Tekirdağ Uçmakdere şenliğindeki kaza

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
boravyus
Mesajlar: 43
Kayıt: 15.06.2007, 08:41
Ad Soyad: Çağdaş Varış
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Tekirdağ Uçmakdere şenliğindeki kaza

Mesaj #1 gönderen boravyus » 1 on yıl 3 yıl önce (11.05.2010, 21:25)

uçmakdere şenliğinde cumartesi günü yabancı pilotlardan biri havalandıktan hemen sonra soldan asimetrik kapanma nedeniyle kontrolünü kaybedip yamaca çarparak yaralandı. sanırım kalçada kırık, kaburga kırığı, sağ ayak bileğinde açık kırık, ve omurda zedelenme şeklinde sonuçlandı.

kazayı tepede ki kayıt noktasının olduğu yerden gördüm, tam olarak kazanın gelişimi hakkında pilota daha yakın bir uzaklıkta olan arkadaşlar varsa gördüklerini paylaşmalarının bizim için faydalı olacağı inancındayım.


Kullanıcı avatarı
acg5
Mesajlar: 307
Kayıt: 23.09.2004, 22:11
Ad Soyad: Adnan Coskun Gücenmez
Şehir: Mersin
Aldığı Beğeni: 3 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen acg5 » 1 on yıl 3 yıl önce (11.05.2010, 21:53)

sanırım Sağ taraftan asimetrik kapanma oldu. sanırım kapanan yerin frenini çekti.. dağa doğru dönüp çarptı. yükseklik 5-10 mt. kadardı. dişi kanadı az.. ve sanırım bilekten parçalı kırık vardı. Arkadaşların söylediklerşne göre kalkışıda çok sağlıklı olmamaış. sanırım acemi bir arkadaştı..

Kullanıcı avatarı
ymcbayraktar
Mesajlar: 832
Kayıt: 13.06.2005, 20:24
Ad Soyad: Mehmet Bayraktar
Şehir: Tokat / Zile
Aldığı Beğeni: 7 / 4
Yaş: 66
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen ymcbayraktar » 1 on yıl 3 yıl önce (12.05.2010, 01:24)

Aslında kaza geliyorum diye adeta bağırıyordu İlgili arkadaşları uyardığımda sorumluluğun Bulgarların eğitmeninde olduğunu müdahale edemeyeceklerini belirttiler bu durum bence yanlıştı ve bu yanlış kazayı getirdi özellikle uçmaya çalışan bayanlardan bir tanesi yer eğitiminde kullanmayacağı kadar eski kanatla 3 kez çıkış yapmaya kalkıştı kalkışta frenlerin bileğe takılı fakat ellerin kolonları tuttuğu :cry: bir kalkışı ilk kez gördüm diğerleride pek farklı değildi hiç kimseden mükemmel denilecek bir kalkış :cry: görmediğim gibi diğerleride farklı değildi kalkmadan oturanlar hernesin altını sürterek kalkanlar vs vs ve kazada aynen Adnan Coşkun Gücenmezin anlattığı gibi oldu

Kullanıcı avatarı
bluedragon
Mesajlar: 59
Kayıt: 26.10.2009, 17:01
Ad Soyad: Amaç Ukav
Şehir: Ankara
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen bluedragon » 1 on yıl 3 yıl önce (12.05.2010, 12:09)

Çok ucuz atlatılmış bir kaza, 3-5 metre daha ileri düşseydi sonuç çok daha kötü olabilirdi. Festivalde görevli ilk yardım ve arama kurtarma olay yerine hızlı geldiler.
kaza videosuna link veremedim ancak video facebook ta dolaşıyor. Bu arada cumartesi tüm gün Bulgar ekibi takeoff'un en arkasından başlayarak hoplaya zıplaya kalkışlarını yaptı... Diğer pilotlara da sıkıntı vermediler değil...

