06.08.2016 Kuruçeşme Serdivan Kaza Raporu
Gönderilme zamanı: 7 yıl 8 ay önce (15.08.2016, 09:08)
Volkan Ovun yazdı:Geçmiş olsun Engin Bey,SERVET yazdı:Kanat sebepsiz spine girmez. ............... Ya da A iplerinde uzama kısalma olabilir veya ...........
Nemli ortamda muhafaza söz konusu değilse uçuş saatine bağlı olan trim kaymalarında A ipleri kısalmaz. 100-150 uçuş saatinden itibaren A ve B ipleri uzama, C ipleri kısalma eğilimi gösterir.kellad yazdı:..............Kanadın iplerini de az önce kontrol ettim. İki taraf arasında kayda değer bir fark yok.......
İplerde trim kayması tek taraflı, yani sadece sağda veya sadece solda olabileceği gibi, her iki tarafta da eşit miktarda olabilir. Nevada'da kubbeye bağlı 9 + 9 adet (sağ ve sol) A uç çatal ipi mevcut. Bu dokuz ipin tamamını simetrileriyle eşleştirdiğinizi varsayıyorum. Ancak, iplerde trim kaymasının olup olmadığı özel bir aparat ve laser telemetre ile ölçülmeli ve üreticinin verdiği trimcheck ölçüleri ile kıyaslanmalıdır. Eğer kanadınızın toplam uçuş saati 100 saatin altındaysa bu ihtimali rahatlıkla gözardı edebilirsiniz. Ama 100 saatin üzerinde hele hele 150 saate yakın veya aşmışsa kanadınız mutlaka teste girmeli.
Selamlar,
Volkan ÖVÜN
http://www.volkanovun.com
Ocak ayı ortasında kanadımı test etmiştiniz Volkan Bey. O zamandan sonra da 20 saat civarı uçmuşumdur. İplerde bir sorun olduğunu sanmıyordum ama arkadaşlar tavsiye edince yine elimden geldiği kadar tekrar kontrol etmek istedim. Her zaman sakladığımdan farklı bir yerde de saklamadım.
Geçen haftasonu da Akşehir'de iki sorti uçtum herhangi bir dengesizlik hissetmedim.
Bence bu ola hava şartları ve benim buna hazırlıksız yaklanmamdan oldu.