Ölüdeniz Babadağ kaza
Moderatör: Moderatör Ekibi
- no_identity
- Mesajlar: 133
- Kayıt: 21.05.2009, 23:01
- Ad Soyad: Mustafa Özgen Paşa
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 42
- Pilot Menüsü:
Ölüdeniz Babadağ kaza
Arkadaşlar haber sitelerinde aşağıdaki linkte bulunan
haber bulunmaktadır. Konu hakkında bilgisi olan bir arkadaş
aydınlatabilirmi bizleri.
http://www.haber10.com/haber/203965/
haber bulunmaktadır. Konu hakkında bilgisi olan bir arkadaş
aydınlatabilirmi bizleri.
http://www.haber10.com/haber/203965/
- ayhankocaman
- Mesajlar: 334
- Kayıt: 05.07.2007, 12:51
- Ad Soyad: Ayhan Kocaman
- Şehir: Aydın
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
arkadaşlar bu bizim basın olmayacak,yine çakıldılar kelimesini kullanmışlar,içimizde basından olup uçan arkadaşlar yokmu bu kelimelerden bahsetmemeleri için basın ile bir görüşme yapılsın diyorum,yabancı pilotlar oldumu daha nazik davranıyorlar ,düştü diyorlar,biz türk uçucular düşünce çakıldı oluyoruz,tatlı konun.
- sinanpaşalı
- Mesajlar: 371
- Kayıt: 06.05.2006, 13:24
- Ad Soyad: Halil Akdeniz
- Şehir: afyonkarahisar
- Aldığı Beğeni: 9 / 0
- Yaş: 36
- Pilot Menüsü:
Ayhan abi her yıl babadağdan kaza haberleri gelince basında çakıldılar kelimesini kullanmaları onlara daha cazip geliyor. Bu durumda basında yaptığı haberlerine mahşet katıyor. Şükürler olsun ki ölüm haberi olmadı. İşallah 4 arkadaşımızda kıza zamanda iyileşirler. burdan 4 arkadaşımıza büyük geçmişler olsun.
not: işallah basınımız bundan sonra böyle çakıldılar kelimesi kullanmazlar.
not: işallah basınımız bundan sonra böyle çakıldılar kelimesi kullanmazlar.
- no_identity
- Mesajlar: 133
- Kayıt: 21.05.2009, 23:01
- Ad Soyad: Mustafa Özgen Paşa
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 42
- Pilot Menüsü:
- bluedragon
- Mesajlar: 59
- Kayıt: 26.10.2009, 17:01
- Ad Soyad: Amaç Ukav
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
arkadaşlar yukarıda linki bulunan haber sitesine yorum yazarak "çakılma" konusunda eleştiriler yapabiliriz. her yanlış haber sonrası vereceğimiz tepkiler bir sonraki haber için baskı oluşturacaktır.
Bu arada Kaza yapan arkadaşları kurtarmak için gerçekten çok yoğun bir çalışma yapılmış. Ölümlü bir kaza olmaması sevindirici,
büyük geçmiş olsun...
Bu arada Kaza yapan arkadaşları kurtarmak için gerçekten çok yoğun bir çalışma yapılmış. Ölümlü bir kaza olmaması sevindirici,
büyük geçmiş olsun...
-
- Mesajlar: 366
- Kayıt: 24.10.2007, 23:09
- Ad Soyad: Cemal Tığlı
- Şehir: Aydın
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
slm..dahala bizi öylesine üzen bu tür haberleri böylece yazan gazeteci bile diyemiyeceğim bu yaratıklar için daha ne demeli..ekonomik çıkarları ve reting uğruna dostumuz olan bu yaralı arkadaşlarımız için insanlık onuruna yakışmayan haberler yapan,yazabilen bu tip akıl noksanı habercileri çok feci şekilde kınıyorum..şunu hakediyorlar,canları cehenneme artık..uçan dana aydın...by
- bluedragon
- Mesajlar: 59
- Kayıt: 26.10.2009, 17:01
- Ad Soyad: Amaç Ukav
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- bluedragon
- Mesajlar: 59
- Kayıt: 26.10.2009, 17:01
- Ad Soyad: Amaç Ukav
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
BUBİANKA yazdı:kaza geçiren arkadaşlara acil şifalar dilerken.yazdıklarıma rahmen duygusuzca,kazanın detayları konusunda bilgisi olan var mı diye sorabilen ukavı ayrıca nefretle kınıyorum.
Cemal Bey zahmet edip 3 konu yukarıyı okursanız kaza ile ilgili ilk yorumumu göreceksiniz. Forum sadece son yazdıklarınızdan oluşmuyor.
http://www.haber10.com/haber/203965/ adresine de bakarsanız haber ile ilgili yorumumu da okuyabilirsiniz.
Haberi kınamak için ise ilgili haberlere yorum yazmak/yollamak bence iyi bir yol. Bu sayede bu kalitesiz haberleri engelleyebiliriz. 3500 kişinin yer aldığı bu portalın aslında bu konuda ciddi bir gücü var.
