Paramotor Uçuşu Yaşanan Emercensi
Gönderilme zamanı: 5 yıl 9 ay önce (13.07.2018, 10:24)
Pilot Mustafa ÖCEL (2007 yılında bugüne aktif yp pilot. Son üç yıldır paramotor uçuyorum.)
Kanat Advance Epsilon 6 85/110 kg (Patamotor&Single kanat)
Paramotor Fly Evo 100
08.07.2018 günü saat 09.00 sıralarında Balıkesir Bigadiç te İbrahim UÇARCI abi ile birlikte uçuş pistine geldik. Sabah olmasına rağmen Hava sıcaklığı oldukça fazla ve rüzgar kuzey sıfıra yakın.
Önce İbrahim abi yolcusu ile birlikte trike ile kalkış yaptı. Yaklaşık 10 dk lık uçuş sonrası inişini yaptı ve termik oluşumları nedeni ile havanın çok salladığını dikkatli olmamı belirtti.
Uçuşum esnasında Hera Termal otele ait 2×3 m ebatlarında birde pankartı termal otel üzerinde çekeceğim için birazda hava şartlarını gözardı ederek kalkışımı yaptım. Trimler kapalı. Pankartı açtım. Pankart büyük olduğu için dalgalanma esnasında hafif salınım olusturuyordu. Yaklaşık 20 dakika Hera Termal otel üzerinde 100-150 m irtifada uçuşuma devam ettim. Tabi bu sırada sıcak biraz daha arttı ve gerek ovanın termiği gerekse termal otele ait yapılardan kopan ısınan hava olusumları oldukça rahatsız etmeye başlamıştı. Sonrasında pankartın görünürlüğünü artırmak için irtifamı biraz daha düşürerek termal otel üzerine doğru yaklaştım. Bu sırada kanatta çok fazla bir salınım olmamakla birlikte frenlerde meydana gelen hafif boşalmalar nedeni ile aktif pilotaj ve kanadı daha iyi hissetmek anlamında fren kontrollerine biraz daha ağırlık verdim. Paramotor yarım gazda.
Kanat üzerinde hafif darbeler hissetmeye başladığım sırada sol taraftan kanat %90 gibi bir oranla asimetrik kapanma yaşadı, kanat gerimde kaldı ve öne doğru savruldum, sol fren boşaldı ve sola doğru saldırarak spin eğilimine girdi ve aşırı irtifa kaybı başladı. Bu sırada Hera Termalin tam üzerindeyim ve irtifam 50 m ye kadar düştü. Tabi pilot + paramotor 125 kg emercensi durumunda kanadın tepkimeleri çok daha sert oluyor.
Savrulma esnasında Motorun gazını kesmekle birlikte sola doğru dalışı engellemek için sağ fren uygulamakla birlikte kanadın kapanan kısmının tekrar açılması ile sol freninde aktif hale gelmesi ile birlikte iki taraftanda yeteri kadar fren uygulayarak kanadı kontrol altına aldım.
ÖZELEŞTİRİ: Yaşadığım durumu tüm açıklığı ile yazmaya çalıştım. Sonuç olarak bu tür durumun yaşanmasında hava koşulları açık olarak uçulmamasını gerektirdiği ve yerleşim alanı üzerinde irtifamın hava şartları ile birlikte değerlendirildiğinde düşük olduğu, ayrıca çektiğim pankartın büyük olması nedeni ile kanat ve motor üzerinde etkisinin büyük olduğunu değerlendiriyorum. Çokta fazla yorum yapmadan arkadaşlara örnek olması anlamında videoyu paylaşıyorum.
Saygılar.
Kanat Advance Epsilon 6 85/110 kg (Patamotor&Single kanat)
Paramotor Fly Evo 100
08.07.2018 günü saat 09.00 sıralarında Balıkesir Bigadiç te İbrahim UÇARCI abi ile birlikte uçuş pistine geldik. Sabah olmasına rağmen Hava sıcaklığı oldukça fazla ve rüzgar kuzey sıfıra yakın.
Önce İbrahim abi yolcusu ile birlikte trike ile kalkış yaptı. Yaklaşık 10 dk lık uçuş sonrası inişini yaptı ve termik oluşumları nedeni ile havanın çok salladığını dikkatli olmamı belirtti.
Uçuşum esnasında Hera Termal otele ait 2×3 m ebatlarında birde pankartı termal otel üzerinde çekeceğim için birazda hava şartlarını gözardı ederek kalkışımı yaptım. Trimler kapalı. Pankartı açtım. Pankart büyük olduğu için dalgalanma esnasında hafif salınım olusturuyordu. Yaklaşık 20 dakika Hera Termal otel üzerinde 100-150 m irtifada uçuşuma devam ettim. Tabi bu sırada sıcak biraz daha arttı ve gerek ovanın termiği gerekse termal otele ait yapılardan kopan ısınan hava olusumları oldukça rahatsız etmeye başlamıştı. Sonrasında pankartın görünürlüğünü artırmak için irtifamı biraz daha düşürerek termal otel üzerine doğru yaklaştım. Bu sırada kanatta çok fazla bir salınım olmamakla birlikte frenlerde meydana gelen hafif boşalmalar nedeni ile aktif pilotaj ve kanadı daha iyi hissetmek anlamında fren kontrollerine biraz daha ağırlık verdim. Paramotor yarım gazda.
Kanat üzerinde hafif darbeler hissetmeye başladığım sırada sol taraftan kanat %90 gibi bir oranla asimetrik kapanma yaşadı, kanat gerimde kaldı ve öne doğru savruldum, sol fren boşaldı ve sola doğru saldırarak spin eğilimine girdi ve aşırı irtifa kaybı başladı. Bu sırada Hera Termalin tam üzerindeyim ve irtifam 50 m ye kadar düştü. Tabi pilot + paramotor 125 kg emercensi durumunda kanadın tepkimeleri çok daha sert oluyor.
Savrulma esnasında Motorun gazını kesmekle birlikte sola doğru dalışı engellemek için sağ fren uygulamakla birlikte kanadın kapanan kısmının tekrar açılması ile sol freninde aktif hale gelmesi ile birlikte iki taraftanda yeteri kadar fren uygulayarak kanadı kontrol altına aldım.
ÖZELEŞTİRİ: Yaşadığım durumu tüm açıklığı ile yazmaya çalıştım. Sonuç olarak bu tür durumun yaşanmasında hava koşulları açık olarak uçulmamasını gerektirdiği ve yerleşim alanı üzerinde irtifamın hava şartları ile birlikte değerlendirildiğinde düşük olduğu, ayrıca çektiğim pankartın büyük olması nedeni ile kanat ve motor üzerinde etkisinin büyük olduğunu değerlendiriyorum. Çokta fazla yorum yapmadan arkadaşlara örnek olması anlamında videoyu paylaşıyorum.
Saygılar.