Bilgiler için teşekürler Volkan.
Makalenide bekliyoruz.
Ölüdeniz'de Kaza
Moderatör: Moderatör Ekibi
- Bülent Aydın
- Mesajlar: 259
- Kayıt: 25.04.2007, 17:03
- Ad Soyad: Bülent Aydın
- Şehir: Bursa / Orhangazi
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
- Aerator
- Mesajlar: 12
- Kayıt: 07.10.2009, 10:57
- Ad Soyad: Emre Şeker
- Şehir: Eskişehir
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Konuyla ilgili paylaşımlar bize uçmaya başlamak için sadece kanata ihtiyacımız olduğunu ama uçuşu sürdürmek ve inişe geçebilmek için
tecrübe, sağukkanlılık ve pratik zekanın vazgeçilmezliğini tekrar hatırlatıyor.
Volkan'n Makalesini merakla beyleyenlerden birisi olarak
yukarıdaki yorumlara nacizane bir katkı yapmak isterim ;
internetten edindiğim bilgiye göre yamaç-yedek paraşütlerinin daha hızlı açılabilmesi için tasarlanan
roket sistemleri
kullanılıyormuş. Bu sayede çok düşük irtifalarda bile çok kısa sürede yedek açabilmek mümkün hale geliyormuş. Ancak eminim bu sistemin de kendi içinde tartışmalı birçok noktası vardır.
tecrübe, sağukkanlılık ve pratik zekanın vazgeçilmezliğini tekrar hatırlatıyor.
Volkan'n Makalesini merakla beyleyenlerden birisi olarak
yukarıdaki yorumlara nacizane bir katkı yapmak isterim ;
internetten edindiğim bilgiye göre yamaç-yedek paraşütlerinin daha hızlı açılabilmesi için tasarlanan
roket sistemleri
kullanılıyormuş. Bu sayede çok düşük irtifalarda bile çok kısa sürede yedek açabilmek mümkün hale geliyormuş. Ancak eminim bu sistemin de kendi içinde tartışmalı birçok noktası vardır.
- aslan_umut
- Mesajlar: 82
- Kayıt: 18.06.2007, 12:38
- Ad Soyad: Umut Aslan
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Merhabalar,
Öncelikle iyi dileklerini ileten herkese çok teşekkür ederim.
Olayı özetleyecek olursak;
Akrobasi çalışırken (sattan helikoptere geçerken) 2 tur twist oldum ve kanat spirale daldı. Fren konumlarını kontrol ettiğimde sıfır frende olduklarını görünce bir şekilde çıkartırım kanadı dedim ve yedeği düşünmedim. Spiralden kanadı ağırlık basarak çıkardım, bir sonraki hareket öne dalış olacak durdurmaya çalışsam mı diye düşündüm, frenleri çekiştirmeye çalışmak veya twistin üstünden bir şekilde fren veya arka kolonları çekmeye çalışmak olabilirdi. Twistin üstünden uzanabilir miydim uzansam doğru ipleri bulabilir miydim bilmiyorum ama DHV 2 kanat en fazla önden kapanır bir şekilde düz uçuşa geçer durumu daha kötü bir şekle sokma dedim. Ama kanat öne atlarken biraz fazla geldi ve altıma kadar geçti. Orada kulağa doğru düşerken yedek geldi dedim ve kulağa düştüm. İplere güzelce dolanmış hareket kabiliyetim azdı. Yedeği çıkarttım 2. denememde aşağıya bırakabildim (ilkinde iplere takıldı sanırım orada kalmıştı). Yedek aşağıda düşüyor ben düşüyordum ve açılmıyordu. Toplamaya başladım. İzlemiş olduğunuz video da bu noktadan sonra başlıyor. Yedeği topladım ve o anda iplerin arasına girmiş oldu. Bu sırada aşırı bir baş dönmesinden görme konusuna pek hakim olamayıp sadece hissederek hareket ediyordum. Videodaki şekilde döndüğümü tahmin ediyordum ama emin olamıyordum. Elimle yedeği açmaya uğraşıyordum. Telsizden "boşver yedeği yumuşak düşeceksin zaten" cümlesini duyunca düşüş pozisyonumun hislerim doğrultusunda olduğunu teyit etmiş oldum. Denize inme anımı göremeyip/hissedemeyip indikten sonra "aaa denize gelmişiz" dedim.
Kaza sonunda burnumun bile kanamadığını belirtmek isterim.
Saygılarımla
Umut
Öncelikle iyi dileklerini ileten herkese çok teşekkür ederim.
Olayı özetleyecek olursak;
Akrobasi çalışırken (sattan helikoptere geçerken) 2 tur twist oldum ve kanat spirale daldı. Fren konumlarını kontrol ettiğimde sıfır frende olduklarını görünce bir şekilde çıkartırım kanadı dedim ve yedeği düşünmedim. Spiralden kanadı ağırlık basarak çıkardım, bir sonraki hareket öne dalış olacak durdurmaya çalışsam mı diye düşündüm, frenleri çekiştirmeye çalışmak veya twistin üstünden bir şekilde fren veya arka kolonları çekmeye çalışmak olabilirdi. Twistin üstünden uzanabilir miydim uzansam doğru ipleri bulabilir miydim bilmiyorum ama DHV 2 kanat en fazla önden kapanır bir şekilde düz uçuşa geçer durumu daha kötü bir şekle sokma dedim. Ama kanat öne atlarken biraz fazla geldi ve altıma kadar geçti. Orada kulağa doğru düşerken yedek geldi dedim ve kulağa düştüm. İplere güzelce dolanmış hareket kabiliyetim azdı. Yedeği çıkarttım 2. denememde aşağıya bırakabildim (ilkinde iplere takıldı sanırım orada kalmıştı). Yedek aşağıda düşüyor ben düşüyordum ve açılmıyordu. Toplamaya başladım. İzlemiş olduğunuz video da bu noktadan sonra başlıyor. Yedeği topladım ve o anda iplerin arasına girmiş oldu. Bu sırada aşırı bir baş dönmesinden görme konusuna pek hakim olamayıp sadece hissederek hareket ediyordum. Videodaki şekilde döndüğümü tahmin ediyordum ama emin olamıyordum. Elimle yedeği açmaya uğraşıyordum. Telsizden "boşver yedeği yumuşak düşeceksin zaten" cümlesini duyunca düşüş pozisyonumun hislerim doğrultusunda olduğunu teyit etmiş oldum. Denize inme anımı göremeyip/hissedemeyip indikten sonra "aaa denize gelmişiz" dedim.
Kaza sonunda burnumun bile kanamadığını belirtmek isterim.
Saygılarımla
Umut
- madblue
- Mesajlar: 42
- Kayıt: 05.06.2006, 14:16
- Ad Soyad: Serhat Özel
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
Sat ta yedek
Benimde başıma Yamaşüt Ekecikte gelmişti. Ayrıntılı rapor aşağıdaki linkte. Semih abiye katilmiyorum, artik farkli dusunuyorum.Yedegi asagi sarkitmaktansa yine firlatirim.
http://insanneleryapar.blogspot.com/2008/11/sat-ta-yedek-yamat-ekecik.html
Geçmiş olsun Umutçum.
http://insanneleryapar.blogspot.com/2008/11/sat-ta-yedek-yamat-ekecik.html
Geçmiş olsun Umutçum.
- akühavk_burak
- Mesajlar: 34
- Kayıt: 26.10.2007, 22:45
- Ad Soyad: Burak Karademir
- Şehir: Antalya
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü: