05.06.2010 - Ayaş, Ankara Kaza Raporu

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
ozgurmk
Mesajlar: 1
Kayıt: 03.05.2008, 01:21
Ad Soyad: Özgür Mutlu Kurt
Şehir: Ankara
:
150+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

05.06.2010 - Ayaş, Ankara Kaza Raporu

Mesaj #1 gönderen ozgurmk » 1 on yıl 3 yıl önce (07.06.2010, 23:03)

Pilot : Onur Akin
Malzeme : Ozone Rush S - Ozone Oxygen harnes - Icaro Skyrunner kask
Ucus saati, tecrube : 40 saat ustu, 2.5 yildir ucuyor, termik ve mesafe ucusu var, ODTU-HAT yardimci egitmeni
Yer : Ayas, Ankara
Kalkis asati : 14:30 civari
Kosullar : Sert termiklerin oldugu bir gun, hakim ruzgar bgb (yamacın sol caprazindan) 10 km/s, termik darbeleriyle 20-25 km/s'e kadar cikiyor.
Kısaca olay : Yamaca yakin sert bir termige girdikten hemen sonra frontal benzeri bir asimetrik sonrasi (kanadin once sadece orta kismindan kapanmaya baslayip, kapanmanin sonra saga dogru ilerlemesi ) asiri tepki ile kanadi stola sokup daha sonra da ucmasina izin vermeyip bir dizi stol spin ile yamaca carpma.
Kaza sonrası Onur'un saglik durumu : Sırt kaslarinda agri.

Ayrintilar:
Cumartesi gunu icin kotu olan bir gun onceki tahminlerin cumartesi sabahi degismesi uzerine havaya bakip ben, Volkan ve Onur seklindeki bir ekiple Ayas'a gitmeye karar verdik. Biraz gec karar verdigimiz icin saat 14:00'da Ayas kalkisa vardik. Hemen kalkis hazirliklari yapmaya basladik. O sirada biz tepeye yaklasirken termik donup yukselmis ve kros icin ilk suzulusunu yapmaya baslamis kanatlar vardi. Tepeye vardigimiz sırada da termik donen birkac kanat daha vardi ve onlar da biz hazirlanirken iyice yukselip suzulmeye basladilar. 15 dakika sonra biz de hazirlanmis bir sekilde kalkista bekliyorduk. O sirada hala kalkis uzerinde termik donen ya da inise dogru suzulmekte olan baska pilotlar da havadaydi.

Once Volkan ve ben kalktik ve zayif bir iki termik donduk, bu sirada Onur da kalkisini yapti. Bir sure sonra havada tutunamamaya baslayip alcalmaya basladik. Volkan ve ben tepe hizasinda daha yuksek bi konumdaydik, Onur ise tepenin orta seviyelerinde bir iki sag-sol yaptiktan sonra bir sey bulamayip duz inise dogru suzuluse gecmisti. Benim gozum zaten Onur'un uzerindeydi, acaba acikta birseyler bulabilir mi diye onu izliyordum. Bu sirada duz bir sekilde yamactan acilirken kuvvetli ve yamaca da biraz yakin oldugu icin turbulansli bir termige girdi. Termige tam kafadan dedigimiz, termigin merkezini karsilayacak sekilde tam ortalayarak girdi. Girisiyle beraber kanat yukseldi ve pilota gore arkada kaldi, ve tam bu sirada yukarida anlattigim sekilde kapanma oldu. Kapanma, kanat pilota gore arkadayken, yani tam tepesinde degil de daha gerideyken oldu. Termik yamactan kopma asamasindayken daha organize olmamis, yani bastirici ve kaldiricilari kisa mesafeler icinde yan yana bulundurur bi sekilde oldugu icin, yani kucuk ve turbulansli oldugu icin ve muhtemelen bu turbulansin da (Onur'un termige giris sekline bakasrsak) kanadin once orta bolumune etki ettigi icin, kapanma once ortadan baslayip sonra saga dogru ilerledi. Tam hatirlamiyorum ama sag kulak da acik kalmis olabilir, sol tarafın %30 luk bolumu acikti. Tabi butun bunlar cok kisa sure icerisinde oluyor.

Kapanma sonrasi olaylar soyle: Kapanmadan sonra Onur kanadin saga dogru donmesine ve hizlanmasina pek de izin vermeden fren uyguladi ve kanat stola girdi. Bundan sonrasi zaten kanadin salinimlarla one gelip ucmak istemesi ve sonra tekrar fazla fren uygulayip ve bu fren miktarini kanadin altina dogru duserken de hic azaltmama! sonucu tekrar stol, ya da spinden stol seklinde bir seri. Ben olayi yukardan izledigim icin irtifayi tam kestiremiyordum, yamaca yakin oldugunu tahmin ediyordum tabiki. Fakat, bu anlattigim kanadin ucmak istemesi ve sonrasinda tekrar stol spin olayi 4 ya da 5 kere oldu, tam hatirlayamiyorum. Yani ilk kapanma sonrasi sadece sola dogru agirlik vermek ve kanat hızlandıktan sonra az bir miktar sol frenle yonu kontrol etmek yeterli olacakti diye dusunuyorum, bunun icin de yeterli irtifa vardi gibi gordum. Hatta isler sarpa sarinca, ozellikle LTF 1 ve 1-2 (ya da EN A ve B) kanatlar icin gecerli olan frenleri azaltin ve bekleyin mudahelesi bile kanadin sadece en fazla 90 derece saga donup sonra ucusuna devam etmesini saglayacakti diye dusunuyorum.

Sonrasinda Onur ile konustugumuzda bir kac kere SIV yapmis olmasina ragmen ve onceden daha normal asimetrikler yemis olmasina ragmen, yere yakin iken kanat arkada buyuk bir asimetrik yemis olmasi sonucu cok da mantikli ve sakin kafali hamleler yapamadigini soyledi. Kafasinda surekli yamaca dogru donmeme dusuncesinin oldugunu ve bunun sonucu fazla fren uygulamis oldugunu soyledi. Daha sonraki stol spinlerde de ayni sekilde "aman yamaca dogru girmeyeyim" dusuncesiyle hep fazla fren uygulayip stol ile yamaca carpti.

Yamaca carpis sekli de soyleydi: Kanat surekli one dogru saldirmaya calisip ucma isteginde ve sonra fazla fren ile tekrar stol. Genel olarak biraz saga dogru donus ile beraber bu olay oldu. Yere carpis ani, kanadin yamaca paralel bir sekilde iken geriye dogru gitmeye basladigi anda oldu. Bu sayede tam sırt korumasi uzerine carpip geriye dogru bir takla atti ve olabilecek en yumusak sekilde yere carpmis oldu. Kanadin yamaca paralel bir sekildeyken geriye gitmesi sonucu Onur da yamaca paralel olarak carptı ve geriye takla atarak darbenin siddeti dagilmis oldu. Yani sirtini dik bir aciyla yamacin zeminine carpmamis oldu.

Daha sonra Volkan ve benim yamaca inme cabalarimiza izin vermeyecek sekilde termikli olan bir hava olustu zaten. Gordugum kadariyla kalkista olan arkadaslarin Onur'a bizden daha once ulasacagi acikti. Burdan sonrasinda anlatilanlari aktariyorum. Onur'un yanina varildiginda zaten bilinci acik, kaski kafasinda ve gorunurde bir kirigi yoktu. Volkan benden once Onur'a ulastı ve kırık kontrollerini omurgasi da dahil olmak uzere yaptigini, Onur'un da kendini iyi hissettigini soyledi. Ben garanti olmasi acisindan, Onur'un da kaza sokuyla birsey hissetmemesi olasiligina karsilik sedye ile indirilmesi taraftariydim. Hastane arandi, Ayas Devlet Hastanesinden ambulans geldi (zaten tepeye cok yakin). Sedye ile ambulansa tasindi. Hastaneye Onur'la beraber gittim. Rontgen cekildi, doktor bir sey olmadigini soyledi, zaten Onur da yuruyebiliyordu ama biz ozellikle yurutmemistik. Doktor birsey olmadigini soyleyince biz de donus yolculuguna basladik. Sadece darbenin siddetinden dolayi sirt kaslarinda agri vardi. Bugun onlarin da daha az oldugunu soyledi Onur. Garanti olmasi acisindan bir doktora daha gorunecek.

Bu kaza sonrasinda cikarilabilecek sonuclar icin sunlari siralamak cok da yanlis olmayacaktir diye dusunuyorum:

1) Sert havalarda yamaca yakin ucmamak daha guvenli bir hareket olur.
2) Yamaca yakin bir sekilde girilen turbulansli ve sert termiklerde pilotun daha aktif bir sekilde rol almasi gerekir.
3) Herhangi bir kapanma sonrasinda eger yeterli irtifa var ise kanadi ucurmak ilk oncelik olmalidir. Asiri tepki vermekten kacinmak gerekir.
4) Daha once SIV yapmis olsak ya da kapanmalar yasamis olsak bile, 3 numarali maddeyi kafamizda iyice oturtmak icin beyin firtinasi yapmak yani kafamizda cesitli kotu durumlari canlandirip dogru tepkiyi dusunmek yararli bir pratik olacaktir.

Son olarak olay sonrasinda, her ne kadar ciddi bir problemi gorunmese de, Onur’un sedye ile asagi tasinmasinda ve malzemelerin toplanmasinda yardimi olan herkese Onur adina cok tesekkur ediyorum. Ben de son metrelerde sedye ile tasimaya yardim ederken etrafta kim var kim yok bakamadim bile, ama hatirladiklarimdan Emre, Fatih, Saygun, Ertan ve Neslihan’a ve hatirlayamadigim herkese tekrar cok tesekkurler.


Kullanıcı avatarı
muzzy145
Mesajlar: 511
Kayıt: 29.01.2008, 00:05
Ad Soyad: Muzaffer Dundar
Şehir: Akhisar
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen muzzy145 » 1 on yıl 3 yıl önce (08.06.2010, 09:49)

Onur arkadasimiza cok gecmis olsun. Anladigim kadariyla olumcul bir sonuc dogurabilecek kaza cok hafif atlatilmis. Onur'un istemsizde olsa kanadi stallda tutarak cok dogru bir secim yaptigini dusunuyorum. Alcak irtifada kanat stalldan tekrar ucmaya baslasaydi olusacak pendulumla pilot cok sert bir sekilde yamaca carpabilirdi. Yada kanat asimetrik cikisla olaylari daha karmasik hale getirebilirdi.
En son muzzy145 tarafından 08.06.2010, 17:47 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
ibobi
Mesajlar: 44
Kayıt: 23.03.2006, 15:15
Ad Soyad: İbrahim Bilici
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen ibobi » 1 on yıl 3 yıl önce (08.06.2010, 10:02)

Ben de Ayaş'da 3-4 hafta önce inişe yöneldiğim sırada tepenin bittiği yerin 30-40 m üzerinde ( belki daha fazla) sağdan bir asimetrik yemiştim. Gören arkadaşlar çok sağlam bir asimetrik demişlerdi. Hemen dönüşü durdurmak için ağırlık ve diğer tarafın frenine asıldım aynı anda harnesden çıkmamla ayaklarımın yere değdiğini hatırlıyorum.
Herhalde Ayaş gibi kara ikliminde küçük fakat sağlam termiklere alışmamız gerekecek... Kaza yapan arkadaşa geçmiş olsun diyorum....

Bu arada kaza anında O arkadaşa yardım eden diğer arkadaşları da tebrik ediyorum. Kaza sonrası HEPİMİZİN yapması gereken en önemli işin kaza geçiren arkadaşı taşımak için yapılan yardım olduğunu hatırlatmak isterim.

Kazasız, zevkli uçuşlar.

Kullanıcı avatarı
ZEMHERİ
Mesajlar: 199
Kayıt: 25.08.2008, 18:36
Ad Soyad: EROL DEMİRTAŞ
Şehir: AYDIN
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen ZEMHERİ » 1 on yıl 3 yıl önce (08.06.2010, 12:07)

onur arkadaşımıza büyük geçmiş olsun...allahtan acil şifalar...

Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen bartsay » 1 on yıl 3 yıl önce (08.06.2010, 13:33)

Onur arkadaşa çok geçmiş olsun, hafif atlatılmış bir kaza
İnşallah uçma zevkini kaçırmamıştır yine göklere döner.
ayrıca bize kaza raporu veren Özgür Mutlu Kurt'a teşekkür ederiz.
Özgür beyin olayla ilgili en önemli tespiti patlak havada karaya yakın uçmayalım.
Hız ve irtifa emniyettir.
Uçuşdaki acil durumlar için kendisine katılsam da havada bunları uygularmıyım bilmiyorum.
Ancak en azından karadakilerin ilk yardıma ilişkin antlatılanları uygulaması gerekir.
Kas zedelenmesi bile olsa risk almaya değmez. Uygulama son derece doğru.
Çok yazmış oldum ama önemli bir nokta.
Biz havada iken başka bir arkadaş acil bir durumla karşılaştı ise kendimizi riske atıp onun yanına inmeye çalışmak yerine eğer varsa yakınındakilerin mudahalesini bekleyip kendi emniyetimizi sağlamak kazazedeye de en büyük yardımdır.
Çünkü ilk yardımın ikiye bölünmesi ihtimali önlenmiş olur.
Bartuğ Sayın

Kullanıcı avatarı
m.bayrakci
Mesajlar: 331
Kayıt: 04.07.2006, 21:40
Ad Soyad: Murat Bayrakçı
Şehir: memleket:Tire Yaşadığı:Diyarbakır
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Yaş: 48
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen m.bayrakci » 1 on yıl 3 yıl önce (08.06.2010, 14:57)

Onur'a geçmiş olsun, acil şifalar dilerim. Kaza raporu için teşekkürler..


