07/08/2018 Kayseri Ali Dağı Kaza Raporu - Uğur Türköz
Moderatör: Moderatör Ekibi
- ugurxk
- Mesajlar: 10
- Kayıt: 24.09.2015, 20:42
- Ad Soyad: Uğur Türköz
- Şehir: KOCAELİ
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Yaş: 47
- Pilot Menüsü:
07/08/2018 Kayseri Ali Dağı Kaza Raporu - Uğur Türköz
Pilot: Uğur Türköz
Kanat: Ozone Zeno ML
Harnes: Woody Walley GTO
Kask: Icaro Sky Runner
Kaza Yeri: Kayseri / Ali Dağı
Kaza Tarihi: 07/08/2018
Kayseri’deki yarışma için Pazar günü uçuşlara başladım. Pazar ve Pazartesi birer saatlik uçuşlarla sorunsuz geçti. Yarışmanın ilk günü kalkıştan sonra tepe önünden startı alarak tekrar kalkış alanı üstünde yükselmeye çalıştım. Fakat 15-20 dk. uğraştıktan sonra halen irtifa alamayınca yaklaşık 2000 metre (ASL) irtifa ile tepe arkasına süzülüşe geçtim. Süzülüşe başlamadan önce o bölgede zayıf da olsa termik dönen iki pilot görmüştüm. Ciddi bir kaldırıcı bulamadan çökerek artık iniş hazırlığı yapmam gerektiğine karar verdim. Önümden giden başka bir yarışmacının biçilmiş tarla olan bir bölgeye iniş yaptığını gördüm. İniş rüzgar yönünü hem pilotun inişinden hem de yakındaki bayraklardan görebiliyordum. İnişte rüzgarın sert olduğunu da bayraklardan görüyordum. Son yaklaşma için tarlaların üstünde 8’ler çizmeye başladım. Ufak ufak termikler geliyor ve alçalmamı zorlaştırıyor, zaman zaman da yükseltiyordu. Yere 50-60 metre mesafelerde ufak (%20-30) 2 tane asimetrik geldi. Sorun olmadan açtım. Yere 15-20 metre kala rüzgarı karşıma aldığımda sağ tarafa doğru giderken güçlü bir termik kanadı sağ tarafa doğru attı. Termiğin gelmesiyle kanadın gidiş yönü kenarda bulunan ufak ağaçların olduğu bir yere doğru döndü. Bu sırada soldan %50 kadar bir asimetrik yedim. Otomatik olarak kanadın sağ tarafına fren verip sola bir pompa yaptım. Bunu yaparken kanadı gözle kontrol etmek yerine, kanadın çökme hızının artacağını düşünerek ağaçlara olan mesafemi kontrol ettim. Kolonlar ve frenlerden aldığım gergi ile asimetriğin açıldığını fark ettim. Ağaçlığa doğru gittiğim için sağdan dönerek tekrar iniş yapmak istediğim yere dönmek için sağ freni çekili tuttum, hatta biraz daha çekmiş olabilirim. Bu noktadan sonra kanat spine girdi. Yaklaşık 180 derece kadar dönerek yere çarptım. Çarpma sırasında kanat stol benzeri geride kalmıştı. Bu nedenle çarpma harnesin sırt ve oturak bölgesinden gerçekleşti.
Kaza sırasında kanattan çok iniş alanına odaklanmam nedeniyle kanadın hızı ve durumunu kontrol etmedim. Kanadı spine sokmak benim verdiğim fazla sağ fren nedeniyle gerçekleşti. Asimetrik açıldıktan, kanadın ileri hızı düştükten, hemen sonra verdiğim sağ fren veya ağaca inmemek için keskin dönüş yapmak isteyerek verdiğim fren miktarı fazlaydı.