Kullanıcı avatarı
foton
Mesajlar: 172
Kayıt: 20.08.2009, 19:07
Ad Soyad: Faruk Korkmaz
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen foton » 1 on yıl 3 yıl önce (12.05.2010, 15:38)

merhaba,

öncelikle festivale katılan uçan, uçmayan tüm arkadaşlara teşekkürler, festivale renk ve hareket kattıkları için.
yukarıda bahsi geçen kaza ile ilgi olarak "ilgili olan arkadaşlar" gurubundan biri olarak bir açıklama yapmak gerektiğini düşünüyorum. festival boyunca gerçekleşen uçuşlarda meydana gelen iki kazadan biri budur diğeri iniş alanında olmuş ve hafif atlatılmıştır. bu kaza ise öğrenci pilotun sağ ayak bileğinde parçalı kırık ayrıca omurgada L4-L5 seviyesinde kemik kırığı, yalnız omurgadaki kırık bir sinir kesisine neden olmamış, felç gibi bir durum ortaya çıkmamıştır aynı gün pilotun ameliyatı tekirdağ devlet hastanesinde yapılmıştır. bu hafta sonuna doğru taburcu edilmesi söz konusudur.
kazanın gerçekleşmesi ise şöyle olmuştur; (ben düşüş anını gördüm, kalkış kısmını başka arkadaşlar anlattı) kalkış sırasında kanat tam olarak uçuş formunu almamış pilot take_off ayrılışından hemen sonra sağ taraftan asimetrik kapanma yaşamış tam olarak müdahale edemeden kapanma yönünde kanat dönerek pilotu kısmen taşlı olan yamaca vurmuştur.
pilotun yanına vardığımızda ben(röntgen teknisyeni olduğumu belirteyim) ve doktor olan eşim ayrıca ilk yardım eğitimi almış olan bir kaç arkadaş daha ve daha sonra festival katılımcısı bir doktor arkadaş daha müdahalede bulunduk, ingilizce bilen arkadaşlar olduğu gibi seyirciler arasında bulgarca bilen bir arkadaş daha vardı, kaza geçiren pilot hem ingilizce hemde bulgarca olarak yönlendirildi. pilot yamaca vurduğu pozisyonda bulunuyordu, ilk çarpmanın etkisi ile ciğerlerdeki hava dışarı doğru hızla çıktığı için bu tür vakalarda öncelikle kaza zedenin ciğerleri hava doluncaya kadar etrafında boşluk bırakmak mümkün ise oksijen desteği vermek değilse hemen bağlı bulunduğu kemer ve askılardan ayırmak gerekir, tabiki vücudun herhangi bir kısmında kırık olabileceği dikkate alınarak bunu eğitim almış birilerinin yapması elzemdir. bahsi geçen pilot kaza anından 5 dakika sonra ciğerleri yeterince hava dolarak rahat nefes almaya başlamış ve müdahale gerekmemiştir. bağlı bulunduğu harnesin kemer ve askıları zaten tarafımızdan sökülmüştü. sonrasında dil bilen arkadaşların da yardımıyla vücutta kırık kontrolü yapıldı tabi eşim ve diğer doktor arkadaş böyle durumlarda ortaya çıkması yüksek bir ihtimal olan iç kanamaya karşıda kontrollerini gerçekleştirdiler. pilot mümkün mertebe kımıldatılmadan ambulans beklendi, sağlık ekibi geldiğinde uygun şekilde ambulansa taşınarak hastaneye transferi sağlandı.
gelelim müdahale ettiler etmediler kısmına. öncelikle festival çağrısı herkese yapılıyor ve ağitim seviyesi, yahut pilotların yeteneklerin deneyimlerin bilinmesi imkansız olacağı malum. kimsenin alnında öğrenci, kulüp pilotu, 150+ XC pilotu yazmıyor ki yazsa dahi (cemiyetimiz küçük herkes bir birini tanır diye kabul edersek) yılların deneyimine sahip pilotların başına talihsiz kazaların gelmesi her zaman rastlanan bir durum. katılımcılara öğrencilerinizi getirmeyin diyemezdik, çünkü uçmakdere ben ve diğer kulüp öğrencilerinin ilk irtifa uçuşları için zaten kullanılan aynı zamanda eğitim uçuşu yapılan türkiyenin en uygun take_off larından biridir.

ha kurallara aykırı uçuş yapanları uyarın, uyardık uyarmadık sanmayın. hatta bulgar gurupta ilk kalkışı herkesi korkutan ama aşağıya inip yeniden gelen bir başka bayan pilot denemeleri ve hareketleri kötü sonuçlanacağı kaygısıyla hocasına söylenmiş ve o öğrenci uçuş yapmamıştır. bulgar gurup festival öncesi ayrıca bilgilendirilmişti. ayrıca alandaki otorite sorunu her yer için greçerli bir sorundur, bir yetkilendirme ve otorite kimse tarafından kimseye verilmemiştir, sonuçta bu bir yarışma değilki kişiyi diskalifiye edesiniz.

biz ev sahipleri olarak tüm pilotları davet ettik kalkış pistimiz devletin orman alanı iniş alanı hazine arazisi kendi mülkümüz değil. hadi git burada uçma desen, 50 metre sağdan soldan o insan yine kalkış yapar, hiç bir yaptırımınızda olamaz. müdahale etmedi diyen arkadaşlar herhalde sivil havacılık kurumunun yönetmeliğinden haberdardırlar, unutanlar için hatırlatayım.

"MADDE 11- Motorsuz çok hafif hava araçları için pilot lisans zorunluluğu yoktur. Bu hava araçlarında can güvenliği ve uçuş emniyeti uçan kişinin kendi sorumluluğunundadır. Bu hava araçlarında uçacak kişilerin genel havacılık kurallarını bilmeleri ve uygulamaları gerekmektedir."

sizin gördüğünüz yada görmediğiniz zamanlarda lisanı münasip ile çeşitli sebeplerle pilot arkadaşlar uyarıldı. e her normal insan evladı gibi bizimde iki gözümüz iki kulağımız var, oldukça geniş bir take_off alanında iki kişi olarak olabildiğince uygun kalkışlar yapılması için çabaladık. elbette görmediğimiz yetersiz kaldığımız anlar olmuş olabilir, haksızlık yapmış gereksiz yere pilot arkadaşlara zaman kaybettirmiş olabiliriz, yani hatalarımız var elbette. lakin yeni kurulan federasyonumuzun aşağıda bulunan belgedeki yönergesine uygun organizsasyonlar için organizatörlere belli bir oterite ve yaptırım gücünün sağlanması gerekir, bunun nasıl sağlanacağı ise ancak ortak akıl yardımıyla bulunur bence.

http://www.tyyf.org/dosyalar/THSF%20YP% ... 202010.doc

yani yaptırım gücü bir yere kadar, mesela cumartesi sabahı hemen çadır alanının kenarından kalkış yapan çok deneyimli abilerimizde vardı, bende aynı yerde bulunuyordum ne yapmam gerekiyordu? önlerine geçip durun burada uçamazsınız yallah tepeye diye hırmı çıkarmalıydım? insanlar deneyimlerine güvenerek bir boğazın çıkışı olan alandan kalkış yaparak yelkene oturmuş, hatta termik tırmanarak saatlerce uçmuşlardır. sorumluluk pilotun, ha uyarmak bizim görevimiz ve uyarırızda fakat ev sahibi misafirini bağlayamaz ya.
genede eleştiriler doğruyu bulmanın en önemli yoludur, hatalarımızı bildirmeniz kendimizi düzeltmek adına çok yararlıdır. herkese saygılar, sevgiler.

Kullanıcı avatarı
Kerim
Mesajlar: 106
Kayıt: 26.06.2008, 15:51
Ad Soyad: Kerim Fidan
Şehir: İstanbul
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Uçmakderedeki kazanın görüntüleri

Mesaj #6 gönderen Kerim » 1 on yıl 3 yıl önce (12.05.2010, 21:18)

haber7.com da yayınlanan görüntüler

http://www.haber7.com/video-galeri.php?cID=4743


Kullanıcı avatarı
no_identity
Mesajlar: 133
Kayıt: 21.05.2009, 23:01
Ad Soyad: Mustafa Özgen Paşa
Şehir: İstanbul
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 42
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen no_identity » 1 on yıl 3 yıl önce (13.05.2010, 09:05)

inşallah en kısa zamanda ayağa kalkar. kaza anını çok iyi hatırlıyorum içim eridi adeta. Sanlı Bey'in kazazede ile yakından ilgilendiğini öğrendim. Kendisine de örnek davranışlarından ötürü tebrik ediyorum.

Herkese kazasız belasız uçuşlar..

Kullanıcı avatarı
Serdal Sacti
Mesajlar: 52
Kayıt: 02.03.2010, 01:18
Ad Soyad: Serdar Saçtı
Şehir: Tokat
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 45
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen Serdal Sacti » 1 on yıl 3 yıl önce (13.05.2010, 12:37)

tekirdağ uçmak dere yamaç paraşütü festivalinde emeği geçen geçmeyen üm plot arkadaşlarıma sonsuz teşekkür ederim güzel bir organizasyon du çok memnun ayrıldım inşallah seneye tekrar katılmayı düşünüyorum bulgar kardeşimizinde allah acil şifalarını versin benim uçuşumun devamın da olmuş kazası allah kimsenin başına bu tarz bir kaza vermesin

Kullanıcı avatarı
acg5
Mesajlar: 307
Kayıt: 23.09.2004, 22:11
Ad Soyad: Adnan Coskun Gücenmez
Şehir: Mersin
Aldığı Beğeni: 3 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen acg5 » 1 on yıl 3 yıl önce (13.05.2010, 21:29)

Festivalde emeği geçen tüm arkadaşlara teşekür edriz. ellerinzie sağlık...:)

Kullanıcı avatarı
Flieger59
Mesajlar: 216
Kayıt: 23.09.2007, 03:01
Ad Soyad: Sanlı Fidan
Şehir: Tekirdağ
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 52
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen Flieger59 » 1 on yıl 3 yıl önce (14.05.2010, 00:49)

Sevgili arkadaşlar,işlerimin yoğunluğundan bayağıdır foruma girmiyordum.Festivalin ev sahibi olarak kaza ve sonrası ile ilgili yorumumu ben de yazayım dedim.
Festivalin birinci günü olan kaza çok şükür ki ölümlü olmayan bir kaza olarak kayıtlara geçti. Yukarıda kaza ile ilgili yazılanlar doğru. Bu yıl Bulgaristan dan gelen pilotların genel durumu gerçekten kötü idi,bazılarının uçuşlarını iptal etmek durumunda bile kaldık. Kaza geçiren Bulgar bayan Pilot arkadaşlarının söylediğine göre seyrek uçan bir pilotmuş.Kaza anında yaptığı hataları görenlerin anlatmasından haber alıyorum tüylerim ürperiyor ! Ancak bu kadar kaza yapacağım ben denir. Neyse sonuç itibarıyla hata insana mahsus ,herkesin başına gelebilir.Kırık çıkıklar iyileşiyor,yeter ki ölüm ve kalıcı yatalak bir durum gerçekleşmesin.
Bulgar arkadaşımıza anında olay yerinde Profesyonel müdahale gerçekleştirildi. Devlet hastanesine acilen kaldırıldı,kendisine ingilizce bilen bir arkadaşımız refakat etti. Devlet hastanesinde gerekli müdahelelere devam edildi. Konusunda gerçekten uzman hastane başhekiminin kendisini ameliyat etmesini sağladık. bacaktaki açık kırık düzeltilip alçıya alındı. L3-L4 omurlarındaki sorunlar ameliyatta giderildi. En son kendisini ziyaretimizde durumunun iyiye gittiğini ve kalıcı bir sakatlık durumunun söz konusu olmadığını öğrendik. Bizim,hastane personelinin ve özellikle hastane başhekiminin ilgisinden oldukça etkilendiklerini ve mutlu olduklarını gördük.Doktorla yaptığımız görüşmede önümüzdeki çarşamba günü taburcu edileceğini öğrendik.Kendisi Ambulansla Bulgaristan sınırına götürülüp orada Bulgaristandan gelen bir ambulansa devredilecek. Bu zor durumda bize yardımlarıyla gerçekten büyük kolaylıklar sağlayan hastane personeline,Tekirdağ Valiliğine gerçekten teşekkürü bir borç biliriz.
Sanlı FİDAN
En son Flieger59 tarafından 15.05.2010, 00:35 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
bluedragon
Mesajlar: 59
Kayıt: 26.10.2009, 17:01
Ad Soyad: Amaç Ukav
Şehir: Ankara
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen bluedragon » 1 on yıl 3 yıl önce (14.05.2010, 01:18)

