bu videoyu mutlaka izleyin
Moderatör: Moderatör Ekibi
- SENERARSLAN
- Mesajlar: 558
- Kayıt: 11.02.2007, 15:15
- Ad Soyad: Sener Arslan
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
- ÇağlaR
- Mesajlar: 437
- Kayıt: 05.12.2005, 01:42
- Ad Soyad: Çağlar Güngelen
- Şehir: Kaş - İzmir
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
kaza gerçekten kötü bir kaza.. ekim ayında bu cd elimizdeydi akuhavk olarak. kazayı izlediğimiz günün akşamı ölüdenize gidiyorduk, bütün konsantre sıfıra düşmüştü ama pilotun hatası ve tuncay abinin de dediği gibi malzeme pilot uyumsuzluğu var... termiğe girdiği anda güzel frensiz bi şekilde gidiyor ama harnesle meşgul ve belkide termiğin de farkında değil. çıkışta da hiç bir kumanda vermiyor kanada... kanat kendini açıyor açmasına ama alan yetersiz...
beni 1900 kuzeyden soğutan kazalardan birisi... bunlar yüzünden 1900 kuzeyden kalkmadan önce 2 kere düşünüyorum :S
beni 1900 kuzeyden soğutan kazalardan birisi... bunlar yüzünden 1900 kuzeyden kalkmadan önce 2 kere düşünüyorum :S
- SENERARSLAN
- Mesajlar: 558
- Kayıt: 11.02.2007, 15:15
- Ad Soyad: Sener Arslan
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
bu videoyu mutlaka izleyin demiştim hatta izlemeyen arkadaşlara kolundan tutup götürüp seyrettirdim. Ama ne yazıkki aynı şekilde kalkışta asimetrik yiyerek dün babadağda bi arkadaş kaza geçirdi. ve yine dün sivasta kankam kardeşim selahattin yine kalkışta asimetrik yiyerek kaza geçirdi. iç geçiriyorum içim acıyor. lanet olası limitleri bilmek havaya bakıp anlamak için illa kaza yapıp dersmi almalıyız. VOLTAIGRE DEMİŞ İŞTE. YOKMU BİR AKILLI TECRÜBELİNİN TECRÜBESİNİ ALIP KENDİNE TECRÜBE YAPSIN... Bu video bir tecrübe değilmi. Daha ne kadar kaza haberi alacağız. Selahattin boyunda ve kalçada kırıkla, babadağdaki arkadaş iç kanamayla yoğun bakımdalar. iki kazada kalkışta asimetrik. BU VİDEOYU MUTLAKA İZLEYİN AMA SADECE İZLEMEYİN YAŞAYIN....
KAZA HABERİ DUYMAMAK TEMENNİSİ İLE CAMİAYA GEÇMİŞ OLSUN.......
KAZA HABERİ DUYMAMAK TEMENNİSİ İLE CAMİAYA GEÇMİŞ OLSUN.......
- PROFLY
- Mesajlar: 476
- Kayıt: 08.04.2006, 10:23
- Ad Soyad: Mesut Albayrak
- Şehir: Bursa
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
kalkıştaki tehlikeler
Merhaba.. Videoyu izledim. Ürkütücü..
Ayrıca yahoogroupsta kaza haberini okuduğum Erkan SEMERCİ ve Selahattin arkadaşlarımıza da acil şifalar diliyorum. İnşallah tez zamanda sağlıklarına kavuşurlar.
Şener arkadaşımızın dediklerine katılıyor ve bir iki noktaya değinmek istiyorum.
1) Özellikle askerlik yapanlar bilir: askerin usta yada acemi olduğu hazırola geçişi ve selam verişinden anlaşılır. bu çok basit bir şeydir ama bu ufak ayrıntı o askerin kaç aylık asker olduğunu tahminen gösterir. yani askerin kaç çatışmaya girdiği silahı nasıl kullandığı ilk referans değildir.
Bence aynı şekilde bir paraşütçünün ustalığıda onun kalkıştaki profesyonelliğinden anlaşılabilir. Dolayısıyla yer çalışmalarına ağırlık verilmeli, uçuş sayısı kaç olursa olsun yer çalışmaları benim ihtiyacım yok tripleriyle es geçilmemelidir.
2) yanlış öğrenmelerden uzak durulmalı iş kuralı neyse o şekilde yapılmalıdır. havacılıkta kurallar kanla yazılmıştır. ben hep böyle yapıyorum birşey olmuyor diye sürdürülegelen bir hatanın kazaya sebebiyet verme oranı 1/1000 de olsa bu ihtimal başa gelebilir ki belki yolun başında, belki 100. uçuşta belki 1000 belkide 5000inci uçuşta.. Dolayısıyla ''ben böyle alışmışım''dan vazgeçilmeli doğrusu yapılmaya çalışılmalıdır.
3) kalkış esnasında kubbe kontrolü mutlaka yapılmalıdır. havalandıktan sonra düzeltilemeyecek bir hata ya kazaya sebebiyet verir yada uçuş keyfini kaçırır.
4) Kalkış kaza ihtimalinin fazla olduğu bir aşamadır. Kalkışta önemli olan tepeden güvenli bir şekilde uzaklaşmaktır. Size aksini yapmanız söylensede ya bırak şu frenleri rahat rahat otur densede tepeden uzaklaşana kadar frenleri bırakmamalı pozisyon bozulmamalıdır. ( tekrar koşma ihtimaline karşı başta koşu poziyonu kalkılınca eller yana alınıp tepeden açılana kadar oturulmamış vaziyet)
trapez diye isimlendirilen basamak kullanmak oturmak için ellerimizi bırakmamıza gerek bırakmaz. kendinizde yapabilirsiniz.
eller bırakılıyorsada frenleri ani bırakmak kanadın önden kapanmasına sebep olabilir.frenleri yavaşça bırakıp hızlıca yerleşip tekrar frenleri yakalamak daha iyidir. işte bu sırada yaşanabilecek bir probleme müdahale edebilmek için eğer bu şekilde oturulacaksa tepeden açılana kadar beklenmelidir.
Harness a oturmak için kanadın stabilitesini bozan sallanma (ördek poposu hareketi deniyor sanırım) hareketi yapılmamalıdır.
5) Kanadı serip hemen kalkılmamalıdır. Kalkıştan önce hava izlenmelidir. Rüzgarın hızı, hamle aralıkları (kaç dakikada bir) hamlelerin rüzgar hızı, termiklerin kaç dakikada bir koptuğu vb.. bunlar izlenip uygun kalkış anı seçilmelidir yada limitleri aşıyorsa kalkış iptal edilmelidir..
kalkışta vuran termiklerde her an hazırlıklı olunmalı çok hızlı tepki verilmelidir. termik çıkışında kanadın öne saldırıp kapanmaması için frenlemeye yada asimetrik bir kapanmada kanat dönüşe geçip ivmelenmeden dönüşü durdurup kanadı açmaya çalışılmalıdır.
6) Önemli olan uçmak değil uçuştan keyif almak ve sağlıklı olarak yere inebilmektir. o an canınız uçmak istemiyor olabilir, hava sizin limitlerinizde değildir, yanınızda kız arkadaşınız vardır, başkaları uçarken sizin sırtınızda çantayla aşağıya inmeniz karizmanızıda çizebilir ama önemli olan sizin sağlığınız ve geride kalanların sizinle daha uzun mutlu yıllar geçirmesi ve uzun yıllar uçabilmenizdir.
Yazdıklarımda hatalar varsa affola.. Hepinize kazasız uçuşlar dilerim.
mesut/bireysel ve bağımsız pilot/bursa
Ayrıca yahoogroupsta kaza haberini okuduğum Erkan SEMERCİ ve Selahattin arkadaşlarımıza da acil şifalar diliyorum. İnşallah tez zamanda sağlıklarına kavuşurlar.
Şener arkadaşımızın dediklerine katılıyor ve bir iki noktaya değinmek istiyorum.
1) Özellikle askerlik yapanlar bilir: askerin usta yada acemi olduğu hazırola geçişi ve selam verişinden anlaşılır. bu çok basit bir şeydir ama bu ufak ayrıntı o askerin kaç aylık asker olduğunu tahminen gösterir. yani askerin kaç çatışmaya girdiği silahı nasıl kullandığı ilk referans değildir.
Bence aynı şekilde bir paraşütçünün ustalığıda onun kalkıştaki profesyonelliğinden anlaşılabilir. Dolayısıyla yer çalışmalarına ağırlık verilmeli, uçuş sayısı kaç olursa olsun yer çalışmaları benim ihtiyacım yok tripleriyle es geçilmemelidir.
2) yanlış öğrenmelerden uzak durulmalı iş kuralı neyse o şekilde yapılmalıdır. havacılıkta kurallar kanla yazılmıştır. ben hep böyle yapıyorum birşey olmuyor diye sürdürülegelen bir hatanın kazaya sebebiyet verme oranı 1/1000 de olsa bu ihtimal başa gelebilir ki belki yolun başında, belki 100. uçuşta belki 1000 belkide 5000inci uçuşta.. Dolayısıyla ''ben böyle alışmışım''dan vazgeçilmeli doğrusu yapılmaya çalışılmalıdır.
3) kalkış esnasında kubbe kontrolü mutlaka yapılmalıdır. havalandıktan sonra düzeltilemeyecek bir hata ya kazaya sebebiyet verir yada uçuş keyfini kaçırır.
4) Kalkış kaza ihtimalinin fazla olduğu bir aşamadır. Kalkışta önemli olan tepeden güvenli bir şekilde uzaklaşmaktır. Size aksini yapmanız söylensede ya bırak şu frenleri rahat rahat otur densede tepeden uzaklaşana kadar frenleri bırakmamalı pozisyon bozulmamalıdır. ( tekrar koşma ihtimaline karşı başta koşu poziyonu kalkılınca eller yana alınıp tepeden açılana kadar oturulmamış vaziyet)
trapez diye isimlendirilen basamak kullanmak oturmak için ellerimizi bırakmamıza gerek bırakmaz. kendinizde yapabilirsiniz.
eller bırakılıyorsada frenleri ani bırakmak kanadın önden kapanmasına sebep olabilir.frenleri yavaşça bırakıp hızlıca yerleşip tekrar frenleri yakalamak daha iyidir. işte bu sırada yaşanabilecek bir probleme müdahale edebilmek için eğer bu şekilde oturulacaksa tepeden açılana kadar beklenmelidir.
Harness a oturmak için kanadın stabilitesini bozan sallanma (ördek poposu hareketi deniyor sanırım) hareketi yapılmamalıdır.
5) Kanadı serip hemen kalkılmamalıdır. Kalkıştan önce hava izlenmelidir. Rüzgarın hızı, hamle aralıkları (kaç dakikada bir) hamlelerin rüzgar hızı, termiklerin kaç dakikada bir koptuğu vb.. bunlar izlenip uygun kalkış anı seçilmelidir yada limitleri aşıyorsa kalkış iptal edilmelidir..
kalkışta vuran termiklerde her an hazırlıklı olunmalı çok hızlı tepki verilmelidir. termik çıkışında kanadın öne saldırıp kapanmaması için frenlemeye yada asimetrik bir kapanmada kanat dönüşe geçip ivmelenmeden dönüşü durdurup kanadı açmaya çalışılmalıdır.
6) Önemli olan uçmak değil uçuştan keyif almak ve sağlıklı olarak yere inebilmektir. o an canınız uçmak istemiyor olabilir, hava sizin limitlerinizde değildir, yanınızda kız arkadaşınız vardır, başkaları uçarken sizin sırtınızda çantayla aşağıya inmeniz karizmanızıda çizebilir ama önemli olan sizin sağlığınız ve geride kalanların sizinle daha uzun mutlu yıllar geçirmesi ve uzun yıllar uçabilmenizdir.
Yazdıklarımda hatalar varsa affola.. Hepinize kazasız uçuşlar dilerim.
mesut/bireysel ve bağımsız pilot/bursa
- paramedic
- Mesajlar: 102
- Kayıt: 02.04.2007, 18:33
- Ad Soyad: Serdar Güler
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
yiğitin bu konu ile ilgili yazdığı bir makale vardı, makelede yiğitin anlattığı hemen her şeyi yapmış pilot. Böyle bir kapanmanın yaşanması hiç de süpriz değil bu açıdan.
http://www.ucuskulubu.com/mambo/index.p ... &Itemid=31
http://www.ucuskulubu.com/mambo/index.p ... &Itemid=31
- yppilot35
- Mesajlar: 263
- Kayıt: 18.08.2007, 18:48
- Ad Soyad: Murat Binici
- Şehir: İzmir/ Akşehir
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Kazanın tek sebebi bence pilotun yetersiz bilğisi
o kaldırıcıya göre asimetrik yada önden kapanma zaten beklenmeli ve buna hazırlıklı olunmalı
asimetrik kapanmaya hiç tepki ve müdale etmemiş
kapanan tarafın aksine fren uyğulasa zaten bu kaza olmazdı.
bu kaza dan çıkarılacak sonuç herkes limitlerinde ve kendine uygun havalarda uçsa böyle kaza haberleri olmaz.
o kaldırıcıya göre asimetrik yada önden kapanma zaten beklenmeli ve buna hazırlıklı olunmalı
asimetrik kapanmaya hiç tepki ve müdale etmemiş
kapanan tarafın aksine fren uyğulasa zaten bu kaza olmazdı.
bu kaza dan çıkarılacak sonuç herkes limitlerinde ve kendine uygun havalarda uçsa böyle kaza haberleri olmaz.