1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Tekirdağ Kaza Raporu

Gönderilme zamanı: 7 yıl 3 hafta önce (22.03.2017, 18:42)
gönderen beyto10
Ajanslardan öğrendiğim kadariyla Tekirdağ da Kırımlı yamaç paraşütü kazasi olduğunu öğrenmiş bulunmaktayim. Kaza yapan pilot arkadaşin sağlik durumu ve kazanin oluş şekli ile ilgili bilgilendirme yapabilecek var mi? Pilot arkadaşımiza geçmiş olsun acil şifalar diliyorum. Umarim bir daha böyle üzücü olaylarla karşilaşmayiz.

Tekirdağ Kaza Raporu

Gönderilme zamanı: 7 yıl 2 hafta önce (30.03.2017, 10:00)
gönderen ganos
Tarih: 18 Mart 2017 Cumartesi

Yer: Tekirdağ Uçmakdere 250m pisti (Güney yönü)

Hava açık, rüzgar Batı/Güneybatı, kaza anında hızı tahminen 22 km/sa, darbesi tahminen 30 km/sa.

Sabahtan itibaren uçuşlara katıldık, hava şartları özel dikkat gerektirecek limitlerdeydi, kalkışta bazı arkadaşların sorun yaşadığına, ufak çaplı sürüklenmeler olduğuna şahit olduk, tepeye yakın bölümlerde türbülanslı uçuş şartları hakim olmakla birlikte deniz üzerinde ve irtifada gayet stabil şartlar vardı.
Hava tahmin raporu sabah ve öğlen saatlerinde 17-18 km/sa rüzgar hızı bildirmekte olup darbesi 22-24 km/sa civarındaydı. Saat 15:00'ten sonra rüzgar hızının ve darbesinin artacağı ve yönünün nispeten batıya döneceği öngörülüyordu. Tahminen saat 14:30'dan sonra rüzgar hızı ve yönü raporda belirtildiğine paralel şekilde değişti, bu değişimin etkileri deniz üzerinde de gözlenebilir hale geldi.
Kalkış ve uçuş emniyetinin olmadığını değerlendirerek kendi grubumuz dahilinde uçuşu durdurduk ve iniş yerinde dinlenmeye çekildik. Yanlış değilsem saat 15:30 -16:00 arası arkadaşlarımızdan biri 250m pistinden kalkış olduğunu ikaz etti ve açık alana çıkıp izlemeye başladık. Kanat kalkış önünde bir hayli sallandı, ardından batılı rüzgarın etkisiyle 250 pisti önünden doğuya doğru sürüklenmeye başladı, rüzgarın yanlı gelmesi ve kanadın tepeye yakın olması sebebiyle rotorlu bölge içinde uçmaya başladı. Önce art arda sağlı sollu küçük kulak kapamalar yaşadı, akabinde büyük bir önden kapamaya maruz kaldı, kanadın tekrar açılışı asimetrik oldu ve kapalı olduğu taraftan dönüşe geçti, dönüşe başlar başlamaz kanat açıldı ancak kulakta kravat oluştu, kanat spirale oturdu ve irtifa kaybetmeye başladı. Aşağıdan görüldüğü kadarıyla dönüşü durdurmak için bir müdahalede bulunulmadı veya bulunulduysa da başarılı olmadı, yedek atmak yönünde de bir tercih kullanılmadı. 3-4 tam dönüşten sonra kanat irtifayı tüketerek pistin yaklaşık 500m doğusunda, 130-140m kadar aşağısında, görüş alanımız dışında olmak üzere yamaca çarptı.
Sahil yolunu kullanarak kazazedenin yerini tespit ettik ve olaydan yaklaşık 20 dakika sonra kendisine ulaştık. Bilinci açık olmakla birlikte bodur bir ağaç üzerinde düşmüştü ve sağ kolondan ağaca asılı olduğu halde yan yatmış pozisyonda bulunuyordu. Bel ve bacak bölgesinde ağrıları olduğunu belirttiği için kımıldatmadan, sadece baş ve omuz altını destekleyerek müdahale ekiplerinin gelmesini bekledik. Ekiplerin gelmesini müteakip arkadaşlarını yanında bırakarak olay yerinden ayrıldık ancak kara yolu ile kurtarılamayacağı anlaşıldığından helikopter yardımıyla çıkarıldığını öğrendik.
Hayati tehlikesi olmamakla birlikte, ağaca asıl kaldığı anda tüm yük sol tarafına bindiğinden olsa gerek, kalça kemiğinde ve bazı omurlarında kırıklar olduğunu, 19 Mart 2017 tarihinde ameliyat edildiğini ve 2 ay içinde normal hayatına dönebileceğinin söylendiğini öğrendik.

Gözlemlerimize dayanarak olay sırasındaki şartlar, oluş şekli ve sonrası yukarıdaki gibidir. Nedenlerin buradan kolaylıkla değerlendirilebileceğini sanıyorum.

Herkese kazasız uçuşlar dilerim.

Tekirdağ Kaza Raporu

Gönderilme zamanı: 7 yıl 2 hafta önce (30.03.2017, 14:15)
gönderen bluebox
Ben bizzat gorum sabah ruzgar limitlerdeydi hava turbulans 600 ustune çıktıgımda karsılastım 3. sortiye cıkmıştıkki denizden buyuk darbelerin geldigini gorduk ve ucmamanın daha iyi olacagına karar verdim 2 dk sonra ruzgar 0 dustu darbelerin buguk gelecegi belli idi universite gruplarından ilk cıkan arkadaş soldan kucuk bir asimetrik yedi ve frenleri bırakip kolanlara sarıldı kanat ruzgarı arkasına alıp tepenin doltarafına yoneldi arkaya surukleniyor diye bagırdim kimse izlemiyormuş veya yonlendirmiyormuş meğerse herkez o an kafasını kaldırdi ikinci asimetrikte kanat sat rotasyonuna girdi ve yamacın yan tarafında dik bir yerede valıların ustunde kaldı kalcada ve bacakta kırık oluşmuş. Şimdi o havada bukadar acemi bir gencim tepeye cıkartıp ucuram kimdir. Neden insamların hayatı bukadar ucuz olsun biri bana cevaplasın

Re: Tekirdağ Kaza Raporu

Gönderilme zamanı: 7 yıl 2 hafta önce (30.03.2017, 15:31)
gönderen ne_var_ya
Burada olayı birinci ağızdan duymadan yorumlar yapmayın kahvehane değil burası, olay günü de olduğu gibi burda da yanlış, eksik ve hatalı bilgiler dönüyor(kimse izlemiyormuş fln), kaza günü de daha kazazedenin yanına inmeden yok gittik herşeyi iyi yok şurada yok burada gibi bilgiler dönüyordu.Elbette eksikler ve hatalar var zaten kaza bu yüzden meydana geldi ama Kaza raporunu okumadan yorum yapılması hiç hoş değil ve sadece ortalığı bulandırıyor. Kaza raporunu da kulübün eğitmenleri kazazeden de olayı dinledikten yazacaklardır.

Arkadaşla ilgili son durum leğen kemiğinde ve sağ kalça kemiğinde kırık var, 2 aya iyileşecek,geçen hafta ameliyat oldu, bu cuma da taburcu olacakmış ama enfeksiyon riskinden ziyaretler kısıtlı.

İstanbul Üniversitesi Havacılık Kulübü Eski Üyesi
Halil Ferhat ERGÜN

Re: Tekirdağ Kaza Raporu

Gönderilme zamanı: 7 yıl 1 hafta önce (07.04.2017, 19:15)
gönderen trojan
Arkadaşlar ben de kazayı tepeyi iyi gören bir noktadan üzülerek izledim. Arkadaşa çok geçmiş olsun. Acil şifalar diliyorum. Kendisi iyileştiğinde tam ve en doğru şekliyle anlatacaktır elbette ancak benim de gördüklerim tam olarak Ganos (Faik Dönmez) arkadaşımın anlattıkları gibiydi. Ne eksik ne fazlası.

Re: Tekirdağ Kaza Raporu

Gönderilme zamanı: 7 yıl 1 hafta önce (08.04.2017, 17:04)
gönderen Adem Tırpancı
Geçmiş olsun, acil şifalar dilerim.

