Tekirdağ uçmakderede kaza

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
belma
Mesajlar: 2
Kayıt: 18.10.2007, 23:51
Ad Soyad: Belma Çevik
Şehir: izmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Tekirdağ uçmakderede kaza

Mesaj #1 gönderen belma » 1 on yıl 6 yıl önce (19.10.2007, 00:15)

1 Eylül de tekırdag uçmakderede Kadir AKSOY un ve Faik DÖNMEZ in organıze ettıtıgı yamaç paraşütü programında,Faik DÖNMEZ le benim yaptıgım tandem uçuş sırasında (saat 11sıraları)ilk önce havalanırken havalanamadan yerde sürüklendik ,pilot (faik dönmez) tutan kişilerin iyi tutamadıgını o nedenle havalanamadıgımızı söyledı.İkinci denemede 20m yükseldık ama türbuansa yakalanıp(pilotun dediğine göre) tekrar kalktıgımız yere düşüp 10m sürüklendik .Ben tüm darbeyı yüzüme aldım yüzümün bi çok yerınde dikişler var.pilota hiçbirşey olmadı.benim kaskım pilotunkı kadar emnıyetlı olmadıgı için kaskım çarpmada fırladı.Daha sonra Faik DÖNMEZ in tandem uçuş yapabilmesi için gereklı olan pilot lisansının olmadıgını öğrendim.yani pilot lisansı olmadan tandem uçuşlar yapıyor bu kişi...


Kullanıcı avatarı
ttgünay
Mesajlar: 348
Kayıt: 14.12.2005, 20:29
Ad Soyad: Günay Tutgun
Şehir: Muğla / Denizli
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen ttgünay » 1 on yıl 6 yıl önce (19.10.2007, 00:51)

selam belma hanım durumunuza çok üzüldüm..
anlaşılan pilotunuz ve yardımcısı sizi fırtınada uçurmaya çalışmış..ki olanları sizin anlattığınız gibi değerlendirirsek pilotunuz ve yardımcısı gerçekten kazaya davetiye çıkarmışlar..
lisanssız uçma konusunda şunları diyebilirim:bir kişi eğitimini alır ve thk dan yada başka bir yetkili yerden lisansını alana kadar emniyetli uçuşlar yaparak ve uçuş sayısını arttırarak kendini geliştirebilir.. ama dediğim gibi lisanslı yada lisanssız emniyet ön pilanda tutulmalıdır.. ve mutlaka metogrolaji ve rüzgar limitleri konusundada çok iyi eğitimli olmak gerekir. sizin anlattığınız kadarıyla rüzgar limitlerini algılayamayan bu arkadaşlararın biraz gidip ağitimlerine devam etmeleri gerektiğini düşünüyorum.lisansları içinde bir an önce müracat edip lisans almaları kendileri açısından çok faydalı olacaktır.bir daha ki sefere bunun kadar şanslı olmayabilirler..ki lisanssız ve sigortasız tandem uçuşu yapılması: özellikle ticariyse yasak ve o kişinin başını ağrıtacak riskli bir iştir....
diğer tarafın olayı nasıl anlatacağını bilmiyorum ama belma hanımın olayı anlattığı kadarıyla olay açık ve net..
gunay tutgun

Kullanıcı avatarı
mustafa çelik
Mesajlar: 391
Kayıt: 20.11.2006, 18:38
Ad Soyad: Mustafa Çelik
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 5 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Tekirdağ uçmakderede kaza

Mesaj #3 gönderen mustafa çelik » 1 on yıl 6 yıl önce (19.10.2007, 16:59)

belma yazdı:Ben tüm darbeyı yüzüme aldım yüzümün bi çok yerınde dikişler var.pilota hiçbirşey olmadı.benim kaskım pilotunkı kadar emnıyetlı olmadıgı için kaskım çarpmada fırladı.Daha sonra Faik DÖNMEZ in tandem uçuş yapabilmesi için gereklı olan pilot lisansının olmadıgını öğrendim.yani pilot lisansı olmadan tandem uçuşlar yapıyor bu kişi...


Belma hanım gerçekten geçmiş olsun, Olay hakkında herhangi bir yorum yapacak seviyede pilotajım ve bilgi birikimim olmadığı için birkaç mevzuya yüzeysel değinmek istiyorum.
Arkadaşların sertifikası olmayabilir ama size kasıtlı olarak emniyetsiz kask vereceklerini sanmıyorum. Tandem uçuşlarındaki kazalarda genel olarak yaralanmalar yolcuda olmaktadır. Birnevi yolcu tandem pilotuna hava yastığı görevi yapmaktadır. Çarpmanın etkisiyle kaskınız fırlamış olabilir.
Yamaç paraşütü bireysel olarak yapılabilecek en ekonomi ve zevkli havacılık branşlarından birisidir. Ülkemizde binlerce kişi sertifikasız uçuşlar yapmaktadır bu konuda zorlayıcı bir yapılanma yoktur mesela ben yamaç paraşütüne başlayalı 1 yılı geçti zamanlama olarak T.H.Kurumunun müfredatına uyamadığım için eğitimimi dışarıdan (Uçuş Külübünden Yigit, Yılmaz ve Serdar hocalardan) alıyorum herhangi bir sertifikam yok.
Türk Hava Kurumu eğitimlerinde tam teşekkülle sağlık raporu, sigorta v.b. formaliteler isteyerek eğitim safhasını daha ciddi olarak yapmaktadır ancak kurumun imkanları sınırlı sayıda öğrencinin eğitimine yetmektedir. Yamaç Paraşütüne olan talep her geçen gün artınca talepleri karşılama noktasında (bu olayla ilgili olarak söylemiyorum) kendine güvenen bazi istisnai kişiler eğitmen ve tandem pilotu olarak ortaya çıkmaktadırlar.
Bireysel olarak bu sporu yapma noktasında tam teşekküle rapor ve sigorta istenmesinin bu sporun gelişimine engel olduğu konusunda daha önce forumda tartışma ortamı olmuştur benim de görüşüm bireysel olarak yapanlardan tam teşekküllü rapor ve sigorta istenmemesidir. Fakat bu işi ticari olarak yapanlardan ve tandem uçuşu yapanlardan (yani bir başka kişinin sorumluluğunu taşıyanlardan) her türlü belge, sağlık raporları, sigorta istenmesi taraftarıyım. Tekrar geçmiş olsun dileklerimle.

Mustafa ÇELİK