06.08.2016 Kuruçeşme Serdivan Kaza Raporu

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
kellad
Mesajlar: 66
Kayıt: 25.08.2006, 14:03
Ad Soyad: Engin Yeğnidemir
Şehir: İstanbul
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

06.08.2016 Kuruçeşme Serdivan Kaza Raporu

Mesaj #21 gönderen kellad » 6 ay 1 hafta önce (15.08.2016, 09:08)

Volkan Ovun yazdı:Geçmiş olsun Engin Bey,

SERVET yazdı:Kanat sebepsiz spine girmez. ............... Ya da A iplerinde uzama kısalma olabilir veya ...........


Nemli ortamda muhafaza söz konusu değilse uçuş saatine bağlı olan trim kaymalarında A ipleri kısalmaz. 100-150 uçuş saatinden itibaren A ve B ipleri uzama, C ipleri kısalma eğilimi gösterir.




kellad yazdı:..............Kanadın iplerini de az önce kontrol ettim. İki taraf arasında kayda değer bir fark yok.......


İplerde trim kayması tek taraflı, yani sadece sağda veya sadece solda olabileceği gibi, her iki tarafta da eşit miktarda olabilir. Nevada'da kubbeye bağlı 9 + 9 adet (sağ ve sol) A uç çatal ipi mevcut. Bu dokuz ipin tamamını simetrileriyle eşleştirdiğinizi varsayıyorum. Ancak, iplerde trim kaymasının olup olmadığı özel bir aparat ve laser telemetre ile ölçülmeli ve üreticinin verdiği trimcheck ölçüleri ile kıyaslanmalıdır. Eğer kanadınızın toplam uçuş saati 100 saatin altındaysa bu ihtimali rahatlıkla gözardı edebilirsiniz. Ama 100 saatin üzerinde hele hele 150 saate yakın veya aşmışsa kanadınız mutlaka teste girmeli.

Selamlar,
Volkan ÖVÜN
http://www.volkanovun.com


Ocak ayı ortasında kanadımı test etmiştiniz Volkan Bey. O zamandan sonra da 20 saat civarı uçmuşumdur. İplerde bir sorun olduğunu sanmıyordum ama arkadaşlar tavsiye edince yine elimden geldiği kadar tekrar kontrol etmek istedim. Her zaman sakladığımdan farklı bir yerde de saklamadım.
Geçen haftasonu da Akşehir'de iki sorti uçtum herhangi bir dengesizlik hissetmedim.
Bence bu ola hava şartları ve benim buna hazırlıksız yaklanmamdan oldu.


Avatardaki benim. Gerçekten!


Kullanıcı avatarı
Volkan Ovun
Mesajlar: 88
Kayıt: 29.08.2009, 22:36
Ad Soyad: Volkan Övün
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 17 / 1
Pilot Menüsü: 

06.08.2016 Kuruçeşme Serdivan Kaza Raporu

Mesaj #22 gönderen Volkan Ovun » 6 ay 1 hafta önce (15.08.2016, 09:58)

Onarımlar, ip değişimleri, testler; atölyede yapılan her işlemi hafızamda tutmak çok mümkün olmuyor. Yazınız üzerine kayıtlarıma baktım, kanadınız zaten üç yaşında, 19 Ocak 2016 da teste girmiş ve "çok iyi durumda" ibaresiyle iki yıl uçuşa uygunluk onayı almış. Evet, dediğiniz gibi kanattan kaynaklanan bir sorun yok.

Ancak, izin verirseniz yine forum takipçilerini bilgilendirmek adına bir ifadeniz üzerinde açıklama ve düzeltme yapmak istiyorum:
Akşehir'de iki sorti uçtuğunuzu ve herhangi bir dengesizlik hissetmediğinizi belirtmişsiniz. Kopan ipin yerine bot bağcığından tutun da herhangi bir çıkma ip bağlayan tüm arkadaşlarım şunu bilmelidir ki, bağladığınız ip kopmayabilir, bağladığınız üç milim uzun-dört milim kısa veya sizin farkında olmadığınız trimi kaymış ipleriniz herhangi bir uçuşta dengesizlik yaratıp sizi huzursuz etmeyebilir. Önemli olan, normal şartlar altında kanadın tolere edebileceği bir hava koşulunda taktığınız bot bağcığı, çıkma ip ya da trimi kaymış iplerin kanadın uçuş karakteristiğini nasıl etkileyeceğidir. İşte bu nedenle Avrupa'da kanatların 2 yılda bir test edilmesi zorunludur. Kopan ya da sıyrılan iplerinizin yerine bot bağcığı, mikro jaluzi ipleri veya çıkma ipler takmayınız. Mutlaka uzman bir kanat tamircisine -ki bu işi ticari anlamda profesyonel olarak yapan iki kişi var- mümkün olduğunca orijinal ipleriyle değiştirtiniz.

