Tarih : 25.06.2019 saat 16.43
Yer : Bademağacı
Pilot : Onur Akgül
Yamaç Paraşütü : Ozone Buzz Z4 (EN-B)
Harness : Supair Evo XC 3
Sahip olduğu sertifika : P4
Kaza sonucu Pilot Durumu : Hiç bir sıkıntı yok.
Kazanın kısa özeti :
25.06.2019 saat 16.30 gibi Bademağacında kalkış yapıp yelken bandına girdim. Rüzgar yönü yanlış hatırlamıyorsam KD. Biraz irtifa aldım ve bantta dolaşıyordum.Yelkenin ikinci turuna girip 100metre ilerledikten sonra ampul oldum.(Tepe gerisine düştüm diye tahmin etmiştim, uçuş kayıt dosyasına baktığımda böyle bir durum söz konusu değildi).Tepe +200metredeyim ortalama. Speed ile biraz ilerledim.Bir kaç saniye sonra ciddi bir bastırıciya girdim.Ne kadar kaçmaya çalıştıysam bastırıcıdan çıkmam mümkün olmadı.Tahminimce tepe +100 metreye kadar irtifamı düşürdü.
Bu süreye kadar kanadın bastırıcıdan çıkmaması beni , tepe üzerine iniş yaptırabileceğini düşündürdü.İrtifamın olması beni yanılttı.Önüm açıktı ,rötar yapacak tepe vs. de yoktu.Bu sırada inme ihtimaline karşılık bölgeye bir göz gezdirdim.Bastırıcının etkisi geçmiş değil, artık ineceğimi kesinleştirip hemen ardıç ağaçlarının altına bırakacağını düşündüm, etraf genellikle kayalıktı, sıkıntılı bir bölgeydi.İrtifam tepe +100 metre ortlama.Bir an kaldırır gibi oldu derken sağ taraftan %60 oranında asimetrik kapanma yaşadım.Dönüşü durdurup açtıktan bir kaç saniye sonra ciddi bir önden kapanma ve tekrar soldan asimetrik kapanma meydana geldi.Belki ilk başta yedek atmam gerekiyordu ama hep durumu toparlama çabamız bunu en sona saklıyor.
Bu kapanmalar beni tepe +50 metreye kadar düşürdü.Kapanmalara müdale etmek irtifamı kontrol etmemi dikkatimden kaçırmıştı.Yere çok yaklaşmıştım.Kanat son asimetrik kapanmadan sonra stabil duruma döndü.Normal bir şekilde ardıç ağaçlarına ineceğimi düşnürken kanat kuvvetli bir şekil twist olup beni savurdu.Yedek atmamla zaten çalılara vurmam eş zamanlıydı .İrtifam olmadığı için yedek kılavuzdan çıkmadı bile.Çalılar ilk vuruş şokunu alarak hiç bir sakatlık yaşamadan olayı atlatmamı sağladı.Arkadaşımın tepeye yürüyerek gelmesiyle malzemeyi topladık.
Herkese kazasız uçuşlar dilerim...
25.06.2019 Bademağacı Tepeye Düşüş
Moderatör: Moderatör Ekibi
- ozkan4
- Mesajlar: 1
- Kayıt: 03.10.2017, 13:32
- Ad Soyad: Özkan Bursa
- Şehir: Bursa
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
25.06.2019 Bademağacı Tepeye Düşüş
Geçmiş olsun
- david selcuk
- Mesajlar: 57
- Kayıt: 21.06.2006, 21:49
- Ad Soyad: David Selcuk Erkek
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 45 / 0
- Pilot Menüsü:
25.06.2019 Bademağacı Tepeye Düşüş
Ucus kaydi var mi?
Baska bir mekanik etki olmadigina gore onden cikan termigin arkasinda kalan rotorlu bolgenin etkisi veya termigin yaninda kalan venturi bolgesi gibi geldi bana.
Termik kendi momentumu olan ayri bir hava akimi oldugu icin sert ruzgarda termik yan bolgesinde ruzgarin hizlandigi venturi bolgesi ve arkasinda mekanik turbulans bolgesi olusur.
Boyle bir durumda israrla tam kafa ruzgarina yonelmek yerine yana dogru kayarak termigin rotorundan/venturiden cikmaya calismak gerekir.
Rapor icin tesekkurler ve gecmis olsun..
Baska bir mekanik etki olmadigina gore onden cikan termigin arkasinda kalan rotorlu bolgenin etkisi veya termigin yaninda kalan venturi bolgesi gibi geldi bana.
Termik kendi momentumu olan ayri bir hava akimi oldugu icin sert ruzgarda termik yan bolgesinde ruzgarin hizlandigi venturi bolgesi ve arkasinda mekanik turbulans bolgesi olusur.
Boyle bir durumda israrla tam kafa ruzgarina yonelmek yerine yana dogru kayarak termigin rotorundan/venturiden cikmaya calismak gerekir.
Rapor icin tesekkurler ve gecmis olsun..
Son beğenen onurarioglu
- AgL
- Mesajlar: 39
- Kayıt: 23.02.2019, 12:15
- Ad Soyad: Onur Akgül
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
25.06.2019 Bademağacı Tepeye Düşüş
david selcuk yazdı:Ucus kaydi var mi?
Baska bir mekanik etki olmadigina gore onden cikan termigin arkasinda kalan rotorlu bolgenin etkisi veya termigin yaninda kalan venturi bolgesi gibi geldi bana.
Termik kendi momentumu olan ayri bir hava akimi oldugu icin sert ruzgarda termik yan bolgesinde ruzgarin hizlandigi venturi bolgesi ve arkasinda mekanik turbulans bolgesi olusur.
Boyle bir durumda israrla tam kafa ruzgarina yonelmek yerine yana dogru kayarak termigin rotorundan/venturiden cikmaya calismak gerekir.
Rapor icin tesekkurler ve gecmis olsun..
- alp78
- Mesajlar: 181
- Kayıt: 06.05.2012, 19:24
- Ad Soyad: Taner Alp
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 34 / 2
- Pilot Menüsü:
25.06.2019 Bademağacı Tepeye Düşüş
geçmiş olsun Onur. ucuz atlatmana sevindim..
- emrekoca
- Mesajlar: 56
- Kayıt: 04.06.2016, 23:11
- Ad Soyad: Emre KOCA
- Şehir: istanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 18 / 0
- Pilot Menüsü:
25.06.2019 Bademağacı Tepeye Düşüş
AgL yazdı:david selcuk yazdı:Ucus kaydi var mi?
Baska bir mekanik etki olmadigina gore onden cikan termigin arkasinda kalan rotorlu bolgenin etkisi veya termigin yaninda kalan venturi bolgesi gibi geldi bana.
Termik kendi momentumu olan ayri bir hava akimi oldugu icin sert ruzgarda termik yan bolgesinde ruzgarin hizlandigi venturi bolgesi ve arkasinda mekanik turbulans bolgesi olusur.
Boyle bir durumda israrla tam kafa ruzgarina yonelmek yerine yana dogru kayarak termigin rotorundan/venturiden cikmaya calismak gerekir.
Rapor icin tesekkurler ve gecmis olsun..
Kayıttta, düşüş gözükmüyor