Bursa Zeyniler Kaza Raporları

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
SENERARSLAN
Mesajlar: 558
Kayıt: 11.02.2007, 15:15
Ad Soyad: Sener Arslan
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #41 gönderen SENERARSLAN » 1 on yıl 3 yıl önce (15.05.2010, 00:45)

Selam Arkadaşlar...

Süreyya Bey çok geçmiş olsun. Umarım en kısa zamanda sağlığınıza kavuşursunuz.

Bir süredir kaza üzerine yapılan bu polemiği takip ediyorum. Öncelikle herkesi tebrik ediyorum. Bir olay karşısında tepki koymak gerektiğinde bunu yapabilenlerden olduğunuz için. Bununla birlikte herkesi eleştiriyorum ki üslüp çok önemlidir üsluplar malesef bize uygun değil...

Voltaire derki "hiç bir insan kötü yaratılmamıştır ama hastalanabildiği gibi kötüleşebilirde"
ve yine voltaire derki kendini değiştirmeyi düşünen kişi başkalarını değiştirmekte şansının ne kadar az olduğunu anlar.

İbrahim Altın kaynaklı tepkilerde herkes olumsuz olarak gördüğü bir takım olayları paylaşıyor. Asıl hata burada zaten. Olaydan yola çıkarak hareket etmek. Yani sebebi hiçe saymak. Hiç sevmediğim amerikalılar kendilerinden büyük bir laf etmişler. Herkes suçu ıspatlanana kadar masumdur. İbrahim Altın her ne yapmış ise detayını bilmem olay yerinde yoktum. Bu nedenle objektif olamam. Bu nedenle bahsi geçen olaylarla ilgili yorum yapamam. Yapacağım bir yorum var ama.

2008 Gürsu Festivalinde konuyla ilgili yorum yapanlardan bazıları vardı. Bende oradaydım. İbrahime arkadaşını tandemle uçursun diye yalakalık yapan çok kişiyi gördüm orada, birileri yolcuyu alıp uçup tekrar tepeye inip diğer yolcuyu aldığında HEYY BEEE PİLOTA BAK DİYORDU...

Çok güzel bir laf var yine. (Herkesi tenzih ederim ve her hangi bir şahsa ithafen yazmıyorum) EŞŞEĞİ MEKTEP MÜDÜRÜ YAPANLAR DERSANELERİN AHIRA DÖNMESİNDEN ŞİKAYET ETMESİNLER...

İbrahimin Şahsı ile ilgili en ufak bir tartışmam, sürtüşmem olmadı. Hakkında çok yorum dinledim ve fikrim bana aittir. Kulaktan dolma bilgilerle yargılayamam. Evet hep olumsuzluklar anlatıldı. Bu noktada 1 kişi eşek derse aldırma 2 kişi eşşek derse dikkat et 3 kişi eşşek derse semer al mantığına da bazen karşı çıkarım... BAZEN

Şimdi sorunu çözmek için yapmayı düşündüğünüz toplantının hiç bir çözüm olmayacağını belirtmek isterim. Sende kuyruk acısı bende evlat acısı varken dost olamayız mantığı varya herkes oraya acılarıyla gelecek.

THK Manisa Sportif Havacılık Kulübü (MASHAVK) bünyesinde spora başladım. Denizlide yaşıyorum artık ama resmi olarak hala aynı kulübe bağlıyım. Türkiyenin en iyi kulüplerinden biridir derim çünkü dostluk nirvana boyutunda yaşanabildiği gibi tepeye çıkınca dostluk bir kenara gidip yerine kurallar gelebiliyordu. Bursada herkes bir kenara çekilip kendi kuralları ile uçuş hayatına devam etti. Aklı başında uçanlar ve eğitim verenler belli. Son zamanlarda Mesut Albayrak bursada aktif ve sağlıklı şekilde çalışıyor. ( Muhakkak diğer arkadaşlardan da aynı şekilde faaliyet içinde olan vardır. Şu an uludağ grupla ilgili sıkıntı duymadığım için.)

Bence toplantıya İbrahim altın ile karşı grup gelmemeli. BURSADA YP İLE İLGİLİ FAALİYET İÇİNDE OLAN KİŞİLER GELİP ORTAK KURALLAR KOYUP BU KURALLARI HAYATA GEÇİRMEK İÇİN NE YAPACAKLARI ÜZERİNE TARTIŞMALI. Federasyonumuz kuruldu ama faaliyetlerine başlama ya da beklentilerimiz doğrultusunda çalışmaya başlaması zaman alacaktır.

Paramı veririm takımımı alırım uçarım mantığında yüzlerce pilot gördüm. Hastahanede refakatçilikde yaptım.

-- Hangi kanun ibrahim altının tandem uçurmasına karşın bir sınırlama getiriyor.
-- Yarın bir kaza haberi daha gelse ve yine ibrahim altın olsa ve bir sonraki gün ibrahimin yolcu uçurmasına kim mani olacak. Hangi yasaya bağlı olarak.

KONU İBRAHİM ALTIN AMA YUKARIDA TENKİT EDİLEN İBRAHİM ALTINDAN O KADAR ÇOK VARKİ HANGİ KANUN BUNLARI TAM OLARAK EKARTE EDİYOR.

-- Hangi yaptırım pilotun seviyesine göre take off belirliyor.

VS VS VS

BU KANUNLAR ŞU AN OLMADIĞINA GÖRE TOPLANIYORSA ARKADAŞLAR BENCE BURSADA KAZA OLMAMASI İÇİN BİZLER NE YAPABİLİRİZ SORUSUNUN CEVABINI ARAMAK İÇİN TOPLANMALIDIR. HATTA BUNUN İÇİN TOPLANMALIDIR.

ÇOK UZATMIŞIM. HADDİM OLMADAN YAZDIM BELKİ FİKRİ BEYANIMDA SÜRÇÜ LİSANIM OLDUYSA AFFOLA.

YAZININ İÇERİSİNDEKİ ÖRNEKLER TAMAMEN HAYAL ÜRÜNÜ KİŞİLER ÜZERİNE YAZILDI. ÜSTÜNE ALINMALAR OLMASIN.

TERMİĞİNİZ BOL RÜZGARINIZ STABİL OLSUN. UÇUŞ HAYATINIZDA KAZA BELA HİÇ OLMASIN...

ESENLİKLER DİLERİM.

ŞENER ARSLAN/DENİZLİ


Kullanıcı avatarı
storm.r.c.p
Mesajlar: 77
Kayıt: 13.04.2010, 15:57
Ad Soyad: Recep Aksakal
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #42 gönderen storm.r.c.p » 1 on yıl 3 yıl önce (15.05.2010, 10:45)

Sabitbey geçmiş olsun,inşallah en kısa zamanda sağlığınıza kavuşursunuz
yukarda yazılan yorumlara bakılırsa genelbi toplantının yapılması şart .işin aslını bilip bilmeyende iş olsun diye yorum yapıp duruyo bu işi Bursa içerisinde yaşayan aynı tepeleri paylaşan insanlar daha iyi bilir.
Bence tecrübeli arkadaşların yorumlardan anladığım kadarıyla İbrahim Altın'ın bu spora gerekli hassasiyeti göstermediğine katılıyorum.


Gamze hanım demişki ;
ayrıca tandem uçuşu yapıldığında bende oradaydım. Kalkıştan hemen önce koşuş sırasında kalkış iptal edildi ve kalkış noktasının hemen dibine iniş yap
Kendi yorumum ; kalkış noktasının hemen dibine 70 derecelik yamaca nasıl iniş yapılıyo o yamaçta ayakta kalabilmek için özelbi sisteminizmi var yoksa yukardakiyle direk irtibattamısınız.normalbi iniş yerigibi anlatmayınız lütfen

Kullanıcı avatarı
Berussa
Mesajlar: 381
Kayıt: 23.12.2008, 23:33
Ad Soyad: İbrahim Altın
Şehir: Bursa-Ölüdeniz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #43 gönderen Berussa » 1 on yıl 3 yıl önce (17.05.2010, 14:00)

Hakkımda başka kinini kusmak isteyen varsa biraz acele ederse iyi olur zira yakında bu yazılanlara tek tek cevap vermeye başlayacağım.Elinize fırsat geçmişken değerlendirin derim sevgili üstün ahlaklı!!! arkadaşlar,bu fırsat bir daha elinize geçmeyebilir.

Kullanıcı avatarı
teamstratus
Mesajlar: 92
Kayıt: 12.11.2008, 17:09
Ad Soyad: Türker Türkoglu
Şehir: Ankara-Bursa
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #44 gönderen teamstratus » 1 on yıl 3 yıl önce (17.05.2010, 17:15)

cevap hakkı isteyenlere fırsat ,yarınki toplantıya katılırsanız cevap hakkı dogar yoksa forum üzerinde uzarda uzar ,kendine güvenen camiadan biçok insanın bulunacagı toplantıya gelir ve konusulur bende herkesin orda bulunmasını isterim saygı ve sevgilerimle Toplantı yeri: Kültürpark içindeki Ender Kafe
Toplantı saati : 19:30
Toplantı Tarihi: 18 Mayıs 2010 Salı

Kullanıcı avatarı
Sirer
Mesajlar: 15
Kayıt: 05.07.2006, 17:53
Ad Soyad: Sabit Süreyya
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #45 gönderen Sirer » 1 on yıl 3 yıl önce (17.05.2010, 22:54)

Umarım Şövalye ruhlu (Akıncı ruhlu da diyebiliriz) havacılık beyefendilerine yakışan düzeyli, düzenli ve birleştirici bir toplantı olur, böyle bir toplantının sebebi olmaktan duyduğum üzüntüyü de belirtmek isterim, ama bu nedenle belki daha standartize ve paylaşımcı bir Yamaç Paraşütçüleri konsorsiyumuna kavuşacaksınız ..