Tekirdağ Kaza Raporu

Gönderilme zamanı: 6 yıl 11 ay önce (15.05.2017, 13:58)
gönderen Onur Durak
Merhabalar,

18 Mart 2017 günü Tekirdağ Uçmakdere’de yaşanan kazanın raporunu paylaşıyorum. Öncelikle belirtmek isterim ki, raporun geç yazılmasının nedeni hem olayın tüm yönleriyle konuşulup anlaşılmasının gerekliliği hem de kazazede arkadaşımız Fuat Kayalı’nın sağlık durumunu iyiye gitmeye başladıktan sonra kazayı bir de onun açısından dinleyip doğru bir değerlendirme yapmak istememizdir. Kazazede arkadaşımıza ve ailesine İSUHAK olarak tekrar geçmiş olsun dileklerimizi yolluyoruz.

Kaza Raporu

PİLOTUN ADI SOYADI : Fuat KAYALI
OLAYIN TARİH ve SAATİ : 18.03.17 / 15:30
OLAYIN YERİ : Tekirdağ Kumbağ Uçmakdere Mevki Yamaç Paraşütü alanı 250m Take-off

KULLANILAN YAMAÇPARAŞÜTÜ ve EKİPMAN
YP : EN-B Swing Arcus 7 22 (60-80) 2012
Harnes : Swing Connect M
Yedek : UP
Kask : Icaro Skyrunner
Telsiz : Puxing Px888k

ÇIKIŞ / KALKIŞ YAPILAN YER : Uçmakdere 250m uçuş pisti
HAVA DURUMU :Güneybatı-Batı yönlerinden 25-30 Km/sa rüzgar, az bulutlu açık hava

YARALI DURUMU : Kazazedenin sağ femurunda tek parça kırık, leğen kemiğinde parçalı kırıkları mevcuttur.

MALZEME HASAR DERECESİ :Uçuş kaskı, telsiz, harnes ve yedekparaşütünde gözle görülür hasar tespit edilmemiştir. Yamaçparaşütünü bulunduğu bodur ağaçtan kurtarabilmek için paraşütün çatal ipleri kesilmiştir.

