01.08.2016 Kırkız Tepe Kaza
Moderatör: Moderatör Ekibi
- bluest
- Mesajlar: 29
- Kayıt: 09.07.2012, 13:27
- Ad Soyad: Özgür Karaca
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
01.08.2016 Kırkız Tepe Kaza
Yer: Kırkız Tepe – Eskişehir
Tarih: 01.08.2016
Saat: 15:30
Pilot: Özgür Barış Karaca
Pilot Seviyesi: P4
Uçus Sayısı: +40
Eğitim: İkarus
Malzeme: Apco Thrust – Apco Chair Bag
Rüzgar: D, 5-10 km/h
Sonuç: Sağ Ayak Bileğinde Çatlak, Belde zedelenme, ayak bileğinde yoğun ödem, 3 hafta alçı sonrasında 2 ay fizik tedavi
Genel Hava Şartları: 10-15 km doğu düzensiz termik rüzgar
Kaza Öncesi:
Öğlen 10.30 dan uygun termik için 15.00 e kadar tepede ekipçe beklendi. Rüzgar şartları uygun olmayınca ekip termik uçuşu için uygun şartlar olmaması gerekçesiyle düzensiz termik rüzgarda kalkışa başladı.
Kaza:
Tepede bulunan 5-6 pilotun ardından zayıf rüzgarda tepeden kalktım. Termik rüzgarlar yeterince güçlü olmadığı için inmek için benden önce iniş yapmış olan bir arkadaşın bulunduğu alanı hedefledim.
Ancak çok kritik bir hata yaparak palye yapıp yumuşak iniş hedeflerken rüzgarın kesilmesi ile yaptığım palye hareketinin ilk aşaması frenleri serbest bıraktığımda rüzgarın azalması ile beklemediğim ölçüde hızla irtifa kaybedip öngördüğüm iniş alanına varamadan kendimi 4-5 mt irtifada buldum ve üstünden geçmeyi planladığım dikenli bir ağaçla yüz yüze kaldım. Ağaca vurmamak için sağa kaçtığımda ise sağ tarafın 2 metrelik bir çukur olduğunu gördüm ve tam çukurda yer alan 1 metre genişliğinde bir kayaya sağ ayak tabanı ağırlıkta olmak üzere sert şekilde çarptım. Doğrudan kayaya iki ayak tabanımla vurduğum ve ağırlığın belime yansıması sırasında büyük acı ve basınç hissettim.
Kaza Sonrası:
Kaza sonrası telsizimden ayağımın kırılmış olabileceğini anosuyla yardım istedim. Yanına imiş gerçekleştirmek istediğim pilot yanıma geldi. 10 dk içinde 112 sağlık ekipleri yanıma gelip sağ ayağımı sabitleyip Eskişehir devlet hastanesine götürdüler. Röntgen ve kontrol sonrası sağ tabanda çatlak, yoğun bilekte ödem ve belde ağrı ile iç kanama olmadığı tespit edilip iki saat sonra taburcu olup Ankaraya döndük.
Kazayla İlgili Değerlendirme:
Son 1 yıldır uçuş yapmamış ancak düzenli olarak yer çalışmaları yapmıştım. İniş sırasında tecrübeli pilotlardan yardım istememek bir hataydı. Rüzgarın azalmasını ya da bir bastırıcı ile karşılaşmayı hesap edememek ve palye için gereğinden fazla freni serbest bırakıp inişte aşırı hızlanmak, irtifa kaybetmek ve inişte aniden ağaçla karşılaşıp son anda sağa sert hareket yapmak bir hatanın devam eden adımları idi. Şansızlık olarak normal arazide yuvarlanıp darbeyi azaltabilecekken çukurda bulunan kaya ile karşı karşıya kalmak darbenin etkilerini artırdı.
Eğer ara vermişseniz inerken ve kalkarken tecrübeli pilotlardan yardım istemeyi unutmayın. İniş alanını hesaplarken rüzgar, bastırıcı, rüzgar yönü, tecrübesizlik vb. faktörleri dikkate alarak daha rahat ve geniş inilebilecek alanları tercih edin.
Tarih: 01.08.2016
Saat: 15:30
Pilot: Özgür Barış Karaca
Pilot Seviyesi: P4
Uçus Sayısı: +40
Eğitim: İkarus
Malzeme: Apco Thrust – Apco Chair Bag
Rüzgar: D, 5-10 km/h
Sonuç: Sağ Ayak Bileğinde Çatlak, Belde zedelenme, ayak bileğinde yoğun ödem, 3 hafta alçı sonrasında 2 ay fizik tedavi
Genel Hava Şartları: 10-15 km doğu düzensiz termik rüzgar
Kaza Öncesi:
Öğlen 10.30 dan uygun termik için 15.00 e kadar tepede ekipçe beklendi. Rüzgar şartları uygun olmayınca ekip termik uçuşu için uygun şartlar olmaması gerekçesiyle düzensiz termik rüzgarda kalkışa başladı.
Kaza:
Tepede bulunan 5-6 pilotun ardından zayıf rüzgarda tepeden kalktım. Termik rüzgarlar yeterince güçlü olmadığı için inmek için benden önce iniş yapmış olan bir arkadaşın bulunduğu alanı hedefledim.
Ancak çok kritik bir hata yaparak palye yapıp yumuşak iniş hedeflerken rüzgarın kesilmesi ile yaptığım palye hareketinin ilk aşaması frenleri serbest bıraktığımda rüzgarın azalması ile beklemediğim ölçüde hızla irtifa kaybedip öngördüğüm iniş alanına varamadan kendimi 4-5 mt irtifada buldum ve üstünden geçmeyi planladığım dikenli bir ağaçla yüz yüze kaldım. Ağaca vurmamak için sağa kaçtığımda ise sağ tarafın 2 metrelik bir çukur olduğunu gördüm ve tam çukurda yer alan 1 metre genişliğinde bir kayaya sağ ayak tabanı ağırlıkta olmak üzere sert şekilde çarptım. Doğrudan kayaya iki ayak tabanımla vurduğum ve ağırlığın belime yansıması sırasında büyük acı ve basınç hissettim.
Kaza Sonrası:
Kaza sonrası telsizimden ayağımın kırılmış olabileceğini anosuyla yardım istedim. Yanına imiş gerçekleştirmek istediğim pilot yanıma geldi. 10 dk içinde 112 sağlık ekipleri yanıma gelip sağ ayağımı sabitleyip Eskişehir devlet hastanesine götürdüler. Röntgen ve kontrol sonrası sağ tabanda çatlak, yoğun bilekte ödem ve belde ağrı ile iç kanama olmadığı tespit edilip iki saat sonra taburcu olup Ankaraya döndük.
Kazayla İlgili Değerlendirme:
Son 1 yıldır uçuş yapmamış ancak düzenli olarak yer çalışmaları yapmıştım. İniş sırasında tecrübeli pilotlardan yardım istememek bir hataydı. Rüzgarın azalmasını ya da bir bastırıcı ile karşılaşmayı hesap edememek ve palye için gereğinden fazla freni serbest bırakıp inişte aşırı hızlanmak, irtifa kaybetmek ve inişte aniden ağaçla karşılaşıp son anda sağa sert hareket yapmak bir hatanın devam eden adımları idi. Şansızlık olarak normal arazide yuvarlanıp darbeyi azaltabilecekken çukurda bulunan kaya ile karşı karşıya kalmak darbenin etkilerini artırdı.
Eğer ara vermişseniz inerken ve kalkarken tecrübeli pilotlardan yardım istemeyi unutmayın. İniş alanını hesaplarken rüzgar, bastırıcı, rüzgar yönü, tecrübesizlik vb. faktörleri dikkate alarak daha rahat ve geniş inilebilecek alanları tercih edin.
Son beğenen BerkhanB
- kellad
- Mesajlar: 78
- Kayıt: 25.08.2006, 14:03
- Ad Soyad: Engin Yeğnidemir
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 16 / 1
- Pilot Menüsü:
Re: 01.08.2016 Kırkız Tepe Kaza
Geçmiş olsun. Kırık olmamasına sevindim. Allah bir dana göstermesin.
- alp78
- Mesajlar: 181
- Kayıt: 06.05.2012, 19:24
- Ad Soyad: Taner Alp
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 34 / 2
- Pilot Menüsü:
Re: 01.08.2016 Kırkız Tepe Kaza
geçmiş olsun acil şifalar dilerim Özgür. kırımsız, ucuz atlatmışsın.
- Askinbakir
- Mesajlar: 36
- Kayıt: 07.11.2015, 23:21
- Ad Soyad: Aşkın bakır
- Şehir: istanbul
- Aldığı Beğeni: 0 / 1
- Yaş: 49
- Pilot Menüsü:
Re: 01.08.2016 Kırkız Tepe Kaza
Geçmiş olsun
- Airbender
- Mesajlar: 474
- Kayıt: 08.09.2008, 10:15
- Ad Soyad: Cenk Arman
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 7 / 0
- Pilot Menüsü:
Re: 01.08.2016 Kırkız Tepe Kaza
Öncelikle Çok geçmiş olsun.
Anlamadığım bir nokta var;
Pilot: Özgür Barış Karaca
Pilot Seviyesi: P4
Uçus Sayısı: +40
P4 seviyesindeki uçuş sayınız mı 40 yoksa toplam uçuş sayınız mı 40 anlayamadım
Emniyetli uçuşlar.
Anlamadığım bir nokta var;
Pilot: Özgür Barış Karaca
Pilot Seviyesi: P4
Uçus Sayısı: +40
P4 seviyesindeki uçuş sayınız mı 40 yoksa toplam uçuş sayınız mı 40 anlayamadım
Emniyetli uçuşlar.
Son beğenen BerkhanB
- ahmetsen
- Mesajlar: 160
- Kayıt: 04.07.2012, 17:37
- Ad Soyad: Ahmet Şen
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 17 / 0
- Yaş: 45
- İletişim:
- Pilot Menüsü:
Re: 01.08.2016 Kırkız Tepe Kaza
Geçmiş olsun.
- hakan
- Mesajlar: 32
- Kayıt: 08.06.2014, 18:31
- Ad Soyad: Hakan KIRLI
- Şehir: Bilecik
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Re: 01.08.2016 Kırkız Tepe Kaza
Geçmiş olsun. En büyük kazanız bu olsun inşallah.
- SERVET
- Mesajlar: 194
- Kayıt: 15.07.2006, 15:49
- Ad Soyad: Servet Yalçınkaya
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 68 / 3
- Pilot Menüsü:
Re: 01.08.2016 Kırkız Tepe Kaza
Öncelikle geçmiş olsun. Kaza raporunda bahsetmiş olduğunuz kanatın hızlanması ve hızlı irtifa kaybetmesi rüzgar gölgesi nedeniyle olmuş olabilir. Aşağıda linkini verdiğim başlıkta ayrıntılı bir şekilde anlatmıştım. Bakmanızı tavsiye ederim.
viewtopic.php?t=13935
viewtopic.php?t=13935
- Misoskian
- Mesajlar: 198
- Kayıt: 09.12.2012, 10:33
- Ad Soyad: Yüksel Koçyiğit
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 22 / 1
- Pilot Menüsü:
Re: 01.08.2016 Kırkız Tepe Kaza
Geçmiş olsun
- huzzik
- Mesajlar: 415
- Kayıt: 13.03.2007, 17:35
- Ad Soyad: Salih ÜNLÜTÜRK
- Şehir: Aydın - İzmir
- :
- Aldığı Beğeni: 5 / 0
- Pilot Menüsü:
Re: 01.08.2016 Kırkız Tepe Kaza
geçmiş olsun
- canenustun
- Mesajlar: 2
- Kayıt: 26.06.2014, 13:29
- Ad Soyad: Can Enustun
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Re: 01.08.2016 Kırkız Tepe Kaza
Geçmiş olsun