Tire deki kazanın basındaki abartması
Moderatör: Moderatör Ekibi
-
- Mesajlar: 31
- Kayıt: 03.03.2008, 22:19
- Ad Soyad: Huseyin Turhan
- Şehir: Tire
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Tire deki kazanın basındaki abartması
öncelikle pazar günü başıma gelen olaydan dolayı tüm yamaçparaşütü yapan arkadaşlardan özür diliyorum.
Pazar günü havanın güzel olması ve eşimin nöbetçi olmasından çalışmasından istifade ederek yeni aldığım kanadımla Tire nin güneyindeki 500 yada 600 metrelik bir tepeye çıktım yanımdaki söför arkadaşla kanadı serdik ancak rüzgar sürekli sağ taraftan esiyordu uçuşun sağdan kalkmaya müsait olmadığını düşünerek gül biçimi yapıp kanadı 10-15 dakikalık bir bir tırmanışla güme dağının 1100-1200 metrelik düzgün bir alana gelip kalkışımı yapıp 1-birbuçuk havada kaldım.İniş alanıma yakın biryerde küçük bir hortumu görünce iniş alanımı değiştirip tire nin batısına yöneldim rüzgarı arkama aldığım için hızım epey artı beni almayan gelecek arkadaş bulmakta zorluk çekmesin diye kalkış yaptığım tepeye yöneldim.İrtifam o kadar iyiki kalkış yaptığım tepenin üzerinde 8 çizmeme karşın irtifa kaybetmekte zorlandım bende dağın en zirve noktasını gördüm düz bir alan oraya yöneldim inişim esnasında rüzgarı malesef arkama alarak inmek zorunda kaldım sert iniş yapacağımı tahmin ettiğim için ayaklarımı kaldırdım yere vurmamla kalkmam bir oldu paraşütü serdim arkadaşı arayıp kalkış alanının üstüne indiğimi belirtip gelmesini istedim.İnmeden kaynaklanan bir belimde ağrı hissettim 112 izmiri arayıp problem olup olmadığını sordum sormaz olaydım.Kımıldamayın yatın oynamayın biz ekip yolluyoruz diye tabi ben o saatten sonra psikolojık olarakta ağrım 5 katına çıktı indiğim bölge tam zirve noktası yol alt taraftan geçmekte ancak kımıldamamam istendiği için yatıyorum 112 izmir tire ye haber geçiyor tire de jandarma,aks,orman,hepsi seferber olmuş yerimi o kadar düzgün tarif etmeme karşı 2 saat bulamıyorlar beni en sonunda helikopter kaldırdılar pilotla direk telefonla görüşünce direk aldılar beni inişleri sırasında küçük bir fotoraf makinasını farkedince direk basına verilmiyecek değilmi diye sordum 112 personeline yok hayır diye cevap alınca arkasındanda bu sporun ilerlememesinin tek sebebi basındır diyerek şakalaşmaya başladık doktor ilk müdahalede ultrasyona gir kafamız dinç olsın dedi beni kımıldatmadan helikoptere taşıttırdı.tektiklerden 5 saat sonra hastaneden çıktım
Ertes gün ters rüzgar,turbulans,çakıldı,düştü gibi haberler beni,ailemi ve bu sporla uğraşan arkadaşları olumsuz etkilediğini düşünüyorum.Biz bu sporu sevdirmek isterken başımıza gelene bak.
Pazar günü havanın güzel olması ve eşimin nöbetçi olmasından çalışmasından istifade ederek yeni aldığım kanadımla Tire nin güneyindeki 500 yada 600 metrelik bir tepeye çıktım yanımdaki söför arkadaşla kanadı serdik ancak rüzgar sürekli sağ taraftan esiyordu uçuşun sağdan kalkmaya müsait olmadığını düşünerek gül biçimi yapıp kanadı 10-15 dakikalık bir bir tırmanışla güme dağının 1100-1200 metrelik düzgün bir alana gelip kalkışımı yapıp 1-birbuçuk havada kaldım.İniş alanıma yakın biryerde küçük bir hortumu görünce iniş alanımı değiştirip tire nin batısına yöneldim rüzgarı arkama aldığım için hızım epey artı beni almayan gelecek arkadaş bulmakta zorluk çekmesin diye kalkış yaptığım tepeye yöneldim.İrtifam o kadar iyiki kalkış yaptığım tepenin üzerinde 8 çizmeme karşın irtifa kaybetmekte zorlandım bende dağın en zirve noktasını gördüm düz bir alan oraya yöneldim inişim esnasında rüzgarı malesef arkama alarak inmek zorunda kaldım sert iniş yapacağımı tahmin ettiğim için ayaklarımı kaldırdım yere vurmamla kalkmam bir oldu paraşütü serdim arkadaşı arayıp kalkış alanının üstüne indiğimi belirtip gelmesini istedim.İnmeden kaynaklanan bir belimde ağrı hissettim 112 izmiri arayıp problem olup olmadığını sordum sormaz olaydım.Kımıldamayın yatın oynamayın biz ekip yolluyoruz diye tabi ben o saatten sonra psikolojık olarakta ağrım 5 katına çıktı indiğim bölge tam zirve noktası yol alt taraftan geçmekte ancak kımıldamamam istendiği için yatıyorum 112 izmir tire ye haber geçiyor tire de jandarma,aks,orman,hepsi seferber olmuş yerimi o kadar düzgün tarif etmeme karşı 2 saat bulamıyorlar beni en sonunda helikopter kaldırdılar pilotla direk telefonla görüşünce direk aldılar beni inişleri sırasında küçük bir fotoraf makinasını farkedince direk basına verilmiyecek değilmi diye sordum 112 personeline yok hayır diye cevap alınca arkasındanda bu sporun ilerlememesinin tek sebebi basındır diyerek şakalaşmaya başladık doktor ilk müdahalede ultrasyona gir kafamız dinç olsın dedi beni kımıldatmadan helikoptere taşıttırdı.tektiklerden 5 saat sonra hastaneden çıktım
Ertes gün ters rüzgar,turbulans,çakıldı,düştü gibi haberler beni,ailemi ve bu sporla uğraşan arkadaşları olumsuz etkilediğini düşünüyorum.Biz bu sporu sevdirmek isterken başımıza gelene bak.
- uygunguc
- Mesajlar: 84
- Kayıt: 07.12.2006, 01:34
- Ad Soyad: Uygun Güç
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
Hüseyin öncelikle sana geçmiş olsun diyorum.Bu tip kazalar genellikle sonu istenmeyen sonuçlar ile bitebilmektedir.Yinede ucuz kurtarmışsın.
Benim tavsiyem ve fikrim bu sporu yapmaya karar verdiysek temel eğitimin yanında emercensi kurallar mutlaka öğrenilip uygulanmasının bizlere çok avantaj sağlayacağını düşünüyorum.
Benim tavsiyem ve fikrim bu sporu yapmaya karar verdiysek temel eğitimin yanında emercensi kurallar mutlaka öğrenilip uygulanmasının bizlere çok avantaj sağlayacağını düşünüyorum.
En son uygunguc tarafından 14.05.2009, 08:18 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- m.bayrakci
- Mesajlar: 331
- Kayıt: 04.07.2006, 21:40
- Ad Soyad: Murat Bayrakçı
- Şehir: memleket:Tire Yaşadığı:Diyarbakır
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Yaş: 48
- Pilot Menüsü:
- Weather_Sportsman
- Mesajlar: 33
- Kayıt: 02.08.2007, 23:45
- Ad Soyad: Muhammet Sekmen
- Şehir: Bursa / Orhangazi
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- armanaktürk
- Mesajlar: 21
- Kayıt: 02.09.2006, 21:23
- Ad Soyad: Arman Aktürk
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Hüseyin Bey öncelikle geçmiş olsun..