Bende bu vesile ile Serbest Paraşüt ve Pilotaj günlerime geri döneceğim...

Dostça ve sevgiyle kalın güzel arkadaşlarım.....
Hepinizi tanımaktan büyük onur duydym...

Kullanıcı avatarı
Kerim
Mesajlar: 106
Kayıt: 26.06.2008, 15:51
Ad Soyad: Kerim Fidan
Şehir: İstanbul
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #46 gönderen Kerim » 1 on yıl 3 yıl önce (17.05.2010, 23:59)

Öncelikle Sabit Bey e çok geçmiş olsun.Acil şifalar dilerim.İnşaallah en kısa sürede aramıza döner ve böyle üzücü bir kazayı tekrar yaşamazsınız.

Her kaza haberini ve raporunu başlangıç pilotu olarak çok dikkatli ve özenle okuyorum.Kaza raporları ve raporlarla alakalı tecrübeli pilotların yaptıkları yorumlar sayesinde doğruları öğreniyorum.Ama her kaza raporu sonrasıda bende üzülüyorum.

Yapılan tartışma çok verimli ve faydalı geçiyor bence.Toplantı yapmak çok doğru fakat burada konuşulması ve tartışılması gerekiyor uslubunca tabiki.

Şuana kadarki tartışmalarda çıkardığım sonuç:1-Tandem pilotlarına ve öğrencilere eğitim verecek eğitmen kabul edilen kişilere acil bir standart getirilmeli.2-Bu standartlara uymayanlara ciddi ceza getirilmeli.3-Bu standartları denetleyen kişilerin olması uçuş bölgelerinde ve tepelerinde(Tabiki bu kişilerde belli aşamalardan geçmiş yetki sahibi olmalı)

Ayrıca birşey daha anladım.Standartlar oluşturup yaptırım uygulanmadığı sürece burada tartışılanların toplumsal bilinç dışında(tabiki buda çok önemlidir) bir faydası olmıyacağı kanaatindeyim.

İbrahim beyden de beklediğim kendisi hakkında söylenen ve detaylandırılan kazalarla alakalı cevap vermesidir.Söylenenlerin ne kadar doğru,yalan,iftira veya karalama açıklamalıdır.

İbrahim bey sizden bir ricamda yamaçparaşütü geçmişinizi burada yazmanız ve herkesin görmesini sağlamanızdır.

Sağlıcakla kalın
Kerim


Kullanıcı avatarı
kenancifci
Mesajlar: 179
Kayıt: 12.12.2006, 00:18
Ad Soyad: Kenan Çifci
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #47 gönderen kenancifci » 1 on yıl 3 yıl önce (18.05.2010, 00:01)

merhaba
süreyya abi demişki
''Umarım Şövalye ruhlu (Akıncı ruhlu da diyebiliriz) havacılık beyefendilerine yakışan düzeyli, düzenli ve birleştirici bir toplantı olur, böyle bir toplantının sebebi olmaktan duyduğum üzüntüyü de belirtmek isterim, ama bu nedenle belki daha standartize ve paylaşımcı bir Yamaç Paraşütçüleri konsorsiyumuna kavuşacaksınız .. ''
üzüntünüz ortak üzüntümüzdür, keşke hiç olmasaydı, çok şükür ucuz atlatılmış bir kaza. Allahım hepimizi korusun. toplantının sebebi olmanız belkide ileride daha kötü sonuclar verecek kazalara engel olacaktır.


Bundan 5 yada 6 ay önce gerek gercek hayatta gerek facebook ortamında ibrahimle yasadıgımız eğitim ve disiplin polemikleri sonucunda ibrahimle aramıza sogukluk girmiş bu dönemde ben mustafa ağmil ve oguzhan erdemir bazı sert tavırlar alırken tercrübeli abilerimiz konuya müdahil olmamışlardır. keşke o dönemlerdede bu şekilde ortak destekler olsaydı. ibrahimin single yada tandem pilotajını eleştiremem , ama eğitim sırasındaki disiplin problemlerini eleştiriyorum. Ailemin bu tarz kaza haberlerini duymaması için yogun bir gizlilik içinde hareket ediyorum..

burdan ibrahimin öğrencilerine sesleniyorum... kimsenin kimseyle kavgası yok bazı yazışmalar sert olabilir ama bu real yaşamdada sürecek diye birsey yok. gelin oturalım konusalım İKARUSA yenilmeyelim. ibrahim yada birilerinin kişisel problemi bizi ilgilendirmez. burda amac güvenlik. ve hepimizin bu güvenliğe ihtiyacı var..
unutmayalımki ŞAMPİYON BURSASPOR:)

Kullanıcı avatarı
Sirer
Mesajlar: 15
Kayıt: 05.07.2006, 17:53
Ad Soyad: Sabit Süreyya
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #48 gönderen Sirer » 1 on yıl 3 yıl önce (18.05.2010, 00:04)

Yaşasın Bursaspor;
Kenan bir şey itiraf edeyim mi iyi ki seninle atışmışız...
Seni çok seviyorum...
Güzel kardeşim...

Kullanıcı avatarı
Berussa
Mesajlar: 381
Kayıt: 23.12.2008, 23:33
Ad Soyad: İbrahim Altın
Şehir: Bursa-Ölüdeniz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #49 gönderen Berussa » 1 on yıl 3 yıl önce (18.05.2010, 04:28)

Kerim yazdı:
İbrahim beyden de beklediğim kendisi hakkında söylenen ve detaylandırılan kazalarla alakalı cevap vermesidir. Söylenenlerin ne kadar doğru, yalan, iftira veya karalama açıklamalıdır.

İbrahim Bey sizden bir ricamda yamaç paraşütü geçmişinizi burada yazmanız ve herkesin görmesini sağlamanızdır.

Sağlıcakla kalın
Kerim



Kerim Bey;

Elbette hakkımda yazılıp çizilenler için verecek net cevaplarım var,özellikle ekibimdeki pilotlarımdan birisi olan Süreyya abımızın yapmış olduğu talihsiz kazanın bilinçli bir şekilde üzerime yıkılmaya çalışılması ve kaza sonrasındaki tandem uçuş ve olduğu söylenen fakat ne hikmetse bir türlü ispatlanmayan tandem kazası( 3 km öteden çekilmiş flu bir fotoğraf hiçbir şeyi ispatlamıyor) hakkında elbette benimde söyleyeceklerim vardır.Ama henüz zamanı gelmedi,bazı taşların yerine oturmasını bekliyorum fakat dediğim gibi henüz bazı şeylerin zamanı gelmedi.

Neyse biz gelelim Kerim Bey'in yamaç paraşütü geçmişim hakkındaki sorusuna;

Yamaç paraşütüne başlangıç yılım 2005 dir. İlk başlangıç eğitimimi; ölü denizde ticari tandem olayı başladığından beri ticari tandem pilotluğu yapan ve halen de yapmakta olan, adı ölüdeniz camiasında iyi bir tandem pilotu olarak kabul görmüş yakın bir arkadaşımdan aldım.(tabi ki tandem eğitimimi de kimden aldığımı sanırım söylememe gerek yoktur.) Kaderin garip cilvesi olsa gerek zaman geldi eğitmeninle aynı takımda ticari tandem pilotu olarak çalıştım. Başlangıç eğitimini bitirdikten sonra kendime malzeme edinip uçuşlarımı geliştirmeye ve uçuş sayımı da arttırmaya başladım. Yani net olarak konuşmak gerekirse yamaç paraşütüne başladığım yıl 2005 dir.

Neyse lafı daha fazla uzatmadan asıl konuya gelelim.2005 yılından bu yana 1130 tanesi tandem olmak üzere +1000 saat / 1400 sortinin üzerinde bir uçuş sayısını/saatine sahip bir ticari tandem pilotuyum. Malum zihniyetin yazdıklarından hakkımda nasıl bir intibaa edindiğinizi tahmin edebiliyorum ama şu var ki ben o malum arkadaşlar gibi hafta sonu hatta ay sonu pilotlarından değilim. Nerdeyse bütün haftayı ekibimdeki vakti müsait olan birçok arkadaşımla birlikte uçuşla değerlendiririz, yamaç paraşütü neredeyse hayatımın büyük bir kısmını kaplamaktadır. Yapı itibariyle adrenalini sevdiğim için akrobasiye meraklıyımdır. Fakat tandem uçuşlarım da aynı performansı sergilediğim pek görülmemiştir. Şimdi bu yazdığım cümleyi okuyanlar daha önce yaptığın bir tandem kazası var ona ne diyeceksin diyebilirler, ben o kazayı hiçbir zaman inkâr etmedim ve o kazadan da zamanında gereken dersleri çıkarttım. O kaza dışında yaptığın başka bir tandem kazan var diyen varsa buyursun ispatlasın. Kullandığım single kanat 2005 model dhv 2-3 performans bir kanat olan Sky Paragliding in Ares modelidir. İlerleyen zamanlarda Team 5 Black Acro yada U Turn morpheus II gibi bir acro kanadı edinmeyi düşünüyorum. Uygun hava şartlarında da o an ki irtifam elverdiği sürece bazı acro hareketlerini yine zeyniler üzerinde denerim.

Umarım bu verdiğim bilgiler sizin benim yamaç paraşütü geçmişim, bu konudaki tecrübem ve pilotaj seviyem hakkında yeterli fikre sahip olmanız için yeterli olmuştur. Bununla ilgili soracağınız başka sorular varsa cevaplamaktan memnuniyet duyacağımı bilmenizi isterim.
...........................................................................................................................................................................................................................................................

Gelelim şu toplantı meselesine;

Sizlerin belirlemiş olduğu saatte maalesef daha önceden planlanmış başka bir programım olduğu için katılmayacağım. Fakat kaçtı, gelmeye korktu falan dememeniz için, gözlemci olarak bizim ekibi temsil edecek kendisinde aynı zamanda yamaç paraşütü pilotu olan aklı selim olduğuna inandığım bir abımızı göndereceğim. Gerçi toplantının amacı uçuş güvenliği gibi bir şeyler yazmışsınız ama bu toplantının asıl amacının uçuş güvenliği değil beni linç etme operasyonundan başka bir şey olmayacağını anlamak için aptal olmak gerekir. Bu fırsatı da size vereceğimi düşünüyorsanız daha çok beklersiniz.

Kaldı ki benim sizler gibi,Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK ün kendi elleriyle kurmuş olduğu ve biz Kemalist Türk gençlerine bir emaneti olan, ayakta tutabilmek için canla başla çalıştığımız Türk Hava Kurumu 'nun altını oymaya çalışıp ortadan kaldırmaya çalışan, içine siyaset bulaştığı her halinden belli olan bir zihniyetin destekçileriyle ne konuşacak bir şeyim ne de paylaşacak ortamım olabilir.Ayrıca şunu da belirtmem de fayda olduğunu düşünüyorum, benim böyle bir toplantıya katılmam için bağlı bulunduğum birimden izin almam gerekir,şu ana kadar böyle bir şey henüz böyle bir izin konusu konuşulmadığı için için bu toplantıya katılmam söz konusu bile değildir.O toplantıda alacağınız kararlar vs vs ancak sizi bağlar .Size de toplantınız da iyi eğlenceler diliyorum.

Bu kazadan sonra bana yaptıklarınızdan dolayı içimin sizlere karşı ne kadar dolduğunu bilemezsiniz, oturup hepinize teker teker noktasına virgülüne kadar cevap veririm ama siz bunu yapmaya değirmisiniz diye kendimi sorup duruyorum. Sizlerden son bir ricam bundan sonra bana bırakın hatır sormayı selam bile vermeyin

Saygılarımla
İbrahim ALTIN
En son Berussa tarafından 19.05.2010, 02:42 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Zafer CEYHUN
Mesajlar: 6
Kayıt: 30.01.2006, 19:28
Ad Soyad: Zafer Ceyhun
Şehir: Bursa
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #50 gönderen Zafer CEYHUN » 1 on yıl 3 yıl önce (18.05.2010, 11:58)

Evet beklenen son bundan faklı olmalıydı ama gene olmayacak galiba:
Sonuçta kaza olayı kapandı,raporu yok.Kim nerden ne eğitimi almış ne isim var ne başka birşey.Kaza sonrası ekip arkadaşın ilk yardıma ihtiyac duyarken sen uçmuşsun ne önemi var.Konu hertürlü arapsaçına bilerek çevrildi.Şimdi derdimiz THK nın altını oyanlara döndü.Ayrıca bide Atatürk düşmanlığıda var işin içinde.Bildiğin vatan hainliği yani.



En önemli konu THk çizgisinde yürümek oldu şimdide! Tandem pilot lisansı ve eğitmen lisansı thk tarafında verilmekte.Bunların hiçbirine sahip olma.Sonra THK çizgisinde yürümekten bahset.Bir toplantıya katılmak için kuralar olsun,ama eğitim verip tandem uçmak için o kurallara ne gerek var demi! Kurumun altını oymak adını kötüye çıkartmak,Kuruma ihanet etmek daha nasıl yapılabilir...THK nın herhangi bir şubesinin böyle bir sertifikasız belgesiz durumu desteklemediğinden adım kadar eminim.THK şebesinin de yapabileceği bir şey kanunen maalesef hala yok.Ama bu üyelerinden sorumlu olmadıkları anlamına da gelmez....





Şimdi bukadar yazılandan anlayan anlamak istediğini anlasın artık,burdan bir sonuç çıkartmak için 3 basamaklı bir IQ değerine ihtiyaç yok.Gökyüzü50-175 IQ seviyesindeki herkeze açık.anlayamayan var ise onlara yapıcak birşey maalesef ne kanunen nede federasyon bazında hala yok.Bireysel sporların ortak sorunu bu.Ve herzamanda sorun olmaya devam edecek....


iyi uçuşlar dilerim


Zafer CEYHUN

Kullanıcı avatarı
S.CELİK
Mesajlar: 60
Kayıt: 20.04.2007, 01:36
Ad Soyad: Sibel Çelik
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #51 gönderen S.CELİK » 1 on yıl 3 yıl önce (18.05.2010, 16:46)

tepede birçok pilotun limitim değil diyerek uçmaya cesaret etmediği havalarda ben gökyüzündeydim. Bu kural halen değişmedi şimdi bile benim gökyüzünde olduğum havalarda diğerleri beni aşağıdan izlemekle yetinir.(


Bu cesaretmi ? Aptallıkmı?
İkisinin arasındaki ince çizginin farkında ve çizginin neresinde olduğumuzu bilmek gerekir sanırım.Herkes kendi sınırlarını aşsın, başkalarınınkini değil.

Sibel Çelik


Kullanıcı avatarı
alida
Mesajlar: 35
Kayıt: 29.01.2008, 13:42
Ad Soyad: Fahri Dönmez
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #52 gönderen alida » 1 on yıl 3 yıl önce (18.05.2010, 17:49)

Zeyniler de meydana gelen Sevgili Sabit Süreyya Arkadaşımızın ciddi anlamda yaralanmasıyla sonuçlanan ancak gözlerindeki parıltıyı etkileyemeyen kazayla başlayan, Bursa da yaşayan bu bölgede uçan birisi olarak ve konuya fikir açıklayan veya taraf olan arkadaşlarımın çoğunu yakından tanıyorum.

Zaman zaman kişiselmiş gibi görünen fikirlerini yazan bazı kişilerce belki de öyle olan ancak konunun bütününe baktığımda doğru bir yere gittiğini görmekten mutluyum.

Ölüdeniz de sportif havacılığın ticarileşmiş yüzünün uçuş emniyeti ve masum insan hayatı na yaratılan kastı ve sonuçlarını, gerek basında gerekse forum sayfalarındaki oluşan cılız tepkiyi hatırlayınca bu akşam yapılması kararlaştırılan toplantının Sportif havacılığın gelişimine büyük katkı yapacağına yürekten inanıyorum ve toplantıya katılıyorum.

Bursaspor un şampiyonluğunun rastlantı olmadığına bir kez daha inandım

Fahri Dönmez

Kullanıcı avatarı
SKYDIVER-D225
Mesajlar: 2
Kayıt: 07.02.2010, 20:42
Ad Soyad: Cem Özdemir
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #53 gönderen SKYDIVER-D225 » 1 on yıl 3 yıl önce (19.05.2010, 15:23)

Süreyya Bey'e bir kez daha geçmiş olsun.

geçirdiği kaza nedeniyle, çok önemli olan güvenli uçuş ve eksiksiz eğitim konusunu tartışmaya açmış oldu.
keşke böyle bir kaza olmadan bu konular tartışılabilse...
dün akşam toplantıya gelip samimi ve pozitif yaklaşım gösteren İbrahim'e ve aynı pozitif yaklaşımla görüş bildiren herkese teşekkür ediyorum. Bursa'da uçuş yapan tüm grupların katılımıyla gerçekleşen bu toplantı, bilgi paylaşımı ve ortak biliç umarım sürekli olur.

her ne kadar toplantıdaki pozitif atmosferi tam yansıtmasa da bir kaç foto eklemek istiyorum.

bu topikteki son sözü de yine Serdar İlker'e bırakıyorum.
Dosya ekleri
IMGP1454.JPG
IMGP1450.JPG
IMGP1445.JPG
IMGP1448.JPG

Kullanıcı avatarı
Yamasut
Mesajlar: 155
Kayıt: 04.01.2007, 12:32
Ad Soyad: Serdar İlker
Şehir: Bursa
:
Yarışma Pilotu 100+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 4
Pilot Menüsü: 

Mesaj #54 gönderen Yamasut » 1 on yıl 3 yıl önce (20.05.2010, 09:54)

Herkese Merhaba,

Zeyniler’de yaşanan kaza ve sonrasındaki gelişmeler sonucunda Salı akşamı Bursa’da ki pilotların çoğunun katıldığı bir toplantı düzenledik. Toplantıya İbrahim Altın ve öğrencileri de
katıldı. Toplantı çok verimli ve yapıcı bir havada geçti. Toplantıda, uçuş emniyeti eğitimler eğitim süreçleri, eğitmenlerde bulunması gereken özellikler, federasyonun durumu, Zeyniler yol kalkışı ve pistlerin durumları gibi pek çok konu konuşuldu. Toplantıya katılan tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum.

İbrahim artık kurs vermeyeceğini açıkladı ve konuyla ilgili gerekli özeleştirileri açık gönüllülükle yaptı. Kendisini bu olgun davranışından kutluyorum. Bu davranışı toplantıya katılan tüm arkadaşların takdirini toplamıştır.
Şu anda var olan öğrencileri Bursa’da ki bir eğitmen arkadaşımız ile eğitimlerine devam edecekler.

Zeyniler kalkış yerinin yol olması, 2-3m lik bir koşu mesafesi ile dik bir uçuruma kalkılması, iniş alanının darlığı, termikler nedeniyle iniş zorluklarının yaşanması ve şehir üstü alçak uçuş yapılması gibi sebeplerden dolayı, Zeyniler deki yoldan uçulmaması kararı alınmıştır. Alınan bu karar toplantıya katılan arkadaşların çoğunluğunun katılımıyla alınmıştır.

Son atılan maillerde İbrahim Altın’ın THK Şubesiyle bağlantılı olarak kurs verdiği gibi bir izlenim oluşmuş olduğu görülüyor. İbrahim Altının vermiş olduğu kursun THK şubesi veya spor kulübü ile bir ilişkisi bulunmadığının belirtilmesi istendiği için bu konuyu da burada duyurmuş olalım.

Federasyonumuzun Eğitim sisteminin kurulması ve hayata geçmesi için az bir süre kaldı. Eğitim sistemi faliyete geçtiği zaman Türkiyedeki tüm pilotların seviyelerine göre lisanslandırılmaları söz konusu olacak. Ayrıca, Eğitmen olmak ve eğitim vermek isteyen herkes ileride, Federasyonun sınavlarına girerek, gerekli prosedürleri yerine getirerek eğitmen olabilecektir. Bu nedenle eğitmenlik yapmaya başlamak isteyen arkadaşların federasyonun eğitim yönetmeliğinin işlerlik kazanmasını beklemesi gerekmektedir.

Bir kaza ile başlayan sürecin, olumlu bir sonuca ulaşmış olması hepimiz için sevindirici bir
durumdur. Bu süreç boyunca Bursa da ki camianın duyarlılığı ve toplantıdaki olgun yaklaşımlar neticesinde olay çözülmüştür. Mutlu sona ulaşıldığını düşünüyorum.
Herkese teşekkür ederim.


Serdar İLKER
THSF Bursa İl Temsilcisi

Kullanıcı avatarı
akkurt
Mesajlar: 13
Kayıt: 02.03.2007, 18:47
Ad Soyad: Fatih Helvacı
Şehir: Adana
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #55 gönderen akkurt » 1 on yıl 3 yıl önce (29.05.2010, 19:28)

Sabit beyefendi;Önce geçmiş olsun dileklerimi bildirirken acil şifalar diliyorum.Sizi ancak sizin yaşadıklarınızı yaşayan bilebilir,2008 yılı 3 ekiminde bende benzeri kaza geçirdim ve belimde kırıklar meydana geldi 6 adet omurgam perçimlenerek kelepçlendi şu an sıkıntılarım biti denemez ancak omurga kırıkları boyun dahil kısa sürede düzelmiyor.Size ve ailenize yakınlarınıza tekrar geçmiş olsun der Allahtan acil şifalar dilerim.

Kullanıcı avatarı
Sirer
Mesajlar: 15
Kayıt: 05.07.2006, 17:53
Ad Soyad: Sabit Süreyya
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #56 gönderen Sirer » 1 on yıl 3 yıl önce (30.05.2010, 10:07)

Fatih Bey;
Çok teşekkür ederim güzel dilekleriniz için, maşallah tedavi sürecim hızla benim lehime olumlu ilerliyor, Cervical 7 dediğimiz bölgeye Vertebrektomi cerrahi müdahalesi ile C7 Servikal Cage takıldı. Sağolsun Bursa Acıbadem Hastanesi Başhekimi Prof.Dr. Kaya AKSOY ve ekibi mükemmel bir operasyonla beni sağlığıma kavuşturdu, şu an itibari ile kazanın üzerinden 3 hafta geçti boyunluğu sadece araçta kullanıyorum,onun dışında kullanmıyorum, dün itibariyle de ortopedi kontrol muayenem gerçekleşti, malum kaza sonrasında sağ kalça çıkığı ve sağ bacak femur başı kırığım vardı, yine aynı hastanede Doç.Dr. Nadir ŞENER ve ekibi kazanın üzerinden 3 saat bile geçmeden beni opere ettiler (Travmatik kalça çıkığı sonrası ilk 6 saat sonrası cerrahi müdahale yapılması tıbbi gereklilik post-op sıkıntıların yaşanmaması vs. için).
Kontrol sonrası 2 koltuk değneğinden birini çöpe atmış bulunuyorum :)), kısmetse 15 gün tek koltuk değneği ile hayata devam edip sonrasında normal hayatıma döneceğim, otomobil vs. kullanabileceğim...
Tek sıkıntım Kosta kırıklarım (4 adet) 22 gündür uyku haram :))), ama sorun yok hayati kısımlarda sorun yok...
Tüm Asuman aşıklarına kazasız, kırımsız, bol termikli, emniyetli uçuş dileklerimle...


Kullanıcı avatarı
karavelioglu
Mesajlar: 11
Kayıt: 20.08.2009, 03:05
Ad Soyad: Devrim Sinan Karavelioğlu
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #57 gönderen karavelioglu » 1 on yıl 3 yıl önce (28.07.2010, 19:07)

Değerli Forum Üyeleri,

Evvelemirde her ne kadar tanımasam da sayın Süreyya beye geçmiş olsun dileklerimi sunuyor, şimdiye kadar da tamamen iyileşmiş olmasını diliyorum.

