ölüdeniz'deki kaza...

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
sitkiozbasli
Mesajlar: 97
Kayıt: 22.02.2007, 20:23
Ad Soyad: Sıtkı Özbaşlı
Şehir: Aydın / Söke
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #1 gönderen sitkiozbasli » 1 on yıl 6 yıl önce (26.10.2007, 10:59)

günay kardeş seni ölüdenizdeki yp. kazasında kurtarma ekibi olarak gördüm tv de diregin başındaydın kazayla ilgili konu açıp olayı paylaşırsan seviniriz .ee sezonunda sonuna geldiniz hayırlı olsun nasipse yeni seneye bol şans.


Kullanıcı avatarı
mustafa çelik
Mesajlar: 391
Kayıt: 20.11.2006, 18:38
Ad Soyad: Mustafa Çelik
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 5 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen mustafa çelik » 1 on yıl 6 yıl önce (26.10.2007, 12:09)

Günay hocam merhaba, hocam havacılıktaki profesyonellik anlamışdaki pozisyonunuz ve tecrübeniz ortada, sizden ricam amatör ve ticari olarak havacılık sorunlarını, çelişkilerini, bizlerle paylaşırsanız memnun olurum.
Hocam konuyu biraz açayım mesela amatörlerin nazarında bu işi profesyonel olarak yapanlar kural tanımaz, emniyet tedbirlerine önem vermez, ticari kaygıları ön planda tutarlar gibi algılamalar oluyor. Şimdiden teşekkürler hocam.

Mustafa ÇELİK
THK Ankara Sportif Havacılık Kulübü Başkanı

Kullanıcı avatarı
paramedic
Mesajlar: 102
Kayıt: 02.04.2007, 18:33
Ad Soyad: Serdar Güler
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen paramedic » 1 on yıl 6 yıl önce (26.10.2007, 12:44)

selamlar,

kaza ve bu bağlamda profesyonellik konusu daha önce tartışıldı.

http://www.ypforum.com/viewtopic.php?t=2380

Kullanıcı avatarı
ttgünay
Mesajlar: 348
Kayıt: 14.12.2005, 20:29
Ad Soyad: Günay Tutgun
Şehir: Muğla / Denizli
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen ttgünay » 1 on yıl 6 yıl önce (27.10.2007, 00:15)

selam arkadaşlar..
aslında ticari kaygı,amatör olmak ve rizikoları göze almak konusunda kısaca şunları diyebilirim....
amatör genelde; olması gereken yani ,tam tedbir ve teccizat uçmak için elinden geleni yapar ve daha temkinli ve dikkatlidir...
ama günde yüksek sezonda 5-6 sefer yılda 400-500 uçuş yapan ve toplam uçuş sayısı 3000-4000 i geçmiş bir kimse bazı şeyleri gözardı edebiliyor.. bu herkes için aynı değil ama bahsettiğim gibi olanları görmek mümkün....
ölüdenizde kanatı patlayan arkadaş benimle aynı timde,elektrik tellerinden inmesinde yolcusuna ve kendisine yardımcı oldum.
yedek kanat tartışıldığı gibi single yedek değil tandem yedektir...
yedek açık olarak halen ofiste duruyor,meraklıları gelip bakabilir...
kanatın 1000 üzeri uçuş iddeasına ise şunu söyleyebilirim: o kadar uçuşu yok ama limitlerinin üzerinde uçmuş ve üzerine yolculuk esnasında peynir suyu dökülmüş bir kanat(şehirlerarası otobüs)
patlama sebebi peynir suyunun kanatın bazı kısımlarını çürütmüş olması.. ve de bunu bilerek uçan pilotun vurdumduymazlığı diyebiliriz.....
ha birde kanatta küçük bir yırtık varmış ama yırtık yerden patlamamış ilgililere duyrulur....
pilot arada kanatı test ettiğini söyledi kanatın kumaşını tutup sert ve şoklu bir şekilde asılmak suretiyle yırtılıp yırtılmadığı ile ilgili...yırtılmamış... bende denedim ama yırtıldı.. farkına vardık kiii benim tuttuğum yer ile kanat sahibinin tuttuğu yer farklı yerlerdi... genelde kanat sell girişine yakın yerlerden test edilir;kazazede pilotun yaptığı gibi.. ama ben tutup ortalardan denedim şokla yırtılıyor..
arkadaşımın yırtamadığı yeri denedim gerçekten yırtılmıyor... anladık ki peynir suyu kanatın heryerine gitmemiş sadece ortalardan bir kısmına zarar vermiş ve oradanda patlayıvermiş....
beni yanlış anlamayın bazen yazdıklarım yanlış anlaşılabiliyor.. bu söylediklerim kazazede pilotu haklı yapmıyor.. ama kazazede piota idam cezası vermemiz de gerekmiyor......... hatta ve hatta dışlayıp onun uçuşlarına yasak koymakta gerekmiyor hatta bunlara hakkımızda yok... ama benim gördüğüm kadarıyla bazı eleştirmen arkadaşlar kazazede pilota neredeyse mühebbet hapis verecekmiş gibi yorumlar yapıp yargılıyorlar ki bu kadar kendimizi tahrik etmemize gerek yok diye düşünüyorum.. bu benim düşüncem ...
not: bir de arkadaşlar konu başlığına uygun olarak götürürsek muhabbeti
çok daha iyi olur...uçuşumuz ve xc lerden açılan konuda başka konu konuşulursa forum hedefine ulaşmamış olur....
teşekkürler ve saygılar...
gunay tutgun

Kullanıcı avatarı
paramedic
Mesajlar: 102
Kayıt: 02.04.2007, 18:33
Ad Soyad: Serdar Güler
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen paramedic » 1 on yıl 6 yıl önce (27.10.2007, 01:11)

ttgünay yazdı:ama günde yüksek sezonda 5-6 sefer yılda 400-500


çok basit bir hesaplama yapalım. en kötü kazanan pilot uçuş başına 12 £ alıyor ölüdenizdeki firmalarda. focusta 16 £, skysports da 20 £ olduğunu da bizzat biliyorum. kazayı yapan pilotlun şirketin rakamlarını bilmiyorum ama yine biliyorum ki focus pilotları bu sezon 550 civarı skysports pilotları da 370 civarı uçtu. yani satılan video (kendi tabirleriyle zege) ve fotoğrafları saymazsak en kötü şartlarda 5000 £ civarı para kazanıyor sadece uçuştan. video ve fotoğrafları da en kötü şartlarda uçuşun 1/3 ü kadar sayabiliriz (ki bunun da normal de uçuşun yarısı kadar olduğu biliniyor). yani toplamda 6500 £ civarı para kazanılıyor bir tandem pilotu tarafından bir sezonda en kötü şartlarda.

kimsenin kazandığında gözümüz yok. 2 sene ben de tandem pilotluğu yaptığım için bir çok zorluğunu da biliyorum tandem pilotluğunun.

bu bağlamda bir kaç sorum olacak:

1. Yılda yaklaşık 400 kişinin sorumluluğunu alan bir pilotun ekmeğini kazandığı paraşütün uçuşa uygunluğunu anlama methodu eliyle tutup sertçe çekiştirmek mi olmalıdır?

2. Bu kadar çok uçuş yapan ve sorumluluk alan bir pilotun malzeme bilgisi peynir suyu gibi çok asidik bir şeyin kanada ne kadar zarar vereceğini bilemeyecek kadar az olmalı mıdır?

3. Zaman zaman bazı şirketlerin ticari kaygılarla pilotları eski malzeme ile uçmaya zorladıkları bilinen bir şey. Bu olayda malzeme şirketin midir, yoksa pilotun mudur?

4. Acaba bu kazadan sonra Ölüdeniz Yamaç Paraşütçüleri Derneği uçacak kanatların bazı yapısal testlerini en azından sezon başlarında yapmak için bir ekipman ve test düzeneği edinme ihtiyacı hisseder mi?

hsny
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen hsny » 1 on yıl 6 yıl önce (01.12.2007, 00:46)

gecen sene söz konusu pilotla iki kez tandem ucuş yaptım.Tandem pilotları arasında deneyimlilerden biri olduğunu biliyorum. Buyuk ihmalkarlık yapmış. Sanırım kendine çok güvendi,malzemeyi ihmal etti.

madde 4,çok önemli.Enaz pilotun deneyimi kadar.Buna kim özen gösterecek acaba.Az para kazanmıyor o şirketler!!!


Kullanıcı avatarı
PaRaDoX
Mesajlar: 712
Kayıt: 31.07.2004, 23:53
Ad Soyad: Ali Yücer
Şehir: Ankara
:
Yönetici
Aldığı Beğeni: 40 / 1
Yaş: 41
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen PaRaDoX » 1 on yıl 6 yıl önce (01.12.2007, 16:15)

Selamlar

Arkadaşlar lütfen tartışma ve gerginlik ortamına doğru sürüklemeyelim.
Varsa konuşulacaklar daha sakin yazalım.

hsny
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen hsny » 1 on yıl 6 yıl önce (04.12.2007, 23:27)

galiba bunu bana yazdınız.
Arkadaşın sıraladığı madde 4 konusunda sakin olmak mumkun değil.Bunun kontrol altında oldugunu bilmemiz gerek.

Ama pilota yüklenme konusunda Günay arkadaşa katılıyorum.Yazılanlara göre ortada bir ihmalkarlık var ama kimin ihmalkarlığı belli değil. Pilot için "kendine çok güvendi "yazmışım. Bunda gerginlik yaratacak ne var?
Gerçekten de kendine güvenen yp sporuna hakim bir pilot.Tandem pilotları içinde tandem uçuşunda akrobasi yapan kaç pilot vardır?Bu kadar değerli bir pilotu talihsiz bir kaza yüzünden safdışı bırakmak bana da adil gelmiyor.

Yukarılarda yazılan olmusuz şeylere rağmen pilot olmayan ama ölüdenizde uçmak isteyenlere bu pilotu ısrarla tavsiye ederim.

Kullanıcı avatarı
filizey
Mesajlar: 200
Kayıt: 26.03.2005, 00:26
Ad Soyad: Filiz Bakır Güler
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen filizey » 1 on yıl 6 yıl önce (05.12.2007, 00:26)

herkese merhaba,

hsny, paradox o yazıyı sizin için yazmadı. sizin mesajınınzdan sonra atılan başka mesajlar için yazıldı o. o mesajlar silindi.

görüşmek üzere...

Kullanıcı avatarı
serhat
Mesajlar: 242
Kayıt: 03.01.2006, 20:18
Ad Soyad: Serhat Kocaerol
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 5 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen serhat » 1 on yıl 6 yıl önce (09.12.2007, 23:25)

şirketler pek tabi malzeme kontrolu yapmak zorundalardır. bir malzmeyele ne kadar çok uçuş yapılırısa o kadar kar olacağı için pek üztelemzler çünkü patronlar genellikle pilot değildir. bu işin esas sorumluluğu o yolcuyu önüne bağlayıp a kolonlarını çeken pilota aittir. pilot yeni paraşüt istemzse kimseona paraşüt almaz. ağlamayan pilota meme vermezler.

tüm bu olanların esas sebeplerinden biri de artık bazı şirketlerin pilotları mazlemesi pilota ait şekilde çalıştırması, malzemenin parasını pilota pilotaj+paraşüt parası olarak vermesidir. (kaza yapan pilotta durum böyledir) fakat bazı uyanık pilotlar bu her uçuşta ödenen bu 5pound malzeme parasını yeni paraşüt almaktansa cebe atmaktadır.
yani birinci derecede ihmal sözkonusudur.

ben hüsniye hanımın yakınlarını bu pilotla uçurmasını tavsiye etmesini birdaha düşünmesini temenni ederim.

Kullanıcı avatarı
serhat
Mesajlar: 242
Kayıt: 03.01.2006, 20:18
Ad Soyad: Serhat Kocaerol
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 5 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen serhat » 1 on yıl 6 yıl önce (09.12.2007, 23:48)

4. madde hakkında;

2007 sezon başında ölüdeniz yamaç paraşütü derneği

1isviçre tandem pilotluğu sistemine göre yapılacak bir sınav
2malzeme ugunluk testi
3sigorta poiçesi içeren

bir sertifikasyon sistemi önerdi.
bu üç basamağa uygunluk sonucu alınacak sertifika bir numara ile pilotun kaskına yapışkan şeklinde yapışacak ve herkes o pilotun en zor sınavı geçmiş, uygun malzeme kullanan, sigortası olan bir pilot olduğunu anlayacaktı.

ayrıca bu pilotları çalıştıran şirketler de kapılarına bu sertifikalardan yapıştırarak herkese avrupa standartlarında iş yaptığını gösterecekti.

uçmaya gelen insanlar da, meydanlardaki, plajdaki ve otellerdeki panolarla şu yapışkana sahip pilotlar ve şirketler bu standartlara sahiptir bunlarla uçuş güvenlidir diye bilgilendirilecekti.

fakat pilotlar yapılan dernek toplantısında semih sayırın önerdiği bu uygulamayı gereksiz buldular. şiddetle reddettiler. türk hava kurumunun yaptığı çok basit kriterlelere dayanan tandem pilot sertifikasını almakla yetindiler.

bu uygulama; ülkemizde resmi kurallara dayatılmamış yp sporunda bir otokontrol mekanızmasıydı ne yazık ki kabul edilmedi.