10.07.2017 Kayseri Alidağı Kaza Raporu

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
ademhasgul
Mesajlar: 141
Kayıt: 14.08.2006, 15:01
Ad Soyad: Adem Hasgül
Şehir: Kayseri
Aldığı Beğeni: 0 / 2
Pilot Menüsü: 

10.07.2017 Kayseri Alidağı Kaza Raporu

Mesaj #1 gönderen ademhasgul » 6 yıl 8 ay önce (17.07.2017, 14:55)

KAZA RAPORU

PİLOT : SABRİ KAVUNCUO
UÇUŞ TECRÜBESİ : 1000+ uçuş (Full SIV, P5 , T2 ve Tamamlanmış Öğretmenlik Eğitimi )
TARİH ve SAAT : 10.07.2017 saat 19:55
YER : ALİDAĞI / KAYSERİ
YAMAÇPARAŞÜTÜ : SKYWALK CAYENNE 4 S (75-100)
HARNESS : SUPAIR ACRO 3 (M)
YEDEK : Çift yedek olup bir tanesi kumandalı idi. Markalarına bakamadım.
HAVA DURUMU : Kalkış pistinde rüzgar kuzeyli 15-20 km. Tepe üstünde 20 - 25 km
KAZA SONRASI MALZEME DURUMU : Kazadan sonra malzemeler üzerinde yapılan incelemelerde; Kanat kumaşının, kolonların ve iplerinin sağlam olduğu, ilkyardım ekiplerinin müdahale amacıyla sağ omuz kolonunun kesilmesi dışında harness te herhangi hasarın olmadığı, yedeklerden birinin müdahale esnasında yerinden çıktığı ancak kapalı olduğu ve harnessin arkasına iliştirildiği ve kaskın da sağlam olduğu gözlemlenmiştir.

OLAY
10.07.2017 pazartesi günü akşam uçuşu için toplanıp 19:00 da iniş alanından tepeye doğru hareket ettik. 19:20 civarında tepeye ulaştık. Tepeye ulaştığımızda Sabri abinin aracı ile Kahramanmaraş tan Turgut Akbaş’ın araçlarının tepede olduğunu gördüm. Turgut, Sabri abinin Tandem Kanadı ile eşini uçurmaya hazırlanıyor idi. Selamlaştık. Bu arada havayı takip edip ekip ile kritiğini yaptık. Rüzgar 13-17 km arasında esmesine rağmen hemen arkamızda bulunan yığma tepeye baktığımda tepenin üstünde bulunan ağaçtan 20-25 km gösterdiğini gördüm. Her ne kadar kuzeyli rüzgarlarda yandan kaçan rüzgarın venturi etkisi ile olsa da Genellikle tepenin biraz üstünde ki rüzgar durumunu verdiği için o ağaca bakarım. Ve ağaçtan rüzgar hızını tecrübeler ile tahmin ederim. Rüzgarın kendi ekibim için de limitlerde olduğunu düşündüm ama önden uçacak bir kanat fena olmaz düşüncesi ile tandemin kalkışını bekledim. Tandem gayet güzel bir şekilde ilerleyince kendi ekibimden kilo olarak üst limitte pilotlara hazırlanmalarını söyleyip Tandem i takip etmeye devam ettim. Kendi ekibimden bir adet ENA ve bir adet EN B kanat havalandı. Hız sistemi ile rahat bir şekilde ilerlediler. Ben her iki öğrenciyi de açığa yönlendirerek açıkta yelken yapmalarını istedim. Tandem Kanat ve 2 öğrencim açıkta yelken bandında rahat bir şekilde yelken yapmaya başladılar. Üst limit de bir öğrenci daha hazırlık yaparken, Sabri abi Cayene4 kanat ile kalkış yaptı. Tandem iniş alanına yöneldi ve Sabri abi de benim öğrenciler ile birlikte yelken bandında 5 dk civarı yelken yaptı. Bu esnada Tandem için yeni gelen ekip de tepe üzerinde hazırlıklara başlarken sabri abinin uçuşu takip ediyorlardı. Kalkış yapan diğer öğrenciden sonra Sabri abi tepe üzerine gelip tepenin 10-15 m üzerinde yelken yapmaya başladı. Tepe üzerinde bir iki wingover çalışmasından sonra normal bir şekilde yelken yapmaya devam etti. Yelken bandında dönüş yaparken rüzgarı karşıladığı anlarda kanat kabarıyor ve hatta 2 defa stol e girip(akabinde hemen çıkıp) kanadı üstünde tutmakta zorlanmıştı. 19:54 de saati kontrol edip havanın kararmasına 20 dk olması nedeniyle rüzgarın azalmayacağına ve o saatten sonra vakit darlığı olacağına kanaat getirip kalan öğrencilerin uçuşunu kestiğimi iniş alanına telsiz ile ilettim. Tepede kalan öğrenciler akşam uçuşu için yeni olmakla birlikte kanat alt limitlerinde idi ve zorlamak istemedim. Tepedeki arkadaşlar malzemelerini araca koyarken Sabri abiye bakıyordum. Bu esnada Batı tarafından hız ile geldi kanadı sol fren ile rüzgarın karşısına aldı, kanat kabardı, tam kanat ileri hamle yapacakken fren ile kanada erkenden kontra uygularken kanat stola girdi. Kendisi kanadın arkaya yatması ile birlikte kendisine göre vücudu sola dönüşle yıkılarak tribünlerin üzerine harness kısmı tribün basamağının boş kısmına, kafası ise tribünlerin üst tarafına betona vuracak şekilde düştü. Hemen ambulans çağırıp bir kaçımız yanına gittik. Çene kilitlenmiş ve ağız bölgesinde kanama vardı. İlk Yardıma giden arkadaşlar (Okan, Özkan ve Acun) ilk olarak çeneyi açıp kanı boşalttı. Yan yatırılıp nefes alması sağlandı. Ağzına bir dal parçası yerleştirilip Ambulans beklenmeye başlandı. İlk 15-20 dk nefes ve nabız varken nabız düşmeye başladı. 26 dk sonra gelen ambulans ekibi de müdahele yapmasına rağmen yeterli olmadı. Hastaneye götürülüp burada da 45 dk hayata döndürme çalışmaları devam etti ancak maalesef tekrar döndürmek mümkün olmadı.

Tüm camiamızın Tekrar başı sağ olsun.


Kullanıcı avatarı
mutluhanci
Mesajlar: 9
Kayıt: 25.04.2017, 21:10
Ad Soyad: Mutlu Hancı
Şehir: izmir
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 3 / 1
Pilot Menüsü: 

10.07.2017 Kayseri Alidağı Kaza Raporu

Mesaj #2 gönderen mutluhanci » 6 yıl 8 ay önce (17.07.2017, 19:54)

Camianın ve sevdiklerinin başı sağolsun, kendisini tanımıyorum ama ailesine sabır diliyorum.

shadoness
Mesajlar: 18
Kayıt: 10.06.2009, 06:59
Ad Soyad: Fatih Gökdemir
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

10.07.2017 Kayseri Alidağı Kaza Raporu

Mesaj #3 gönderen shadoness » 6 yıl 8 ay önce (19.07.2017, 15:47)

Başımız sağolsun. Ailesine Allah sabır versin :(

Kask bu sporda en önemli gereçlerden gerçekten.Kafasını vurdu denilmiş ve kaskta hasar yok yazılmış. Kafasını açık kısımdan mı vurmuş acaba? kask işe yaramamışmı hiç yoksa sarsıntıdan mı kaynaklı?