Zeyniler bölgesinin yp uçuşları için elverişli olmadığını, özellikle de kalkış iptalinin neredeyse imkansız olduğunu ve kalkıştan hemen sonra ağaçlara girme riski bulunduğunu daha önce bu forumda bir başka konu başlığında dile getirmiştim.

http://www.ypforum.com/viewtopic.php?t= ... c&start=90

http://www.ypforum.com/download.php?id=12808

İşin ilginçliğine bakınız ki, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'ne 19.04.2010 tarihinde sunduğumuz bu dilekcenin yalnızca 19 gün sonrasında 08.05.2010 da Zeyniler bölgesinde iki kaza kırım yaşanıyor.

Biz bunları yazdık diye çokça eleştiri almıştık ve burayı yp uçuşlarına kapattırmak istiyorduk. Ancak forumdaki bazı üyelerin samimi ricası üzerine olayın üzerine gitmedik. Üzerine gitseydik Zeyniler bölgesi çoktan valilik emriyle yp uçuşlarına kapatılmış olacaktı.

Olayın diğer bir boyutu Zeyniler yolunun başlangıcına yapılan demir kapı meselesiydi. Bu kapıyı idari yargı yolu ile yıktırdık ve yaptıranların cezalandırılmasını sağladık.

Bu nedenle forumlar üzerinden şahsıma ağır hakaretlerde bulunan yp tandem pilotu İBRAHİM ALTIN adlı kişinin Bursa 4. Sulh Ceza Mahkemesi'nde görülmekte olan davasında karar açıklanmıştır.

Sanık İBRAHİM ALTIN'ın hakaret suçundan 90 GÜN KARŞILIĞI ADLİ PARA CEZASI İLE CEZALANDIRILMASINA;

GÜNLÜĞÜ 20 TL DEN HESAPLANARAK NETİCETEN 1,800.-TL ADLİ PARA CEZASI İLE CEZALANDIRILMASINA
,


Mahkeme gideri olan 15,25 TL nin ayrıca sanıktan alınarak hazineye gelir kaydına,

SANIĞIN TEKRAR SUÇ İŞLEMEYECEĞİ YÖNÜNDE KANAAT OLUŞMADIĞINDAN HÜKMÜN AÇIKLANMASININ GERİ BIRAKILMASINA YER OLMADIĞINA KARAR VERİLMİŞTİR.

Buna göre hükümlü İBRAHİM ALTIN devlet hazinesine dilerse peşin 1,800,- TL, dilerse de 10 ay boyunca her ay 180 TL ödeyecek. Yine dilerse de parayı ödemeyip 3 ay hapsi yatacak.

Adı geçen, birkaç ay ara vermiş olduğu hakaretlerine 10.04.2010 tarihinde tekrar başladı. Bu durum kendisi hakkında ikinci bir soruşturma başlatılmasına neden oldu. Henüz kovusturma (mahkeme) aşamasına gelinmedi.

Yine adı geçen hakkında bu davanın da kesinleşmesinin ardından Bursa Sulh Hukuk Mahkemesi'nde hakaretten dolayı ayrıca manevi tazminat davası açılacaktır.

Ayrıca forumda şahsıma hakaret eden diğer şahıslar hakkında da soruşturmaya devam olunmaktadır.

Bilgilerinize saygı ile sunulur.

Devrim Sinan KARAVELİOĞLU
Eğitimci-Hukukçu-E.Hava Trafik Kontrolörü

Kullanıcı avatarı
garadark
Mesajlar: 160
Kayıt: 28.08.2010, 23:21
Ad Soyad: Gökhan Çevik
Şehir: Sabanozu/ Cankiri
Aldığı Beğeni: 3 / 0
Yaş: 51
Pilot Menüsü: 

Mesaj #58 gönderen garadark » 1 on yıl 3 yıl önce (29.10.2010, 00:56)

Yeni haberimiz oldu;
Çok çok geçmiş olsun umarım geçen sürede herşey iyiye gitmiştir

Sevgiler
Gökhan Ç.
Ankara :(

Kullanıcı avatarı
exmurat
Mesajlar: 264
Kayıt: 13.07.2010, 10:03
Ad Soyad: Murat Sobacı
Şehir: Çorum / Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 41
Pilot Menüsü: 

Mesaj #59 gönderen exmurat » 1 on yıl 1 yıl önce (11.05.2012, 12:57)

Çok geçmiş olsun. Allah acil şifa versin inşallah.

Kullanıcı avatarı
yppilot35
Mesajlar: 263
Kayıt: 18.08.2007, 18:48
Ad Soyad: Murat Binici
Şehir: İzmir/ Akşehir
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #60 gönderen yppilot35 » 1 on yıl 1 yıl önce (11.05.2012, 13:55)

cok buyuk gecmıs olsun
umarım kısa sure ıcınde saglıgınıza kavusur
ve havacılıga devam edersınız