Bu vesile ile Engin Bey'e tekrar geçmiş olsun diyor, tüm pilot arkadaşlarıma esenlik dolu keyifli uçuşlar diliyorum.

Volkan ÖVÜN
http://www.volkanovun.com

Son beğenen PaRaDoX

Kullanıcı avatarı
kellad
Mesajlar: 66
Kayıt: 25.08.2006, 14:03
Ad Soyad: Engin Yeğnidemir
Şehir: İstanbul
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: 06.08.2016 Kuruçeşme Serdivan Kaza Raporu

Mesaj #23 gönderen kellad » 6 ay 1 hafta önce (15.08.2016, 14:31)

Tabi ki zamanı geldikçe kanadı uzmanına kontrol ettirmek şart. Göz kararı anlaşılmayan aşınmalar olabilir. Özel aletler ve tekniklerle kontrol edilmeli.
Avatardaki benim. Gerçekten!

Kullanıcı avatarı
çavuş
Mesajlar: 36
Kayıt: 05.07.2012, 22:45
Ad Soyad: Halis Dağ
Şehir: Tokat / Zile
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

06.08.2016 Kuruçeşme Serdivan Kaza Raporu

Mesaj #24 gönderen çavuş » 6 ay 1 hafta önce (16.08.2016, 09:34)

Geçmiş olsun Engin

Kullanıcı avatarı
BorLak
Mesajlar: 1
Kayıt: 22.09.2016, 15:57
Ad Soyad: Boram
Şehir: adana
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: 06.08.2016 Kuruçeşme Serdivan Kaza Raporu

Mesaj #25 gönderen BorLak » 5 ay 4 gün önce (22.09.2016, 16:03)

Geçmiş olsun
Egzama hastalıkmıdır yoksa başka birşeymi? http://www.egzamakremi.net/#eczamacream.html egzama nasıl geçer !

Kullanıcı avatarı
koroglu82
Mesajlar: 6
Kayıt: 03.03.2016, 22:11
Ad Soyad: harun köroğlu
Şehir: ığdır
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 35
Pilot Menüsü: 

Re: 06.08.2016 Kuruçeşme Serdivan Kaza Raporu

Mesaj #26 gönderen koroglu82 » 5 ay 3 gün önce (22.09.2016, 21:20)

öncelikle geçmiş olsun. bu tür tek uçuş yapan pilot arkadaşların kaza raporlarını okurken hep aklıma acaba ben olsam ne yapardım diyorum. konuyla ilgili tecrübeli pilot arkadaşlardan şunu öğrenmek istiyorum. malumunuz sonbahar ve hava anlık değişim göstermekte. Iğdır'da yamaç paraşütü yapan p2 pilotu yok ve mecburen uçuşlarımı tek yapıyorum. take off bölgesine giderken yanıma bölgeyi bilen korucu arkadaşlardan alıyorum. karadan beni gözetliyorlar.dikkat etmem gereken ne gibi hususlar var? bulunduğum yer terör riski taşıması nedeniyle 2300 lü rakımlardan 1600-1500 lü rakımlara iniş yapıyorum. bölgede daha yaptığım uçuşlarla ilgili videolarımı video kısmında paylaştım. bilgi ve tecrübelerinizi paylaşırsanız çok memnun olurum.


Kullanıcı avatarı
alp78
Mesajlar: 130
Kayıt: 06.05.2012, 19:24
Ad Soyad: Taner Alp
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 3 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: 06.08.2016 Kuruçeşme Serdivan Kaza Raporu

Mesaj #27 gönderen alp78 » 5 ay 3 gün önce (23.09.2016, 11:03)

son tanık olduğum kaza gust front'tan dolayı olduğundan gust front konusunda farkındalığı artırmak için Servet'in yazısını paylaşıyorum.
viewtopic.php?f=1&t=13831&p=94088&hilit=gust+front#p94088



“Kaza Raporları ve Yorumları” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok