Avusturya'daki kaza pilot kamerasında

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
Adem Tırpancı
Mesajlar: 49
Kayıt: 29.01.2013, 15:23
Ad Soyad: Adem Tırpancı
Şehir: Kahramanmaraş
Aldığı Beğeni: 7 / 0
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Avusturya'daki kaza pilot kamerasında

Mesaj #1 gönderen Adem Tırpancı » 6 yıl 8 ay önce (29.06.2017, 23:45)



Kullanıcı avatarı
zorhedef
Mesajlar: 353
Kayıt: 15.04.2007, 15:21
Ad Soyad: Mustafa Atsız
Şehir: Konya / Akşehir
Aldığı Beğeni: 1 / 4
Pilot Menüsü: 

Avusturya'daki kaza pilot kamerasında

Mesaj #2 gönderen zorhedef » 6 yıl 8 ay önce (04.07.2017, 20:27)

Rabbim kimseyi bu duruma düşürmesin inşallah :(

Kullanıcı avatarı
htamerursavas
Mesajlar: 198
Kayıt: 26.10.2012, 23:32
Ad Soyad: Hüseyin Tamer Ursavaş
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 91 / 9
Pilot Menüsü: 

Avusturya'daki kaza pilot kamerasında

Mesaj #3 gönderen htamerursavas » 6 yıl 8 ay önce (05.07.2017, 12:32)

Kanat Ozone Buzz Z4 bu yavaş (low) EnB bir kanat. Pilot wingover yaparken sağ freni geç ve çok uzun süre uyguluyor ve spin'e sokuyor. Yanılmıyorsam bunun bir diğer adı vril. Sonra soldan ileri atılan kanadı iki frenle yakalıyor gibi görünürken kanat öne doğru 90 dereceyi geçecek şekilde saldırıyor. Pilot bu esnada frenleri bırakıyor çünkü bu nokta düşme hissiyle ellerini öne doğru atıyor. Kanat bu aşırı öne saldırı açısından sonra bi güzel kapanıyor ve pilot kanadın altına düşüyor. Kanat soldan öyle bir kapanıyor ki sol taraf iplerin arasına giriyor ve kanadın altına düştüğünde kanat bir tam tur atıp spirale oturuyor. Pilot sağ elinin açık olan tarafı tuttuğunun bilincinde değil aslında sağ eli dönüş başladığına kanadın açık tarafını 1 karış frenli şekilde güzelce tutuyor. Sonra sağ elini bırakıp sağ eliyle yedeğe uzanıyor yedeği çekip kırmızı kulpu yüzüne kadar getiriyor. (Aşırı sol frenle ağırlığınızı tam sola dayayıp kanadı SAT pozisyonuna soktuğunuzu düşünün) Bu durumda sağ elindeki yedek merkezkaç kuvvetinin etkisiyle kendiliğinden açılıyor atamıyor yanılmıyorsam çünkü yedeğin ipleri kamera yönünde giderken yedeğin kubbesi pilotun sağında kalıyor. Sonra ağaçların üzerinden yer küreye iniyor.
Görebildiğim, bilebildiğim kadarıyla yorumladığım bu videoyu tecrübeli arkadaşlarında bir bakarak yorumlamasını rica ediyorum. Bu videoda pilotun hatalarını ve doğruları yazabilirlerse memnun olurum.

Son beğenen shadoness

Kullanıcı avatarı
gurayg
Mesajlar: 170
Kayıt: 07.10.2015, 08:56
Ad Soyad: Güray GÜNAY
Şehir: İSTANBUL
Aldığı Beğeni: 45 / 4
Yaş: 38
Pilot Menüsü: 

Re: Avusturya'daki kaza pilot kamerasında

Mesaj #4 gönderen gurayg » 6 yıl 8 ay önce (07.07.2017, 09:08)

Çok Kötü Bir Durum değerlendirme yapar isek sonuçdan daha az hasarlı kurtulmak adına siz değerli ustalara sormak istedim ne yapılabilirdi tivistli sipinden veyahut sipiral dönüşden kurtulmak için .

shadoness
Mesajlar: 18
Kayıt: 10.06.2009, 06:59
Ad Soyad: Fatih Gökdemir
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Avusturya'daki kaza pilot kamerasında

Mesaj #5 gönderen shadoness » 6 yıl 8 ay önce (19.07.2017, 17:58)

Benim görüşüm; hüseyin beyin dediği gibi sol firenden sonra bekliyor o beklemede zaten sol hücüm sağı yakalamak için hızlanmaya çalışıyor ve kanadın stresi sol taraftayken (yani sağ hücümda enerji azken) üstüne fren koyunca sol taraf öne fazla atak yapıyor. Enerji solda olduğundan kanat hala kapanmıyor (12-13. sn) Burada hisler devereye giriyor.
1.aksiyon; -11 ile 13. sn arasında (sol kolonun nasıl öne geldiğine dikkat) paraşütün dengesiz atak yaptığını hissedip sol fren basmalıydı.
2.aksiyon;-wingovera irtifası olduguna güvenip başlıyor fakat twist olur olmaz sadece yedek atmayı düşünüyor. kapanmış taraftaki kolonu tutuyor sağ freni bırakıyor. aşırı hızlı dönerken yedek atmak büyük risk. İrtifası varken frenleri pompalamayı olmazsa sağ A kolonlarını çekerek kulak kapamayı veya stall a düşürmeyi denemeliydi. ( biliyorum o G kuvvetiyle zor) panik en kötü şeydir bu sporda. bu arkadaşın da direk yedeği düşünmesi panik yaptığını gösteriyor.

Bunlar benim şahsi düşüncelerimdir eğitmen veya uzman değilim. Boyle konuları tartışmak herzaman katkı sağlar ama o anda yapabilmek zor olabilir.
iyi ve kazasız günler