Kaza raporunuzu biraz daha detaylandırırsanız sevinirim.Kanadınız,koşullar v.b.
Bu arada o gün bizde tirede tepedeydik tahminim siz bizden yarım saat -bir saat sonra take offa ulaştınız.Detaylandıracağınız kaza raporunun ve olayın tartışılmasının benzer olayların yaşanmaması açısından çok önemli olduğunu düşünüyorum.Şimdiden teşekkürler.Tekrar geçmiş olsun...
Kaza raporunuzu biraz daha detaylandırırsanız sevinirim.Kanadınız,koşullar v.b.
Bu arada o gün bizde tirede tepedeydik tahminim siz bizden yarım saat -bir saat sonra take offa ulaştınız.Detaylandıracağınız kaza raporunun ve olayın tartışılmasının benzer olayların yaşanmaması açısından çok önemli olduğunu düşünüyorum.Şimdiden teşekkürler.Tekrar geçmiş olsun...
-
- Mesajlar: 18
- Kayıt: 02.06.2008, 08:06
- Ad Soyad: Sedat Doğu
- Şehir: Kocaeli
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
öncelikle çok geçmiş olsun diyorum kardeşim.duyduğuma görede bu sporu bırakıyormuşun çok üzüldüm. sebebi düşündüğüm ise eğer eşiniz kesinlikle izin vermemesi.biz bu erkeklerin hali ne olacak.kadınlar tarfından her zaman engelleniyoruz.ben seni bu konuda çok iyi anlıyorum.
kısaca anlatayım 1992 yılıda türk hava kurumundan eğitim aldım uçmak için.daha sonra sosyal bir kaza neticesi evlendim .aslında evlenmek yamaç paraşütü ile kaza yapmaktan daha kötü.eşim işyerimdeki müdürüme dahi bana uçmamam konusunda baskı yapmasını bile istemiş.yıllarca işyerinden muhafakatname alamadığımda uçma hevesi kursağımda kaldı 2006 yılının yazında fethiyeye gittim o zaman için para vererek tandem le uçuş yaptım .tandem yaparken çok üzülmüştüm.tandem yapmak için bile otelden gizlice sabah 7 de çıktım eşim 10 kalkardı ancak.bunu fırsat bildim.gittim ordan bir firmanın ilk sortisinde uçtum.çok zevkliydi.özlemişim uçmayı .ama o tandemin yolcusu ben olmamalıydım.frenler benim elimde olmalı rigover atmalıyım ,karar verdim boşanmama bile sebep olsa bile uçmaya geri dönmem lazımdı.fethiyeden döner dönmez bu işin eğitimini verecek birini aradım kimseye çaktırmadan.buldum bi kıymetli arkadaş,sağolsun bana öğretti teknik konuları ve bu camianın içine girdikten sonra yeni yeni uçan çok kıymetli arkadaşlar tanıdım,uçmaya başladıktan sonra söyledim eşime uçtuğumu,anında tepki,avrupada olsam daha eşler ne biçim erkeksin uçsana derler bizde tam tersi,ilk günler sıkıntılı oldu kafaya koymuştum her şeye rağmen bu devam etmesi gerekiyordu,ve öylede oldu seni bırakırım uçmayı bırakmam dedim ve her şeyi göze aldığımı ve çok rahatlıkla boşanacağımı kesin bir dille söyledim hatta kayınvalideme bile bu konuyu açtım ve bu konuda kesin kararlı olduğumu ve kızını çok rahatlıkla bırakabileceğimi söyledim.bu tehdit süper işe yaradı,o da zamanla alıştı şimdi çoğu zaman bereber gidiyoruz ve ben uçmaya gidiyorum dediğimde de yolun açık olsun dikkat et diyor.tabiki bizde bu arada hanımı ve çocuklarıda ihmal etmiyoruz.
kısacası,belki bu kazanın etkisi ile ani kararlar verilmiş olunabilir ama bence karar vermek erken olur biraz daha eğitimle ve biraz anlayışla bu işlerin düzeleceğini ve Ulu Önder Atatürk'ün dediği gibi "İstikbal Göklerdedir" anlayışı ile göklerdeki yerimizi alacağımızı umut ediyorum. hoşçakalın
kısaca anlatayım 1992 yılıda türk hava kurumundan eğitim aldım uçmak için.daha sonra sosyal bir kaza neticesi evlendim .aslında evlenmek yamaç paraşütü ile kaza yapmaktan daha kötü.eşim işyerimdeki müdürüme dahi bana uçmamam konusunda baskı yapmasını bile istemiş.yıllarca işyerinden muhafakatname alamadığımda uçma hevesi kursağımda kaldı 2006 yılının yazında fethiyeye gittim o zaman için para vererek tandem le uçuş yaptım .tandem yaparken çok üzülmüştüm.tandem yapmak için bile otelden gizlice sabah 7 de çıktım eşim 10 kalkardı ancak.bunu fırsat bildim.gittim ordan bir firmanın ilk sortisinde uçtum.çok zevkliydi.özlemişim uçmayı .ama o tandemin yolcusu ben olmamalıydım.frenler benim elimde olmalı rigover atmalıyım ,karar verdim boşanmama bile sebep olsa bile uçmaya geri dönmem lazımdı.fethiyeden döner dönmez bu işin eğitimini verecek birini aradım kimseye çaktırmadan.buldum bi kıymetli arkadaş,sağolsun bana öğretti teknik konuları ve bu camianın içine girdikten sonra yeni yeni uçan çok kıymetli arkadaşlar tanıdım,uçmaya başladıktan sonra söyledim eşime uçtuğumu,anında tepki,avrupada olsam daha eşler ne biçim erkeksin uçsana derler bizde tam tersi,ilk günler sıkıntılı oldu kafaya koymuştum her şeye rağmen bu devam etmesi gerekiyordu,ve öylede oldu seni bırakırım uçmayı bırakmam dedim ve her şeyi göze aldığımı ve çok rahatlıkla boşanacağımı kesin bir dille söyledim hatta kayınvalideme bile bu konuyu açtım ve bu konuda kesin kararlı olduğumu ve kızını çok rahatlıkla bırakabileceğimi söyledim.bu tehdit süper işe yaradı,o da zamanla alıştı şimdi çoğu zaman bereber gidiyoruz ve ben uçmaya gidiyorum dediğimde de yolun açık olsun dikkat et diyor.tabiki bizde bu arada hanımı ve çocuklarıda ihmal etmiyoruz.
kısacası,belki bu kazanın etkisi ile ani kararlar verilmiş olunabilir ama bence karar vermek erken olur biraz daha eğitimle ve biraz anlayışla bu işlerin düzeleceğini ve Ulu Önder Atatürk'ün dediği gibi "İstikbal Göklerdedir" anlayışı ile göklerdeki yerimizi alacağımızı umut ediyorum. hoşçakalın
- uninstall
- Mesajlar: 36
- Kayıt: 29.03.2007, 15:53
- Ad Soyad: Engin Sarikaya
- Şehir: Aydın
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
http://video.turk.net/video/izle/12526/ ... i---IZMIR/
Hadi iyisin abi helikopter binmişssin
Acil şifalar
Hadi iyisin abi helikopter binmişssin
Acil şifalar
- Endurocu
- Mesajlar: 159
- Kayıt: 22.12.2007, 19:33
- Ad Soyad: Ferdy Guven
- Şehir: Aydın-Fethiye
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Hüseyin abicim öncelikle geçmiş olsun sizden uzaklardayım biraz malum. Ciddi bişeyin olmamasına çok sevindim bütün arkadaşlar gibi. Evet maalesefki basınımızi bizim saatlercd havalarda kaldığımızı döndüğümüz termikleri şenlikleri yaptığımız organizasyonları akrobasilerimizi dünyada bizi temsil saygıdeğer pilotlarımızı değilde. Nerede böyle insan psikolojisin etkileyecek kazalar yaralanmalar olur öyle şeyleri koyarlar. Neyse abicim tekrar gelmiş geçmiş olsun.
- Aerator
- Mesajlar: 12
- Kayıt: 07.10.2009, 10:57
- Ad Soyad: Emre Şeker
- Şehir: Eskişehir
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Hüseyin Bey'e acil şifalar diliyorum...Kaza raporunu değerlendirecek olursak iniş esnasında rüzgarı arkadan alarak süratli şekilde iniş yapmak zorunda kalan pilotlar için alınması gereken en iyi önlem ne olabilir? "serbest paraşüt" inişlerindeki meşhur 5 nokta taklası işe yarar mı?.Tecrübeli pilotlarımızın tavsiyelerini bekliyorum.
- haydar01
- Mesajlar: 34
- Kayıt: 01.06.2009, 01:32
- Ad Soyad: Haydar Yılmaz
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
benim başımdan buna benzer bir olay geçti ,yere çok sert bir iniş yaptım ayak bileğim 4 yerden kırıldı bir sürü pilatin takıldı hala topallıyorum ,eğtimlerde 5 nokta atlayışından bahsederler ama bu takla serbest paraşütcülerde yada yedek acarak yere iniş yapmak zorunda kalan pilotlar için geçerli sanırım yamaç paraşütünde hareket düşey değil yatay olduğundan bu taklayı atmaya fırsat olmuyo ,ya sürükleniyorsun yada ayak o şiddet ve hıza dayanamıyor kırılıyor
benim nacizane fikrim böyle bir durumda ayakları dizden katlamak yere ilk olarak harnesin korunaklı kısmı olan sırt kısmın değdirmek gerek ,bu şekilde inişdeki bütün şiddeti harnes yumuşatmış olur ,sonra yana yatıp sürüklenerek kanadı durdurmuş oluruz.bu şekilde en az zararla yere inmiş oluruz bazı arkadaşlar harnes zarar görür der ama benim canım dan kıymetli harnes yok cana gelen mala gelsin ben hatamın acısının hala çekiyorum şimdiki aklım olsa ayağımı yere değdirmezdim varsın harnesim yırtılsın
benim nacizane fikrim böyle bir durumda ayakları dizden katlamak yere ilk olarak harnesin korunaklı kısmı olan sırt kısmın değdirmek gerek ,bu şekilde inişdeki bütün şiddeti harnes yumuşatmış olur ,sonra yana yatıp sürüklenerek kanadı durdurmuş oluruz.bu şekilde en az zararla yere inmiş oluruz bazı arkadaşlar harnes zarar görür der ama benim canım dan kıymetli harnes yok cana gelen mala gelsin ben hatamın acısının hala çekiyorum şimdiki aklım olsa ayağımı yere değdirmezdim varsın harnesim yırtılsın
- biscen
- Mesajlar: 133
- Kayıt: 15.06.2010, 14:46
- Ad Soyad: Bekir İşçen
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Çok geçmiş olsun. Sağlık konusunda kaygılanıp aldığınız karar bence doğru bir karar. Sonrasında konunun dallanıp budaklanması sizin hatanız değil nasıl olsa. Olaya helikopter müdahalesi de nedense hoşuma gitti, inşallah bu bir standart olur...
Bu tarz haberlerden ve bunlerı yapanlardan, konuyu havacılık gerçeğinde değerlendirip yorum katmalarını beklemek şimdilik biraz iyimserlik...
Bu tarz haberlerden ve bunlerı yapanlardan, konuyu havacılık gerçeğinde değerlendirip yorum katmalarını beklemek şimdilik biraz iyimserlik...
- Kadir Yaraşlı
- Mesajlar: 494
- Kayıt: 21.05.2009, 17:25
- Ad Soyad: Kadir Yaraşlı
- Şehir: Muğla
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü: