Adıyaman/tut Yırtılan Paraşüt
Gönderilme zamanı: 5 yıl 5 ay önce (18.11.2018, 19:54)
Kaza yeri : adıyaman tut
kaza da yaralanma : yok
kaza sebebi: eski kanat ve yıpranma sonucu karbonlardan patlama
kaza yapan pilotlar : fatih erdoğan murat nalbant
18.11.2018 saat 9 itibarı ile ucuslarımız basladi disaridan gelen yaklasık 60 pilot ile tepeye cıktık pilotlar adıyaman maraş adana gaziantep ve malatya dan katılan arkadaslar la birlikte kalkısları baslattık ilk sortide single ucus yapıp inis alanına indim saten sabah saatleri düz ucus oldugu icin hava hareketli degildi kısa sürdü ucus 2 . Sortiye arkadasım beni tandem ucuracaktı ama tepeye cıkınca bir kac akrobasi hareketi isteyen arkadaslar oldu tabiki deyip sürekli uctugum adıyaman/tut 1700 semsiye tepesinden fatih kardesimle birlikte güzel bir kalkıs yaparak ucusa basladık ucusta herhangi bir sorun yoktu tepe onunde yelken ucusu yaptiktan sonra ilçe üzerine doğru yöneldik ve iniş alanı üzerine geldiğimizde irtifamız 1400 civarı idi ve rakkas hareketi yani wingover hareketine basladim ilk 3 wingover de bisey yoktu sonra 4 cü wingowerde biraz daha derin atmak istedim ve kanadı asırı hızlandırıp wingover yapınca kanat orta kısımdan yırtıldı karbon lardan 3 tanesinde patlama ve orta kısımda boydan boya bir acılma oldu yedek atmayı düşünsemde altımda duran iilçe merkezine doğru esen rüzgarlar sürüklenirim diye düşündüm ve kanadıyırtık bir şekilde indirme olanagıma baktım ve iniş alanına dogru ilerledim ve inis alanına geldigimde s cizmek zorunda kaldıgım icin sol taraftan fren komutları iptal oldu neyseki son 20 mt re idi yan ruzgarla iniş yapmaya karar verdim ve yan ruzgarla arka d kolonları ile iniş yaptık şükür inişimiz rahat oldu ama ikimizde pilot olduğumuz için hemen kalkıp bir kaç adım koştuk ve muhtemel bir kazayı veya kırımı önlemiş olduk pilot olmanın avantajları ve şimdi düşünmeye başladım acaba kaza ne idi neden oldu bunun binlerce sebebide ola bilir ama benim kanaatimce
1. Kanat eskimişti 2016 model ama 500 ucusu vardı karbonlarda yıpranma vardi
2. Kanat güneşte ve türkiye take off larında uçtugunu hesaba katarsak düşüncesiz hareket ettim
3. Tako 3 tandem kanat olarak iyi ola bilir ama kumaş yapisi asiri ince idi
4. Kanat en büyük hata olarak kendimi görüyorum boyle eski bir kanatta daha temkinli yaklasmam gerekirdi asagida kanada ait resimler var herkese gecmis olsun bu arada karbon cubuklu kanatlarda acilma hatası surekli var yine bir tako 3 te boyle bir hata gordum ve karbonlar patlamıstı
kaza da yaralanma : yok
kaza sebebi: eski kanat ve yıpranma sonucu karbonlardan patlama
kaza yapan pilotlar : fatih erdoğan murat nalbant
18.11.2018 saat 9 itibarı ile ucuslarımız basladi disaridan gelen yaklasık 60 pilot ile tepeye cıktık pilotlar adıyaman maraş adana gaziantep ve malatya dan katılan arkadaslar la birlikte kalkısları baslattık ilk sortide single ucus yapıp inis alanına indim saten sabah saatleri düz ucus oldugu icin hava hareketli degildi kısa sürdü ucus 2 . Sortiye arkadasım beni tandem ucuracaktı ama tepeye cıkınca bir kac akrobasi hareketi isteyen arkadaslar oldu tabiki deyip sürekli uctugum adıyaman/tut 1700 semsiye tepesinden fatih kardesimle birlikte güzel bir kalkıs yaparak ucusa basladık ucusta herhangi bir sorun yoktu tepe onunde yelken ucusu yaptiktan sonra ilçe üzerine doğru yöneldik ve iniş alanı üzerine geldiğimizde irtifamız 1400 civarı idi ve rakkas hareketi yani wingover hareketine basladim ilk 3 wingover de bisey yoktu sonra 4 cü wingowerde biraz daha derin atmak istedim ve kanadı asırı hızlandırıp wingover yapınca kanat orta kısımdan yırtıldı karbon lardan 3 tanesinde patlama ve orta kısımda boydan boya bir acılma oldu yedek atmayı düşünsemde altımda duran iilçe merkezine doğru esen rüzgarlar sürüklenirim diye düşündüm ve kanadıyırtık bir şekilde indirme olanagıma baktım ve iniş alanına dogru ilerledim ve inis alanına geldigimde s cizmek zorunda kaldıgım icin sol taraftan fren komutları iptal oldu neyseki son 20 mt re idi yan ruzgarla iniş yapmaya karar verdim ve yan ruzgarla arka d kolonları ile iniş yaptık şükür inişimiz rahat oldu ama ikimizde pilot olduğumuz için hemen kalkıp bir kaç adım koştuk ve muhtemel bir kazayı veya kırımı önlemiş olduk pilot olmanın avantajları ve şimdi düşünmeye başladım acaba kaza ne idi neden oldu bunun binlerce sebebide ola bilir ama benim kanaatimce
1. Kanat eskimişti 2016 model ama 500 ucusu vardı karbonlarda yıpranma vardi
2. Kanat güneşte ve türkiye take off larında uçtugunu hesaba katarsak düşüncesiz hareket ettim
3. Tako 3 tandem kanat olarak iyi ola bilir ama kumaş yapisi asiri ince idi
4. Kanat en büyük hata olarak kendimi görüyorum boyle eski bir kanatta daha temkinli yaklasmam gerekirdi asagida kanada ait resimler var herkese gecmis olsun bu arada karbon cubuklu kanatlarda acilma hatası surekli var yine bir tako 3 te boyle bir hata gordum ve karbonlar patlamıstı