OLAYIN ÖZETİ
18 Mart günü İstanbul Üniversitesi Havacılık Kulübü (İSUHAK) olarak eğitim uçuşlarımızı yapmak üzere Tekirdağ Uçmakdere mevkiine kulüp faaliyeti düzenledik. Öğleden önce 10:30’da 250m kalkış pistine vardığımızda Güney-güneybatı yönlerinden saatte 20-25 km/sa esen rüzgarla birlikte yelken uçuşu için elverişli bir hava vardı. Kulübümüz öğrenci pilotlarından daha önce yelken uçuşu tecrübesi olanlar başta olmak üzere yelken uçuşu yapabilecek seviyeye gelmiş diğer arkadaşlarımız hazırlıklarını tamamlayarak günün ilk sortisini başarılı bir şekilde tamamlamışlardır. Öğleden sonra 13:45 sularında rüzgar yönü batıya kaymış ve denizden gelen darbeler şiddetlenerek uçuşa elverişsiz bir hava durumu oluşmuştur. Bu esnada iniş alanında yer çalışması yapılmış ve pilot arkadaşlarımızın kanat hakimiyetleri konusunda gelişme göstermesi amaçlanmıştır. Saat 15.15’te tepeden çıkan single ve tandem pilotların stabil bir şekilde uçuşlarını yaptığı gözlendiğinde tekrar tepeye çıkılmıştır. Tepeye çıkıldığında rüzgarın tepe önünde stabil olduğu ancak tepenin sol tarafında güçlü rotor bölgesinin olduğu denizdeki dalgaların hareketinden de anlaşılmıştır. Uçuş yapacak pilotlarımıza kalkış-uçuş-iniş brifingi verilmiş ve tepenin sol tarafında kalmamaları, direkt olarak iniş alanının üzerine gelmeleri anlatılmıştır. Kazazede pilotumuz Fuat Kayalı’dan önce iki pilot arkadaşımız eğitmen gözetiminde uçuşunu yapmış ve sorunsuz inmişlerdir. 15:30’da uçuş için sırada bekleyen Fuat K. kanadını tepeye sermiş ve kalkışını yapmıştır. Bu andan itibaren eğitmen arkadaşlarımız gözetiminde tepe önüne doğru açılmış ve harnesse oturmak için çaba harcamıştır. Ancak harnesse oturamamış panik olarak kolonları tutup sallamış ve uçtuğu doğrultuyu bozarak tepenin rotorlu olan sol tarafına doğru arka rüzgarla ilerlemeye başlamıştır. Bu sırada telsizden sürekli “sağa dön” komutu geçilmesine rağmen sağa dönmek için hiçbir girişimde bulunmadığı gözlenmiştir. Sağa dönüşünü ancak rotorun içine girdikten sonra yapabilmiştir. Bu bölgeye girdiğinde kanadın ileri gidişi durmuş geri sürüklenme başlamıştır. Bu esnada sağdan küçük bir asimetrik kapanma olmuş, kazazede bu kapanmayı tutabilmiş ancak akabinde soldan gelen büyük % 60 civarı kapanmayı tutamamıştır. Kanat asimetrik kapanmadan büyük bir kravatla çıkmıştır. Bu esnada “sağa ağırlık at sağ fren çek” komutunu uygulamakta da geç kalınca kanat spirale oturmuş ve 3-4 derin dönüşten sonra tepenin 300-400m güneyinde görüş alanımızdan çıkmıştır. Bu andan sonra pilotun yerini saptamak ve durumu hakkında bilgi alabilmek için telsizden komut geçilmiş ancak geri dönüş alınamamıştır. Derhal 112 aranıp sağlık ekibi istenmiş, ayrıca itfaiye ve AFAD’la iletişime geçilip arama kurtarma ekibi istenmiştir. Kazazedenin yanına ilk olarak iniş alanında bulunan arkadaşlarımız ulaşmış ve kulübümüzün ilk yardım çantasında bulunan boyunluk ile boynunu sabitlemişlerdir. Kazazedenin bilincinin açık olduğu ancak düşüş sırasında kanadının bodur bir ağaçta asılı kaldığı ve darbeyi sağ tarafından aldığı için aşırı ağrısı olduğu bilgisi telsizlerimizden bize ulaşmıştır. Sağlık ekibi ve AFAD olay yerine 45 dk’da anca ulaşabilmiştir. AFAD kazazedenin yanına ulaştığında arazi koşullarından dolayı iple indirmenin mümkün olmadığını belirtmiş ve vinçli helikopter desteği istenmiştir. OHAL dolayısıyla ve bürokratik işlemler nedeniyle helikopter ancak 20:30’da olay yerine gelebilmiş ve 15 dakikalık çalışma sonrası kazazede olay yerinden alınıp Tekirdağ Devlet Hastanesine nakledilmiştir. Gerekli tetkikler yapılmış ve kazazedenin leğen kemiğinde parçalı kırık, sağ kalça kemiğinde ve sağ femurunda kırıklar tespit edilmiştir. Olaydan iki gün sonra ameliyat geçirmiştir. Doktorundan aldığımız bilgiye göre 2 ay boyunca yatması gerekecek ve 6 ay sonra gündelik hayatına dönebilecektir. Kalıcı fiziksel hasarın bulunmaması bizim açımızdan kısmen rahatlatıcı bir haber olmuştur.

OLAY SONRASI DEĞERLENDİRME
Kazazede ile konuştuğumuzda harnesse oturamadığını, oturmaya çalışırken ilerlediği doğrultunun farkında olmadığını ve bu esnada da telsizden geçilen hiçbir komutu duymadığını belirtmiştir. Duyduğu tek komutun büyük kapanmadan sonra gelen “sağ freni çek” komutu olduğunu freni çektiğini ancak dönüşün durmadığını söylemiştir. Kazazede pilot bu bölgede daha öncede uçuşlar gerçekleştirmiş ve eğitmen gözetiminde yelken uçuşu için yeterli seviyeye gelmiş bir pilottur. Ancak harnessteki rahatsız pozisyonunu gidermek amacıyla kolonları tutup sallayarak kanadın yönünü değiştirmesi ve bu esnada telsiz iletişiminin kopması/gelen sesi duymaması dolayısıyla gerekli komutların kendisine ulaşmaması kazanın başlıca nedenleri arasındadır.
Olay sonrasında kulübümüzün eski ve yeni tüm eğitmenleri bir araya gelmiş ve kazanın neden ve sonuçları değerlendirilmiştir. Daha sonra kulübümüzün öğrenci pilotları ile bir toplantı düzenlenerek olay tüm yönleriyle konuşulmuş üyelerimizin soruları cevaplandırılmıştır. Malzeme ile ilgili tüm ayarların uçuş öncesinde hazır edilmesi gerekliliği ile uçuş esnasında kolon tutmanın sakıncaları vurgulanmıştır.

