Manisa-Çınaroba (04.11.2018)
Gönderilme zamanı: 5 yıl 5 ay önce (08.11.2018, 18:33)
Yer: Manisa,Saruhanlı,Halitpaşa mah.
Kalkış: Çınaroba (320mt- Kuzeye kalkış)
Tarih: 04.11.2018
Saat: 17:40
Pilot: Şükrü COŞAR
Malzeme: U-turn Blacklight2 (80-105)– Evo XC3 – UP Profile 2 (100 kg) -Charly No Limit Kask
Rüzgar:Kalkış Alanında sıfır rüzgar, İniş alanında Güney batı 3-5km/h
Sonuç: Her iki ayakta ezilme(İyileşme süresi 10-20gün)
Genel Hava Şartları: 5-8 km/h kuzey rüzgarı. Zaman zaman sıfır rüzgar.
Kaza Öncesi: Saat 11:00 civarında takeoff'a çıktık. Rüzgar Kuzey 5km/h civarındaydı ,termiksiz bir gün olacaktı malzemeleri kontrol edip uçuşlara başlamıştık. Bol muhabbet eşliğinde uçuşlara devam ettik.
Kaza: Son sortiyi uçup dönüş kararı almıştık. Tepede rüzgar sıfırdı. Düz kalkış yapmaya karar verdim. Arkadaşım kalkışını yaptıktan sonra ben kalktım, benden sonra tandem uçan arkadaşım kalkışını yaptı. İniş alanına yaklaştığımda rüzgarın yön değiştirdiğini fark ettim rüzgar güneyden 3-5km/h civarındaydı ve arkadaşlarıma arka rüzgar olduğunu bağırarak haber vererek rüzgarın durumuna göre iniş planlamaya karar vermiştim. iniş alanın etrafına dolanmaya başladım ve biraz hızlı bir dönüşle rüzgarı tam karşıma aldığım sırada güneş tam karşımdaydı ve gözümü almıştı o an arkadaşım üstüme geliyor gibi gördüm güneşin etkisiyle uzaklığını anlayamamıştım o anki çarpışma ihtimali ile panikleyip dönüşten çıkarken sağ freni çok çekmiş olmamla birlikte büyük bir kapanma yaşadım. kapanmanın etkisiyle oluşan dönüşü durdurmaya çalışsamda irtifam yaklaşık 10metre olduğu için çarpanın şiddetini azaltmak için 5nokta taklası atmaya çalıştım. Yere hızlı bir şekilde çarpacakken taklayı atmam büyük ihtimalle ayaklarımın kırılmasını önledi.
Kaza Sonrası: Yerde acı içinde kıvranırken daha önce bir yerim kırılmadığı için acıyla birlikte ayaklarım kırılmış gibi hissettim. Diğer uçan arkadaşlarım yanıma geldi üstümdeki şoku atınca ayaklarımı ve bacaklarımı kontrol ettik kırık yoktu. Arkadaşlarım malzemelerimi topladıktan sonra Saruhanlı devlet hastanesine gittik. Acil kısmında röntgen çekildi ve kırık olmadığı anlaşıldı.
Kazayla İlgili Değerlendirme: Günün vermiş olduğu rahatlama ile iniş sırasında döneceğim yere bakmadım bakmam gerekirdi. her ne olursa olsun o kadar çok fren almamalıydım.
Uçuşlara tek gitmemenin yararını gördüm, her zaman çevrede birilerinin olması iyidir.
Kazadan sonra malzemelerimi toplayan beni yalnız bırakmayan Armağan ve Uğur kardeşime, telefonla arayıp destek olan DEHAVK'ta , İzmir ve Manisada'ki pilot arkadaşlara çok teşekkür ediyorum.
Kalkış: Çınaroba (320mt- Kuzeye kalkış)
Tarih: 04.11.2018
Saat: 17:40
Pilot: Şükrü COŞAR
Malzeme: U-turn Blacklight2 (80-105)– Evo XC3 – UP Profile 2 (100 kg) -Charly No Limit Kask
Rüzgar:Kalkış Alanında sıfır rüzgar, İniş alanında Güney batı 3-5km/h
Sonuç: Her iki ayakta ezilme(İyileşme süresi 10-20gün)
Genel Hava Şartları: 5-8 km/h kuzey rüzgarı. Zaman zaman sıfır rüzgar.
Kaza Öncesi: Saat 11:00 civarında takeoff'a çıktık. Rüzgar Kuzey 5km/h civarındaydı ,termiksiz bir gün olacaktı malzemeleri kontrol edip uçuşlara başlamıştık. Bol muhabbet eşliğinde uçuşlara devam ettik.
Kaza: Son sortiyi uçup dönüş kararı almıştık. Tepede rüzgar sıfırdı. Düz kalkış yapmaya karar verdim. Arkadaşım kalkışını yaptıktan sonra ben kalktım, benden sonra tandem uçan arkadaşım kalkışını yaptı. İniş alanına yaklaştığımda rüzgarın yön değiştirdiğini fark ettim rüzgar güneyden 3-5km/h civarındaydı ve arkadaşlarıma arka rüzgar olduğunu bağırarak haber vererek rüzgarın durumuna göre iniş planlamaya karar vermiştim. iniş alanın etrafına dolanmaya başladım ve biraz hızlı bir dönüşle rüzgarı tam karşıma aldığım sırada güneş tam karşımdaydı ve gözümü almıştı o an arkadaşım üstüme geliyor gibi gördüm güneşin etkisiyle uzaklığını anlayamamıştım o anki çarpışma ihtimali ile panikleyip dönüşten çıkarken sağ freni çok çekmiş olmamla birlikte büyük bir kapanma yaşadım. kapanmanın etkisiyle oluşan dönüşü durdurmaya çalışsamda irtifam yaklaşık 10metre olduğu için çarpanın şiddetini azaltmak için 5nokta taklası atmaya çalıştım. Yere hızlı bir şekilde çarpacakken taklayı atmam büyük ihtimalle ayaklarımın kırılmasını önledi.
Kaza Sonrası: Yerde acı içinde kıvranırken daha önce bir yerim kırılmadığı için acıyla birlikte ayaklarım kırılmış gibi hissettim. Diğer uçan arkadaşlarım yanıma geldi üstümdeki şoku atınca ayaklarımı ve bacaklarımı kontrol ettik kırık yoktu. Arkadaşlarım malzemelerimi topladıktan sonra Saruhanlı devlet hastanesine gittik. Acil kısmında röntgen çekildi ve kırık olmadığı anlaşıldı.
Kazayla İlgili Değerlendirme: Günün vermiş olduğu rahatlama ile iniş sırasında döneceğim yere bakmadım bakmam gerekirdi. her ne olursa olsun o kadar çok fren almamalıydım.
Uçuşlara tek gitmemenin yararını gördüm, her zaman çevrede birilerinin olması iyidir.
Kazadan sonra malzemelerimi toplayan beni yalnız bırakmayan Armağan ve Uğur kardeşime, telefonla arayıp destek olan DEHAVK'ta , İzmir ve Manisada'ki pilot arkadaşlara çok teşekkür ediyorum.