Paraşütle elektrik dreğine takıldı..

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
Bülent Aydın
Mesajlar: 259
Kayıt: 25.04.2007, 17:03
Ad Soyad: Bülent Aydın
Şehir: Bursa / Orhangazi
:
Moderatör 50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Paraşütle elektrik dreğine takıldı..

Mesaj #1 gönderen Bülent Aydın » 1 on yıl 6 yıl önce (21.10.2007, 10:22)

Bu haberdeki kaza ile ilgili detay bilgisi olan varmı?
http://www.milliyet.com.tr/2007/10/21/y ... yas02.html


Kullanıcı avatarı
emraq
Mesajlar: 342
Kayıt: 22.11.2005, 17:47
Ad Soyad: Emrah Kaygusuz
Şehir: Eskişehir
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen emraq » 1 on yıl 6 yıl önce (21.10.2007, 10:57)

^^ölüdeniz semalarında türbülansın etkisiyle kanadının kapanması sonucu 100 metre yükseklikte yedek attı.. ^^ ne türbülansmış bu ya..yine salak saçma haber yapmışlar.olayı izleyen onca kişi var.olayı kameraya çeken onca kişi var neden doğrusunu öğrenip de yazmıyorlar bu haberleri hiç anlamıyorum..

Kullanıcı avatarı
ttgünay
Mesajlar: 348
Kayıt: 14.12.2005, 20:29
Ad Soyad: Günay Tutgun
Şehir: Muğla / Denizli
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen ttgünay » 1 on yıl 6 yıl önce (21.10.2007, 22:35)

allahtan bir türbülans kelimesini öğrenmişler ....
yoksa olayı nasıl ifade ederlerdi... şaşıyorum.. :roll:

Kullanıcı avatarı
ttgünay
Mesajlar: 348
Kayıt: 14.12.2005, 20:29
Ad Soyad: Günay Tutgun
Şehir: Muğla / Denizli
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen ttgünay » 1 on yıl 6 yıl önce (21.10.2007, 22:44)

pardon birde fethiye ne zamandan beri antalyanın bir ilçesi merak ediyorum..
bu habercileri biraz eğitmek birazda genel kültür dersleri vermekte fayda görüyorum..
siz ne dersiniz?.........

Kullanıcı avatarı
derajan
Mesajlar: 408
Kayıt: 16.11.2005, 19:46
Ad Soyad: Yusuf Biçer
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 2 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen derajan » 1 on yıl 6 yıl önce (22.10.2007, 10:44)

gecen gun bir haber.....
atlayislar fethiye babadagdan yapiliyor ama babadag denizli sinirlari icinde yer aliyor...
kisaca cussss diyelim mi...erdogan cankus...
butun yamac parasutu kazasi haberlerini yazanda o...

Kullanıcı avatarı
ArifBakkaloğlu
Mesajlar: 509
Kayıt: 27.11.2006, 14:38
Ad Soyad: Arif Bakkaloğlu
Şehir: Manisa
Aldığı Beğeni: 6 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen ArifBakkaloğlu » 1 on yıl 6 yıl önce (22.10.2007, 11:16)

Arkadaşlar merhaba
Bu konuda Ölüdeniz de bu işi meslek edinmiş olan yetkili bir ağızdan duyduklarım şunlar.
"Tandemi kullanan arkadaşın kendi tandemi olduğu.Ömrünü tamamlayan tandem kanatlarla uçulduğunda böyle bir hadiseyle karşılaşılanabileceğini kanadın hava da ortadan ikiye ayrıldığını gördüğünü,kayaları sıyırarak elektirik tellerine takıldığını "bana anlattı.
Kanat eski Olabilirde,olmayabilirde.O arkadaşın yorumu.


Kullanıcı avatarı
ttgünay
Mesajlar: 348
Kayıt: 14.12.2005, 20:29
Ad Soyad: Günay Tutgun
Şehir: Muğla / Denizli
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen ttgünay » 1 on yıl 6 yıl önce (22.10.2007, 14:23)

doğru duymuşsun...
babadağ meselesine gelince, hem denizlide hemde fethiyede 1 er adet babadağ bulunmaktadır... ama aralarında kuş uçuşu yani direkt olarak 200km den fazla mesafe vardır..
gunay tutgun

Kullanıcı avatarı
filizey
Mesajlar: 200
Kayıt: 26.03.2005, 00:26
Ad Soyad: Filiz Bakır Güler
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen filizey » 1 on yıl 6 yıl önce (22.10.2007, 19:45)

ben de kanadı gördüğümde ortadan ikiye ayrılmıştı, yedek atmış ve hızla iniyordu. bize gelen bilgiler de kanadın ömrünün çoktan dolmuş olduğu yolunda.

