antalya falez suya iniş

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
KARAGÖZ
Mesajlar: 566
Kayıt: 13.08.2006, 19:11
Ad Soyad: Deniz Karagöz
Şehir: Antalya
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 15 / 0
Yaş: 44
Pilot Menüsü: 

antalya falez suya iniş

Mesaj #1 gönderen KARAGÖZ » 1 on yıl 4 yıl önce (13.09.2009, 21:54)

bugün saat 16.00 gibi rüzgar uygun olursa uçmak için falezlere gittim. kanadı serip hazırlanmak üzereyken yanıma niyazi albayrak geldi. biraz önce kalkış yaptıp banda girdiğini ama hava tutmadığı için inişe geçtiğini rüzgarın biraz daha arttığını görünce tekrar kalkış yapmak için piste geldiğini söyledi. ben hazırlandığımda rüzgar uygun gözüküyordu ancak hemen falezlerin dibindeki bayrak yırtılıp söküldüğü için tam olarak nirengi alamıyordum. kanadı çektim ve kısa bir süre tepemde tuttuğumda havanın taşıyacağını anladım ve ileri doğru koşup kalkışımı gerçekleştirdim. banda çok düşük bir yükseklikte girmeme rağmen dönüş yapmayıp kararlı bir şekilde karadan açılmaya devam ettim. ilk kayayı döndükten sonra aslında irtifam çok düşüktü ancak risk alıp ileriye doğru gitmeye devam ettim ve bulduğum bir dinamikle bantta yükseldim ve geri dönecek irtifayı buldum. geri dönerken aklımdan rüzgarın yetersiz olduğu hemen gidip take off'un önünde biraz takılmaya çalışayım olmazsa inerim diye düşündüğümü hazırlıyorum ama nedense birden geri dönüp tekrar banda girmeye çalıştım. ancak bu sefer şansım yaver gitmedi ve geri dönüş yaptığımda artık karaya yetişecek irtifam kalmadığını anladım. suya iniş yapacağım kesinleştiği için önce bacak kolonlarını sonra göğüs kolonunu açtım. son derece kontrollüydüm. suya inmeme bir metre kala frenleri iyice çekip bırakıp kanadın öne doğru hızlanıp üzerime düşmemesini sağladım. herşey normal gözüküyordu. harnesten çıkıp beni kurtarmaya gelmelerini bekleyecektim. ama bir anda ne olduysa harnesten çıkmaya çalışırken bir anda iplerin sağ ayağıma dolandığını farkettim. panik yapmadan çıkartmaya çalıştım ancak bir türlü olmuyordu. ayrıca ayağıma takılan iplerin arasına göğüs kolonunun da takıldığını farkettim. balık tutan iki arkadaş hemen suya atladılar ve ayağımdaki iplerden kurtulmama yardım ettiler. bu arada ben kaskımı ve eldivenlerini çıkarttım kendimi su üstünde tutmaya çalıştım. karadaki arkadaşlar su sporlarına haber verip hemen yanıma bir jet ski göndermişler (sağolsunlar) onun üzerine çıktım. harnesi de yukarıya aldım ve yavaş bir şekilde karaya çıktık. hep birlikte ıslanan malzemeleri yıkadık ve kurutmaya çalıştık. falezdgibi bir yerde suya inmek pek anormal bir durum gibi görünmemesine karşın burda garibime giden çok kısa bir sürede iplerin bacağıma o şekilde nasıl dolandığını anlayamadım. bence en mantıklısı suya inişe bir iki metre kala harnesten aşağıya atlamak. böylece olası bir dolaşma ihtimalini de sıfıra indirmiş oluruz. çok iyi yüzme bilmeme rağmen çok zor anlar yaşadım.

burdan adını bilmediğim ama hiç düşünmeden suya atlayıp ayağıma dolaşan iplerden kurtulmamı sağlayan iki gence, jet skiyle gelip karaya ulaşmamı sağlayan su sporlarından arkadaşlara. ayrıca hemen yardımıma koşup malzemelerimi sahile taşımamı sağlayan ve tüm malzemelerimi sanki kendi malzemeleriymiş gibi özenle yıkayıp kurutan tüm arkadaşlarıma sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum. burdan bir kez daha anlaşıldı ki yamaç paraşütü ne kadar öyle gözüksede bireysel bir spor değil bir grup sporudur.

bu arada harnes üreticilerine de burdan bir sitem etmek istiyorum. bence harnesin malzeme koyduğumuz gözü kesinlikle su geçirmez kumaştan yapılmalı. çok fazla bir maliyet artacağına inanmıyorum. telefonum ıslanıp kullanılamaz bir duruma geldi.

bir kötü haber de galiba su yutup orucu kazaya uğrattım sanırım :D neyse sonuç olarak hayattayım, bir gün kaza tutarım :D :D :D


Kullanıcı avatarı
Karaömer
Mesajlar: 252
Kayıt: 13.10.2006, 23:45
Ad Soyad: Mehmet Karaömer
Şehir: Hatay
Aldığı Beğeni: 0 / 2
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen Karaömer » 1 on yıl 4 yıl önce (13.09.2009, 22:55)

Geçmiş olsun Deniz kardeş....

Sayende suya atlanması gerektiğini de senden öğrenmiş olduk.... İlginç bir durum herşeyi gereği gibi yapmışın ama yine de ipe dolanman akılalmaz bir şey...

Kazasız güzel uçuşlar dileğiyle...

Kullanıcı avatarı
atamturk
Mesajlar: 376
Kayıt: 01.10.2006, 18:20
Ad Soyad: Hakan Atamtürk
Şehir: Aydın / Didim
Aldığı Beğeni: 2 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen atamturk » 1 on yıl 4 yıl önce (13.09.2009, 23:37)

Bununla geçmiş olsun arkadaşım.Yalnız deniz ve su üzerinde uçuş yapan yada yapacak olan arkadaşların daha dikkatli olması ve mutlaka su üstünde tutabilecek can yeleği vb.malzeme bulundurmaları gereğini dikkat çekmek isterim.müdahale gecikecek olsa Allah korusun daha kötü sonuçlar doğurabilir.

Kullanıcı avatarı
kenancifci
Mesajlar: 179
Kayıt: 12.12.2006, 00:18
Ad Soyad: Kenan Çifci
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen kenancifci » 1 on yıl 4 yıl önce (14.09.2009, 01:12)

denizcim çok çok gecmiş olsun. çok üzüldüm. bundanda bir ders çıkarmak lazım. daha güzel günler dileğiyle. sağlıcakla kal

Kullanıcı avatarı
PROFLY
Mesajlar: 476
Kayıt: 08.04.2006, 10:23
Ad Soyad: Mesut Albayrak
Şehir: Bursa
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

geçmiş olsun

Mesaj #5 gönderen PROFLY » 1 on yıl 4 yıl önce (14.09.2009, 03:17)

Geçmiş olsun Deniz kardeşim..

Evet suya bir iki metre kala atlamakta fayda var..

Sevgiler

Mesut

Kullanıcı avatarı
cincir
Mesajlar: 541
Kayıt: 26.08.2006, 17:13
Ad Soyad: Güngör Şen
Şehir: Adapazarı
:
Moderatör
Aldığı Beğeni: 11 / 2
Yaş: 52
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen cincir » 1 on yıl 4 yıl önce (14.09.2009, 09:56)

Deniz geçmiş olsun.
Falezlerde uçtuğuna göre bence suya iniş SIV si yapman iyi olmuş.Dikkat et kendine.


Kullanıcı avatarı
ymcbayraktar
Mesajlar: 832
Kayıt: 13.06.2005, 20:24
Ad Soyad: Mehmet Bayraktar
Şehir: Tokat / Zile
Aldığı Beğeni: 7 / 4
Yaş: 66
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen ymcbayraktar » 1 on yıl 4 yıl önce (14.09.2009, 10:17)

Büyük geçmiş olsun bu durumu bizimle paylaştığın için ayrıca teşekkürler herkes bazı dersler çıkardı

Kullanıcı avatarı
cekirge
Mesajlar: 78
Kayıt: 26.05.2008, 21:13
Ad Soyad: Hasan Özcan
Şehir: Merzifon/AMASYA
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen cekirge » 1 on yıl 4 yıl önce (14.09.2009, 14:29)

cok gecmis olsun :shock:

kubibjk
Mesajlar: 231
Kayıt: 16.08.2006, 09:04
Ad Soyad: Kubilay Ertürk
Şehir: Adapazarı
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen kubibjk » 1 on yıl 4 yıl önce (14.09.2009, 17:22)

Deniz kardeş geçmiş olsun.Ucuz atlatmışsın.Deniz sana yabancı olmasa gerek;adın gibi :)

Kullanıcı avatarı
ASİ
Mesajlar: 139
Kayıt: 05.01.2007, 00:57
Ad Soyad: Engin Karabudak
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen ASİ » 1 on yıl 4 yıl önce (14.09.2009, 21:02)

kardeşim büyük geçmiş olsun. ayrıca böyle bir olayı bizimle paylaşıp herkesin ders çıkarmasını sağladığın için çok teşekkür ederim.

kimileri karizmayı dağıtırım korkusuyla başına gelenleri yazmayı tercih etmiyor. demekki bizi ailen gibi görüyorsun :)

Kullanıcı avatarı
PROFLY
Mesajlar: 476
Kayıt: 08.04.2006, 10:23
Ad Soyad: Mesut Albayrak
Şehir: Bursa
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen PROFLY » 1 on yıl 4 yıl önce (14.09.2009, 22:02)

Engine katılıyorum. Açık yüreklilikle, gurur yapmadan, başkalarına ders olsun diye paylaşman örnek bir davranış.


Kullanıcı avatarı
no_identity
Mesajlar: 133
Kayıt: 21.05.2009, 23:01
Ad Soyad: Mustafa Özgen Paşa
Şehir: İstanbul
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 42
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen no_identity » 1 on yıl 4 yıl önce (30.09.2009, 15:29)

Çok teşekkürler Deniz Bey siz ve sizin gibi Pilotların yazdıklarından çıkarılacak bi ton ders var umarım bundan sonraki uçuşarınızda herhangi bir aksiliğe uğramazısnız. Tekrardan büyük geçmişler olsun

Kullanıcı avatarı
ÇağlaR
Mesajlar: 437
Kayıt: 05.12.2005, 01:42
Ad Soyad: Çağlar Güngelen
Şehir: Kaş - İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen ÇağlaR » 1 on yıl 4 yıl önce (02.10.2009, 16:08)

deniz daha yeni okuyabildim yazdıklarını.. yawaş yawaş geri dönüyorum foruma :))

geçmiş olsun, suya iniş her nekadar normal bişi olmasada falezlerde uçuşta bu olasılık çoğaldığı için normal karşılanabilir. hele ki hırs yapıp işi şansa bıraktıysan o zaman inilesi bir yer :))

kesinlikle iner inmez o ipler nasıl da dolaşıyor bende anlamıyorum :)) benim de denemişliğim var birkere ören de :))

neyse deniz geçmiş olsun tekrar...

Kullanıcı avatarı
tecnick
Mesajlar: 72
Kayıt: 19.04.2008, 16:18
Ad Soyad: Murat Ecevit
Şehir: İstanbul
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen tecnick » 1 on yıl 4 yıl önce (04.10.2009, 12:51)

Çok geçmiş olsun...

Kullanıcı avatarı
Aerator
Mesajlar: 12
Kayıt: 07.10.2009, 10:57
Ad Soyad: Emre Şeker
Şehir: Eskişehir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen Aerator » 1 on yıl 4 yıl önce (11.10.2009, 01:12)

Öncelikle geçmiş olsun... Emergency bir durumda gösterilmesi gereken soğuk kanlı yaklaşımınız tecrübeyle de birleşince kaza yine de ucuz atlatılmış...Tuzlu suya inişte malzemelerin derhal tatlı suyla yıkanıp kurutulmasına ek olarak taşıyıcı iplerin kururken çekip boylarının kısalmaması için kolonlara eşit oranda ağırlıklar bağlanarak kurutulması gerektiğini duymuştum, paylaşmak istedim.