- ucarimanda
- Mesajlar: 299
- Kayıt: 16.10.2006, 17:07
- Ad Soyad: Yigit Yildirim
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 8 / 0
- Pilot Menüsü:
Selamlar,
Medyanın hangi kelimeyi kullandığının önemini anlayamadım. Kaza yaptı, düştü, çakıldı, vb.
Bizim tepki göstermemiz gereken medyanın kelime seçimimi yoksa bulut içine uçuş yapan pilotlar mı?
Ayrıntı bilmediğim için yorum yapamıyorum. Bu nedenle Muzo'nun dediği gibi rapor gerekiyor. Ancak bulut içinde dağa çarpabilmek için BULUT TABANININ ZİRVEDEN DAHA ALÇAKTA OLMASI GEREKİYOR.
Kaza olduktan sonra geçmiş olsun demek anlamsız. Kaza olmadan önce kazayı engellemek için yapılacakları konuşmak lazım.
saygılar,
Medyanın hangi kelimeyi kullandığının önemini anlayamadım. Kaza yaptı, düştü, çakıldı, vb.
Bizim tepki göstermemiz gereken medyanın kelime seçimimi yoksa bulut içine uçuş yapan pilotlar mı?
Ayrıntı bilmediğim için yorum yapamıyorum. Bu nedenle Muzo'nun dediği gibi rapor gerekiyor. Ancak bulut içinde dağa çarpabilmek için BULUT TABANININ ZİRVEDEN DAHA ALÇAKTA OLMASI GEREKİYOR.
Kaza olduktan sonra geçmiş olsun demek anlamsız. Kaza olmadan önce kazayı engellemek için yapılacakları konuşmak lazım.
saygılar,
- bluedragon
- Mesajlar: 59
- Kayıt: 26.10.2009, 17:01
- Ad Soyad: Amaç Ukav
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Bu konuda yiğite katılmamak mümkün değil. Kazanın nedenini sormam bu nedenle zaten. Ayrıca eğitmenlerin ve tecrübeli pilotların konuyu tartışması bizim için de inanılmaz faydalı.
Diğer yandan basının yanlış haberleri bu sporla uğraşan ve özellikle yeni başlayan bizler için çok sıkıntılı bir durum. Her yanlış, abartılı kaza haberi sonrası "bu sporu bırakın" baskısı artıyor. Çünkü her haber, kazanın oluş nedenini pilotun elinde olmayan doğal bir felaket gibi gösteriyor.
Diğer yandan basının yanlış haberleri bu sporla uğraşan ve özellikle yeni başlayan bizler için çok sıkıntılı bir durum. Her yanlış, abartılı kaza haberi sonrası "bu sporu bırakın" baskısı artıyor. Çünkü her haber, kazanın oluş nedenini pilotun elinde olmayan doğal bir felaket gibi gösteriyor.
- SENERARSLAN
- Mesajlar: 558
- Kayıt: 11.02.2007, 15:15
- Ad Soyad: Sener Arslan
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
kazazedelere geçmiş olsun...
En son SENERARSLAN tarafından 26.05.2010, 10:26 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- bartsay
- Mesajlar: 1058
- Kayıt: 30.10.2009, 07:45
- Ad Soyad: Bartuğ Sayın
- Şehir: Isparta
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
bluedragon'a katılıyorum
Yİğit'e katılmak mümkün değil. Kaza yapanlar elbette arkadaşımız.
Geçmişteki kazalar sorgulanmasa idi şu anda Yiğit uçtuğu kanatla uçuyor olmazdı!!
Arkadaşımız da olsa kendimiz de olsak kaza sorgulanır. Aynı zamanda pilot olmam nedeniyle forumda ilk önce baktığım kaza raporları kısmı.
Kazanın yorumuna gelince çok tekniğine girmeden;
Sisli veya gece nedeniyle görüşün olmadığı havada pilot 1.50- 2.00 metre mesafeye odaklanır. Daha ilerisini göremediği gibi bir kaç saniye sonra derinlik ve hislere ilişkin yeteneklerinin tamanını kaybeder. Uçaklarda ILS (aletle uçmak) için bir çok göstergeden çift olmak üzere iki pilotun da önünde altimetre, dopler radar, varyo, dönüş kayış cayrosu, ufuk istikamet cayroları vs, aletler vardır. Bu aletlerle çapraz kontrollerle uçuş yapılır.
Kısaca uçuş anında motor takatiniz yok, ILS ekipmanınız yok ise GÖREREK ŞARTLAR (VFR) uçuş yaparsınız.
Bu genel havacılık kuraladır.
Kazada yaralanan pilotlarımıza ve yolcularına geçmiş olsun dileklerimle.
Bartuğ Sayın
Yİğit'e katılmak mümkün değil. Kaza yapanlar elbette arkadaşımız.
Geçmişteki kazalar sorgulanmasa idi şu anda Yiğit uçtuğu kanatla uçuyor olmazdı!!
Arkadaşımız da olsa kendimiz de olsak kaza sorgulanır. Aynı zamanda pilot olmam nedeniyle forumda ilk önce baktığım kaza raporları kısmı.
Kazanın yorumuna gelince çok tekniğine girmeden;
Sisli veya gece nedeniyle görüşün olmadığı havada pilot 1.50- 2.00 metre mesafeye odaklanır. Daha ilerisini göremediği gibi bir kaç saniye sonra derinlik ve hislere ilişkin yeteneklerinin tamanını kaybeder. Uçaklarda ILS (aletle uçmak) için bir çok göstergeden çift olmak üzere iki pilotun da önünde altimetre, dopler radar, varyo, dönüş kayış cayrosu, ufuk istikamet cayroları vs, aletler vardır. Bu aletlerle çapraz kontrollerle uçuş yapılır.
Kısaca uçuş anında motor takatiniz yok, ILS ekipmanınız yok ise GÖREREK ŞARTLAR (VFR) uçuş yaparsınız.
Bu genel havacılık kuraladır.
Kazada yaralanan pilotlarımıza ve yolcularına geçmiş olsun dileklerimle.
Bartuğ Sayın
- ucarimanda
- Mesajlar: 299
- Kayıt: 16.10.2006, 17:07
- Ad Soyad: Yigit Yildirim
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 8 / 0
- Pilot Menüsü:
İsmini belirtmek istemeyen (camia içinde bulunduğu için benim iletmemi rica etti.) görgü tanığının yorumları:
kaza günü teke off ta en önde kanadı serili bekleyen bendim, yükselen yada zaman zama acan bir bulut yoktu. tamamen gri bir kalın tabaka dagı kaplamıştı benden 1o dk önce cıkanlar uçmuşlardı. ben tam 1 bucuk saat bekledim acsın diye. bu arada gravitinin pilotları geldi arabayla ,mlazemleri indirdiler geldi ramazan (bacagı kırılan) önüme serdi digerleri gülüşüyorlardı. tel ac bulut inceyse diyorlardı. gri buluta cekti ve kalktı. ardından serkan cekti oda kalktı. bekledikleri tel geldi ardından ramazan arıyordu yetişin çakıldım diye. ardından serkan 50 metre arayla cakılmışlar. ama o gazetecilerin tabiriyle tam patara take off dan saga dönünce aşagıda kalan ucurumun duvarına yarın metre daha aşagıda olsalar kanadın takılacagı bir yer yok yaklaşık 1700 den sonra 160 derece sola söndürmüş bulut bunları tabi kapanmalar felan bunlar birşey anlamadan olmuş olay. ramazanın bacagı kırıldı. sekanın kolu. yolcularda da ceşitli kırıklar var. işin enterasan tarafı dün yine bulut graviti yine buluta cekiyor diger arkadaşları söylesen anlamıyorlar ve sen kötü oluyorsun, söylemezsen içinde kalamıyor.
görüşürüz.
kaza günü teke off ta en önde kanadı serili bekleyen bendim, yükselen yada zaman zama acan bir bulut yoktu. tamamen gri bir kalın tabaka dagı kaplamıştı benden 1o dk önce cıkanlar uçmuşlardı. ben tam 1 bucuk saat bekledim acsın diye. bu arada gravitinin pilotları geldi arabayla ,mlazemleri indirdiler geldi ramazan (bacagı kırılan) önüme serdi digerleri gülüşüyorlardı. tel ac bulut inceyse diyorlardı. gri buluta cekti ve kalktı. ardından serkan cekti oda kalktı. bekledikleri tel geldi ardından ramazan arıyordu yetişin çakıldım diye. ardından serkan 50 metre arayla cakılmışlar. ama o gazetecilerin tabiriyle tam patara take off dan saga dönünce aşagıda kalan ucurumun duvarına yarın metre daha aşagıda olsalar kanadın takılacagı bir yer yok yaklaşık 1700 den sonra 160 derece sola söndürmüş bulut bunları tabi kapanmalar felan bunlar birşey anlamadan olmuş olay. ramazanın bacagı kırıldı. sekanın kolu. yolcularda da ceşitli kırıklar var. işin enterasan tarafı dün yine bulut graviti yine buluta cekiyor diger arkadaşları söylesen anlamıyorlar ve sen kötü oluyorsun, söylemezsen içinde kalamıyor.
görüşürüz.
- no_identity
- Mesajlar: 133
- Kayıt: 21.05.2009, 23:01
- Ad Soyad: Mustafa Özgen Paşa
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 42
- Pilot Menüsü:
Malesef Babadağ gittikçe kötü ününe ün katıyor. Ordan uçuş yapmak isteyen (özellikle tandem) kişilerin kafalarında soru işaretleri oluşmaya başladı. Artık engelleyici kuralların getirilmesi gerektiğini düşünmekteyim.
Burda okuduğum bazı olaylar, kaza raporları benim gibi yeni uçmaya başlayanlara kötü örnek olacak türden.
Lütfen daha dikkatli olalım.
Kaza yapan arkadaşlara tekrar dan büyük geçmişler olsun.
Burda okuduğum bazı olaylar, kaza raporları benim gibi yeni uçmaya başlayanlara kötü örnek olacak türden.
Lütfen daha dikkatli olalım.
Kaza yapan arkadaşlara tekrar dan büyük geçmişler olsun.