Kaza Raporu, AYAŞ
Moderatör: Moderatör Ekibi
- necdetcelik
- Mesajlar: 4
- Kayıt: 14.11.2016, 12:01
- Ad Soyad: Necdet CELIK
- Şehir: ANKARA
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Kaza Raporu, AYAŞ
YAMAÇ PARAŞÜTÜ KAZA RAPORU RAPOR TARİHİ : 19.09.2020
PİLOTUN ADI SOYADI/SEVİYESİ : Hüseyin ATEŞ (P-3) 2 yıllık kulüp pilotu, 140 sorti uçuş
DOĞUM TARİHİ : 1968
OLAYIN TARİH ve SAATİ : 18.09.2020 Saat : 18.45
OLAYIN YERİ – COĞRAFİ KOORDİNATI ve TANIMI : Ayaş Kumludoruk Tepesi
YAMAÇ PARAŞÜTÜN TİPİ – MODELİ : Air Deisng – Rise 4 İleri EN:B
HARNES VE KASK: APCO Swift Race Kozalı harnes ve Plusmax uçuş kaskı.
UÇUŞ MAKSADI : Serbest Yelken Uçuşu
UÇUŞ ROTASI : Ayaş Takeoff Önü
ÇIKIŞ / KALKIŞ YAPILAN YER : Ayaş Takeoff
HAVA DURUMU : 10-18 km Yön : Batı
ÖLÜ VE YARALI DURUMU : Vefat
MALZEME HASAR DERECESİ : Genel kontroller yapılmış olup uçuş malzemesinden kanatta sağ kolonda ana askı iplerinden C1 hariç tamamının tele sürtmeye bağlı olarak kolon ucundan yaklaşık 1mt mesafede koptuğu, C1 ana kumaş bağlantı noktasında 60cm civarında gerilmeye bağlı yırtıldığı, kanat sol stabilo iplerinin kanat ucuna yakın yerden koptuğu, kask üzerinde ana iplerden birisinin kesik izine neden olduğu gözlemlenmiştir. Uçuş ekipmanlarının hiç birinde elektrik çarpmasına bağlı yanık izi görülmemiştir. Olaya müdahale eden sağlık ekipleri tarafından kazazedeyi ekipmandan çıkarmak için kanat iplerinin bazılarında bıçakla kesikler mevcut. Kaza yerinde yedek atılmadığı, yedek paraşütün yerinde olduğu görülmüştür.
OLAYIN ÖZETİ
18 Eylül 2020 tarihinde 13.00’den itibaren Ayaş Yamaç Paraşütü tepesinde Yelken Uçuşu maksadıyla buluştuk. Havanın rüzgar hızı ve darbe şiddeti sürekli takip edildi. Rüzgar hızına bağlı olarak kulüp pilotlarımız tepede bulunan diğer pilotlarla birlikte gün içerisinde uçuşlar gerçekleştirdi. Saat 17.00’ye kadar olan süreçte kazazede pilotumuz herhangi uçuş yapmadı. 17.00’den itibaren hava hızının ve darbe aralığının uygun koşullarda olduğu gözlenerek Ayaş tepede bulunan bir çok pilotla birlikte kazazede pilotta kalkış yaptı. Pilot, yaklaşık 55 dk süreyle yelken uçuşu yapmıştır.
Zaman içerisinde rüzgarın artmaya başlaması üzerine tüm pilotlar iniş planlamasına başlamıştır. Kazazede ile birlikte bir iki pilotun iniş alanının güney yönündeki villaların bulunduğu yere yöneldikleri gözlemlenmiştir. Bunun üzerine olası sürüklenme ihtimaline karşı telsizle hız sistemini kullanmaları ve uygun iniş alanlarına yönelmeleri de anons edilmiştir. İniş alanına ve tepeye yönelen diğer pilotlardan güvenli iniş anonsları takip edilmiştir. Kazazede pilotumuzdan haber gelmemesi üzerine acilen canlı takip cihazı üzerinden indiği konum belirlenerek 5-6dk içerisinde olay yerine geçilmiştir. Bölgede bulunan 112 acil yardım ekipleri tarafından (Kaza yerine 300mt uzaklıkta bulunan ) Ayaş Devlet Hastanesinden hemen olay yerine gelen ekibin ilk yardım müdahalesinde bulundukları gözlemlenmiştir.
Bölgede arıcılık faaliyeti yapan görgü tanığınca bildirilen ifadesine göre kazazede pilotumuzun yüksek gerilim hattına kanadını çarpması sonucu tahmini 15-25mt mesafeden düştüğü, bilincinin kapalı olduğu söylenmiştir. İvedi olarak Ayaş Devlet Hastanesine sevk edilen Hüseyin Ateş kardeşimiz hastanede yapılan tüm müdahalelere rağmen kurtarılamayarak vefat etmiştir.
OLAYIN TAHMİNİ NEDENLERİ
Tahmin: Pilotun uçuş veri kayıtları incelendiğinde yüksek gerilim hattını geçme konusunda kararsız kalmış olabileceği, bu nedenle tele çarpması sonucu kanadının kapanarak serbest düşme yaşadığı.
ÖNLEM VE ÖNERİLER
Uçuş süresince tüm pilotların yüksek gerilim hatları çevresinde uçuş yapmamaları, iniş planlamalarını tellerden uzak bölgelerde planlamaları gerekmektedir.
BAŞIMIZ SAĞOLSUN
RAPORU VEREN :
Anka Havacılık Spor Kulübü Başkanı
Necdet ÇELİK
PİLOTUN ADI SOYADI/SEVİYESİ : Hüseyin ATEŞ (P-3) 2 yıllık kulüp pilotu, 140 sorti uçuş
DOĞUM TARİHİ : 1968
OLAYIN TARİH ve SAATİ : 18.09.2020 Saat : 18.45
OLAYIN YERİ – COĞRAFİ KOORDİNATI ve TANIMI : Ayaş Kumludoruk Tepesi
YAMAÇ PARAŞÜTÜN TİPİ – MODELİ : Air Deisng – Rise 4 İleri EN:B
HARNES VE KASK: APCO Swift Race Kozalı harnes ve Plusmax uçuş kaskı.
UÇUŞ MAKSADI : Serbest Yelken Uçuşu
UÇUŞ ROTASI : Ayaş Takeoff Önü
ÇIKIŞ / KALKIŞ YAPILAN YER : Ayaş Takeoff
HAVA DURUMU : 10-18 km Yön : Batı
ÖLÜ VE YARALI DURUMU : Vefat
MALZEME HASAR DERECESİ : Genel kontroller yapılmış olup uçuş malzemesinden kanatta sağ kolonda ana askı iplerinden C1 hariç tamamının tele sürtmeye bağlı olarak kolon ucundan yaklaşık 1mt mesafede koptuğu, C1 ana kumaş bağlantı noktasında 60cm civarında gerilmeye bağlı yırtıldığı, kanat sol stabilo iplerinin kanat ucuna yakın yerden koptuğu, kask üzerinde ana iplerden birisinin kesik izine neden olduğu gözlemlenmiştir. Uçuş ekipmanlarının hiç birinde elektrik çarpmasına bağlı yanık izi görülmemiştir. Olaya müdahale eden sağlık ekipleri tarafından kazazedeyi ekipmandan çıkarmak için kanat iplerinin bazılarında bıçakla kesikler mevcut. Kaza yerinde yedek atılmadığı, yedek paraşütün yerinde olduğu görülmüştür.
OLAYIN ÖZETİ
18 Eylül 2020 tarihinde 13.00’den itibaren Ayaş Yamaç Paraşütü tepesinde Yelken Uçuşu maksadıyla buluştuk. Havanın rüzgar hızı ve darbe şiddeti sürekli takip edildi. Rüzgar hızına bağlı olarak kulüp pilotlarımız tepede bulunan diğer pilotlarla birlikte gün içerisinde uçuşlar gerçekleştirdi. Saat 17.00’ye kadar olan süreçte kazazede pilotumuz herhangi uçuş yapmadı. 17.00’den itibaren hava hızının ve darbe aralığının uygun koşullarda olduğu gözlenerek Ayaş tepede bulunan bir çok pilotla birlikte kazazede pilotta kalkış yaptı. Pilot, yaklaşık 55 dk süreyle yelken uçuşu yapmıştır.
Zaman içerisinde rüzgarın artmaya başlaması üzerine tüm pilotlar iniş planlamasına başlamıştır. Kazazede ile birlikte bir iki pilotun iniş alanının güney yönündeki villaların bulunduğu yere yöneldikleri gözlemlenmiştir. Bunun üzerine olası sürüklenme ihtimaline karşı telsizle hız sistemini kullanmaları ve uygun iniş alanlarına yönelmeleri de anons edilmiştir. İniş alanına ve tepeye yönelen diğer pilotlardan güvenli iniş anonsları takip edilmiştir. Kazazede pilotumuzdan haber gelmemesi üzerine acilen canlı takip cihazı üzerinden indiği konum belirlenerek 5-6dk içerisinde olay yerine geçilmiştir. Bölgede bulunan 112 acil yardım ekipleri tarafından (Kaza yerine 300mt uzaklıkta bulunan ) Ayaş Devlet Hastanesinden hemen olay yerine gelen ekibin ilk yardım müdahalesinde bulundukları gözlemlenmiştir.
Bölgede arıcılık faaliyeti yapan görgü tanığınca bildirilen ifadesine göre kazazede pilotumuzun yüksek gerilim hattına kanadını çarpması sonucu tahmini 15-25mt mesafeden düştüğü, bilincinin kapalı olduğu söylenmiştir. İvedi olarak Ayaş Devlet Hastanesine sevk edilen Hüseyin Ateş kardeşimiz hastanede yapılan tüm müdahalelere rağmen kurtarılamayarak vefat etmiştir.
OLAYIN TAHMİNİ NEDENLERİ
Tahmin: Pilotun uçuş veri kayıtları incelendiğinde yüksek gerilim hattını geçme konusunda kararsız kalmış olabileceği, bu nedenle tele çarpması sonucu kanadının kapanarak serbest düşme yaşadığı.
ÖNLEM VE ÖNERİLER
Uçuş süresince tüm pilotların yüksek gerilim hatları çevresinde uçuş yapmamaları, iniş planlamalarını tellerden uzak bölgelerde planlamaları gerekmektedir.
BAŞIMIZ SAĞOLSUN
RAPORU VEREN :
Anka Havacılık Spor Kulübü Başkanı
Necdet ÇELİK
- ert
- Mesajlar: 110
- Kayıt: 01.08.2007, 19:23
- Ad Soyad: Ertan Özcan
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 5 / 0
- Pilot Menüsü:
Kaza Raporu, AYAŞ
Başınız sağolsun
Ben de o sırada havadaydım. Kaza hakkında birkaç ekleme yapayım.
Ayaş'ta akşam güzel bir yelken havası vardı. Termiklerin etkisinin de azalmasıyla havada yaklaşık 10 pilot rahat bir uçuş yapıyordu. Gün batımına 20 dakika falan kalmıştı. Bu sırada ben de Gökçebağ tarafına açıldım. Tepenin 3 km sağ (kuzey) tarafına geçtim.
Aniden Kuzey yönünden kuvvetli bir gust geldi. (18:35) Bu durumla Ayaş'ta bazı akşamlar gün batımında karşılaşırız nadir de olsa. Gün batımında dikkatli olmak lazım maalesef.
Ben de tepe üzerinden Ayaş'a geri dönmek istedim fakat türbülansın çok artmasıyla oradaki en yakın tarlaya inme kararı verdim. Yer seviyesinde rüzgar çok daha sertti. Zor bir iniş oldu. Birkaç asimetrik ve bir önden kapanma yaşadım yer seviyesinde.
Yere indikten sonra diğer pilotları uyarabilmeyi çok istedim ama maalesef telsizim yoktu. Telsizin önemini çok iyi anladım
Havada 5 kanat gördüm. 2 tanesi tepeye indi. Tepe seviyesinde rüzgar daha zayıftı. İniş alanına inmeye çalışan pilotlar ise villaların üstüne doğru sürüklenmeye başladı. İniş alanı üzerinde 40-50 km/h rüzgar vardı sağ taraftan gelen. Maalesef kazalar yaşandı.
Ani gelen bu gust yaklaşık 5-10 dakika içinde hızlıca durdu. Rüzgar tekrar normale döndü.
Burada pilotların yapabileceği kulak kapatıp full speed basmak, ya da irtifası iyi olanlar için iniş alanına inmeye çalışmak yerine yan rüzgarla ovaya doğru Beypazarı tarafına açılmak olabilirdi.
Tekrardan başınız sağolsun.
Ertan Özcan
Ben de o sırada havadaydım. Kaza hakkında birkaç ekleme yapayım.
Ayaş'ta akşam güzel bir yelken havası vardı. Termiklerin etkisinin de azalmasıyla havada yaklaşık 10 pilot rahat bir uçuş yapıyordu. Gün batımına 20 dakika falan kalmıştı. Bu sırada ben de Gökçebağ tarafına açıldım. Tepenin 3 km sağ (kuzey) tarafına geçtim.
Aniden Kuzey yönünden kuvvetli bir gust geldi. (18:35) Bu durumla Ayaş'ta bazı akşamlar gün batımında karşılaşırız nadir de olsa. Gün batımında dikkatli olmak lazım maalesef.
Ben de tepe üzerinden Ayaş'a geri dönmek istedim fakat türbülansın çok artmasıyla oradaki en yakın tarlaya inme kararı verdim. Yer seviyesinde rüzgar çok daha sertti. Zor bir iniş oldu. Birkaç asimetrik ve bir önden kapanma yaşadım yer seviyesinde.
Yere indikten sonra diğer pilotları uyarabilmeyi çok istedim ama maalesef telsizim yoktu. Telsizin önemini çok iyi anladım
Havada 5 kanat gördüm. 2 tanesi tepeye indi. Tepe seviyesinde rüzgar daha zayıftı. İniş alanına inmeye çalışan pilotlar ise villaların üstüne doğru sürüklenmeye başladı. İniş alanı üzerinde 40-50 km/h rüzgar vardı sağ taraftan gelen. Maalesef kazalar yaşandı.
Ani gelen bu gust yaklaşık 5-10 dakika içinde hızlıca durdu. Rüzgar tekrar normale döndü.
Burada pilotların yapabileceği kulak kapatıp full speed basmak, ya da irtifası iyi olanlar için iniş alanına inmeye çalışmak yerine yan rüzgarla ovaya doğru Beypazarı tarafına açılmak olabilirdi.
Tekrardan başınız sağolsun.
Ertan Özcan
- ZEMHERİ
- Mesajlar: 199
- Kayıt: 25.08.2008, 18:36
- Ad Soyad: EROL DEMİRTAŞ
- Şehir: AYDIN
- :
- Aldığı Beğeni: 2 / 1
- Pilot Menüsü:
Kaza Raporu, AYAŞ
En kötü şey buraya baş sağlığı mesajı yazmak olsa gerek....
Camiadan bir kötü haber daha..
Allah geride kalanlarına sabır versin...
Mekanı Cennet olsun....
Camiadan bir kötü haber daha..
Allah geride kalanlarına sabır versin...
Mekanı Cennet olsun....
- TakiP
- Mesajlar: 15
- Kayıt: 27.06.2016, 22:51
- Ad Soyad: Uğur GÖRGÜ
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Kaza Raporu, AYAŞ
Allah rahmet eylesin camiamizin başı sağolsun.
Hüseyin abi çok iyi bir insandı.
Mekânı cennet olsun.
Hüseyin abi çok iyi bir insandı.
Mekânı cennet olsun.
En son TakiP tarafından 20.09.2020, 20:34 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- Göksel Tuna
- Mesajlar: 6
- Kayıt: 23.01.2018, 17:31
- Ad Soyad: Göksel Tuna
- Şehir: ANKARA
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Yaş: 44
- Pilot Menüsü:
Kaza Raporu, AYAŞ
Başımız sağolsun,
Değerli bir dostumuzu daha kaybettik.Rabbim geride kalanlara sabırlar versin..
Değerli bir dostumuzu daha kaybettik.Rabbim geride kalanlara sabırlar versin..
- Mustafa16
- Mesajlar: 9
- Kayıt: 13.06.2019, 21:50
- Ad Soyad: Mustafa Ocak
- Şehir: Bursa
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
Kaza Raporu, AYAŞ
Allah rahmet eylesin
Mekanı cennet olsun inşallah
Mekanı cennet olsun inşallah
- eser
- Mesajlar: 3
- Kayıt: 25.05.2018, 11:41
- Ad Soyad: Erdoğan Bilen
- Şehir: Van
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Re: Kaza Raporu, AYAŞ
Allah rahmet eylesin. Çok üzücü. Geride kalanlara sabırlar diliyorum.
CLT-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
CLT-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
- İbrahim06
- Mesajlar: 51
- Kayıt: 01.10.2015, 10:13
- Ad Soyad: İbrahim sorgun
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Yaş: 39
- Pilot Menüsü:
Kaza Raporu, AYAŞ
Allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun ogün uçmadan önce tepede 10 dk hasbihal etmiştik çok üzüldük (
- soner1003
- Mesajlar: 3
- Kayıt: 12.03.2017, 23:22
- Ad Soyad: soner kaylan
- Şehir: ankara
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Kaza Raporu, AYAŞ
Allah rahmet eylesin. Mekanı cennet olsun. Allah ailesine sabır versin.
- Gökhan Alakus
- Mesajlar: 2
- Kayıt: 31.05.2020, 16:33
- Ad Soyad: Gökhan Alakuş
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
Kaza Raporu, AYAŞ
Hemen önümüzde uçuyordu, üzüldük Allah rahmet eylesin. Yakınlarına sabırlar dilerim.
- senc911
- Mesajlar: 95
- Kayıt: 01.01.2012, 01:23
- Ad Soyad: Sencer Ulukanoğlu
- Şehir: Mersin
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
Kaza Raporu, AYAŞ
Başımız sağolsun. Mekanı cennet olsun inşallah. Ailesine Allah sabırlar versin.
- benimbenayse
- Mesajlar: 1
- Kayıt: 30.05.2018, 15:53
- Ad Soyad: Aysegul Varisli-Friesl
- Şehir: Freiberg m.N / Almanya
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Kaza Raporu, AYAŞ
Allah Rahmet eylesin. Herkesin, hepimizin basi sagolsun
- almir
- Mesajlar: 18
- Kayıt: 02.08.2011, 00:16
- Ad Soyad: Ali Demir
- Şehir: Çankırı
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 49
- Pilot Menüsü:
Kaza Raporu, AYAŞ
Allah rahmet eylesin. Sevenlerinin ve camiamızın başı sağolsun.
- mahomedia
- Mesajlar: 173
- Kayıt: 31.08.2004, 23:57
- Ad Soyad: M. Emin Öner
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
Kaza Raporu, AYAŞ
Allah rahmet eylesin, üzücü bir kaza olmuş, yakınlarına sabır diliyorum...
- BALKİRAZ
- Mesajlar: 188
- Kayıt: 10.08.2006, 18:26
- Ad Soyad: Ertan Balkiraz
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 26 / 1
- Pilot Menüsü:
Kaza Raporu, AYAŞ
Selam Hüseyin kardeşimize Allahtan rahmet diliyorum, insanlar kolay yetişmiyor, Hüseyin bey kulübümüzün yönetim üyesi idi, yetenekli bir sporcumuzdu, SIV eğitimleri tam, fazla riske girmeyen bir pilot du, olay ben Samsunda eğitim verdiğim esnada gerçekleşmiş, ben olsamda takdiri ilahiyi değiştiremezdim, bir eğitmen öğrencisinin tırnağına bile zarar gelsin istemez ama havacılık sporu riskleri yüksek bir spor tüm pilotların uçuştan sonra mutlu mesut evlerine dönmesi dileğiyle tekrar başımız sağolsun.
Son beğenen TakiP