İstanbul Üniversitesi Havacılık Kulübü Eğitmenleri

Re: Tekirdağ Kaza Raporu

Gönderilme zamanı: 6 yıl 11 ay önce (15.05.2017, 15:31)
gönderen asimetrik kapanma
Selamlar,

Öncelikle Fuat arkadaşımıza ve kulüp arkadaşlarına çok büyük geçmiş olsun diliyorum. Kaza raporu gayet güzel ve net olmuş. Sadece tek eksik kazazedenin uçuş tecrübesi (sayı/saat) ve SIV bilgileri( SIV1/SIV2 yapıldı/yapılmadı) olmuş. Bu konuda da bizleri bilgilendirirseniz seviniriz.

Geçmiş olsun tekrardan.
Saygılar.

Re: Tekirdağ Kaza Raporu

Gönderilme zamanı: 6 yıl 10 ay önce (16.05.2017, 15:12)
gönderen aspex
Büyük geçmiş olsun...

Tekirdağ Kaza Raporu

Gönderilme zamanı: 6 yıl 10 ay önce (17.05.2017, 11:59)
gönderen alp78
öncelikle geçmiş olsun. ucuz atlatmışsınız.
EN B kanadın eğitim kanadı olarak kullanılması hata olmuş. umarım bundan sonra daha dikkatli olursunuz.

Onur Durak yazdı:Merhabalar,

18 Mart 2017 günü Tekirdağ Uçmakdere’de yaşanan kazanın raporunu paylaşıyorum. Öncelikle belirtmek isterim ki, raporun geç yazılmasının nedeni hem olayın tüm yönleriyle konuşulup anlaşılmasının gerekliliği hem de kazazede arkadaşımız Fuat Kayalı’nın sağlık durumunu iyiye gitmeye başladıktan sonra kazayı bir de onun açısından dinleyip doğru bir değerlendirme yapmak istememizdir. Kazazede arkadaşımıza ve ailesine İSUHAK olarak tekrar geçmiş olsun dileklerimizi yolluyoruz.

Kaza Raporu

PİLOTUN ADI SOYADI : Fuat KAYALI
OLAYIN TARİH ve SAATİ : 18.03.17 / 15:30
OLAYIN YERİ : Tekirdağ Kumbağ Uçmakdere Mevki Yamaç Paraşütü alanı 250m Take-off

KULLANILAN YAMAÇPARAŞÜTÜ ve EKİPMAN
YP : EN-B Swing Arcus 7 22 (60-80) 2012
Harnes : Swing Connect M
Yedek : UP
Kask : Icaro Skyrunner
Telsiz : Puxing Px888k

ÇIKIŞ / KALKIŞ YAPILAN YER : Uçmakdere 250m uçuş pisti
HAVA DURUMU :Güneybatı-Batı yönlerinden 25-30 Km/sa rüzgar, az bulutlu açık hava

YARALI DURUMU : Kazazedenin sağ femurunda tek parça kırık, leğen kemiğinde parçalı kırıkları mevcuttur.

MALZEME HASAR DERECESİ :Uçuş kaskı, telsiz, harnes ve yedekparaşütünde gözle görülür hasar tespit edilmemiştir. Yamaçparaşütünü bulunduğu bodur ağaçtan kurtarabilmek için paraşütün çatal ipleri kesilmiştir.

OLAYIN ÖZETİ
18 Mart günü İstanbul Üniversitesi Havacılık Kulübü (İSUHAK) olarak eğitim uçuşlarımızı yapmak üzere Tekirdağ Uçmakdere mevkiine kulüp faaliyeti düzenledik. Öğleden önce 10:30’da 250m kalkış pistine vardığımızda Güney-güneybatı yönlerinden saatte 20-25 km/sa esen rüzgarla birlikte yelken uçuşu için elverişli bir hava vardı. Kulübümüz öğrenci pilotlarından daha önce yelken uçuşu tecrübesi olanlar başta olmak üzere yelken uçuşu yapabilecek seviyeye gelmiş diğer arkadaşlarımız hazırlıklarını tamamlayarak günün ilk sortisini başarılı bir şekilde tamamlamışlardır. Öğleden sonra 13:45 sularında rüzgar yönü batıya kaymış ve denizden gelen darbeler şiddetlenerek uçuşa elverişsiz bir hava durumu oluşmuştur. Bu esnada iniş alanında yer çalışması yapılmış ve pilot arkadaşlarımızın kanat hakimiyetleri konusunda gelişme göstermesi amaçlanmıştır. Saat 15.15’te tepeden çıkan single ve tandem pilotların stabil bir şekilde uçuşlarını yaptığı gözlendiğinde tekrar tepeye çıkılmıştır. Tepeye çıkıldığında rüzgarın tepe önünde stabil olduğu ancak tepenin sol tarafında güçlü rotor bölgesinin olduğu denizdeki dalgaların hareketinden de anlaşılmıştır. Uçuş yapacak pilotlarımıza kalkış-uçuş-iniş brifingi verilmiş ve tepenin sol tarafında kalmamaları, direkt olarak iniş alanının üzerine gelmeleri anlatılmıştır. Kazazede pilotumuz Fuat Kayalı’dan önce iki pilot arkadaşımız eğitmen gözetiminde uçuşunu yapmış ve sorunsuz inmişlerdir. 15:30’da uçuş için sırada bekleyen Fuat K. kanadını tepeye sermiş ve kalkışını yapmıştır. Bu andan itibaren eğitmen arkadaşlarımız gözetiminde tepe önüne doğru açılmış ve harnesse oturmak için çaba harcamıştır. Ancak harnesse oturamamış panik olarak kolonları tutup sallamış ve uçtuğu doğrultuyu bozarak tepenin rotorlu olan sol tarafına doğru arka rüzgarla ilerlemeye başlamıştır. Bu sırada telsizden sürekli “sağa dön” komutu geçilmesine rağmen sağa dönmek için hiçbir girişimde bulunmadığı gözlenmiştir. Sağa dönüşünü ancak rotorun içine girdikten sonra yapabilmiştir. Bu bölgeye girdiğinde kanadın ileri gidişi durmuş geri sürüklenme başlamıştır. Bu esnada sağdan küçük bir asimetrik kapanma olmuş, kazazede bu kapanmayı tutabilmiş ancak akabinde soldan gelen büyük % 60 civarı kapanmayı tutamamıştır. Kanat asimetrik kapanmadan büyük bir kravatla çıkmıştır. Bu esnada “sağa ağırlık at sağ fren çek” komutunu uygulamakta da geç kalınca kanat spirale oturmuş ve 3-4 derin dönüşten sonra tepenin 300-400m güneyinde görüş alanımızdan çıkmıştır. Bu andan sonra pilotun yerini saptamak ve durumu hakkında bilgi alabilmek için telsizden komut geçilmiş ancak geri dönüş alınamamıştır. Derhal 112 aranıp sağlık ekibi istenmiş, ayrıca itfaiye ve AFAD’la iletişime geçilip arama kurtarma ekibi istenmiştir. Kazazedenin yanına ilk olarak iniş alanında bulunan arkadaşlarımız ulaşmış ve kulübümüzün ilk yardım çantasında bulunan boyunluk ile boynunu sabitlemişlerdir. Kazazedenin bilincinin açık olduğu ancak düşüş sırasında kanadının bodur bir ağaçta asılı kaldığı ve darbeyi sağ tarafından aldığı için aşırı ağrısı olduğu bilgisi telsizlerimizden bize ulaşmıştır. Sağlık ekibi ve AFAD olay yerine 45 dk’da anca ulaşabilmiştir. AFAD kazazedenin yanına ulaştığında arazi koşullarından dolayı iple indirmenin mümkün olmadığını belirtmiş ve vinçli helikopter desteği istenmiştir. OHAL dolayısıyla ve bürokratik işlemler nedeniyle helikopter ancak 20:30’da olay yerine gelebilmiş ve 15 dakikalık çalışma sonrası kazazede olay yerinden alınıp Tekirdağ Devlet Hastanesine nakledilmiştir. Gerekli tetkikler yapılmış ve kazazedenin leğen kemiğinde parçalı kırık, sağ kalça kemiğinde ve sağ femurunda kırıklar tespit edilmiştir. Olaydan iki gün sonra ameliyat geçirmiştir. Doktorundan aldığımız bilgiye göre 2 ay boyunca yatması gerekecek ve 6 ay sonra gündelik hayatına dönebilecektir. Kalıcı fiziksel hasarın bulunmaması bizim açımızdan kısmen rahatlatıcı bir haber olmuştur.

