Tire deki kazanın basındaki abartması

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

gogo15000
Mesajlar: 31
Kayıt: 03.03.2008, 22:19
Ad Soyad: Huseyin Turhan
Şehir: Tire
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Tire deki kazanın basındaki abartması

Mesaj #1 gönderen gogo15000 » 1 on yıl 4 yıl önce (13.05.2009, 23:08)

öncelikle pazar günü başıma gelen olaydan dolayı tüm yamaçparaşütü yapan arkadaşlardan özür diliyorum.
Pazar günü havanın güzel olması ve eşimin nöbetçi olmasından çalışmasından istifade ederek yeni aldığım kanadımla Tire nin güneyindeki 500 yada 600 metrelik bir tepeye çıktım yanımdaki söför arkadaşla kanadı serdik ancak rüzgar sürekli sağ taraftan esiyordu uçuşun sağdan kalkmaya müsait olmadığını düşünerek gül biçimi yapıp kanadı 10-15 dakikalık bir bir tırmanışla güme dağının 1100-1200 metrelik düzgün bir alana gelip kalkışımı yapıp 1-birbuçuk havada kaldım.İniş alanıma yakın biryerde küçük bir hortumu görünce iniş alanımı değiştirip tire nin batısına yöneldim rüzgarı arkama aldığım için hızım epey artı beni almayan gelecek arkadaş bulmakta zorluk çekmesin diye kalkış yaptığım tepeye yöneldim.İrtifam o kadar iyiki kalkış yaptığım tepenin üzerinde 8 çizmeme karşın irtifa kaybetmekte zorlandım bende dağın en zirve noktasını gördüm düz bir alan oraya yöneldim inişim esnasında rüzgarı malesef arkama alarak inmek zorunda kaldım sert iniş yapacağımı tahmin ettiğim için ayaklarımı kaldırdım yere vurmamla kalkmam bir oldu paraşütü serdim arkadaşı arayıp kalkış alanının üstüne indiğimi belirtip gelmesini istedim.İnmeden kaynaklanan bir belimde ağrı hissettim 112 izmiri arayıp problem olup olmadığını sordum sormaz olaydım.Kımıldamayın yatın oynamayın biz ekip yolluyoruz diye tabi ben o saatten sonra psikolojık olarakta ağrım 5 katına çıktı indiğim bölge tam zirve noktası yol alt taraftan geçmekte ancak kımıldamamam istendiği için yatıyorum 112 izmir tire ye haber geçiyor tire de jandarma,aks,orman,hepsi seferber olmuş yerimi o kadar düzgün tarif etmeme karşı 2 saat bulamıyorlar beni en sonunda helikopter kaldırdılar pilotla direk telefonla görüşünce direk aldılar beni inişleri sırasında küçük bir fotoraf makinasını farkedince direk basına verilmiyecek değilmi diye sordum 112 personeline yok hayır diye cevap alınca arkasındanda bu sporun ilerlememesinin tek sebebi basındır diyerek şakalaşmaya başladık doktor ilk müdahalede ultrasyona gir kafamız dinç olsın dedi beni kımıldatmadan helikoptere taşıttırdı.tektiklerden 5 saat sonra hastaneden çıktım
Ertes gün ters rüzgar,turbulans,çakıldı,düştü gibi haberler beni,ailemi ve bu sporla uğraşan arkadaşları olumsuz etkilediğini düşünüyorum.Biz bu sporu sevdirmek isterken başımıza gelene bak. :cry:


Kullanıcı avatarı
uygunguc
Mesajlar: 84
Kayıt: 07.12.2006, 01:34
Ad Soyad: Uygun Güç
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen uygunguc » 1 on yıl 4 yıl önce (14.05.2009, 00:18)

Hüseyin öncelikle sana geçmiş olsun diyorum.Bu tip kazalar genellikle sonu istenmeyen sonuçlar ile bitebilmektedir.Yinede ucuz kurtarmışsın.

Benim tavsiyem ve fikrim bu sporu yapmaya karar verdiysek temel eğitimin yanında emercensi kurallar mutlaka öğrenilip uygulanmasının bizlere çok avantaj sağlayacağını düşünüyorum.
En son uygunguc tarafından 14.05.2009, 08:18 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
m.bayrakci
Mesajlar: 331
Kayıt: 04.07.2006, 21:40
Ad Soyad: Murat Bayrakçı
Şehir: memleket:Tire Yaşadığı:Diyarbakır
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Yaş: 48
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen m.bayrakci » 1 on yıl 4 yıl önce (14.05.2009, 00:53)

geçmiş olsun, emniyetli uçuşlar ve inişler dilerim.

Kullanıcı avatarı
Weather_Sportsman
Mesajlar: 33
Kayıt: 02.08.2007, 23:45
Ad Soyad: Muhammet Sekmen
Şehir: Bursa / Orhangazi
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen Weather_Sportsman » 1 on yıl 4 yıl önce (14.05.2009, 01:30)

Öncelikle geçmiş olsun Hüseyin abi.
Dediğin gibi basın yoluyla haber abartıla biliyor ve buda insanların içinde olan sevdadan geri gitmelerini sağlıyor ve insanların bu spora çokkk tehlikeli gözle bakmasına neden oluyor.

BUBİANKA
Mesajlar: 366
Kayıt: 24.10.2007, 23:09
Ad Soyad: Cemal Tığlı
Şehir: Aydın
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen BUBİANKA » 1 on yıl 4 yıl önce (14.05.2009, 09:08)

selam hüseyin..geçmiş olsun arkadaş..allah hepimizi korusun.görüşürüz.herkese kazasız güzel uçuşlar..

Kullanıcı avatarı
armanaktürk
Mesajlar: 21
Kayıt: 02.09.2006, 21:23
Ad Soyad: Arman Aktürk
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen armanaktürk » 1 on yıl 4 yıl önce (15.05.2009, 01:41)

Hüseyin Bey öncelikle geçmiş olsun..
Kaza raporunuzu biraz daha detaylandırırsanız sevinirim.Kanadınız,koşullar v.b.
Bu arada o gün bizde tirede tepedeydik tahminim siz bizden yarım saat -bir saat sonra take offa ulaştınız.Detaylandıracağınız kaza raporunun ve olayın tartışılmasının benzer olayların yaşanmaması açısından çok önemli olduğunu düşünüyorum.Şimdiden teşekkürler.Tekrar geçmiş olsun...


meşe
Mesajlar: 18
Kayıt: 02.06.2008, 08:06
Ad Soyad: Sedat Doğu
Şehir: Kocaeli
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen meşe » 1 on yıl 4 yıl önce (16.05.2009, 14:30)

öncelikle çok geçmiş olsun diyorum kardeşim.duyduğuma görede bu sporu bırakıyormuşun çok üzüldüm. sebebi düşündüğüm ise eğer eşiniz kesinlikle izin vermemesi.biz bu erkeklerin hali ne olacak.kadınlar tarfından her zaman engelleniyoruz.ben seni bu konuda çok iyi anlıyorum.
kısaca anlatayım 1992 yılıda türk hava kurumundan eğitim aldım uçmak için.daha sonra sosyal bir kaza neticesi evlendim .aslında evlenmek yamaç paraşütü ile kaza yapmaktan daha kötü.eşim işyerimdeki müdürüme dahi bana uçmamam konusunda baskı yapmasını bile istemiş.yıllarca işyerinden muhafakatname alamadığımda uçma hevesi kursağımda kaldı 2006 yılının yazında fethiyeye gittim o zaman için para vererek tandem le uçuş yaptım .tandem yaparken çok üzülmüştüm.tandem yapmak için bile otelden gizlice sabah 7 de çıktım eşim 10 kalkardı ancak.bunu fırsat bildim.gittim ordan bir firmanın ilk sortisinde uçtum.çok zevkliydi.özlemişim uçmayı .ama o tandemin yolcusu ben olmamalıydım.frenler benim elimde olmalı rigover atmalıyım ,karar verdim boşanmama bile sebep olsa bile uçmaya geri dönmem lazımdı.fethiyeden döner dönmez bu işin eğitimini verecek birini aradım kimseye çaktırmadan.buldum bi kıymetli arkadaş,sağolsun bana öğretti teknik konuları ve bu camianın içine girdikten sonra yeni yeni uçan çok kıymetli arkadaşlar tanıdım,uçmaya başladıktan sonra söyledim eşime uçtuğumu,anında tepki,avrupada olsam daha eşler ne biçim erkeksin uçsana derler bizde tam tersi,ilk günler sıkıntılı oldu kafaya koymuştum her şeye rağmen bu devam etmesi gerekiyordu,ve öylede oldu seni bırakırım uçmayı bırakmam dedim ve her şeyi göze aldığımı ve çok rahatlıkla boşanacağımı kesin bir dille söyledim hatta kayınvalideme bile bu konuyu açtım ve bu konuda kesin kararlı olduğumu ve kızını çok rahatlıkla bırakabileceğimi söyledim.bu tehdit süper işe yaradı,o da zamanla alıştı şimdi çoğu zaman bereber gidiyoruz ve ben uçmaya gidiyorum dediğimde de yolun açık olsun dikkat et diyor.tabiki bizde bu arada hanımı ve çocuklarıda ihmal etmiyoruz.
kısacası,belki bu kazanın etkisi ile ani kararlar verilmiş olunabilir ama bence karar vermek erken olur biraz daha eğitimle ve biraz anlayışla bu işlerin düzeleceğini ve Ulu Önder Atatürk'ün dediği gibi "İstikbal Göklerdedir" anlayışı ile göklerdeki yerimizi alacağımızı umut ediyorum. hoşçakalın

Kullanıcı avatarı
uninstall
Mesajlar: 36
Kayıt: 29.03.2007, 15:53
Ad Soyad: Engin Sarikaya
Şehir: Aydın
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen uninstall » 1 on yıl 4 yıl önce (17.05.2009, 17:50)

http://video.turk.net/video/izle/12526/ ... i---IZMIR/

Hadi iyisin abi helikopter binmişssin :)

Acil şifalar

Kullanıcı avatarı
turkfan
Mesajlar: 31
Kayıt: 31.03.2009, 21:51
Ad Soyad: Hacı Ali Yılmaz
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen turkfan » 1 on yıl 4 yıl önce (20.05.2009, 21:30)

Geçmiş olsun. Anlattığınız gibi olay abartılmış. Herne olursa olsun en ufak bir risk bile olsa güvenlik tedbirleri elden bırakılmamalı. Bırakma kararına gelince, olay soğuduktan sonra doğru kararı vereceğinize eminim.

Kullanıcı avatarı
Endurocu
Mesajlar: 159
Kayıt: 22.12.2007, 19:33
Ad Soyad: Ferdy Guven
Şehir: Aydın-Fethiye
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen Endurocu » 1 on yıl 4 yıl önce (22.05.2009, 02:04)

Hüseyin abicim öncelikle geçmiş olsun sizden uzaklardayım biraz malum. Ciddi bişeyin olmamasına çok sevindim bütün arkadaşlar gibi. Evet maalesefki basınımızi bizim saatlercd havalarda kaldığımızı döndüğümüz termikleri şenlikleri yaptığımız organizasyonları akrobasilerimizi dünyada bizi temsil saygıdeğer pilotlarımızı değilde. Nerede böyle insan psikolojisin etkileyecek kazalar yaralanmalar olur öyle şeyleri koyarlar. Neyse abicim tekrar gelmiş geçmiş olsun.

Kullanıcı avatarı
Aerator
Mesajlar: 12
Kayıt: 07.10.2009, 10:57
Ad Soyad: Emre Şeker
Şehir: Eskişehir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen Aerator » 1 on yıl 4 yıl önce (11.10.2009, 02:16)

Hüseyin Bey'e acil şifalar diliyorum...Kaza raporunu değerlendirecek olursak iniş esnasında rüzgarı arkadan alarak süratli şekilde iniş yapmak zorunda kalan pilotlar için alınması gereken en iyi önlem ne olabilir? "serbest paraşüt" inişlerindeki meşhur 5 nokta taklası işe yarar mı?.Tecrübeli pilotlarımızın tavsiyelerini bekliyorum.


Kullanıcı avatarı
haydar01
Mesajlar: 34
Kayıt: 01.06.2009, 01:32
Ad Soyad: Haydar Yılmaz
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen haydar01 » 1 on yıl 4 yıl önce (11.10.2009, 14:09)

benim başımdan buna benzer bir olay geçti ,yere çok sert bir iniş yaptım ayak bileğim 4 yerden kırıldı bir sürü pilatin takıldı hala topallıyorum ,eğtimlerde 5 nokta atlayışından bahsederler ama bu takla serbest paraşütcülerde yada yedek acarak yere iniş yapmak zorunda kalan pilotlar için geçerli sanırım yamaç paraşütünde hareket düşey değil yatay olduğundan bu taklayı atmaya fırsat olmuyo ,ya sürükleniyorsun yada ayak o şiddet ve hıza dayanamıyor kırılıyor

benim nacizane fikrim böyle bir durumda ayakları dizden katlamak yere ilk olarak harnesin korunaklı kısmı olan sırt kısmın değdirmek gerek ,bu şekilde inişdeki bütün şiddeti harnes yumuşatmış olur ,sonra yana yatıp sürüklenerek kanadı durdurmuş oluruz.bu şekilde en az zararla yere inmiş oluruz bazı arkadaşlar harnes zarar görür der ama benim canım dan kıymetli harnes yok cana gelen mala gelsin ben hatamın acısının hala çekiyorum şimdiki aklım olsa ayağımı yere değdirmezdim varsın harnesim yırtılsın

Kullanıcı avatarı
d3nizce
Mesajlar: 33
Kayıt: 15.07.2010, 12:49
Ad Soyad: Deniz Hacısalihoğlu
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen d3nizce » 1 on yıl 3 yıl önce (23.07.2010, 15:39)

Hakimiyeti kaybederek dağlık bölgeye düştü yazmışlar. :) Hey yarabbim.

Çok geçmiş olsun.

Kullanıcı avatarı
biscen
Mesajlar: 133
Kayıt: 15.06.2010, 14:46
Ad Soyad: Bekir İşçen
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen biscen » 1 on yıl 3 yıl önce (23.07.2010, 16:30)

Çok geçmiş olsun. Sağlık konusunda kaygılanıp aldığınız karar bence doğru bir karar. Sonrasında konunun dallanıp budaklanması sizin hatanız değil nasıl olsa. Olaya helikopter müdahalesi de nedense hoşuma gitti, inşallah bu bir standart olur...

Bu tarz haberlerden ve bunlerı yapanlardan, konuyu havacılık gerçeğinde değerlendirip yorum katmalarını beklemek şimdilik biraz iyimserlik...

Kullanıcı avatarı
boravyus
Mesajlar: 43
Kayıt: 15.06.2007, 08:41
Ad Soyad: Çağdaş Varış
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen boravyus » 1 on yıl 3 yıl önce (24.07.2010, 22:11)

arkadaşlar olayın üzerinden neredeyse bir
sene geçmiş. :)

Kullanıcı avatarı
d3nizce
Mesajlar: 33
Kayıt: 15.07.2010, 12:49
Ad Soyad: Deniz Hacısalihoğlu
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #16 gönderen d3nizce » 1 on yıl 3 yıl önce (26.07.2010, 13:18)

:lol: Olsun. Pek fazla mesaj atılmıyor zaten. :lol:


Kullanıcı avatarı
Kadir Yaraşlı
Mesajlar: 494
Kayıt: 21.05.2009, 17:25
Ad Soyad: Kadir Yaraşlı
Şehir: Muğla
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #17 gönderen Kadir Yaraşlı » 1 on yıl 3 yıl önce (20.08.2010, 19:07)

hepsini okudum ama huseyın turhan parasütle yere vurunca tekrar zıplamış. ne kadar yaralanma olmuş ??? bundan hiç bahsedilmemiş. önemli bir seyı yok gıbı anladım doğrumu? kadir yaraşlı