin Karadaş'a geçmiş olsun. Bu sporu zevk almak için yapıyoruz. Aktivitenin haricinde devam eden günlük hayat mücadelemiz var. Kazalar olmasa bile uçuş sonrası kendi kriterlerimizi yaparak, bunu yapmalıydım veya bunu yapmamalıydım diyerek pilotaj kariyerlerimize daha sağlıklı devam etmek lazım diyorum. Her uçuşumu mutlaka video kaydına alır ve sonrasını izlerim. Uçarken farkında olmayıpta, bunu yapmamalıymışım dediğim uçuşlarım var. Naçizane bir öneri benim ki. Allah hiç kimseye bir daha bu ve buna benzer kazalar nasip etmesin. Tekrar geçmiş olsun, acil şifalar dilerim.


Kullanıcı avatarı
huzeyfeadana
Mesajlar: 6
Kayıt: 28.09.2014, 20:39
Ad Soyad: Huzeyfe Dundar
Şehir: Adana
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Adana Menekse kaza raporu

Mesaj #12 gönderen huzeyfeadana » 10 ay 1 gün önce (22.05.2016, 19:01)

Derviş abi tekrardan geçmiş olsun. .Allah bir daha böyle kaza gostermesin. .. Adana pilotları olarak en kısa sürede iyilesip aramıza donmen dileğiyle. ..

Kullanıcı avatarı
adanali
Mesajlar: 14
Kayıt: 18.03.2016, 02:20
Ad Soyad: Derviş Küçük
Şehir: Adana
Aldığı Beğeni: 0 / 1
Pilot Menüsü: 

Re: Adana Menekse kaza raporu

Mesaj #13 gönderen adanali » 10 ay 1 gün önce (22.05.2016, 19:51)

Kaza raporunu tartismaya cevirmek gibi olacak ama bende saygi cercevesi icinde madde madde yazdiklariniza cevap hakkimi kullaniyorum

1~ Acemi oldugumu zaten kabul ediyorum. APPI nedir bilmem,Turkiye deyiz burada gecerlimi?Tandem pilotu yetisdirdiginizi soyluyorsunuz onlara da APPI nin T2 sini mi verdiniz varmi oyle bir sey? Siz yasal olarak tandem yapabilmek icin THK T2 sahibimisiniz? Bana 1000 tl karsiliginda verdiginiz genclik ve il spor mudurlugunun verdigi herkesin sahsi olarak da alabilecegi ve hic bir gecerliligi olmayan bir belge.Zaten bende verdigim parayi yaptigim 45 ucusta malzemenizi kullandigima saydim ve helal ettim gitti
2~ Kulup ve yonetim kurulu demissiniz.Telefondan saydiginiz kufurler, (ki siz edince bende karsiligini verdim) oda yonetim kurulu kararimiydi.ilk basladigim gunden bu yana bir kulup binaniz vardi benmi gelmedim yada beni daha ilk gunden mi sakincali gordunuz ve kulup binanizi benden gizlediniz.Ama tezatliga bakin evinizi gizleme geregi duymadiniz.Evinizden getirip goturdugunuz kanatlar ile mi kendinizi kulup olarak kabul ediyorsunuz?
3~ Kaza aninda sadece Sinan abi havada idi ve sagolsun indikten sonra geldi, zaten o zamana kadar adinin tugrul oldugunu yeni ogrendigim arkadas ilk yardimi yapip beni arabamin arka koltuguna koymustu .Ve hastaneye kendi goturmeyi teklif etti.Arkadaslarim cok cok yakin oldugu icin beklemek istedim. Fetullah arkadasi ise kaldirmaya ugrasiyordunuz o sirada yanima gelmisse hatirlamadigim icin ondanda ozur dilerim. yanima gelen arkadasi siz gondermissiniz tesekur ederim sagolun tugrul beyden ogrenmis oldum.
4~Yaninizda 45 atlayisimida gogusten tutarak yaptirdiniz. APPI de kurallar boylemi? Oysa THK onayli P2 ve P3 kurslarina basladigimda oyle olmadigini gordum. Bu kaza gerceklesmese bu yaz oludenizde full SIV icin gorusmemi dahi yapmistim. Yine olacak ama biraz gecikmeli. 88~89 yillarinda Adana da ucaktan THK tekammulcusu olarak 44 adet T 10 atlayisimda var.Kalkis inis ve ucusta panik olmadigimi rahatca soyleyebilirim.kusanirken daha panik ve dikkatliyimdir.
~~ ((Tugrul bey hava guzel demissiniz ama kesinlikle yanli idi cunku iyi dedigimiz havada hem zirve hem villalar ayni anda ucus vermez bir cok kisiye sorabilirsiniz ben acemiyim))~~
5~Duydugunuza degil gordugunuze inanin yada duydugunuzu abartmayin lutfen guner bey. Cunku bir hafta degil yaklasik bir ay once ayni tepede banttan dusmemeye ugrasirken calilara oldukca yavas ve stabil sekilde coktum sahitlidir.APPI de buna deep stol diyorlarsa bilemem.Dogrudur 11 e kadar ordaydim cunku calilar dikenli ve kanat sifir.Kanada zarar vermemek icin titiz bir calisma yaptim kardesimle.Oyle yazmisinizki sanki afat ekibi beni kurtarmis.Rabitlerden tum ipleri cikartip kolonlari bosa dusurdum ve kanadi sifir hasarsiz aldim. Evde kendim ip semasi ile baglayip ucus oncesi THK belgeli hocalara kontrol ettirdikten sonra uctum. Bende olusan hasar sifirdi. Camiada herkesin bir agaci vardir espirisinide hatirlatirim.Sizide ayni tepede agactan kurtarmak icin bir agaci tumden kesmisler. Ayrica daha dun yine baya suruklenmissiniz. Hemde single kanatla.Tepede ucan onlarca kisi varken siz hoca olarak baya ciddi surukleniyor, zedeleniyorsunuz. Ispat et derseniz edebilirim, gecmis zaman iskendurun da elektirik direginin tepesinden almislar.Bunlarda benim duyduklarimdan sadece bir kaci. ikimiz arasindaki fark siz APPI egitmeni ben acemi. umarim sizinde benimde son kazamiz olur.
Haklisiniz rahatsizim ayagim kirik hastanedeyim ve yinede size cevap veriyorum. halen bir gecmis olsun demek zor geliyorsa sizce kim ikarus?
6~Seviyem olmayan kanatla uctugum konusu OZONE MOJO 5 power.Eger arastirma yaparsaniz EN A oldugunu gorursunuz.Sizdeki mojo ile ucuslarimi konforlu buldugum icin tercih ettigimide bizzat size soylemistim.Eger APPI ye gore EN A nin altinda bir kanat varsa yazin alacagim.
7~Aracima binmekte israr ettim dogru. Ayagim kirildi diye sut cocugu gibi aglayip ne yaptigini bilmez, plansiz hareket edecek biri degilimdir kucuk capli oflamalar disinda.Tugrul arkadasa tesekkur edip, ucbes dakikaya arkadaslarimin yetisecegini soyledim.Evet koltuklari kirletmek istemedim ve sanirim sinan abiden botumu cikarmasini istedim koltuklar krem rengi ve kirletmeme sansimda varken neden panik yapim ki yine is basa dusecek.
8~Onlarca kez top landing yaptigim tepe sevyemin uzerinde evet kabul.en can alici nokta inis ve kalkis degilmidir.Bende acemiyim ve iniste kirdim ayagimi.Sizin APPI sevyeniz nedir bir single ile bir tandem ile surukleniyorsunuz.tum bunlari goruntulu ve sahitlide ispat ederim camur atma yada karalama degildir.

Kullanıcı avatarı
adanali
Mesajlar: 14
Kayıt: 18.03.2016, 02:20
Ad Soyad: Derviş Küçük
Şehir: Adana
Aldığı Beğeni: 0 / 1
Pilot Menüsü: 

Re: Adana Menekse kaza raporu

Mesaj #14 gönderen adanali » 10 ay 1 gün önce (22.05.2016, 20:20)

son olarak kulupten cikarma nedeninizi habersiz kanat almama baglamissiniz biraz samimi ve durustce anlatin lutfen. Mersinden aldigim harnes ile ilgili sizi aradigimda tuhaf bir sekilde kufurlere basladiniz ve aynen karsiligini aldiniz yine edin yine alirsiniz..Ayni saatlerde serdar abi ile yaniniza gelmedim mi bu olayin canli bire bir sahidise var yani. ilk bahaneniz kanatti dogru sonra gunduz mersinde inis alaninda arkadaslarin oturmasi icin anahtar vermememi bahane ettiniz. benki ayagi kirikken bile arabasini kirletmemeyi dusunen adam neden arabada sigara icip yiyecek tuketip tozlu camurlu kiyafetler ile oturulmasina izin versin. araban cokmu kiymetli dersen evet kiymetli cunku sifir almistim ama uzulsemde satmak zorundayim.Cunku 3 yildir ugrastigim album calismami bitirebilmek icin elimde kalan son sermayem.Ve bunlarida o kadar kufur saydiginiz halde size anlatmaya ugrastim. Ama bu saatten sonra canimda yanmiski ustume gelmemenizi tavsiye ederim cunku sonunda garanti olan ikimizinde zararli cikacagidir.Bana sizi soran oldugunda tanimadigimi soyluyorum sizde oyle yapin lutfen ve hatta olaki yine kazama denk gelirseniz yine sirtinizi donun gidin raziyim

Kullanıcı avatarı
MAGNETO
Mesajlar: 144
Kayıt: 04.03.2008, 20:21
Ad Soyad: İdris Çınar
Şehir: Mersin
:
150+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 1
Pilot Menüsü: 

Re: Adana Menekse kaza raporu

Mesaj #15 gönderen MAGNETO » 10 ay 1 gün önce (22.05.2016, 21:58)

Derviş çok geçmiş olsun ,
Butur kazalar extrem sporlarin cogunda ozelliklede guvenligin en ust seviyede uygulamasi gerektigi halde ,bilincsizce yapilan ve sporun dogasinda uyulmasi zorunlu kurallarina yeterince itina gosterilmedigi icin olan istenmiyen durumlardir.
( yamacparasutu sporunda ), ben oldum psikolojisi hat saffadadir , kişi gozetim altinda veya kendi insiyatifinde yaptigi sitabil havalardaki ozensiz ucusunu bile yeteneyine veya işi oyrendigine delil olarak cok rahat suna bilir ve gözetim altinda iken ,veya bireysel kendi basina yaptigi ucuslarin uyuşturucu etkisi ve oz guven ile ,asla yeterli olmadigi havalarda uçmaya yeltenmesine sebeb olur çok nadiren ( şans) faktorü ile kurtulur ,
Kaldiki sende okudugum kadari ile kendi oz elestirini yapmiş ve hatanin kendinden kaynakli oldugunu hazmişsin zaten , iyide yapmişsin .
Eski hocanin sana verdiyi eyitimi emeyi thk nin 3 gunluk 5 ucusluk yuzeysel baslangic ehitimi ile kiyaslamiş ,
Eski hocanin 1 gunluk ve 2 sortilik bir eyitimi mi oldu ,
Thk 5 uçuşta sen oldun sana kanat bulalim kanat satalim 5 gunluk 20 sorti ucus ile orta seviyenide bitirelim diyip oda bitince parani alip dim dizlak , elinte 10,bin lira odömeden hicbir işine yaramicak tamamen ticari dusunulumus guvenlik ve yeterliliği tartişilir bir kagit parcasi ile yamaclara saliverdigi ilemi kiyasliyorsun .
Peki ÇOK beyendigin thk eyitmenlerinin hani şu belgesine sahip olduklarin ) hangi biri GÜNER AKKAYA nin( plotlugunu test etmeye ) muktedir .
Hocan sana cevaben yazmasigerekeni yazmiş zaten ,
Ben olsam tek kelime cevap bile vermezdim ,
Tekrar geçmiş olsun , sağlik bedeli odensede geri gelmiyecek tek şeydir .
En son MAGNETO tarafından 22.05.2016, 22:11 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
gakkaya001
Mesajlar: 437
Kayıt: 10.07.2010, 01:35
Ad Soyad: Güner Akkaya
Şehir: Adana
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Adana Menekse kaza raporu

Mesaj #16 gönderen gakkaya001 » 10 ay 1 gün önce (22.05.2016, 22:11)

Cevap yazıp,yazmamakta direndim ama,bu yazıları sana yazdıranlara cevap veriyorum aslında.

1. Appı nedir ? Appı yamaç parasütünün doğduğu topraklarda baslayıp 5 kıtada 60 ülkede kabul gören bir eğitim sistemidir (sadece thk tanımıyor ! )
2_thk dediğiniz derneğin verdiği t-2 belgesi sadece ölüdenizi bağlayan,ticari bir belgedir,ölüdeniz dışında hiç bir işe yaramaz,zorunluluğu yoktur.
3- biz 1.000 tl başalngıç eğitimi için alıyoruz. Verdiğimiz lisans gsgm kayıtlı olmamıza münasip sporcularımızı kayıt altına aldığımız resmi belgedir.
4- ayrıca sanırım uçuşlarını 3 er ,3 er saymıssın bizim kulübümüzden ilişigini kestiğimizde, uçuş sayın 25 idi !!!
5-Adana havacılık kulübü 19.10.2011 tarih 01-027-053 kütük nolu Adana valiliği dernekler masasına bağlı,GSB,GSGM nede 01-056 kütük no ile bağlı 100 yakın lisanslı kulüp pilotu olan bir havacılık kulübüdür.Merkezi Apartmanım altında 220 metre karelik alandır ve depomda burasıdır.
Teorik derslerimizi gençlik ve spor il müdürlüğünün dersliklerinde veririz,çünkü yasal bir kulübüz.
Ayrıca kulübüm arkasında 5 belediye,2 oda vardır. Adana havacılık kulübünü tepede karşılaştığın facebook kulüpleri ile karıştırma !!!
6-Appı eğitim sistemi 5 kıtada 60 ülkede kabul görmüş bir eğitim ve belgelendirme proğramıdır,önden yada yandan tutup çektiğimizin önemi yoktur pilotun,biz bu şekilde pilotlarımızla mutlu,ALÇISIZ,HASTANESİZ,VİDASIZ uçuşlar yaparız..
7-Kazan ve kazalarının detayına giremeyecem,ama olayı bizzat gören öğrencilerim arama,kurtarma çalışmalarını gece 23.00 kadar sürdüğünü görmüşler
8- Evet appıde aşırı firen ile uçan kanadın ileri gidişini durdurup,hızlı bir çöküş yaşamasına dip stoll diyoruz.
9-Ben Adana ve çevre illerde 2 kolonlu competition plus yarışma kanadıyla uçan tek pilotum,sen ve çevrendeki yelken pilotlarının bilmemesi normal,kanadımın iç basıncı nedeni ile menekşe take off için eğimden dolayı 30 km rüzgarda kalkış yapamamam gayet normal,fakat aynı rüzgarda benim öğrencim tandem ile kalkarken sana bu yazıları yazdıranlar sadece çekirdek çintip bizim uçuşlarımızı izliyorlardı.
Peki benim sürüklendiğimi anlatanlar (kaldıki 2 deneme sonrası kalkışımı iptal ettim ) geçen hafta aynı anda 2 tandem take off altındaki zeytin ağaçlarına bülbül gibi yolcularıyla birlikte askıda kaldıklarını anlattılarmı !!!
Uçmaya başlayalı toplam 5 ay oldu ama,ayağındaki bir ton alçı ile hastanedeki yatağından bana ve kulübüme dil uzatmaya çalışıyorsun,bence ellerinin arasına başını al ben nerde hata yaptım diye mevcut derdine çözüm ara,zira 3 ay bu şekildesin.
Benim 2010 yılında Menekşe ve iskenderunda kanadımın ağaca ve tele takıldığını yazıyorsun ya 5 aydır bu camia içindeki bir başlangıç pilotunun bileceği şeyler değil bunlar ! zira ben hayatım boyunca ne kaza yaptım,ne alçım,ne kırığım,ne vidam,ne platinim var yarışma pilotu olmama rağmen.
4 kıtada 23 ülkede yarışma uçan pilotun kendini ispatlama satırları değildi bu yazdıklarım.
Bunlar hakkında google AHAS yazdığında sayfalarca başarı küpürü olan, Türkiyenin en büyük havacılık kulüplerinden Adana havacılık kulübüne ve eğitmenine attığın iftiralara cevabendi.
Sen kulübümüzden ihraç edildikten sonra sadece 9 yeni pilot adayı eğitimlere başladı,sen kulübümüze uygun olmadığın düşünülerek, sana uygun bir dille kulübümüzden uzaklaştırıldın ve aradan 1 ay geçtikten sonra hastahanede yatıyorsun.
Beni ve kulübümü eleştirmek ne senin,nede sana bu satırları yazdıran eli,kolu,sırtı vidalarla dolu vatandaşların haddine..
Son olarak bu satırdan sonra asla sana cevap yazmıyacam, Benden ve AHAS pilotlarından uzak durmam dileğiyle,aksi takdirde Serdar abine verdiğim sözü tutmam...
Yamaç paraşütü camiasının güzel insanlarından bu nahoş polemik için özür dilerim.


Kullanıcı avatarı
adanali
Mesajlar: 14
Kayıt: 18.03.2016, 02:20
Ad Soyad: Derviş Küçük
Şehir: Adana
Aldığı Beğeni: 0 / 1
Pilot Menüsü: 

Re: Adana Menekse kaza raporu

Mesaj #17 gönderen adanali » 10 ay 1 gün önce (22.05.2016, 22:40)

bende kisa ve oz son olarak cevaplayim kimsenin etkisinde kalmadan yazdigim tum satirlarin ispatli olarak arkasindayim. serdar abiye verdigin sozun nedir bilmiyorum ama tutmazsan sevinirim. bende tum forumdan ozur dileyerek tartismaya kendi adima son noktayi koyup bozacagin sozunu bekkiyorum

Kullanıcı avatarı
TUTHAVK
Mesajlar: 23
Kayıt: 03.03.2015, 19:32
Ad Soyad: Fırat Nalbant
Şehir: Adıyaman / Tut
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 26
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Re: Adana Menekse kaza raporu

Mesaj #18 gönderen TUTHAVK » 9 ay 4 hafta önce (24.05.2016, 20:36)

Geçmiş olsun hocam
Fırat Nalbant

Kullanıcı avatarı
htamerursavas
Mesajlar: 140
Kayıt: 26.10.2012, 23:32
Ad Soyad: Hüseyin Tamer Ursavaş
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Adana Menekse kaza raporu

Mesaj #19 gönderen htamerursavas » 9 ay 4 hafta önce (25.05.2016, 15:02)

Kaza kırım raporunu yayımlaman çok güzel ancak kaza kırım raporunun içine başkalarını ilgilendiren ve cevap alanı oluşturacak şeyler yazarsan bi de karşıdan yanıt gelirse sonuç böyle oluyor.
Pilotların kaza raporlarını yayımlaması diğer pilotların eğitimleri ve farkındalıkları açısından çok önemlidir. Bu raporları yazarken varsa video kaydı olması da raporun kalitesini arttırır. Pilotların bu raporları yazmasına engel olan en önemli faktörde işte bu sen şurda da kaza yapmıştın yok sen bu ağaca takılmıştın gibi seviyeyi düşüren yorumlardır. Kaza raporlarının da sonuna geçmiş olsun yazmayalım lütfen rapor teknik bir rapor olarak kalsın. Bu son söylediğime karşı çıkmayın çünkü isteyen özelden mesaj atıp geçmiş olsun diyebilir. Kaza ile ilgili 'OBJEKTİF' bir bilgisi olan altına yorum yaparsa yine kaza raporunun kalitesi artar. Bu objektif bilgiler o günkü meteorolojik rapor olabilir, video kaydı, uçuş kaydı veya kazanın tamamını gören iki ayrı perspektifteki iki kişinin yorumu olabilir.
Ayrıca kazaların çoğunun pilotaj hatası ile olduğu gerçeğine karşı birşey söylemek istiyorum. Bir kazanın olmasını sağlayan birçok faktör vardır ve bu faktörlerin birden çoğunun yanyana gelmesiyle bir kaza oluşur. Pilotaj hatası deyip geçmeyelim. Bu faktörlerden hava, arazi yapısı ve kanat ile ilgili olanlar hepimizde ortak olduğu için en basit kazadan bile dünya çapında bir pilot ders alabilir.
Forum moderatörlerinden kaza raporu şablonu yapmalarını ve kaza raporu yazarken veya raporu cevaplarken bunun nasıl yapılmasıyla ilgili güncel bir şablon oluşturmalarını rica ediyorum.
'It's easy when falling out of the sky in endless sink to get negative and pesimistic. Instead, believe in yourself, turn your sink alarm off and smile inwardly in anticipation of the ripping climb you've about to hit.' Bruce Goldsmith

Kullanıcı avatarı
paşa
Mesajlar: 21
Kayıt: 30.04.2008, 20:04
Ad Soyad: Ökkeş Kadan
Şehir: Mersin
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Adana Menekse kaza raporu

Mesaj #20 gönderen paşa » 9 ay 4 hafta önce (25.05.2016, 21:24)

Derviş geçmiş olsun,dilerim bir daha uçan hiç bir kişinin başına bu türden olumsuzluklar gelmesin.



“Kaza Raporları ve Yorumları” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok