Ümit Kök Kaza Raporu
Moderatör: Moderatör Ekibi
- Can Gul
- Mesajlar: 56
- Kayıt: 01.04.2005, 19:12
- Ad Soyad: Can Gul
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
Ümit Kök Kaza Raporu
Kaza Raporu:
Pilot : Ümit Kök
Kullandığı Malzeme : Apco Vista - Apco Silhoutte Airbag Harness – Cloud Chaser kask
Uçuş Saati: 150 saat üstü
Yer: Fethiye Ölüdeniz
Kalkış Pisti: Kuzey 1900
Kalkış Saati: 15:30 civarı
Koşullar: 15 km Kuzeyli , darbeli
Kazanın hikayesi:
Darbeli bir havada hazırlanan Ümit Kök , kanadı tepesine çektiği sırada kanadın tam tepeye gelmeden biraz sürüklenme yüzdesinin artması ile tepeye doğru kanat onu geri çeker.
Ümit bu esnada biraz fren oranları artırır o sırada gelen darbe kanadın kabarmasına sebep olur bu esnada ters yöne dönen Ümit kanatta twist olur ve havalanır.
Diğer tarafa dönmeye çalışırken bilinçsiz bir şekilde sağ freni çeker ve kanat hızlı bir şekilde tepenin sağına doğru sürüklenir ve oraya çarpar.
Kazanın Yorumu:
Darbeli havalarda kanadın tepeye geliş hızını çok iyi kontrol etmeli ve bizi bu şekilde, ayaklarımızı ani ve kontrolsüz bir şekilde yerden kesmesine izin vermememiz gerekmektedir. Fren oranlarını kanadın ihtiyacı yönünde kullanmalı aşırı reaksiyonlardan özellikle bu gibi durumlarda uzak durmalıyız.
Ters kalkışta dönüş yönün kesinliği bu gibi kritik anlarda hayati bir önem taşımakta. Ümit ne yazık ki bu kritik anda kritik bir hata yapmıştır. Twist olan kanadın ucunda telaş etmiş onun yanlış bilinç dışı bir fren komutu vermesine sebep olmuştur. Halbuki hiçbir şey yapmasa tepeden uzaklaşmış olacak, twistin açılması için daha güvenli bir anda tepeden biraz daha uzak bir pozisyonda bulunmasını sağlayacak, pilot veya kanadın yeteneği ile twistden kurtulacak ve tekrar düz uçuşa geçmiş olacak.
Bu kadar tecrübeli bir arkadaşımızın bu hataları yapmış ve yaralanmış olması çok üzüntü verici.Ümitin bu kazayı yapmasındaki benim şahsi olarak düşündüğüm diğer etkenler ise şunlardır;
Ümit son günlerde aşırı kilo almış ve vücudu çok hantallaşmıştı, günlük hayatta da sık sık nefes nefese kalıyordu. Biz tabi bunu aşırı sigara içmesine bağlıyorduk. Ve sigarayı bırakma konusunda sık sık kendisini uyarıyorduk. Kazadan sonra kaldırıldığı hastanede anlaşıldık ki Ümitte Hiper tansiyon varmış. Vücudun hantallaşması ile iyice hareketsizleşmiş, tembeleşmiş, son zamanlarda hiç kite yaparken kendisine rastlamamıştık.
Bu spor ne yazık ki reflekslerimizi korumamızı bize söylüyor eğer ulaştığımız pilotaj seviyesini korumak istiyorsak sık uçuşla beraber , bol bol kite yapmalıyız. Kite için önemli bir zamanımızı ayırmalıyız. Kite bir çok eksikliğimizi yüzümüze vurduğu gibi bu eksikliklerimizi gidermek içinde bire bir reçetedir. Kite 'ı her türlü sert havada, kanadın her türlü sert tepkilerine, " kanadın ihtiyacı " oranında sakin kumanda edebilme sanatı diye tanımlamak yanlış olmayacaktır.
Hiçbirimiz bulunduğumuz pilotaj seviyesinde baki değiliz. Bu seviyeyi ancak uçarak ve kite yaparak koruyabiliriz. Aynı zamanda bu işi yapacaksak sağlımıza ve esnekliğimize de dikkat etmemiz gerekiyor, esnek bir pilot kaza sırasında dahi vücudunu korumak amaçlı yapacağı küçük ama
çevik bir manevra ile son anda yararlanmaların büyük bir kısmının önüne geçebilir.
Uçun, spor yapın , sigarayı bırakın bu durumda hayatımızın kalitesi inanılmaz yükselecektir. Hayatımızın kalitesi artırmak sadece tembel tembel uçmak ile pek mümkün gözükmüyor.
Kazasız belasız uçuşlara.
______________________________________________
M.Can Gul
msn: [email protected]
skype: ikaruscan
twitter : ikaruscan
www.ikarus.com.tr ( twitter: ikarushavacilik)
Mobile :+90 541 353 65 41
+90 533 353 65 41
Head Office :AkyolCad. No:27/A Cihangir - İstanbul
Tel :+90 212 243 16 28
Fax :+90 212 243 12 95
OperationOffice :Çarşı Cad. No:2 Ölüdeniz – Fethiye
Tel :+90 252 617 05 00
Fax :+90 252 617 00 18
Pilot : Ümit Kök
Kullandığı Malzeme : Apco Vista - Apco Silhoutte Airbag Harness – Cloud Chaser kask
Uçuş Saati: 150 saat üstü
Yer: Fethiye Ölüdeniz
Kalkış Pisti: Kuzey 1900
Kalkış Saati: 15:30 civarı
Koşullar: 15 km Kuzeyli , darbeli
Kazanın hikayesi:
Darbeli bir havada hazırlanan Ümit Kök , kanadı tepesine çektiği sırada kanadın tam tepeye gelmeden biraz sürüklenme yüzdesinin artması ile tepeye doğru kanat onu geri çeker.
Ümit bu esnada biraz fren oranları artırır o sırada gelen darbe kanadın kabarmasına sebep olur bu esnada ters yöne dönen Ümit kanatta twist olur ve havalanır.
Diğer tarafa dönmeye çalışırken bilinçsiz bir şekilde sağ freni çeker ve kanat hızlı bir şekilde tepenin sağına doğru sürüklenir ve oraya çarpar.
Kazanın Yorumu:
Darbeli havalarda kanadın tepeye geliş hızını çok iyi kontrol etmeli ve bizi bu şekilde, ayaklarımızı ani ve kontrolsüz bir şekilde yerden kesmesine izin vermememiz gerekmektedir. Fren oranlarını kanadın ihtiyacı yönünde kullanmalı aşırı reaksiyonlardan özellikle bu gibi durumlarda uzak durmalıyız.
Ters kalkışta dönüş yönün kesinliği bu gibi kritik anlarda hayati bir önem taşımakta. Ümit ne yazık ki bu kritik anda kritik bir hata yapmıştır. Twist olan kanadın ucunda telaş etmiş onun yanlış bilinç dışı bir fren komutu vermesine sebep olmuştur. Halbuki hiçbir şey yapmasa tepeden uzaklaşmış olacak, twistin açılması için daha güvenli bir anda tepeden biraz daha uzak bir pozisyonda bulunmasını sağlayacak, pilot veya kanadın yeteneği ile twistden kurtulacak ve tekrar düz uçuşa geçmiş olacak.
Bu kadar tecrübeli bir arkadaşımızın bu hataları yapmış ve yaralanmış olması çok üzüntü verici.Ümitin bu kazayı yapmasındaki benim şahsi olarak düşündüğüm diğer etkenler ise şunlardır;
Ümit son günlerde aşırı kilo almış ve vücudu çok hantallaşmıştı, günlük hayatta da sık sık nefes nefese kalıyordu. Biz tabi bunu aşırı sigara içmesine bağlıyorduk. Ve sigarayı bırakma konusunda sık sık kendisini uyarıyorduk. Kazadan sonra kaldırıldığı hastanede anlaşıldık ki Ümitte Hiper tansiyon varmış. Vücudun hantallaşması ile iyice hareketsizleşmiş, tembeleşmiş, son zamanlarda hiç kite yaparken kendisine rastlamamıştık.
Bu spor ne yazık ki reflekslerimizi korumamızı bize söylüyor eğer ulaştığımız pilotaj seviyesini korumak istiyorsak sık uçuşla beraber , bol bol kite yapmalıyız. Kite için önemli bir zamanımızı ayırmalıyız. Kite bir çok eksikliğimizi yüzümüze vurduğu gibi bu eksikliklerimizi gidermek içinde bire bir reçetedir. Kite 'ı her türlü sert havada, kanadın her türlü sert tepkilerine, " kanadın ihtiyacı " oranında sakin kumanda edebilme sanatı diye tanımlamak yanlış olmayacaktır.
Hiçbirimiz bulunduğumuz pilotaj seviyesinde baki değiliz. Bu seviyeyi ancak uçarak ve kite yaparak koruyabiliriz. Aynı zamanda bu işi yapacaksak sağlımıza ve esnekliğimize de dikkat etmemiz gerekiyor, esnek bir pilot kaza sırasında dahi vücudunu korumak amaçlı yapacağı küçük ama
çevik bir manevra ile son anda yararlanmaların büyük bir kısmının önüne geçebilir.
Uçun, spor yapın , sigarayı bırakın bu durumda hayatımızın kalitesi inanılmaz yükselecektir. Hayatımızın kalitesi artırmak sadece tembel tembel uçmak ile pek mümkün gözükmüyor.
Kazasız belasız uçuşlara.
______________________________________________
M.Can Gul
msn: [email protected]
skype: ikaruscan
twitter : ikaruscan
www.ikarus.com.tr ( twitter: ikarushavacilik)
Mobile :+90 541 353 65 41
+90 533 353 65 41
Head Office :AkyolCad. No:27/A Cihangir - İstanbul
Tel :+90 212 243 16 28
Fax :+90 212 243 12 95
OperationOffice :Çarşı Cad. No:2 Ölüdeniz – Fethiye
Tel :+90 252 617 05 00
Fax :+90 252 617 00 18
- zaraza
- Mesajlar: 18
- Kayıt: 09.11.2006, 22:03
- Ad Soyad: Hasan Yıldırım
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Ümit arkadaşımız kaza yaptığını kazasından 1 saat sonra tepeye vardığım da öğrendim.moralim çok bozuldu.benim gibi kendisini tanımayan ama camiadan o anda tepede bulunan bir çok arkadaşımın da üzüntüsünü gözlerinden anlıyordum.kendisine ailesi ne ve tüm camiamıza büyük geçmiş olsun.bir an önce allahtan sağlık ve sıhat diliyorum.inşallah en kısa sürede sağlığına kavuşur ve aramıza döner.
- no_identity
- Mesajlar: 133
- Kayıt: 21.05.2009, 23:01
- Ad Soyad: Mustafa Özgen Paşa
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 42
- Pilot Menüsü:
- Human capital
- Mesajlar: 954
- Kayıt: 24.06.2007, 18:40
- Ad Soyad: İbrahim Coban
- Şehir: Almanya
- Aldığı Beğeni: 88 / 0
- Pilot Menüsü:
Merhabalar,
Bu kaza raporunda beyendigim noktasi; yazilis tarzi. Yazan arkadas pek
dogulu kibarliligina kacmadan olayi objektif bir acidan anlatmaya calismis.
Kazaya ugrayan pilot arkadasimizin yaptigi hatayi unu üzme,kirma
kaygisina kapilmadan ortaya koymus. Bu yontem biz pilotlar icin cok öneml ibir tavir olmasi gerekiyor.
Ama benim simdiye kadar kazalardan sonraki edindigim intiba tersi yonde idi. Insanlarimiz,arkadasimiz zaten bir kaza gecirmis ona biraz aci da biz vermeyelim gibi bir dusunce ile kazanin olus bicimini ve yapilan hatalari sorusturup ortaya cikarilmasi engellendigidir.
Oysa arkadasimiz ve ailesi icin cok aci verici olsa da bizler icin onemli bir
tecrube kazanimi boylece engelleniyor.
Birkac yil önce Demirci,de bir kaza yapmistim. Kendi hatamdan dolayi
tandem ile cok sert bir inis yaptim. Hemen arkadslar yardima geldiler ve
iyice darbe almis egomu guclendirmek icin bana bir suru teselli edici
sözler söylediler. O arkadaslara hala mütesekkirim.
Bir süre sonra Almanya,dan benimle beraber gelen arkadasim beni sert
bir bicimde (o anda bana sert geldi) elestirdi. Neden bu kazanin olustugunu ortaya cikarmanin gerekli oldugunu ve bunun benim yapmam
gerktigini soyledi.
Türkce,de bir laf var ``dost aci söyler`` kendimiz icin o anda aci olsa
bile bunun sonucunda bizi ve arkadaslarimizi daha baska hatalardan
koruyacagi icin dogru bir yöntem.
Kazaya ugrayan pilotu ve ailesini ek acilarda koruma kaygisi belki de
ülkemizde daha cok pilotun ve ailelerini acilara sürükleyen sartlari
hazirlar.
Bu anlamda kaza arastirma konusunda bilgim olmadigi halde arkadasimizin yontemini cok dogru buluyorum. Tebrikler.
Kazasiz guzel ucuslar herkese
Ibrahim coban
Bu kaza raporunda beyendigim noktasi; yazilis tarzi. Yazan arkadas pek
dogulu kibarliligina kacmadan olayi objektif bir acidan anlatmaya calismis.
Kazaya ugrayan pilot arkadasimizin yaptigi hatayi unu üzme,kirma
kaygisina kapilmadan ortaya koymus. Bu yontem biz pilotlar icin cok öneml ibir tavir olmasi gerekiyor.
Ama benim simdiye kadar kazalardan sonraki edindigim intiba tersi yonde idi. Insanlarimiz,arkadasimiz zaten bir kaza gecirmis ona biraz aci da biz vermeyelim gibi bir dusunce ile kazanin olus bicimini ve yapilan hatalari sorusturup ortaya cikarilmasi engellendigidir.
Oysa arkadasimiz ve ailesi icin cok aci verici olsa da bizler icin onemli bir
tecrube kazanimi boylece engelleniyor.
Birkac yil önce Demirci,de bir kaza yapmistim. Kendi hatamdan dolayi
tandem ile cok sert bir inis yaptim. Hemen arkadslar yardima geldiler ve
iyice darbe almis egomu guclendirmek icin bana bir suru teselli edici
sözler söylediler. O arkadaslara hala mütesekkirim.
Bir süre sonra Almanya,dan benimle beraber gelen arkadasim beni sert
bir bicimde (o anda bana sert geldi) elestirdi. Neden bu kazanin olustugunu ortaya cikarmanin gerekli oldugunu ve bunun benim yapmam
gerktigini soyledi.
Türkce,de bir laf var ``dost aci söyler`` kendimiz icin o anda aci olsa
bile bunun sonucunda bizi ve arkadaslarimizi daha baska hatalardan
koruyacagi icin dogru bir yöntem.
Kazaya ugrayan pilotu ve ailesini ek acilarda koruma kaygisi belki de
ülkemizde daha cok pilotun ve ailelerini acilara sürükleyen sartlari
hazirlar.
Bu anlamda kaza arastirma konusunda bilgim olmadigi halde arkadasimizin yontemini cok dogru buluyorum. Tebrikler.
Kazasiz guzel ucuslar herkese
Ibrahim coban
- muygur
- Mesajlar: 92
- Kayıt: 14.07.2007, 00:54
- Ad Soyad: Muvaffak Uygur
- Şehir: Adana
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Ümit Kök kaza haberi hk.
Arkadaşlar,
Ekteki linkteki habere göre Ümit arkadaşımızı kaybetmiş bulunuyoruz.
Son derece üzüldüm. Ailesi ve tüm sevenlerine başsağlığı ve sabırlar dileklerimle.
Allah rahmet eylesin.
http://www.guncelhaber.com/#//haberler/ ... 494541.htm
Ekteki linkteki habere göre Ümit arkadaşımızı kaybetmiş bulunuyoruz.
Son derece üzüldüm. Ailesi ve tüm sevenlerine başsağlığı ve sabırlar dileklerimle.
Allah rahmet eylesin.
http://www.guncelhaber.com/#//haberler/ ... 494541.htm
- cino
- Mesajlar: 46
- Kayıt: 04.04.2006, 12:26
- Ad Soyad: Cihan Yavuz
- Şehir: Eskişehir
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
allah rahmet eylesin. Ailesine ve arkadaşlarına sabırlar diliyorum. tüm camiamızın başı sağolsun..
haberi bu linkden bakmanızı istiğcem diğerinin başlıyı ümit'e hiç yakışmıyormuş gibi geldi..
http://www.tv8.com.tr/haber/hdetay.asp?hid=6281
haberi bu linkden bakmanızı istiğcem diğerinin başlıyı ümit'e hiç yakışmıyormuş gibi geldi..
http://www.tv8.com.tr/haber/hdetay.asp?hid=6281
- ArifBakkaloğlu
- Mesajlar: 509
- Kayıt: 27.11.2006, 14:38
- Ad Soyad: Arif Bakkaloğlu
- Şehir: Manisa
- Aldığı Beğeni: 6 / 0
- Pilot Menüsü:
Hay Allah..çok üzüntü verici bir haber...Genç ölümler çok kötü...çok üzüldüm..Ümit kardeşimize Allah tan rahmet diliyorum,Allah anasına babasına yakınlarına sabır versin..Sen büyüt yetiştir sonra pisipisine toprağa gönder çok kötü çok..
Allah başka kazalar vermesin...Tüm havacı arkadaşlarımıza da baş sağlığı dilerim.Son olsun inşallah..
Allah başka kazalar vermesin...Tüm havacı arkadaşlarımıza da baş sağlığı dilerim.Son olsun inşallah..
- SENERARSLAN
- Mesajlar: 558
- Kayıt: 11.02.2007, 15:15
- Ad Soyad: Sener Arslan
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü: