ölüdenizdeki kaza videosu ... çok yazık

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

korayarslantas
Mesajlar: 12
Kayıt: 22.04.2008, 13:25
Ad Soyad: Murat Koray Arslantaş
Şehir: Kayseri
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

ölüdenizdeki kaza videosu ... çok yazık

Mesaj #1 gönderen korayarslantas » 1 on yıl 5 yıl önce (16.10.2008, 10:44)



Kullanıcı avatarı
KARAGÖZ
Mesajlar: 566
Kayıt: 13.08.2006, 19:11
Ad Soyad: Deniz Karagöz
Şehir: Antalya
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 15 / 0
Yaş: 44
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen KARAGÖZ » 1 on yıl 5 yıl önce (16.10.2008, 12:40)

izleyince gerçekten çok üzüldüm. bu kadar basit bir hatadan bu denli ciddi sonuçlar çıkması insanı gerçekten çok etkiliyor. Allah rahmet eylesin

Kullanıcı avatarı
Seher25
Mesajlar: 150
Kayıt: 01.11.2006, 18:22
Ad Soyad: Tenzile Gonuleri
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen Seher25 » 1 on yıl 5 yıl önce (16.10.2008, 14:21)

Merhaba arkadaslar,
Gercekten cok üzücü bir olay gerceklesmis ve olay bayagi alcak mesafede gerceklestiginden yedek atma imkani dahi olmamis. Bir diger yandan o daga cikarke harac aliniyor (bu alinan paralar kimlerin cebine gidiyor) ve neden o alinan paralar ile bir ilk yardim ocagi yapilmiyor ve bunun disinda baba dag yol cikisi dahi cok kötü. Böyle kazalardan sonra inanin yurt disinda ucucular arasinda dahi Türkiyede insan degerinin sifir oldugu konusuluyor ve Türkiye miz icin cok kara bir leke olusuyor herdaim.

Kullanıcı avatarı
paramedic
Mesajlar: 102
Kayıt: 02.04.2007, 18:33
Ad Soyad: Serdar Güler
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen paramedic » 1 on yıl 5 yıl önce (16.10.2008, 14:52)

dhv nin kaza ile ilgili yorumu yayınlandı.

dhv kaza ile ilgili olarak 2 güvenlik önerisinde bulunuyor:

1. Fethiye rüzgarı olduğu durumlarda gözlem ve değerlendirme çok iyi yapılmalıdır.
2. Babadağdan uçan her pilot kaza halinde profosyonel ve hızlı bir kurtarmanın kendilerine ulaşamayacağının bilincinde olmalıdır. Bu sebeple hayati risk içermeyen kazalar bile ölümle sonuçlanabilir.

http://www.dhv.de/typo/fileadmin/user_u ... _10_08.pdf

DHV gibi bütün dünyada sözü geçen bir kurumun web sitesinde Babadağla ilgili ilk yardım eksikliği uyarısı yapılmış durumda. Şapkayı önümüze koyup düşünme zamanı geldi sanırım.

Kullanıcı avatarı
okanbee89
Mesajlar: 74
Kayıt: 14.12.2007, 04:15
Ad Soyad: Okan Yücel
Şehir: Kıbrıs / Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen okanbee89 » 1 on yıl 5 yıl önce (16.10.2008, 18:14)

cok yazık allah rahmet eylesın.... gorunce cok uzuldum....

Kullanıcı avatarı
derajan
Mesajlar: 408
Kayıt: 16.11.2005, 19:46
Ad Soyad: Yusuf Biçer
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 2 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen derajan » 1 on yıl 5 yıl önce (16.10.2008, 19:50)

babadag da eger fethiye ruzgarı var ise ve özelikle zamanınız da var ise "termik rüzgarlarıyla kalkarım ben" hesabına sakın olaki gitmeyin....
tandem pilotları olarak zaman zaman bizler bu yanlışa düşüyoruz(imamın dedigini yap gittigi yoldan gitme)...
zaten razgar fethiyeden geliyor ise bir cok tandem pilotu gibi hemen 1800 yada 1900 kuzeye gidiniz yukarı gelen transportların bir çoğuda bu konuda sizere uçretsiz yardımcı olacaktır...
eger kafanızda en ufak bir endişe var ise bir sorun hissediyoriseniz kanadızını toplayıp aşagı inmenizi öneririm...

ilk yardım konusunda diyer ülkeleri bilmiyorum.
ama devletimiz yanımızda, sivil savunmanın helikopteri mumkün oldugunca erken geliyor...
ambulansın orada beklemesini finansa edecek bir çare aklıma gelmiyor ama senliklerde sponsor olarak özel hastanelerin ve ölüdeniz belediyesinin ambulansı geliyor....

inşallah federasyon kuruldugunda(çalıştığında) yapılabilnirse babadagın geliri federasyon tarafından toplanıp bu tur bir cok eksiklik giderilecektir diye umuyorum....


Onur Ozkonyali
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen Onur Ozkonyali » 1 on yıl 5 yıl önce (19.10.2008, 12:33)

Seher25 yazdı:Merhaba arkadaslar,
Gercekten cok üzücü bir olay gerceklesmis ve olay bayagi alcak mesafede gerceklestiginden yedek atma imkani dahi olmamis. Bir diger yandan o daga cikarke harac aliniyor (bu alinan paralar kimlerin cebine gidiyor) ve neden o alinan paralar ile bir ilk yardim ocagi yapilmiyor ve bunun disinda baba dag yol cikisi dahi cok kötü. Böyle kazalardan sonra inanin yurt disinda ucucular arasinda dahi Türkiyede insan degerinin sifir oldugu konusuluyor ve Türkiye miz icin cok kara bir leke olusuyor herdaim.
bende cok üzüldüm seher arkadaşımıza katılıyorum bu alınan paralarla neden bi ilk yardım mi bilen kişi ve aynı zaman da orayaa gorevli bir kiişi koymuyolarr ordaa bir görevli olsaydı buu kaza olmazdı..

Kullanıcı avatarı
ganos
Mesajlar: 358
Kayıt: 18.05.2006, 09:37
Ad Soyad: Faik Donmez
Şehir: Tekirdağ / İstanbul
Aldığı Beğeni: 15 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen ganos » 1 on yıl 5 yıl önce (19.10.2008, 13:29)

Her şeyden önce çok üzüldük ve ölen arkadaşımıza Allah'tan rahmet diliyoruz. DHV nin kaza ile ilgili raporu almanca olduğu için okuyup değerlendiremedim ancak, videodan seyrettiğim kadarıyla, olayın gelişimini tam olarak göremiyor da olsam, kaza termik rüzgar/hakim rüzgar azizliğinden çok pilot hatası gibi gözüküyor. Oradaki tedbirlerin yetersizliği başlıca bir konu. Ancak Türkiye'de kaza ve ilkyardım konularındaki genel yetersizliğimiz de göz önüne alınarak, DHV nin kaza raporunda ve bir kaç arkadaşın da yukarıda değindiği "uçuş planlaması " konusunda tedbirli olup ilkyardıma ihtiyaç duyacak duruma düşmemek sanırım hepimiz için en iyi ilkyardım. BAbadağ şartlarını çok iyi bilmem ancak genel coğrafik ve meteorolojik bilgilere göre hiç kimsenin yapmaması gereken şey hakim rüzgar tepe(kalkış) arkasından yada yanından esiyorken, karşıdan gelen aldatıcı termik rüzgara doğru kalkıştır. Tepenin rüzgara göre arka tarafında rotor olacağı muhakkaktır. Tepenin zirvesi kalkıştan çok yukarıdaysa termik rüzgarla kalkıp rotorun oluştuğu irtifaya gelmeden tepeden uzaklaşıyorsanız sorun olmayacaktır, ancak termiğin sizi ne kadar sürede hangi irtifaya çıkaracağını ve bunun riskli bölge olup olmayacağını bilemezsiniz. Ayrıca rüzgara göre ters taraftan kalkan termik, hakim rüzgarla kesiştiği yerde rotorun etkisini de arttıracak ve cidden tehlikeli türbülanslara maruz kalmanıza sebep olacaktır. Bu hatayı çoğumuz defalarca bazen bilinçsizce bazen de bilincinde olarak ama uçma aşkı ile riski üstlenerek yapıyoruz.

Benzer bir ikazı bölge pilotu olarak Uçmakdere için de yapmak isterim. Özellikle Tekirdağ içinde Poyraz estiği bir çok gün Uçmakdere'ye gidip güney rüzgarı ile karşılaştığımız ve uçtuğumuz vakidir. Zirve 700m civarında olduğundan, böyle şartlarda 600m deki kalıştan, termik rüzgarıyla defalarca sorunsuz uçuşlar gerçekleştirebiliyoruz. Ancak bölgede uçacak pilotlara tavsiyem, tepeye çıkıp kalkış yönüne yüzünüzü döndüğünüzde bulutlar arkanızdan önünüze doğru hareket ediyorsa bir daha düşünmeniz ve kalkacaksanız da pistin mümkün olduğunca aşağısından kalkarak irtifa almadan tepeden uzaklaşmanızdır. Kalkmadan önce 10 dakikalık bir gözlem yapıp arkanızda serili kanadın ara sıra size doğru geldiğini görüyorsanız da kalkmayın. Uçmakdere için en güvenli zamanlar, bir kaç gün arka arkaya stabil güneyli rüzgarların esmiş olduğunu meteorolojik raporlardan takip ettiğiniz zamanlardır ve genelde sonbahar, kış ve kış çıkışına denk gelir. Yaz döneminde de gördüğümüz oluyor. Meteorolojiyi takip edin...

Kazasız uçuşlar diliyorum.