İzmir Çambel Kaza Raporu
Moderatör: Moderatör Ekibi
- erenkılıc
- Mesajlar: 162
- Kayıt: 15.12.2011, 21:39
- Ad Soyad: Eren Kılıc
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 21 / 1
- Pilot Menüsü:
İzmir Çambel Kaza Raporu
Pilot: Eren KILIÇ
Tecrübe: 6 yıllık aktif uçuyorum, full sıv yapıldı
Kanat/ harness: BDG Tala 80/100 EN C- harnes macpara
Kaza yeri: İzmir Kemalpaşa Çambel Köyü
Kaza sonucu: Sakrum (kalça bölgesi) kırık
Meteoloji: rüzgar güney batılı 15/23 arası rüzgar /darbeli
OLAY: 28 Nisan 2017 Cuma işten sonra sonra İzmir Çambel’e 5 pilot uçuşa gittik. Takeoffta biraz havayı kokladık, hava limitlerde darbeliydi. İlk bir pilot çıktı batı yönünde ileri gidiş yoktu ve hava darbeliydi yengeç şekilde iniş alanına vardı. Kanadı izledikten sonra uçuşları iptal etmeye karar verdik. Bu arada darbe aralıklarını sayıyorduk, kuşları izliyorduk , bayraklardan yer rüzgarına ve şiddetine bakıyorduk. Tahmini 15 dakika sonra rüzgar biraz düştü ve uçmaya karar verdim. Tepe önünde biraz dolaştıktan sonra kanat sağdan yüzde 40 asimetrik yedi hemen ardından da frontak oldu ve yüzde 95 kapandı. Bu sırada tepe sağımda ve çok yakındı. Kapanmadan sonra kanat sağa saldıracaktı sol fren ve ağırlıkla frontak açıldı ve kanadı dönüşe geçirmeden durdurabildim. Fakat sağda 40 asimetrik kravat olmuştu ve açılmadı. Bu dediklerim tahmini 2-3 sn içinde oldu. (Kapanmalardan genellikle keyif aldığımdan ben burada yuppp pa diye keyiften bağırdım ) kanat batı yönüne rüzgara karşı sağda yüzde 40 kravatla stabil hale geldi pompa yaptım fakat kravat açılmadı bu arada tahmini irtifam 20-30 metre kadardı bastırıcıda kaldığımdan hızla çökmeye başladım, ben de kanada enerji kazandırmak için çok hafif dış freni azalttım fakat o hafif azaltmayla birlikte kanat kravatlı yöne dönüşe geçti fren uygulamama rağmen durmadı, yarım tur dönüşten sonra da tepeye çarptım. Çarpma sonrası daha önce videolarda izlediğim gibi nefes almada problem yaşadım daha sonra telsizden yardım istedim. Arkadaşlarım geldi ve kurtarma ekibi gelene kadar beni sabit halde tuttu. Burası gerçekten önemli çünkü kırık kenarında sinirler varmış hareket etsem sinirlere zarar verebilirdim. Bir süre bekledikten sonra hareket etmek istiyorsunuz. Yaklaşık 50 dk sonra afat ekibi ambulansa ulaştırdı ve hastaneye vardık. Kalça bölgesinde bir kırıkla yırttık.
DEĞERLENDİRME: Takeofftayken iki kuş benim kapanma yaşadığım yerde iki tur döndü ve ayrıldılar. Ben diğer pilot arkadaşlara bakın orada türbülans var dedim, haklıymışım. Kanadı serdiğimde diğer arkadaşlara aslında doğru olanın bu havada uçmamak olduğunu söyledim. Fakat bir şey vardır ya içinde bir his, aslında bizi mutlu eden o his işte ondan uçtum. Kazadan sonra yerde yatarken ‘uçmasaydım’ diye düşündüm sonra uçmaktan ve kaza yapmaktan dolayı hiç pişmanlık hissetmediğimi fark ettim.
HATALAR: İlk büyük hata kendi harnesimde speed yoktu ve arkadaşın harnesini aldım. Uçuşta harnes çok dikti rahat oturamadım ve elim frenlere göre çok yukarıda kaldı. İkinci hata ilk asimetrikten hemen önce frenler yüzde 25 deydi ve bende frenleri sıfırladım bu arada kanat hafif hızlandı ve türbülanslı bölgeye girdiğinde kabardı bu durum enerjini azalmasına ve kapanmanın daha büyük olmasına neden oldu.
ÇIKARILACAK DERSLER: En önemlisi başkasının malzemesiyle uçma. Kendi malzemenle uçarken de ayarlarını iyi yap. Kazadan sonra sabit durmak önemli. Uçuşlarda telsizini yanına al. Meteorolojiye dikkat et. Bu sene meteoroloji çok dengesiz ve çok ani ve sert darbeler oluyor.
Aslında o gün uçuşa giderken bir şeyler olacağını hep hissettim bu hissi dinlemek lazımmış.
Şimdi kırığın iyileşmesini bekliyorum. Bana yardım eden pilot arkadaşlarıma, Çambel köyündeki dostlarıma, afat ekibine çok çok teşekkür ederim. Kendinize iyi bakın sağlıkla kalın.
Tecrübe: 6 yıllık aktif uçuyorum, full sıv yapıldı
Kanat/ harness: BDG Tala 80/100 EN C- harnes macpara
Kaza yeri: İzmir Kemalpaşa Çambel Köyü
Kaza sonucu: Sakrum (kalça bölgesi) kırık
Meteoloji: rüzgar güney batılı 15/23 arası rüzgar /darbeli
OLAY: 28 Nisan 2017 Cuma işten sonra sonra İzmir Çambel’e 5 pilot uçuşa gittik. Takeoffta biraz havayı kokladık, hava limitlerde darbeliydi. İlk bir pilot çıktı batı yönünde ileri gidiş yoktu ve hava darbeliydi yengeç şekilde iniş alanına vardı. Kanadı izledikten sonra uçuşları iptal etmeye karar verdik. Bu arada darbe aralıklarını sayıyorduk, kuşları izliyorduk , bayraklardan yer rüzgarına ve şiddetine bakıyorduk. Tahmini 15 dakika sonra rüzgar biraz düştü ve uçmaya karar verdim. Tepe önünde biraz dolaştıktan sonra kanat sağdan yüzde 40 asimetrik yedi hemen ardından da frontak oldu ve yüzde 95 kapandı. Bu sırada tepe sağımda ve çok yakındı. Kapanmadan sonra kanat sağa saldıracaktı sol fren ve ağırlıkla frontak açıldı ve kanadı dönüşe geçirmeden durdurabildim. Fakat sağda 40 asimetrik kravat olmuştu ve açılmadı. Bu dediklerim tahmini 2-3 sn içinde oldu. (Kapanmalardan genellikle keyif aldığımdan ben burada yuppp pa diye keyiften bağırdım ) kanat batı yönüne rüzgara karşı sağda yüzde 40 kravatla stabil hale geldi pompa yaptım fakat kravat açılmadı bu arada tahmini irtifam 20-30 metre kadardı bastırıcıda kaldığımdan hızla çökmeye başladım, ben de kanada enerji kazandırmak için çok hafif dış freni azalttım fakat o hafif azaltmayla birlikte kanat kravatlı yöne dönüşe geçti fren uygulamama rağmen durmadı, yarım tur dönüşten sonra da tepeye çarptım. Çarpma sonrası daha önce videolarda izlediğim gibi nefes almada problem yaşadım daha sonra telsizden yardım istedim. Arkadaşlarım geldi ve kurtarma ekibi gelene kadar beni sabit halde tuttu. Burası gerçekten önemli çünkü kırık kenarında sinirler varmış hareket etsem sinirlere zarar verebilirdim. Bir süre bekledikten sonra hareket etmek istiyorsunuz. Yaklaşık 50 dk sonra afat ekibi ambulansa ulaştırdı ve hastaneye vardık. Kalça bölgesinde bir kırıkla yırttık.
DEĞERLENDİRME: Takeofftayken iki kuş benim kapanma yaşadığım yerde iki tur döndü ve ayrıldılar. Ben diğer pilot arkadaşlara bakın orada türbülans var dedim, haklıymışım. Kanadı serdiğimde diğer arkadaşlara aslında doğru olanın bu havada uçmamak olduğunu söyledim. Fakat bir şey vardır ya içinde bir his, aslında bizi mutlu eden o his işte ondan uçtum. Kazadan sonra yerde yatarken ‘uçmasaydım’ diye düşündüm sonra uçmaktan ve kaza yapmaktan dolayı hiç pişmanlık hissetmediğimi fark ettim.
HATALAR: İlk büyük hata kendi harnesimde speed yoktu ve arkadaşın harnesini aldım. Uçuşta harnes çok dikti rahat oturamadım ve elim frenlere göre çok yukarıda kaldı. İkinci hata ilk asimetrikten hemen önce frenler yüzde 25 deydi ve bende frenleri sıfırladım bu arada kanat hafif hızlandı ve türbülanslı bölgeye girdiğinde kabardı bu durum enerjini azalmasına ve kapanmanın daha büyük olmasına neden oldu.
ÇIKARILACAK DERSLER: En önemlisi başkasının malzemesiyle uçma. Kendi malzemenle uçarken de ayarlarını iyi yap. Kazadan sonra sabit durmak önemli. Uçuşlarda telsizini yanına al. Meteorolojiye dikkat et. Bu sene meteoroloji çok dengesiz ve çok ani ve sert darbeler oluyor.
Aslında o gün uçuşa giderken bir şeyler olacağını hep hissettim bu hissi dinlemek lazımmış.
Şimdi kırığın iyileşmesini bekliyorum. Bana yardım eden pilot arkadaşlarıma, Çambel köyündeki dostlarıma, afat ekibine çok çok teşekkür ederim. Kendinize iyi bakın sağlıkla kalın.
Son beğenen Maksoy
- ugurci
- Mesajlar: 150
- Kayıt: 06.05.2006, 00:34
- Ad Soyad: Adnan Uçar
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 11 / 1
- Pilot Menüsü:
Re: İzmir Çambel Kaza Raporu
geçmiş olsun ve acil şifa diliyorum. ilk ağızdan kaza raporu için teşekkürler.
Son beğenen ZEMHERİ
- aws
- Mesajlar: 36
- Kayıt: 30.12.2015, 23:17
- Ad Soyad: aws alani
- Şehir: izmir
- :
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
Re: İzmir Çambel Kaza Raporu
geçmiş olsun abi acil şifalar diliyorum.
- kibrisli61
- Mesajlar: 73
- Kayıt: 15.10.2009, 23:07
- Ad Soyad: Yüksel Değer
- Şehir: Trabzon
- Aldığı Beğeni: 11 / 0
- Pilot Menüsü:
Re: İzmir Çambel Kaza Raporu
Geçmiş olsun Allah acil şifa versin.
- makdilek
- Mesajlar: 104
- Kayıt: 03.08.2016, 17:10
- Ad Soyad: mustafa akdilek
- Şehir: kocaeli
- :
- Aldığı Beğeni: 15 / 0
- Yaş: 37
- Pilot Menüsü:
Re: İzmir Çambel Kaza Raporu
Oncelikle gecmis olsun. Bir an once sagliginiza kavusmanizi diliyorum. Kaza raporu paylastiginiz icin ayrica tesekkurler. Bu olaydan bizlerde kendimize ders cikaracagiz.
- Kolebek
- Mesajlar: 82
- Kayıt: 28.01.2015, 15:30
- Ad Soyad: Taner Şahin
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 46 / 0
- Pilot Menüsü:
Re: İzmir Çambel Kaza Raporu
Geçmiş olsun.
- SonerKOÇ
- Mesajlar: 2
- Kayıt: 13.03.2017, 12:38
- Ad Soyad: Ahmet Soner Koç
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Re: İzmir Çambel Kaza Raporu
İçtenliğiniz için teşekkürler, acil şifa dileklerimle.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
- Adem Tırpancı
- Mesajlar: 49
- Kayıt: 29.01.2013, 15:23
- Ad Soyad: Adem Tırpancı
- Şehir: Kahramanmaraş
- Aldığı Beğeni: 7 / 0
- İletişim:
- Pilot Menüsü:
Re: İzmir Çambel Kaza Raporu
Geçmiş olsun, acil şifalar.
- waterloo
- Mesajlar: 41
- Kayıt: 02.07.2013, 09:59
- Ad Soyad: Kıvılcım Korkmaz
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 8 / 1
- Pilot Menüsü:
Re: İzmir Çambel Kaza Raporu
Geçmiş olsun Eren Abi.
- erenkılıc
- Mesajlar: 162
- Kayıt: 15.12.2011, 21:39
- Ad Soyad: Eren Kılıc
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 21 / 1
- Pilot Menüsü:
Re: İzmir Çambel Kaza Raporu
Hepinize çok teşekkür ederim
- dnzerdal
- Mesajlar: 154
- Kayıt: 08.05.2010, 14:12
- Ad Soyad: Ömür Deniz Erdal
- Şehir: Konya
- Aldığı Beğeni: 7 / 0
- Pilot Menüsü:
Re: İzmir Çambel Kaza Raporu
Geçmiş olsun. Bazı kravat durumları fren pompasıyla açılamayacak kadar büyüktür ki %40 lık bir orandan bahsetmişsiniz, böyle durumlarda stabilize ipini kullanmanız gerekir. Belki de pompa yapıp kanadın iç basıncını daha da kötü bir hâl alıcak duruma getirebilirsiniz. Belki biliyorsunuzdur ama bilmeyenler için özetlemek gerekirse; stabilize ipi çeşitlilik göstermekle birlikte, genellikle b kolonlarından kanadın hemen kulağına uzanan iptir. Kravat durumunda -özellikle büyük kravatlarda- stabilizeye bir kaç pompa yapmak çoğunlukla kanadinizi hızlıca açacaktır.
Bir an önce sağlığınıza kavuşmak dileğiyle.
Bir an önce sağlığınıza kavuşmak dileğiyle.
- erenkılıc
- Mesajlar: 162
- Kayıt: 15.12.2011, 21:39
- Ad Soyad: Eren Kılıc
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 21 / 1
- Pilot Menüsü:
Re: İzmir Çambel Kaza Raporu
İrtifa olaydı kravatı açmak benim için problem olmazdı ama o an çok hızlı çöktüğümden ve yere çok yakın olduğumdan kanadı uçurmak daha önemliydi. Bilgiler ve iyi dileklerin için teşekkür ederim Deniz..
- acg5
- Mesajlar: 307
- Kayıt: 23.09.2004, 22:11
- Ad Soyad: Adnan Coskun Gücenmez
- Şehir: Mersin
- Aldığı Beğeni: 3 / 1
- Pilot Menüsü:
Re: İzmir Çambel Kaza Raporu
Geçmiş olsun.... Allahtan acil şifalar dilerim...
- fikretceylan
- Mesajlar: 8
- Kayıt: 07.04.2013, 22:59
- Ad Soyad: Fikret Ceylan
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 50
- Pilot Menüsü:
İzmir Çambel Kaza Raporu
Eren Çok Geçmiş Olsun Umarım Bir an Önce Sağlığına Kavuşursun
- gezitur
- Mesajlar: 34
- Kayıt: 31.05.2010, 17:02
- Ad Soyad: Murat Arıkan
- Şehir: Antalya
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Re: İzmir Çambel Kaza Raporu
Acil şifalar olsun arkadaşım
- tyanalıhavacı
- Mesajlar: 16
- Kayıt: 27.02.2012, 03:21
- Ad Soyad: Yasin Karadaş
- Şehir: İskenderun
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Re: İzmir Çambel Kaza Raporu
Geçmişler olsun bende gecen sene kaza yaptim nedeni başkasının malzemesiyle uçmak.
- Uçan
- Mesajlar: 15
- Kayıt: 08.09.2014, 14:03
- Ad Soyad: Yunus Uçan
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 33
- Pilot Menüsü:
İzmir Çambel Kaza Raporu
çok geçmiş olsun