1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Paramotor Uçuşu Yaşanan Emercensi

Gönderilme zamanı: 5 yıl 9 ay önce (13.07.2018, 10:24)
gönderen musfur04
Pilot Mustafa ÖCEL (2007 yılında bugüne aktif yp pilot. Son üç yıldır paramotor uçuyorum.)
Kanat Advance Epsilon 6 85/110 kg (Patamotor&Single kanat)
Paramotor Fly Evo 100

08.07.2018 günü saat 09.00 sıralarında Balıkesir Bigadiç te İbrahim UÇARCI abi ile birlikte uçuş pistine geldik. Sabah olmasına rağmen Hava sıcaklığı oldukça fazla ve rüzgar kuzey sıfıra yakın.
Önce İbrahim abi yolcusu ile birlikte trike ile kalkış yaptı. Yaklaşık 10 dk lık uçuş sonrası inişini yaptı ve termik oluşumları nedeni ile havanın çok salladığını dikkatli olmamı belirtti.
Uçuşum esnasında Hera Termal otele ait 2×3 m ebatlarında birde pankartı termal otel üzerinde çekeceğim için birazda hava şartlarını gözardı ederek kalkışımı yaptım. Trimler kapalı. Pankartı açtım. Pankart büyük olduğu için dalgalanma esnasında hafif salınım olusturuyordu. Yaklaşık 20 dakika Hera Termal otel üzerinde 100-150 m irtifada uçuşuma devam ettim. Tabi bu sırada sıcak biraz daha arttı ve gerek ovanın termiği gerekse termal otele ait yapılardan kopan ısınan hava olusumları oldukça rahatsız etmeye başlamıştı. Sonrasında pankartın görünürlüğünü artırmak için irtifamı biraz daha düşürerek termal otel üzerine doğru yaklaştım. Bu sırada kanatta çok fazla bir salınım olmamakla birlikte frenlerde meydana gelen hafif boşalmalar nedeni ile aktif pilotaj ve kanadı daha iyi hissetmek anlamında fren kontrollerine biraz daha ağırlık verdim. Paramotor yarım gazda.
Kanat üzerinde hafif darbeler hissetmeye başladığım sırada sol taraftan kanat %90 gibi bir oranla asimetrik kapanma yaşadı, kanat gerimde kaldı ve öne doğru savruldum, sol fren boşaldı ve sola doğru saldırarak spin eğilimine girdi ve aşırı irtifa kaybı başladı. Bu sırada Hera Termalin tam üzerindeyim ve irtifam 50 m ye kadar düştü. Tabi pilot + paramotor 125 kg emercensi durumunda kanadın tepkimeleri çok daha sert oluyor.
Savrulma esnasında Motorun gazını kesmekle birlikte sola doğru dalışı engellemek için sağ fren uygulamakla birlikte kanadın kapanan kısmının tekrar açılması ile sol freninde aktif hale gelmesi ile birlikte iki taraftanda yeteri kadar fren uygulayarak kanadı kontrol altına aldım.

ÖZELEŞTİRİ: Yaşadığım durumu tüm açıklığı ile yazmaya çalıştım. Sonuç olarak bu tür durumun yaşanmasında hava koşulları açık olarak uçulmamasını gerektirdiği ve yerleşim alanı üzerinde irtifamın hava şartları ile birlikte değerlendirildiğinde düşük olduğu, ayrıca çektiğim pankartın büyük olması nedeni ile kanat ve motor üzerinde etkisinin büyük olduğunu değerlendiriyorum. Çokta fazla yorum yapmadan arkadaşlara örnek olması anlamında videoyu paylaşıyorum.
Saygılar.

Paramotor Uçuşu Yaşanan Emercensi

Gönderilme zamanı: 5 yıl 9 ay önce (13.07.2018, 10:41)
gönderen musfur04

Paramotor Uçuşu Yaşanan Emercensi

Gönderilme zamanı: 5 yıl 9 ay önce (13.07.2018, 11:40)
gönderen htamerursavas
Çok kaliteli bir paylaşım olmuş. Hem eğitici hem de kamera kaydı olması nedeniyle güvenilir. Tebrik ederim. İbrahim abiye selamlar.

Paramotor Uçuşu Yaşanan Emercensi

Gönderilme zamanı: 5 yıl 9 ay önce (13.07.2018, 14:41)
gönderen musfur04
Genelde motorlu uçan pilotlarda ileri hızının fazla olması, kanadın devamlı dinamik olması ve ağırlık nedeni ile kanada uygulanan basıncın etkisi ile kolay kolay kapanma ve bu tür emercensi durumları yaşanmaz şeklinde bir kanı vardır.
Videoda dikkat edilirse emercensi öncesi frenlerin kanadı hissedecek derecede kontrollü olduğu görülüyor. Ki bu olayın birkaç dakika öncesinde kamera sol elimdeydi ve sol fren boştaydı. Bu durum o sırada yaşansaydı çok daha ağır sonuçları olabilirdi.
O nedenle özellikle havanın ısınmış hava hareketliligi ve termiklerin çalışmaya başladığı zaman ve hava koşullarında mümkün olduğunca motorlu uçuş yapılmaması ve yerleşim alanları üzerinde uçuşlarda ısınan beton alanlardan sebeple termik ve türbülans oluşumlarının kanat üzerindeki olumsuz etkilerinin çok daha fazla olacağının tüm pilotlar tarafindan bilinerek tedbirli olunmasının gerektiği düşüncesindeyim.
Ayrıca motorlu uçuşları genelde alçak irtifada yaptığımızdan kontrol ve dikkat çok daha fazla önem arz ediyor. Umarım bu video camiamıza kazasız uçuşlar anlamında örnek olur.
Saygılarımla.

Paramotor Uçuşu Yaşanan Emercensi

Gönderilme zamanı: 5 yıl 9 ay önce (13.07.2018, 14:47)
gönderen musfur04
Bu arada uçuş saati videoda saat 09.30 sıraları görülüyor. Saat 10.30 sıralarında uçuş yapıldı.

Paramotor Uçuşu Yaşanan Emercensi

Gönderilme zamanı: 5 yıl 9 ay önce (13.07.2018, 22:52)
gönderen kibrisli61
geçmiş olsun Allah tüm havacıları korusun.

Paramotor Uçuşu Yaşanan Emercensi

Gönderilme zamanı: 5 yıl 8 ay önce (19.07.2018, 21:28)
gönderen zorhedef
geçmiş olsun musyafa bey ,ben de 2007 de eğitim aldım 7-8 yıldırda paramotor ile uçuyorum... pankard hava hakkındaki bilgiyi çok iyi veriyor aslında ,ayrıca kapanma sırasındaki panik yapmamanız ve soğuk kanlı olup gerekli doğru müdahaleyi yaptığınız için tebrik ederim :) tabiki karasal uçularda patamotor uçuş saatlerinin sabah 6:00 en gec 9:00 da iniş , akşamda 18:00 ve en gec 20:00 benim uçuş saattlerim budur :) 5-6 yıl önce ibrahim uçarcı abimizin eğitimide bana aittir :) belkide bigadiçte ilk paramotor uçuşu nu
ben yapmış olabilirim :) ikliminiz konya iklimi ile aynı sayılır bu yüzden uçus saatlerinize daha dikkat etmenizi rica ederim , sizi seviyoruz iş her zaman yapılır ama saglıklı kalmamız lazım :)

Paramotor Uçuşu Yaşanan Emercensi

Gönderilme zamanı: 5 yıl 8 ay önce (23.07.2018, 00:37)
gönderen musfur04
Kardeşim, adaşım, hemşerim düşüncelerin ve analizlerin için çok teşekkürler. Uçuş saati ve termik oluşumlarının farkında olduğum halde, hatta İbrahim abi trike ile kalkıp hemen iniş yaptığı ve havanın hareketli olduğunu söylediği halde birazsa kulak arkası ederek kalkış yaptım. Birde oldukça büyük pankart açtım. Yani çok şeyi gözardı ettim.
Hatta hava bangır bangır olduğu halde binalara çok yakın uçarak riski en üst safhalara taşıdım.
Özellikle bu videoyu koydumki arkadaşlar bu hataları yapmasınlar. Hiç bir şeyi gözardı etmesinler diyerek.
Umarım faydalı olur.
Sende çok değerlisin sorunsuz uçuşlar.

Paramotor Uçuşu Yaşanan Emercensi

Gönderilme zamanı: 5 yıl 8 ay önce (24.07.2018, 22:17)
gönderen emrahyilmaz
Bilgi ve paylaşımınız için teşekkür ederiz.

Paramotor Uçuşu Yaşanan Emercensi

Gönderilme zamanı: 5 yıl 8 ay önce (05.08.2018, 23:09)
gönderen ymcbayraktar
Geçmiş olsun video da çok güzel bir örnek olmuş paylaştığın için teşekkür ederim

Paramotor Uçuşu Yaşanan Emercensi

Gönderilme zamanı: 5 yıl 5 ay önce (10.11.2018, 22:44)
gönderen senerbayraktar
agırlığı az koydunuz flama stabil değil.dikkat ediniz.lütfen

Paramotor Uçuşu Yaşanan Emercensi

Gönderilme zamanı: 5 yıl 4 ay önce (05.12.2018, 18:43)
gönderen musfur04
Flamanın ağırlığının az olması kanadın uçuş karakterini bozmuş olabilirmi yani.
Ayrıca kanat Advance Epsilon 6. Yani hem paramotor hem singıl uçuşlar için testi var. Bunun bir etkisi varmıdır. Yani sadece paramotor için üretilmiş kanatlara göre daha güvenlilksizmidir.
Bildiğim kadarı ile THK paramotor pilotlarıda Epsilon 7 ile uçuyorlar.
Bu emercensi durumu, bu koşullarda Swing Sting 2 olsa yaşanmazmıydı. Bu konuda teknik olarak yorumu ve tecrübesi olan pilotlarımızın yorumlarını alabilirim.

Paramotor Uçuşu Yaşanan Emercensi

Gönderilme zamanı: 5 yıl 4 ay önce (05.12.2018, 22:13)
gönderen BerkhanB
musfur04 yazdı:Flamanın ağırlığının az olması kanadın uçuş karakterini bozmuş olabilirmi yani.
Ayrıca kanat Advance Epsilon 6. Yani hem paramotor hem singıl uçuşlar için testi var. Bunun bir etkisi varmıdır. Yani sadece paramotor için üretilmiş kanatlara göre daha güvenlilksizmidir.
Bildiğim kadarı ile THK paramotor pilotlarıda Epsilon 7 ile uçuyorlar.
Bu emercensi durumu, bu koşullarda Swing Sting 2 olsa yaşanmazmıydı. Bu konuda teknik olarak yorumu ve tecrübesi olan pilotlarımızın yorumlarını alabilirim.



Arkadan sallanan bayrak sürükleme (drag) kuvvetini biraz artırıyor olsa da uçuş karakteristiğini etkileyecek kadar büyük değil.

Paramotor Uçuşu Yaşanan Emercensi

Gönderilme zamanı: 5 yıl 4 ay önce (07.12.2018, 02:45)
gönderen kibrisli61
Termik ve rötarda bunlar olası kanad bir etken hava durumu uçuş bölgesi rötar durumu rüzgar darbesi pilotaj hepsi etken. 8 senedir sting2 ile uçuyorum böyle bir durum yaşamadım