Sanlı Bey kanadın neden kapandığı konusunda bir bilgi var mı ? bazı yorumlar kanadın sert bir termiğe girdiği yönünde, ayrıca rüzgar kalkışta güney batı görünüyor, bu bölgede güney batı için bir türbülans riski var mı ? Kapanma sonrası pilot'un aktif pilotaj konusunda yetersiz kaldığı düşünülebilir ancak böyle bir asimetrik kapanma için net bir açıklama yapamadık.

Son olarak festival organizayonu rüzgar'a rağmen süperdi, ellerinize sağlık.


Kullanıcı avatarı
Flieger59
Mesajlar: 216
Kayıt: 23.09.2007, 03:01
Ad Soyad: Sanlı Fidan
Şehir: Tekirdağ
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 52
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen Flieger59 » 1 on yıl 3 yıl önce (14.05.2010, 03:40)

Güney batı rüzgarı bizim bölgede pek sorun yaratmaz,zaten o istikamette tepenin önünde başka büyük bir tepe ya da bir türbulans alanı yaratacak doğal bir yapı bulunmamaktadır. Zaman zaman vadi içinden kopan termiklerin sallantısı olur ama bölgede en çok uçuş yapan bizlerin başına bu güne kadar ciddi bir kapanma olayı gelmedi. Kaza videosunda kanat kapanmadan 2-3 saniye önce soldan biraz yoklamış ve kendini belli etmiş .Eğer pilot frenlerini biraz tok tutsa kanat içi basıncı daha iyi sağlayabilir,ve gerekli tepkiyi daha çabuk verebilirdi. Görgü tanıkları Bulgar bayanın soldan asimetrik yemiş kanada sol freni çekerek müdahale etmeye çalıştığını söylediler,bir ölümcül hata daha. Ayrıca benim teorim şu yönde : Videoda kanat metrekare olarak büyük gibi görünüyor. Eğer bayan alt limitteyse kanadın kapanmaya karşı direnci daha az olacaktır.

Kullanıcı avatarı
bluedragon
Mesajlar: 59
Kayıt: 26.10.2009, 17:01
Ad Soyad: Amaç Ukav
Şehir: Ankara
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen bluedragon » 1 on yıl 3 yıl önce (14.05.2010, 12:08)

Açıklama için tşk. eder, kazasız uçuşlar dilerim...

tkdagli
Mesajlar: 2
Kayıt: 10.03.2007, 18:14
Ad Soyad: Orhan Tülümen
Şehir: Tekirdağ
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Asimetrik Kapanma

Mesaj #14 gönderen tkdagli » 1 on yıl 3 yıl önce (14.05.2010, 15:48)

Bulgar pilot bulunduğum noktaya çok yakın geçti. Yerden yaklaşık 10 m yükseklikte asimetrik kapanma sonucu geçirmiş olduğu kazaya ait görüntü linki http://picasaweb.google.com.tr/orhantulumen/2 inden arkadaşların pilotaj hata değerlendirmesi yapabileceklerini düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
flybarman
Mesajlar: 16
Kayıt: 05.03.2008, 09:15
Ad Soyad: Mehmet Barman
Şehir: Lüleburgaz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen flybarman » 1 on yıl 3 yıl önce (14.05.2010, 17:16)

kişisel görüşüm o irtifada kanada tam soldan gelen darbeden dolayı tecrübelide olsa hiçkimsenin kanadı toparlayamayacağı yönünde. kazazede sporcumuza acil şifalar diliyorum. bu festivalin en şanssız kişisi malesef

Kullanıcı avatarı
Flieger59
Mesajlar: 216
Kayıt: 23.09.2007, 03:01
Ad Soyad: Sanlı Fidan
Şehir: Tekirdağ
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 52
Pilot Menüsü: 

Mesaj #16 gönderen Flieger59 » 1 on yıl 3 yıl önce (15.05.2010, 01:38)

Bu akşam üzeri kazazede Bulgar pilot arkadaşımızı ziyarete gittik.Neşesi yerindeydi.Kendisi oldukça sempatik biri olduğundan hastanenin ortopedi bölümünün sevgilisi olmuş. Bize hatasının ne olduğunu neyi eksik yaptığını sordu. Ben ilk önce kazayı kendisinin anlatmasını söyledim. Kendisi kazayla ilgili pek birşey hatırlamadığını söyledi sadece take off tan çıkışını ve kanadın kapandığını hatırlıyor. Ben kazayı birebir görmememe rağmen yanımdaki kulübümüz pilotlarından Sadri bey o gün Take off ta görevli olarak bulunduğundan kazayı iyi ve yakından izlediğini anlattı.İfadesine göre kalkış için iyi bir koşu yapmamış. kanat koştuğu sırada üstünde tam dolu değilmiş.Sonra bir şekilde havalanmış ve kanat tekrar yere indirmiş,arkadaş ben kalkışı iptal edeceğini düşünürken o koşmaya devam etti diyor.neyse yeterince hız almamış kanatla çıkış yapmış.Bu gün Orhan beyin yüklediği videoyu görünce tepeden ayrılmadan speed bara bastığını da görmüş oldum.Fakat kanat kapanmadan hemen önce hızında bir düşüş görünüyor, sanki kanat biraz duraksamış gibi. Bu duraksama büyük ihtimalle bir termik alanına giriş sonucu olabilir. O sırada Speed bara basılmış olduğundan kanadın hücüm açısı düşük ve kapanmaya karşı daha savunmasız olduğunu düşünebiliriz. Kaza anına kadar aynı şartlar altında o noktadan en az 50 kalkış yapılmıştır.Peki neden Krasimira'nın kanadı kapandı? Yukarıda saydığım sebeplere ek olarak dün yazdığım, kilo limitleriyle ilgili teorim vardı. O teorim bugün kendisine sorduğum sorulardan sonra kısmen doğru çıktı. Kanadın kilo limitlerinin 70-90 Krasimira'nın kilosunun da 60 kg olduğunu öğrendim. Standartların içinde bir kanat-kilo dengesi olmasına rağmen alt limite daha yakın bir kiloda uçtuğunu söyleyebiliriz.Bunun kazada az da olsa bir negatif unsur olabileceğini düşünüyorum.Başka bir unsurda aktif pilotaj eksikliği olabilir ,ama tepeye o kadar yakın bir noktada bu denli büyük bir kapanmayı tolere etmenin, tecrübeli pilotlar için bile zor olacağı kanaatindeyim.Sonuç olarak bir çok kazada olduğu gibi, birden fazla etken kazanın oluşmasında rol oynamış gibi görünüyor.Kazanın tek sevindirici tarafı pilotun hızla iyileşiyor olması ve kalıcı bir hasar bulunmaması.


Kullanıcı avatarı
cincir
Mesajlar: 541
Kayıt: 26.08.2006, 17:13
Ad Soyad: Güngör Şen
Şehir: Adapazarı
:
Moderatör
Aldığı Beğeni: 11 / 2
Yaş: 52
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Re: Asimetrik Kapanma

Mesaj #17 gönderen cincir » 1 on yıl 3 yıl önce (15.05.2010, 14:53)

tkdagli yazdı:sonucu geçirmiş olduğu kazaya ait görüntü linki http://picasaweb.google.com.tr/orhantulumen/2 inden arkadaşların pilotaj hata değerlendirmesi yapabileceklerini düşünüyorum.


Üstteki link direkt açılmıyor.Aşağıdaki linkten direkt açabilirsiniz.

http://picasaweb.google.com.tr/orhantul ... 9985891234

Geçmiş olsun.Zemin sanırım yumuşak olduğu için ucuz atlatılmış.Kanat kapandıktan sonra kapanan tarafa derin bir fren uyguluyor.

Kullanıcı avatarı
agalptekin
Mesajlar: 134
Kayıt: 31.03.2009, 19:51
Ad Soyad: Hakan alp
Şehir: Ankara/Konya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #18 gönderen agalptekin » 1 on yıl 3 yıl önce (15.05.2010, 16:24)

Çok geçmiş olsun hem festivale hem de pilota...

Kazayı defalarca izledim alt limitte uçmanın ne kadar sakıncalı olduğunu tekrar gözlemiş oldum...

Kalkışta bastığı speed mi trapez mi anlayamadım ama eğer speed se trapez görevini görmesi için bastığını düşünüyorum "oturmak"...Daralan hücum açısı ve tahminimce termik duvarı soldan kapanmasını tetiklemiş gibi gözüküyor...

Kapanma çok büyük ve irtifa çok az kurtarması ne kadar zor olsa da kapanma anında %75 civarında kapanan tarafa fren uyguladığı görülüyorbu da dönüşü ve çarpmayı hızlandırmış...

Sonuç olarak kendime ders çıkardıklarım:
1.Limitinde kanatla uç.
2.Oturmak için speed e basma...
3.Kapanmada paniğe kapılmadan yapılması gerekeni yap(O panikle ne kadar yapılabilirse)

Kazasız uçuşlar...Saygılar...

Kullanıcı avatarı
tyuzgulec
Mesajlar: 70
Kayıt: 03.08.2005, 11:33
Ad Soyad: Tahir Yüzgüleç
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 62
Pilot Menüsü: 

Kaza Nedenleri

Mesaj #19 gönderen tyuzgulec » 1 on yıl 3 yıl önce (17.05.2010, 11:11)

yamaç paraşüt sporundaki kazalarda acizhane tesbitlerim.

1-Kazaların %95 şi ya kalkışta aşamasında(Kalkışta ve kalkıştan hemen sonra) yada iniş aşamasında olduğu birçok pilot gibi bende bu kanaateteyim.

1-Bu kazaların önlenebilmesinin tek yolu Başlangıç aşamasında eğitim alan bir öğrencinin eğitim aşamasında 50 ve 100 metreyi geçmeyen eğitim tepelerinden çok kalkış ve iniş çalışması yapması ve kalkış ve inişini mükemmel hale getirdikden sonra irtifa uçuşlarına başlaması lazım.
2-Hemen Uçma isteğinde olan Başlangıç Aşamasındaki birçok plot arkadaşın yer çalışmasına önem vermediklerini hatta bunu bir külfet gibi gördüklerine şahit oldum.
3-Yine hemen uçma isteğiden olsa gerek malzeme bilhassa Harnes Ayarlarının iyi yapılmadığından kalkıştan hemen sora harnese oturmak için frenlerin bırakılması alışkanlığının yaygın olması
4-Stabil olmayan havalarda vidio ve fotograf çekme hevesinin kazaları tetikladiği kanaatindeyim.

tabiki bu benim olduğu kadar birçok arkadaşımında tesbiti olduğuna inanıyorum. Bu 3 maddenin halledilmesi ile bile kazaların en az %50 sini önlenebileceği kanaatindeyim.

TÜM ARKADAŞLARIMA KAZASIZ UÇUŞLAR DİLİYORUM.
BURSANIN EN BABA PLOTU
TAHİR YÜZGÜLEÇ
532,6147897- 530.6094948

tkdagli
Mesajlar: 2
Kayıt: 10.03.2007, 18:14
Ad Soyad: Orhan Tülümen
Şehir: Tekirdağ
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #20 gönderen tkdagli » 1 on yıl 3 yıl önce (17.05.2010, 23:59)