Antalya Falez'de Kaza ( Murat Çakmak - Kartal Taş )

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
murat cakmak
Mesajlar: 72
Kayıt: 05.03.2007, 22:51
Ad Soyad: Murat Cakmak
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Antalya Falez'de Kaza ( Murat Çakmak - Kartal Taş )

Mesaj #1 gönderen murat cakmak » 1 on yıl 5 yıl önce (04.06.2008, 15:20)

Okumakta olduğunuz kaza raporu ; gruba üye veya üye olmayan dost/arkadaşlarımın benim yaşamış olduğum kaza ile ilgili gerçeği yansıtmayan bazı ifade ve anlatımlarda bulunmalarından ötürü, grubu bilgilendirmek adına tarafımdan kaleme alınmıştır.

10 Mayıs 2008 Cumartesi günü saat 11:30 sıralarında Antalya Atatürk Parkı, Falez kalkış noktasından uçuşa başladım. Hava uçuş için uygun rüzgar 15-18 km Güney - Güney Batı istikametindeydi.

Sky Sports Murat Tüzel’den satın aldığım Sky Antea gelinceye kadar sevgili Murat’ın uçmam için gönderdiği Turkuaz renk Advance Sigma 6 ile uçuyordum.

Saat 13:45 sıralarında benim kalkış yaptığım noktaya kanadı ile daha önce tanımadığım birinin ( Kartal Taş ) gelip bir süre yaklaşık10 dakika kadar havayı izledikten sonra hazırlandığını gördüm. Kendisini tanımadığım, uçuşunu, kanadını, bilgi ve deneyimini bilmediğimden hazırlanışı sırasında referans olması açısından Defne Büfe ile Falez Otel arasındaki bantta bir süre uçtum ve güvenli kalkışına engel olmamak için Türk Bayrağının Güneyinde uygun irtifada kendisini izlemeye devam ettim.

Kartal’ın uçuş öncesi havayı izlemesi , hazırlanışı, yardımsız kalkışı ( o an rüzgar 20 km civarındaydı ) ve sonrasında uçuşu son derece düzgün ve kanadına hakim olması bana birlikte güvenle uçabileceğim hissini vermişti.

Yaklaşık yarım saat 40 dakika kadar Atatürk Parkı çevresinden – Falez Otel / Sheraton Otel arasındaki bantta birlikte uçtuk. İstikametimiz Atatürk Parkından Sheraton Otel’e doğru Doğudan Batıya gidip beach park sahilinin başlangıç noktası üzerinde bir elips içinde idi. Bu arada Aytekin Kurnaz isimli arkadaşımız kalkış noktasına geldi havanın uçuş için uygun olup olmadığını sordu, uçmasında ( bence ) bir sakınca olmadığını söyledim.

Yaklaşık 10 dakika sonra düzenli bir parkur izlediğimiz Atatürk Parkı üzerinden Falez istikametine uçarken Büyük Türk bayrağının Batı istikametinden, tam olarak Defne büfenin üzerinde olduğum sırada Kartal beklenmedik çok ani ve sert bir 180 derece ile bana doğru döndü !! ancak döndüğü yöne değil aşağıya bakıyordu. Aramızdaki mesafe uçuş boyunca son derece güvenli mesafe olmasına rağmen, ancak ‘ NAPIYOSUNN LAAAN ‘ diye bağırdığımda beni fark etti ! çarpışmanın kaçınılmaz olduğunu anladığımda maalesef çok hızlı düşünemiyordum, full stall mu yapsam?? Yedek mi atsam ( hayatım boyunca hatırlamak istemediğim bir andır ) benim keskin bir sağ dönüşüm ve onun dönüş müdahalesi yetersiz oldu, ve benim kanadın sağ orta Cell ağızlarından Kartal’ın harness ve iplerinden içeri girdi, yani çarpışma gerçekleşti!

Çarpıştığımız anda benim yüksekliğim yerden ( asfalt noktasından – deniz değil ) 25 metre, Kartal’ın 30 metre kadardı. Benim kanat ( Horse Shoe ) At Nalı şeklinde, kartal'la birlikte stall’la düşmeye başladık. Kartal’ın kanat öne saldırdı, saldırışı kontrol etti ama birlikte düşmeye devam ettik. Ben Cellerin iplerin dolaştığı A kolonunu ve ipleri çekerken sanırım Kartal’da iplerden ve cell’lerden aynı zamanda kumaştan kurtulmaya çalışıyordu. Yedeğin açılma ihtimali olmadığını biliyordum ama yine de yedek attım, yaklaşık 15-20 metre kadar birlikte düştükten sonra adına MUCİZE diyin, sabah evden çıkarken sevgili kızım Deren’in duaları diyin, Kartal’ın sevdiklerinin duası diyin ne derseniz diyin, sonrasında benim kanat birşekilde kurtuldu, sert ve agresif bir şekilde açılırken spin-spiral karışımı bir dönüş başladı. Dönüşe müdahale edip durdurduktan sonra trafik ışıkları Beach Park yol ayrımı noktasına iniş yaptığıma hala inanamıyodum. Normal şartlarda bir saniye bile arabasız olmayan yolda tek bir araç, motosiklet dahi yoktu. Yani Antalya trafiğinin en hareketli yollarının birinin ortasında dururken Kanat kabarıp rüzgarı dahi karşılamış en küçük bir sıyrık bile olmadan inebilmiştim.

Kazayı aşağıdan izleyenler ne olduğunun pek farkında değillerdi, genç bir arkadaş elinde Kartal’ın spor ayakkabısını getirip ‘ abi bunu ne yapiyim ‘ diye sorduğunda yeni yeni kendime geliyordum. Havada bulunan diğer arkadaş Aytekin kazayı on-line izleyip uçuşuna devam ederken Kartal toplanding yapıp yanıma geldi.

Bu şekilde sert dönüş yapıp sonrasında döndüğü yöne bakmamasının nedeni ‘ Aşağıda aracına ceza yazmaya hazırlanan Trafik Polisi ile konuşuyor olması ‘ aracının Radar’a defalarca yakalandığı için ceza kesildiğinden, yazılacak park cezasını önlemekmiş.

Kalkış öncesi ve sırasında Kartal’ın göstermiş olduğu özenle bu yaptığı dikkatsiz davranış arasındaki fark ' geceyle gündüz ' gibiydi !

Bu trafik cezasının tutarı ne kadardır bilmiyorum ama bildiğim yaşamış olduğumuz kazadan Kartal’da, bende ‘ ÖLMÜŞ ‘ veya ömrümüzün sonuna kadar birilerinin yardıma muhtaç ‘ SAKAT ‘ saksıdaki bitki ( insanlar ) gibi devam edebilirdik.

Bu kazadan sevgili Kartal’da bende yaralanmadan sevdiğimiz spora ve yaşantımıza sağlıklı devam ettiğimiz için ne kadar şükretsek azdır.

Her ne kadar bu kaza sebebi ile tanışmış olsam da , aynı zamanda da hem şehrim de olan Kartal’a bir kez daha geçmiş olsun dileklerimi iletiyor, herkese kazasız keyifli uçuşlar diliyorum.

Saygılarımla
Murat ÇAKMAK


Kullanıcı avatarı
skydiver
Mesajlar: 462
Kayıt: 23.12.2004, 21:23
Ad Soyad: Volkan Şekerci
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Antalya Falez'de Kaza ( Murat Çakmak - Kartal Taş )

Mesaj #2 gönderen skydiver » 1 on yıl 5 yıl önce (04.06.2008, 15:41)

murat cakmak yazdı:Bu trafik cezasının tutarı ne kadardır bilmiyorum ama bildiğim yaşamış olduğumuz kazadan Kartal’da, bende ‘ ÖLMÜŞ ‘ veya ömrümüzün sonuna kadar birilerinin yardıma muhtaç ‘ SAKAT ‘ saksıdaki bitki ( insanlar ) gibi devam edebilirdik.


Sevgili Murat Çakmak,

Geçmiş olsun AMA;

Engelliler için kullandığınız "saksıdaki bitki insanlar" ifadesinden ötürü sizi kınıyorum...

Hiçbir neden, engellerinden ötürü vücutlarını tam fonsiyonla kullanamayan insanlara saksıdaki bitki insan şeklinde hakarete varan ifadeleri kullanmaya mazeret olamaz. Bu kişi isterse bilinçli olmayarak bu cümleyi sarfetmiş (ki nasıl bir bilinçsizlikse artık) ya da dünyayı kurtarmış olsun. Yapılan artılar, eksilerin kurtarıcısı değildir.

Biraz daha dikkatli olmanız ve yıllardır onların daha iyi yaşaması için çalıştığımız engelli dostlarımızdan özür dilemeniz dileğiyle.

Sevgiler...

Volkan Şekerci
En son skydiver tarafından 04.06.2008, 23:04 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
uninstall
Mesajlar: 36
Kayıt: 29.03.2007, 15:53
Ad Soyad: Engin Sarikaya
Şehir: Aydın
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen uninstall » 1 on yıl 5 yıl önce (04.06.2008, 16:12)

Evet Murat arkadaşımızın dil sühüşmesini umut ederek yalnışlık yaptığını temenni ediyoruz orada aslında kendi haline sanırım vurgulama yapmak istedi kazadan yara almadan kurtulduğunuza şükürler olsun herkeze bol şans ve geçmiş olsun.

Kullanıcı avatarı
KARAGÖZ
Mesajlar: 566
Kayıt: 13.08.2006, 19:11
Ad Soyad: Deniz Karagöz
Şehir: Antalya
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 15 / 0
Yaş: 44
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen KARAGÖZ » 1 on yıl 5 yıl önce (04.06.2008, 17:58)

ben de ordaydım. iki pilotun da verilmiş sadakası vardı.

tekrar geçmiş olsun..

Kullanıcı avatarı
emraq
Mesajlar: 342
Kayıt: 22.11.2005, 17:47
Ad Soyad: Emrah Kaygusuz
Şehir: Eskişehir
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen emraq » 1 on yıl 5 yıl önce (04.06.2008, 18:47)

gerçekten geçmiş olsun.çok ciddi şekilde sonuçlanacak bu durumdan kurtulmanız mucize..hatalı olan arkadaşa da söyleyecek bir söz bulamıyorum..
herneyse bu olayda merak ettiğim bir şey var. ^^Yedeğin açılma ihtimali olmadığını biliyordum ama yine de yedek attım^^ demişsin ve daha sonra yazının devamında ^^Dönüşe müdahale edip durdurduktan sonra trafik ışıkları Beach Park yol ayrımı noktasına iniş yaptığıma hala inanamıyodum. Normal şartlarda bir saniye bile arabasız olmayan yolda tek bir araç, motosiklet dahi yoktu. Yani Antalya trafiğinin en hareketli yollarının birinin ortasında dururken Kanat kabarıp rüzgarı dahi karşılamış en küçük bir sıyrık bile olmadan inebilmiştim^^ demişsin,yedeği attıktan sonra kanadın uçuşuna nasıl devam etti onu çok merak ediyorum.??bunu açıklayabilir misin?

Kullanıcı avatarı
derajan
Mesajlar: 408
Kayıt: 16.11.2005, 19:46
Ad Soyad: Yusuf Biçer
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 2 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen derajan » 1 on yıl 5 yıl önce (04.06.2008, 20:57)

abi anlatımda bazı degişik varyosyonlar var emraqında sordugu sormaktan bende geri kalmıyorum??


Kullanıcı avatarı
murat cakmak
Mesajlar: 72
Kayıt: 05.03.2007, 22:51
Ad Soyad: Murat Cakmak
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen murat cakmak » 1 on yıl 5 yıl önce (05.06.2008, 03:03)

Öncelikle ' saksıdaki bitki ' sözü maksadını aşan bir ifade olmuş, kimseyi kırmak gibi bir düşüncem asla olamaz sanırım kaza sırasında, kazanın benim açımdan talihsiz bir şekilde sonlanacağı beklentisi böyle bir cümle kurmama neden oldu. Bundan dolayı özür dilerim. Engelli bir çok dostum olmasına rağmen bu sözle onları kırabileceğimi hiç düşünmemiştim. Ben lisanslı Padi instructor' ım. Binden fazla dalış yaptım. Tekerlekli iskemleden alıp bir çok kez Kaş'ta ve Saroz'da dalış yaptırdığım engelli tanıdıklarım var bu sözü bir çok kez kendi ağızlarından duymuş olmam benim de böyle bir cümle kurmamı gerektirmezdi. Onlar hayatla o kadar barışıklar, o kadar yaşam sevinciyle dolular ki... Tekrar özür !
Siz ( Volkan Şekerci ) ne gibi faliyetlerde bulunuyorsunuz, paylaşırsanız sevinirim.

Geçmiş olsun dileklerinize çok teşekkür ederim.

Bir çok ölüm tehlikesi yaşadığım farklı kazalar oldu. 1998 yılında kayak acro yarışması sonrasında Kartalkaya'da üst femur kemiğini kırıp ( İntertrokonterik ) 1 yıl hiç yataktan kalkmayan biri olarak, ömrümün sonuna kadar hatırlamak istemediğim en ciddi kaza buydu çünkü o yükseklikte kanadın o durumdan kurtulma şansı yoktu !

Umarım hiç bir arkadaşım böyle bir olay yaşamaz.

Bence burada üzerinde durulması gereken hata konusundan çok, kaza olmadan önlene bilirmiydi ? sorusuna cevap aramak. Eğer bir kazanın ( havada çarpışma ) olma ihtimali varsa, o kaza olabilir. Ve oldu da ! Yazıyı hazırlarken olabildiğince Kartal'ın yerine kendimi koyarak, yanlış veya eksik olmaksızın kazanın fotoğrafını sizlerle paylaşmaya çalıştım. Birçok kişi benim yerimde olsa kaza sonrasında sakin olamayacağını affedilir bir durum olmadığını dile getirdiler ama unutulmaması gereken ' sonuçta bu bir KAZAYDI, isteyerek bilerek kasıtla yapılmış ' bir davranış değildi. Eminim Kartal'da çok üzüldü böyle bir kaza olsun istemezdi.

Yedeğin açılma ihtimali yoktu çünkü yedeğin açılması için gerekli şartlar söz konusu değlidi. Ancak benim yedeği atmamla birlikte belki Kartal'ında yedek atabileceğini , açılma ihtimali olmasa dahi stall'la düşen iki kanattan birinde iseniz yapabileceğiniz çok fazla birşey olmadığını kabul edersiniz sanırım.

Çarpışma anında asfalt seviyesinden yüksekliğim yaklaşık 25metre, yedeği attığım anda yani çarpışmadan 3-4 saniye sonra 15 metreden azdı. Yedek altımda sallanırken düşüş devam ediyor ama hala Kartal'ın kanadı beni taşıdığı için full stall düzeyinde bir düşüş yaşamıyorduk. Yedeğin açılma ma nedenlerinin başında bu yani Kartal'ın kandının beni taşıması var.

Yedeği attıktan sonra da benim kanadım Horse Shoe ( At Nalı ) pozisyonunu korudu, yani yedeği attıktan sonra kanat uçuş pozisyonunda değil halen DÜŞÜŞ pozisyonundaydı! Umarım anlatabilmişimdir.

Yere yani asfalta yaklaşık 10 metreden daha az bir yükseklik varken kanat Kartal'ın harness'inden vücudundan ve iplerinden kurtulup sağ taraftan sert ve agresif bir dalışa-dönüşe geçmişti. Ben sol taraftan fren alıp dönüşü durdurdum, grand spiral çıkışı gibi düşünebilirsiniz, ve kanat kabarıp asfalta ayaklarım üstüne inmiştim.

Benim kanadın sağ fren ipi kopmuş, kulak bölümünde ip yanıkları mevcuttu. Ayrıca Kartalın harness'te ip yanıkları vardı.

Kaza raporunu lütfen tekrar okuyun. Yine atladığım bir yer varsa seve seve paylaşacağım.

Teşekkürler

Kullanıcı avatarı
skydiver
Mesajlar: 462
Kayıt: 23.12.2004, 21:23
Ad Soyad: Volkan Şekerci
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen skydiver » 1 on yıl 5 yıl önce (05.06.2008, 03:45)

murat cakmak yazdı:Öncelikle ' saksıdaki bitki ' sözü maksadını aşan bir ifade olmuş, kimseyi kırmak gibi bir düşüncem asla olamaz sanırım kaza sırasında, kazanın benim açımdan talihsiz bir şekilde sonlanacağı beklentisi böyle bir cümle kurmama neden oldu. Bundan dolayı özür dilerim. Engelli bir çok dostum olmasına rağmen bu sözle onları kırabileceğimi hiç düşünmemiştim. Ben lisanslı Padi instructor' ım. Binden fazla dalış yaptım. Tekerlekli iskemleden alıp bir çok kez Kaş'ta ve Saroz'da dalış yaptırdığım engelli tanıdıklarım var bu sözü bir çok kez kendi ağızlarından duymuş olmam benim de böyle bir cümle kurmamı gerektirmezdi. Onlar hayatla o kadar barışıklar, o kadar yaşam sevinciyle dolular ki... Tekrar özür !
Siz ( Volkan Şekerci ) ne gibi faliyetlerde bulunuyorsunuz, paylaşırsanız sevinirim.


Hassasiyet için teşekkürler. Onların yaşama bakış açıları bazen o kadar pozitif oluyor ki, onların gibi davranmak kaçınılmaz oluyor. Bu yüzden nedenini açıkladığınız şeyin nasıl olduğunu bildiğimden çok da üzerinde durulmayacak bir cümle olduğunu şimdi daha iyi görüyorum, çünkü ben de bazen onların kendilerine söyledikleri fazla iyimser cümleleri kullanabiliyorum.

Biz ekip olarak sizin de çok yakından tanıdığınızı tahmin ettiğim oluşumlarla birlikte çalışıyoruz ve yaptığımız her faaliyeti onların gökyüzünde, suda ve yerdeki temsilcileri olarak icraa ediyoruz.

http://www.exways.com

Tekrar geçmiş olsun. Umarım kimse bu gibi bir olayı yaşamamak için bu gibi kaza raporlarını dikkatle okur :idea: