01.08.2016 Kırkız Tepe Kaza
Gönderilme zamanı: 7 yıl 7 ay önce (02.08.2016, 00:48)
Yer: Kırkız Tepe – Eskişehir
Tarih: 01.08.2016
Saat: 15:30
Pilot: Özgür Barış Karaca
Pilot Seviyesi: P4
Uçus Sayısı: +40
Eğitim: İkarus
Malzeme: Apco Thrust – Apco Chair Bag
Rüzgar: D, 5-10 km/h
Sonuç: Sağ Ayak Bileğinde Çatlak, Belde zedelenme, ayak bileğinde yoğun ödem, 3 hafta alçı sonrasında 2 ay fizik tedavi
Genel Hava Şartları: 10-15 km doğu düzensiz termik rüzgar
Kaza Öncesi:
Öğlen 10.30 dan uygun termik için 15.00 e kadar tepede ekipçe beklendi. Rüzgar şartları uygun olmayınca ekip termik uçuşu için uygun şartlar olmaması gerekçesiyle düzensiz termik rüzgarda kalkışa başladı.
Kaza:
Tepede bulunan 5-6 pilotun ardından zayıf rüzgarda tepeden kalktım. Termik rüzgarlar yeterince güçlü olmadığı için inmek için benden önce iniş yapmış olan bir arkadaşın bulunduğu alanı hedefledim.
Ancak çok kritik bir hata yaparak palye yapıp yumuşak iniş hedeflerken rüzgarın kesilmesi ile yaptığım palye hareketinin ilk aşaması frenleri serbest bıraktığımda rüzgarın azalması ile beklemediğim ölçüde hızla irtifa kaybedip öngördüğüm iniş alanına varamadan kendimi 4-5 mt irtifada buldum ve üstünden geçmeyi planladığım dikenli bir ağaçla yüz yüze kaldım. Ağaca vurmamak için sağa kaçtığımda ise sağ tarafın 2 metrelik bir çukur olduğunu gördüm ve tam çukurda yer alan 1 metre genişliğinde bir kayaya sağ ayak tabanı ağırlıkta olmak üzere sert şekilde çarptım. Doğrudan kayaya iki ayak tabanımla vurduğum ve ağırlığın belime yansıması sırasında büyük acı ve basınç hissettim.
Kaza Sonrası:
Kaza sonrası telsizimden ayağımın kırılmış olabileceğini anosuyla yardım istedim. Yanına imiş gerçekleştirmek istediğim pilot yanıma geldi. 10 dk içinde 112 sağlık ekipleri yanıma gelip sağ ayağımı sabitleyip Eskişehir devlet hastanesine götürdüler. Röntgen ve kontrol sonrası sağ tabanda çatlak, yoğun bilekte ödem ve belde ağrı ile iç kanama olmadığı tespit edilip iki saat sonra taburcu olup Ankaraya döndük.
Kazayla İlgili Değerlendirme:
Son 1 yıldır uçuş yapmamış ancak düzenli olarak yer çalışmaları yapmıştım. İniş sırasında tecrübeli pilotlardan yardım istememek bir hataydı. Rüzgarın azalmasını ya da bir bastırıcı ile karşılaşmayı hesap edememek ve palye için gereğinden fazla freni serbest bırakıp inişte aşırı hızlanmak, irtifa kaybetmek ve inişte aniden ağaçla karşılaşıp son anda sağa sert hareket yapmak bir hatanın devam eden adımları idi. Şansızlık olarak normal arazide yuvarlanıp darbeyi azaltabilecekken çukurda bulunan kaya ile karşı karşıya kalmak darbenin etkilerini artırdı.
Eğer ara vermişseniz inerken ve kalkarken tecrübeli pilotlardan yardım istemeyi unutmayın. İniş alanını hesaplarken rüzgar, bastırıcı, rüzgar yönü, tecrübesizlik vb. faktörleri dikkate alarak daha rahat ve geniş inilebilecek alanları tercih edin.
Tarih: 01.08.2016
Saat: 15:30
Pilot: Özgür Barış Karaca
Pilot Seviyesi: P4
Uçus Sayısı: +40
Eğitim: İkarus
Malzeme: Apco Thrust – Apco Chair Bag
Rüzgar: D, 5-10 km/h
Sonuç: Sağ Ayak Bileğinde Çatlak, Belde zedelenme, ayak bileğinde yoğun ödem, 3 hafta alçı sonrasında 2 ay fizik tedavi
Genel Hava Şartları: 10-15 km doğu düzensiz termik rüzgar
Kaza Öncesi:
Öğlen 10.30 dan uygun termik için 15.00 e kadar tepede ekipçe beklendi. Rüzgar şartları uygun olmayınca ekip termik uçuşu için uygun şartlar olmaması gerekçesiyle düzensiz termik rüzgarda kalkışa başladı.
Kaza:
Tepede bulunan 5-6 pilotun ardından zayıf rüzgarda tepeden kalktım. Termik rüzgarlar yeterince güçlü olmadığı için inmek için benden önce iniş yapmış olan bir arkadaşın bulunduğu alanı hedefledim.
Ancak çok kritik bir hata yaparak palye yapıp yumuşak iniş hedeflerken rüzgarın kesilmesi ile yaptığım palye hareketinin ilk aşaması frenleri serbest bıraktığımda rüzgarın azalması ile beklemediğim ölçüde hızla irtifa kaybedip öngördüğüm iniş alanına varamadan kendimi 4-5 mt irtifada buldum ve üstünden geçmeyi planladığım dikenli bir ağaçla yüz yüze kaldım. Ağaca vurmamak için sağa kaçtığımda ise sağ tarafın 2 metrelik bir çukur olduğunu gördüm ve tam çukurda yer alan 1 metre genişliğinde bir kayaya sağ ayak tabanı ağırlıkta olmak üzere sert şekilde çarptım. Doğrudan kayaya iki ayak tabanımla vurduğum ve ağırlığın belime yansıması sırasında büyük acı ve basınç hissettim.
Kaza Sonrası:
Kaza sonrası telsizimden ayağımın kırılmış olabileceğini anosuyla yardım istedim. Yanına imiş gerçekleştirmek istediğim pilot yanıma geldi. 10 dk içinde 112 sağlık ekipleri yanıma gelip sağ ayağımı sabitleyip Eskişehir devlet hastanesine götürdüler. Röntgen ve kontrol sonrası sağ tabanda çatlak, yoğun bilekte ödem ve belde ağrı ile iç kanama olmadığı tespit edilip iki saat sonra taburcu olup Ankaraya döndük.
Kazayla İlgili Değerlendirme:
Son 1 yıldır uçuş yapmamış ancak düzenli olarak yer çalışmaları yapmıştım. İniş sırasında tecrübeli pilotlardan yardım istememek bir hataydı. Rüzgarın azalmasını ya da bir bastırıcı ile karşılaşmayı hesap edememek ve palye için gereğinden fazla freni serbest bırakıp inişte aşırı hızlanmak, irtifa kaybetmek ve inişte aniden ağaçla karşılaşıp son anda sağa sert hareket yapmak bir hatanın devam eden adımları idi. Şansızlık olarak normal arazide yuvarlanıp darbeyi azaltabilecekken çukurda bulunan kaya ile karşı karşıya kalmak darbenin etkilerini artırdı.
Eğer ara vermişseniz inerken ve kalkarken tecrübeli pilotlardan yardım istemeyi unutmayın. İniş alanını hesaplarken rüzgar, bastırıcı, rüzgar yönü, tecrübesizlik vb. faktörleri dikkate alarak daha rahat ve geniş inilebilecek alanları tercih edin.