eğer verilen bilgiler doğruysa; ömrünü tamamlamış bir kanatla ticari uçuş yapmak, kendisi ile beraber yolcusunun da hayatını tehlikeye atmak; gazetede haberin her zamanki gibi çarpıtılarak verilmesinden daha acı bir durum, öyle değil mi? :(

Kullanıcı avatarı
serhat
Mesajlar: 242
Kayıt: 03.01.2006, 20:18
Ad Soyad: Serhat Kocaerol
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 5 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen serhat » 1 on yıl 6 yıl önce (23.10.2007, 11:19)

kanadın mazisi eskilere uzanıyor 1000 uçuşa yakın sanırım. ayrıca uçan sivri zekalı pilot arkadaşımız tam ortadaki selde olan bi karış yırtığa aldırmadan uçuyor utanmadan bide spiral atıyor. sonuç olarak 2 parça olan kanatta yedek atiyor. önündeki gariban yolcunun bişeyden haberi yok tabi...

neyse size tavsiyem ölüdenizden çıkan 300 500 milyonluk tandem kanatları almamanız çünkü onlar bu tarz kanatlar. ne yer çalışması yapabilirsiniz nede eşinizi dostunuzu uçurabilirsiniz(alçak tepe yüksek tepe farketmez)

Kullanıcı avatarı
paramedic
Mesajlar: 102
Kayıt: 02.04.2007, 18:33
Ad Soyad: Serdar Güler
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen paramedic » 1 on yıl 6 yıl önce (23.10.2007, 13:05)

olay sırasında yedek atan tandemin hemen üstünde uçuyordum. tam ikiye bölünme anını görmedim ama ben gördüğümde yedek açık ve 2 parça kanat vardı. ben önce 2 kanadın çarpışması sandım kazayı sonra acı gerçeği öğrendim.

daha sonra öğrendiğim kadarıyla kazayı yapan eftelya şirketinde çalışan melih isimli pilot. tabi bunlar kulaktan dolma bilgiler yanlışım varsa düzeltilebilir. tabi bir de yedeğin single yedeği olduğu söylentisi dolaşıyordu ortalıkta.

o günün çoğunu yukarda kalkış pistinde geçirdim. eskiye göre bir çok tandem şirketinde malzeme ve müşteriye yaklaşım olarak fazlasıyla iyileşme olduğunu söyleyebilirim. ancak bazı şirketler hala acınası durumda, mesela o gün yine eftelya şirketinden bir pilot ingiliz bir yolcuya giydirdiği tulumu beğenmedi diye türkçe olarak galiz bir küfür etti. sonra da kadının yüzüne ingilizce nazik nazik konuşmaya devam etti.

işine saygısı olan herhangi bir insanın böyle bir şey yapması benim için kabul edilemez bir durum.

gazetecilere genel kültür dersi verilirken bazı pilotlara da görgü kuralları ve insanlık dersi verilse hiç de fena olmaz bence.

Kullanıcı avatarı
ttgünay
Mesajlar: 348
Kayıt: 14.12.2005, 20:29
Ad Soyad: Günay Tutgun
Şehir: Muğla / Denizli
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen ttgünay » 1 on yıl 6 yıl önce (24.10.2007, 00:50)

selam arkadaşlar
gerçekten gazetecinin olayı nasıl anlattığından daha da önemli olan; olayın neden olduğu değilmi?
anlatılanların hemen hemen hepsi doğru gibi ama yedek single yedek değildi. çünkü single tandem yedek arasındaki farkları biliyorum,kazazedelerin ve malzemelerin elektrik direğinden alınmasında yardımcı olmuştum.
tabii ki yedeğin tandem olup olmaması eski kanatın patlayıp bölünmesinde bir rol oynamaz. ancak single yedekse;inişte bir işe yaramaz. o yada bu şirket birçok şirkette eski kanat patlaması görülmüştür ama ilk defa ikiye bölüneni o gün gördüm......

serdar beyin açıklamalarını büyük bir ilgiyle okudum ve tabii ki doğal olarak izlenimler edinmiş ve bunları yp cilerle paylaşmaya çalışıyor.haklıdır ama bir hatayı yada eksikliği gidermeyi yada giderilmesini istiyorum...ve birazda açık olarak konuşmak istiyorum.. pilotların davranışı hakkında filan.......
bir şirkette sezon boyu uçan pilotların özellikle takım pilotunun 4bin kusur kişi ile muhatab olduğunu biliyormuydunuz.. 5-6 ay boyunca sadece uçan ve bu muhatab olduğunuz bu 4bin kusur kişinin içinde nasıl insanlar var,örnekleyecek olursan 1900 kuzey fethiye açılı sert rüzgara tek tek kalkışın bile zor yapıldığı bir zamanda;nişanlısıyla aynı anda kalkış yapmayı isteyen ve bunun mümkün olmadığını anlatamadığımız yolculardan karşılığında küfüre yakın sözler işitmek hatta o kadar yolcunun küstahlaşıp parasını ödedim mike mike aynı anda kaldıracaksınız deme küstahlığından tutunda,10 kişilik bir yolcu gurubu içerisinde kıl mı kıl garip davranışlar sergileyen birilerinin çıkıpta geri kalan 8-9 kişinin de huzurunu bozacak davranışlar sergilemeleri ve hatta ne kadar nazik olursan ol ağzına zıçmaya çalışan huysuzlukları hat safada olanları mı sorarsanız,hepsine rastlayacaksınız.........
serdar arkadaşın da bahsettiği gibi bir olay yaşandı. ki olayın nasıl gelişip oraya kadar geldiğini serdar bey bilmediği için söyleyeyim: 7 yolcunun 6 sının ingiliz bir grup olup bir tanesinin amerikalı orta yaşlı bir küstah bayan olduğunu biliyormuydunuz.45 dakikalık yolculuk esnasında ortamı gerdiğini gereksiz muhabbetlere girip hatta türklüğe filan dil uzattığını,huysuzluğu ve konuşma üslubuyla ingiliz grubun bile tepkisini çektiğini biliyormuydunuz.. hatta benim yolcum olan ingiliz artık gruptan ayrılıp uçmaya başladığı anda amerikalının garip ve küstah olduğundan hatta kafada sorununun olabileceğinden ve hatta ve hatta amerikalıya küçük yollu küfür salladığından haberi varmı?
yani demek istediğim;türklüğüm le yada kültür farkımla amerikalıyı yanlış anlamış olsam bile, bizleri germiş olması tamamen yanlış olsa bile,ingiliz grubun gerilmesini vede ingiliz yolcumun bile (uçuş esnasında ve indikten sonra)amerikalı için miktimin kendini beğenmiş küstah amerikalısı demesine yol açabilecek bir durumu nasıl izah eder? siz nasıl davranırdınız? soruyorum....
inanın ki sırf müşteriyi memlun etmek için nazik olmak, alttan almak hatta kıçını yalamak gibi bir çok durumlarda bile patlamayıp hafif ve üstü kapalı türkçe küfür edilmesinde ve yine nezaketi koruyup yolcuya nazik davranılması çok mu yanlış.
ki oradaki asıl sorun yada ortamın gerilmesi tulum değildir;yocunun davranışı, konuşma tarzı ,üslubu,abada yaşananların tamamıdır ......... bu arada tam dağa varıldığında bunalmış bir pilotun ufak yollu tavrı (fazlasıyla haketmiş yocusuna) çok mu fazla soruyarum?..
her bir grupla 40-45 dakika hatta 1 saat muhabbet ettiğin 4 bin kusur kişin hepsi mi nazik ve efendi? emin olun ki bu kadar insan ile muhatab olurken sizde bir takım garip insanlarla karşılaşacak hatta dahada sert tavırlar sergileyeceksiniz. tabii ki siz bu olanları gerisini bilmediğiniz için son gördüklerinize bakarak şıp diye yorumunuzu yapıvermişsiniz......

size sadece şunu söyleyebilirim:olay ve durum ne olursa olsun, haklı bir yorum yaptığınıza % 100 emin bile olabileceğiniz bir olayın arkasında tam tersi bir gerçek olabilir...yani olayın son aşamasına bakarak yorum yapılmasının yanlış olduğu inancındayım ... siz nedersiniz?

konuyu aslında çok uzattım kusura bakmayın olay halen anlaşılmamışsa bir sonraki yazımda örnekler vererek,benzetmeler yaparak, konuyu dahada açabiliriz......
bu arada eski kanatla uçulup hem kendi hayatımızı hemde yolcunun hayatını tehlikeye sokmak gerçekten kabul ediklemez olarak bende sizlere katılıyorum..
görüşmek üzere......
günay tutgun............


Kullanıcı avatarı
filizey
Mesajlar: 200
Kayıt: 26.03.2005, 00:26
Ad Soyad: Filiz Bakır Güler
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen filizey » 1 on yıl 6 yıl önce (24.10.2007, 09:13)

günay bey, yazınızda dikkatimi çeken şey; sürekli yolcunun amerikalı olmasından ve türklüğe dil uzatmasından bahsetmeniz. ama buna verilen tepkinin türkçe küfür, ingilizce kibar davranmak olması da anlaşılır değil... keşke söz konusu tandem pilotu arkadaşımız böyle tepki vereceğine, direkt yolcuya bu durumdan rahatsız olduğunu dile getirseydi.

açıkça söylemek gerekirse, ben böyle bir şeyin olduğuna da inanmıyorum. yanlış yaptığının farkında olan pilotun tamamen bahane ürettiğini düşünüyorum. hepimizin çok büyük acılar içinde olduğu bir dönemde de, böyle bir şeyin kullanılması üzücü... umarım yanılan benimdir.

tandem pilotlarının yaşadığı sıkıntılar konusunda size katılıyorum. gerçekten de çok zor bir iş... ancak bunlar zamanı geçmiş tandem kanat kullanımını, yırtık tamir edilmemiş tandem kanat kullanımını, pilotun yolcusuna küfretmesini açıklamıyor...

Kullanıcı avatarı
ttgünay
Mesajlar: 348
Kayıt: 14.12.2005, 20:29
Ad Soyad: Günay Tutgun
Şehir: Muğla / Denizli
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen ttgünay » 1 on yıl 6 yıl önce (24.10.2007, 12:43)

siz istediğinize inanın o zaman filiz hanım.... olayın bir kısmını duyan kişiye inanın ben olayın nasıl geliştiğini söylesem bile olayı yaşayanlardan biri olsam bile olayı açıklamaya çalışsam bile siz olayın son partisini duyan kişinin yorumlarına katılarak sizde yorum yapın ..... size yakışanda bu zaten.......

ama şunu karıştırmayın: eski tulum,amerikalı ve pilotu,galiz küfür farklı bir konu..
tellere inen ingiliz yolcu ve pilotu,yırtık ve eski kanat ayrı bir konu .....

son parağrafınız yanlış anlaşılabiliyor...bunu düzeltirseniz sevinirim....

ikinci parağrafınızdada bahane demişsiniz ki siz öyle inanmak istediğinizden öyledir o..
ister inanın ister inanmayın amarikalı bayan hakkında; ilgiliz yolcum havada ve indikten sonrada .. kafada var kendini beğenmiş ukala ve huysuz dediğinde... bende bazıları böyle oluyar bunların cevebıma karşılık. ingiliz yolcum yok bunlarım çoğu hatta hemen hemen tamamı böyle diye cevap almıştım... bu söylediklerim konusunda hayatım üzzerine yemin ederim doğrudur bu amerikalı yolcunun neden galiz küfür yediğini açıklıyor... iş gereği yolcuya ne olursa olsun hatta anana küfür etse bile nazik olmak gibi bir yaptırım var nede olsa müşteri velininetin gözüyle bakıldığı bir iş ortamında nasıl kıl ve huysuz bir bayana konuşmalarından rahatsızlık duyduğunu izah edeceksin. ki yemin ederim alttan alındığı halde hareketleri akresif ve her an için uçuşunu iptal etmeye mehilli bir yolcu.. yani onun başına gelebilecek en uygun şey gelmiş diyebilirim...
bunu kendi hayatımızda da görmüyormuyuz... ama ingilizce olmuyor tabii ki.....
huysuz ve kavgaya mehilli birine yada arkadaşına olayı büyütmemek için tamam haklısın deyip içinden geri zekalı deyip hatta içinden yada başkalarının yanında o kişiye küfürü basanlar hiç mi olmuyor.......aslında alttan aldığın halde huysuzluğuna devam edenler psikolojik vakka olarak düşünüyorum.. siz ne düşünüyorsunuz ama böylelerinden çok ne yazık ki.... bu tartışmayı gereksiz yere uzatmamak dileklerimle
günay tutgun

Kullanıcı avatarı
belma
Mesajlar: 2
Kayıt: 18.10.2007, 23:51
Ad Soyad: Belma Çevik
Şehir: izmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen belma » 1 on yıl 6 yıl önce (27.10.2007, 00:30)

günay bey,sizi gerçekten tebrik ediyorum bir olayı bu kadar güzel milli mesele halıne getirebilirdiniz... gerçekten çok komık..Filiz hanım ,olaya daha çözümcül ve akılcı yaklaşmanız çok hoş teşekkürler