Kaza sonrası kısa bir süre nefes almakta çok zorlandım. Sırt üstü düştükten sonra önce yana doğru kendimi devirdim. Fakat yan pozisyonda da nefes almakta zorlandığım için biraz daha dönüp dizlerim ve dirseklerim üstünde durarak nefes almaya çalıştım. Bu sırada rahat nefes almak için kaskımı kendim çıkarttım. Benden önce iniş yapan pilot (Andaç Ünsal) yanıma geldi. Nefes almaya başladıktan sonra Andaç’ın harnesi tutarak yardım etmesiyle, sırtımı fazla oynatmadan tekrar yan yattım. İlk yardımda belirtilen şok pozisyonuna yakın pozisyonda ambulansın gelmesini bekledik. Sedye ile hastaneye götürüldüm ve yapılan kontrolde T7 omurumda bir kırık olduğu söylendi. Kırık düzgün ve ufak olduğu için 1 ay süresince korse kullanımı ile sağlığıma kavuşacağım.
Kaza sonrası beni kıpırdatmamak konusunda dikkat eden ve yardımın çabuk ulaşmasını sağlayan Andaç Ünsal’a tekrar teşekkür ederim.
Kanat: Ozone Zeno ML
Harnes: Woody Walley GTO
Kask: Icaro Sky Runner
Kaza Yeri: Kayseri / Ali Dağı
Kaza Tarihi: 07/08/2018
Kayseri’deki yarışma için Pazar günü uçuşlara başladım. Pazar ve Pazartesi birer saatlik uçuşlarla sorunsuz geçti. Yarışmanın ilk günü kalkıştan sonra tepe önünden startı alarak tekrar kalkış alanı üstünde yükselmeye çalıştım. Fakat 15-20 dk. uğraştıktan sonra halen irtifa alamayınca yaklaşık 2000 metre (ASL) irtifa ile tepe arkasına süzülüşe geçtim. Süzülüşe başlamadan önce o bölgede zayıf da olsa termik dönen iki pilot görmüştüm. Ciddi bir kaldırıcı bulamadan çökerek artık iniş hazırlığı yapmam gerektiğine karar verdim. Önümden giden başka bir yarışmacının biçilmiş tarla olan bir bölgeye iniş yaptığını gördüm. İniş rüzgar yönünü hem pilotun inişinden hem de yakındaki bayraklardan görebiliyordum. İnişte rüzgarın sert olduğunu da bayraklardan görüyordum. Son yaklaşma için tarlaların üstünde 8’ler çizmeye başladım. Ufak ufak termikler geliyor ve alçalmamı zorlaştırıyor, zaman zaman da yükseltiyordu. Yere 50-60 metre mesafelerde ufak (%20-30) 2 tane asimetrik geldi. Sorun olmadan açtım. Yere 15-20 metre kala rüzgarı karşıma aldığımda sağ tarafa doğru giderken güçlü bir termik kanadı sağ tarafa doğru attı. Termiğin gelmesiyle kanadın gidiş yönü kenarda bulunan ufak ağaçların olduğu bir yere doğru döndü. Bu sırada soldan %50 kadar bir asimetrik yedim. Otomatik olarak kanadın sağ tarafına fren verip sola bir pompa yaptım. Bunu yaparken kanadı gözle kontrol etmek yerine, kanadın çökme hızının artacağını düşünerek ağaçlara olan mesafemi kontrol ettim. Kolonlar ve frenlerden aldığım gergi ile asimetriğin açıldığını fark ettim. Ağaçlığa doğru gittiğim için sağdan dönerek tekrar iniş yapmak istediğim yere dönmek için sağ freni çekili tuttum, hatta biraz daha çekmiş olabilirim. Bu noktadan sonra kanat spine girdi. Yaklaşık 180 derece kadar dönerek yere çarptım. Çarpma sırasında kanat stol benzeri geride kalmıştı. Bu nedenle çarpma harnesin sırt ve oturak bölgesinden gerçekleşti.
Kaza sırasında kanattan çok iniş alanına odaklanmam nedeniyle kanadın hızı ve durumunu kontrol etmedim. Kanadı spine sokmak benim verdiğim fazla sağ fren nedeniyle gerçekleşti. Asimetrik açıldıktan, kanadın ileri hızı düştükten, hemen sonra verdiğim sağ fren veya ağaca inmemek için keskin dönüş yapmak isteyerek verdiğim fren miktarı fazlaydı.
Kaza sonrası kısa bir süre nefes almakta çok zorlandım. Sırt üstü düştükten sonra önce yana doğru kendimi devirdim. Fakat yan pozisyonda da nefes almakta zorlandığım için biraz daha dönüp dizlerim ve dirseklerim üstünde durarak nefes almaya çalıştım. Bu sırada rahat nefes almak için kaskımı kendim çıkarttım. Benden önce iniş yapan pilot (Andaç Ünsal) yanıma geldi. Nefes almaya başladıktan sonra Andaç’ın harnesi tutarak yardım etmesiyle, sırtımı fazla oynatmadan tekrar yan yattım. İlk yardımda belirtilen şok pozisyonuna yakın pozisyonda ambulansın gelmesini bekledik. Sedye ile hastaneye götürüldüm ve yapılan kontrolde T7 omurumda bir kırık olduğu söylendi. Kırık düzgün ve ufak olduğu için 1 ay süresince korse kullanımı ile sağlığıma kavuşacağım.
Kaza sonrası beni kıpırdatmamak konusunda dikkat eden ve yardımın çabuk ulaşmasını sağlayan Andaç Ünsal’a tekrar teşekkür ederim.
Son beğenen yilmaz628
- makdilek
- Mesajlar: 104
- Kayıt: 03.08.2016, 17:10
- Ad Soyad: mustafa akdilek
- Şehir: kocaeli
- :
- Aldığı Beğeni: 15 / 0
- Yaş: 37
- Pilot Menüsü:
07/08/2018 Kayseri Ali Dağı Kaza Raporu - Uğur Türköz
Geçmiş olsun. Ucuz atlatmışsiniz. Allah bidaha yaşatmasın inşallah.
- Temen26
- Mesajlar: 24
- Kayıt: 27.11.2016, 13:47
- Ad Soyad: Mustafa Temen
- Şehir: Eskişehir
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
07/08/2018 Kayseri Ali Dağı Kaza Raporu - Uğur Türköz
Geçmiş olsun acil şifalar dilerim.
- Serdal Sacti
- Mesajlar: 52
- Kayıt: 02.03.2010, 01:18
- Ad Soyad: Serdar Saçtı
- Şehir: Tokat
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 45
- Pilot Menüsü:
07/08/2018 Kayseri Ali Dağı Kaza Raporu - Uğur Türköz
Geçmiş olsun kardeşim
- ymcbayraktar
- Mesajlar: 832
- Kayıt: 13.06.2005, 20:24
- Ad Soyad: Mehmet Bayraktar
- Şehir: Tokat / Zile
- Aldığı Beğeni: 7 / 4
- Yaş: 66
- Pilot Menüsü:
07/08/2018 Kayseri Ali Dağı Kaza Raporu - Uğur Türköz
Geçmiş olsun Allah şifa versin
- erenkılıc
- Mesajlar: 162
- Kayıt: 15.12.2011, 21:39
- Ad Soyad: Eren Kılıc
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 21 / 1
- Pilot Menüsü:
07/08/2018 Kayseri Ali Dağı Kaza Raporu - Uğur Türköz
Çok çok geçmiş olsun.
Kazadan sonra hareketsiz sabit beklemek fark etmeden oluşabilecek bir çok problemin de önüne geçiyor. Kaza yapan pilotun çevresindeki kişilerin de bu bilinçle hareket edip sağlık ekibi gelesiye kadar kaza yapan kişiyi sabit kalması konusunda telkin etmesi çok çok önemli. Andaç Ünsal da bu konuda bilinçli davranmış doğru olanı yapmış. Bu gerçekten önemli. Sağlığınıza kavuşacak olmanız sevindirici haber olmuş.
Kazadan sonra hareketsiz sabit beklemek fark etmeden oluşabilecek bir çok problemin de önüne geçiyor. Kaza yapan pilotun çevresindeki kişilerin de bu bilinçle hareket edip sağlık ekibi gelesiye kadar kaza yapan kişiyi sabit kalması konusunda telkin etmesi çok çok önemli. Andaç Ünsal da bu konuda bilinçli davranmış doğru olanı yapmış. Bu gerçekten önemli. Sağlığınıza kavuşacak olmanız sevindirici haber olmuş.
- Pinokkyo
- Mesajlar: 102
- Kayıt: 23.11.2009, 13:54
- Ad Soyad: Önder Aşık
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
07/08/2018 Kayseri Ali Dağı Kaza Raporu - Uğur Türköz
Benim geçirdiğim kazaya çok benziyor kazanız. Ucuz atlatmışsınız. Gelmiş geçmiş olsun. Acil şifalar.
- Hamdisiray
- Mesajlar: 32
- Kayıt: 29.06.2017, 22:27
- Ad Soyad: Hamdi siray
- Şehir: Kayseri
- Aldığı Beğeni: 5 / 0
- Pilot Menüsü:
07/08/2018 Kayseri Ali Dağı Kaza Raporu - Uğur Türköz
Gecmiş olsun allah şifa versin
- OmerTR
- Mesajlar: 211
- Kayıt: 27.06.2010, 23:22
- Ad Soyad: Ömer Turgut
- Şehir: Gaziantep / Bursa
- :
- Aldığı Beğeni: 2 / 1
- Yaş: 53
- Pilot Menüsü:
07/08/2018 Kayseri Ali Dağı Kaza Raporu - Uğur Türköz
çok geçmiş olsun
- anemon15
- Mesajlar: 17
- Kayıt: 15.11.2010, 21:38
- Ad Soyad: Muhammed Erşen
- Şehir: Burdur
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
07/08/2018 Kayseri Ali Dağı Kaza Raporu - Uğur Türköz
geçmiş olsun inşallah kısa sürede iyileşmen dileği ile
- acg5
- Mesajlar: 307
- Kayıt: 23.09.2004, 22:11
- Ad Soyad: Adnan Coskun Gücenmez
- Şehir: Mersin
- Aldığı Beğeni: 3 / 1
- Pilot Menüsü:
07/08/2018 Kayseri Ali Dağı Kaza Raporu - Uğur Türköz
Geçmiş olsun. Allahtan acil şifalar dilerim. Paylaşım için teşekkürler.
- yusuferdemir
- Mesajlar: 7
- Kayıt: 25.07.2017, 11:01
- Ad Soyad: Yusuf ERDEMİR
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Yaş: 47
- İletişim:
- Pilot Menüsü:
07/08/2018 Kayseri Ali Dağı Kaza Raporu - Uğur Türköz
Geçmiş olsun. Rab'bim acil şifalar versin
- aspex
- Mesajlar: 1470
- Kayıt: 30.10.2012, 12:16
- Ad Soyad: Tarık Yıldırım
- Şehir: Ordu
- :
- Aldığı Beğeni: 105 / 15
- Pilot Menüsü:
07/08/2018 Kayseri Ali Dağı Kaza Raporu - Uğur Türköz
geçmiş olsun, Allah beterinden korusun
- Maksoy
- Mesajlar: 107
- Kayıt: 28.05.2011, 21:13
- Ad Soyad: Mehmet Aksoy
- Şehir: Antalya
- :
- Aldığı Beğeni: 33 / 3
- Pilot Menüsü:
07/08/2018 Kayseri Ali Dağı Kaza Raporu - Uğur Türköz
Geçmiş olsun. Allah korusun.
- gurayg
- Mesajlar: 170
- Kayıt: 07.10.2015, 08:56
- Ad Soyad: Güray GÜNAY
- Şehir: İSTANBUL
- Aldığı Beğeni: 45 / 4
- Yaş: 38
- Pilot Menüsü:
07/08/2018 Kayseri Ali Dağı Kaza Raporu - Uğur Türköz
Acil şifalardilerim geçmiş olsun Ümidederim birda benzerini yaşamassınız rabbim beterinden korusun.
- alidagiyamacparasutu
- Mesajlar: 2
- Kayıt: 25.04.2020, 12:32
- Ad Soyad: Ali Dağı Yamaç Paraşütü
- Şehir: Kayseri
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
07/08/2018 Kayseri Ali Dağı Kaza Raporu - Uğur Türköz
Geçmiş Olsun.