OLAY SONRASI DEĞERLENDİRME
Kazazede ile konuştuğumuzda harnesse oturamadığını, oturmaya çalışırken ilerlediği doğrultunun farkında olmadığını ve bu esnada da telsizden geçilen hiçbir komutu duymadığını belirtmiştir. Duyduğu tek komutun büyük kapanmadan sonra gelen “sağ freni çek” komutu olduğunu freni çektiğini ancak dönüşün durmadığını söylemiştir. Kazazede pilot bu bölgede daha öncede uçuşlar gerçekleştirmiş ve eğitmen gözetiminde yelken uçuşu için yeterli seviyeye gelmiş bir pilottur. Ancak harnessteki rahatsız pozisyonunu gidermek amacıyla kolonları tutup sallayarak kanadın yönünü değiştirmesi ve bu esnada telsiz iletişiminin kopması/gelen sesi duymaması dolayısıyla gerekli komutların kendisine ulaşmaması kazanın başlıca nedenleri arasındadır.
Olay sonrasında kulübümüzün eski ve yeni tüm eğitmenleri bir araya gelmiş ve kazanın neden ve sonuçları değerlendirilmiştir. Daha sonra kulübümüzün öğrenci pilotları ile bir toplantı düzenlenerek olay tüm yönleriyle konuşulmuş üyelerimizin soruları cevaplandırılmıştır. Malzeme ile ilgili tüm ayarların uçuş öncesinde hazır edilmesi gerekliliği ile uçuş esnasında kolon tutmanın sakıncaları vurgulanmıştır.

İstanbul Üniversitesi Havacılık Kulübü Eğitmenleri

Tekirdağ Kaza Raporu

Gönderilme zamanı: 6 yıl 10 ay önce (17.05.2017, 15:04)
gönderen htamerursavas
Açık harneslerde relax bar (ayak dayanağı) olmadığında oturmak zor olur. Bende başlarda bu hatayı yapıyordum. Kolonları tutup harnesin içinde debelenip oturmaya çalışıyordum. Anladığım kadarıyla bu kazanın oluş sebebi pilotun deneyimsiziliği gibi duruyor. Ancak kazanın hazırlayıcı sebebi bence çok daha önemli. Yine anladığım kadarıyla hazırlayıcı sebep pilotun relax barı bacaklarının arasına alıp kalkma alışkanlığından yoksun olması olabilir.
Raporu yazan arkadaş relax bar konusunu aydınlatabilir mi acaba?

Tekirdağ Kaza Raporu

Gönderilme zamanı: 6 yıl 10 ay önce (22.05.2017, 16:36)
gönderen shadoness
Aynı durumu acemiyken yaşamıştım anlayabiliyorum buradaki sorun rüzgar hızı ve yönü riskli iken tecrübesiz pilotların uçması bence.Tamam uçulabilir ki öncesinde de uçulmuş inilmiş orada değildim ama anlatılanlara göre geri sürükleyecek kadar bir hız var ve yön tam karşılamıyor. Risk analizi önemli!

Bazen bacak kolonlarımın sıkılığını kontrol etmediğimde ve çok gevşek kaldığında harnese oturmak zorlaşıyor. Frenleri bırakmadan harnese oturmak zor olur( relax bar yok ise ) freni bırakmak ta ilk kalkışta tehlikelidir. o yüzden tepeden iyice uzaklaşana kadar oturmamayı tercih ederim. Emniyetli bir mesafeye ulaştığımda darbesiz bir an yakaladığımda da kolonlardan değil harnesin kenarından destek alarak otururum.

Re: Tekirdağ Kaza Raporu

Gönderilme zamanı: 6 yıl 8 ay önce (08.08.2017, 21:54)
gönderen İbrahim06
Geçmiş olsun bende 2017 Ali dağ kupasın da yedek attım ve kayalıklara sert bir iniş yaptım sağ bacak kalça tarafından femur kemiğim parçalı kırıldı onun acısını çok iyi bilirim tekrar geçmiş olsun.

Re: Tekirdağ Kaza Raporu

Gönderilme zamanı: 6 yıl 3 hafta önce (19.03.2018, 14:25)
gönderen Crosswind
Geçmiş olsun. Umarım çabucak iyileşir.