Kullanıcı avatarı
sarsinan
Mesajlar: 171
Kayıt: 16.05.2008, 12:48
Ad Soyad: Sinan KUTLU
Şehir: İzmir
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen sarsinan » 1 on yıl 3 yıl önce (08.06.2010, 14:59)

yamaç paraşütünde bir pilotun başına gelebilecek en berbat durum gökyüzünde meydana gelen kapanmalar vs değil inişte veya son metrelerde beklenmeyen kapanmalar oluyor pilot çok savunmasız kalabiliyor onura çok ama çok geçmiş olsun.

Kullanıcı avatarı
madblue
Mesajlar: 42
Kayıt: 05.06.2006, 14:16
Ad Soyad: Serhat Özel
Şehir: Ankara
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen madblue » 1 on yıl 3 yıl önce (08.06.2010, 15:01)

Merhabalar;
Onura tekrar geçmiş olsun diyorum. Kaza ve sonrasındaki müdahale ile ilgili gözlemlerimi yazmak istedim.
Bende Ayaş a geç gidebilmiştim ve ODTU lü 3 arkadaşın hazır bir şekilde tepede beklediklerini görmüştüm. Onlar beklerken bende bir yandan hazırlanıyor bir yandan da havayı gözlemliyordum.
Ankara için meteorolojik tahminler Ayaş için daha erken saatlerde bulutlanma veriyordu. Fakat saat 14:30 civarıydı ve hava hala uçuş ve xc için elverişliydi. Arkadaşlar kalkarken bulut tabanı tahminimce 2500-2700 metre civarındaydı. Hava açık ama termik bulutları vardı. Ankara için pis diyebileceğimiz bir havaydı.(Masmavi bir gök yüzünden ziyade inversiyon benzeri pus) Yüksek tül tarzı bulut cepheleri geçişleri vardı. Tepe gölge olduğundan onlar bekliyordu ve bende yavaş hazırlanıyordum. Gölgesi olduğunu düşündüğüm bulutun gastı ile soaring rüzgarı oluşmuşken arkadaşlar kanatlarını çekip uçuşa başladılar. Tepe halen gölge iken tepe +20-30metrelerde bekliyorlardı. Bulut gölgesi geçtiğinde bende hazırdım ve kalkmak için arkadaşların termik bulmasını bekliyordum. Bunun içinde irtifası take off tan yaklaşık 40 metre aşağıda olan ve açığa doğru yönelmiş Onur u izliyordum. Çöküntü tarzı çanağın hemen sırtında iken bir anda yükselmeye başladığını görünce kolonları çekmeye başladım. Tam o anda kanadının ortadan kapandığını gördüm. Termik tam ortadan sert bir şekilde vurmuştu. Kanadının hücrelerinin yaklaşık %60 ını arkadan görebildim. Kanat açıldığında neredeyse hiç irtifa kaybetmemişti. Fakat kanat tam açıldıktan sonra uçuşa geçmedi. Muhtemel bir aşırı fren müdahalesi ile derin stolda kaldı ve bu arada kanadın ortasının hemen sağında, üstten görülebilir bir şekil bozukluğu vardı.(Bu kısmın iç basıncının iyice düşmüş olması) Sanırım önden görünümde de kanadın sağ tarafı bir miktar kapalı idi fakat ben arkadan kapanmayı göremiyordum. Kanat sağındaki bu durumdan ötürü pilotun tepesinde soldan sağa doğru spin oldu. Çöküş bu aşamada yaklaşık saniyede 5-6 metre civarıdır diye tahmin ediyorum. Yaklaşık 100-130 derecelik bir dönüşten sonra Spin çıkışında öne doğru gelen kanat tamamen açılmıştı. Bu noktada kanadı uçurup dönerek yamaçtan uzaklaşmak için yeterli irtifası vardı. Oh kurtuldu diye düşünürken fazla fren ile kanadın altına salınım anında kanadı yine durdurdu. Bu anlattıklarım 2-3 saniye sürmüş sürmemiştir.
Bundan sonra kanat stolda iken yavaşça sola (yamacın dışına doğru) spin olarak döndü ve kulaklar hafif içeri doğru sallanarak stolda stabil bir şekilde hafif geriye doğru uçarak(pilotun hafif gerisinde ve bir miktar geri geri uçarak) gözden kayboldu. Kanatta sallantı ve saldırış yoktu. Çöküş hızı da yedek paraşüt ile iniş hızındaydı. Dik eğimli veya kayalık bir yere inmediyse ya da gözden kaybolduktan sonra kanadın herhangi bir saldırışı olmadıysa çok kötü durumda olamaz diye düşündüm. Kaza sonrası müdahale ve yardımlaşma ile ilgili görüşlerimi vaktim olunca yazacağım.

Kullanıcı avatarı
madblue
Mesajlar: 42
Kayıt: 05.06.2006, 14:16
Ad Soyad: Serhat Özel
Şehir: Ankara
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen madblue » 1 on yıl 3 yıl önce (08.06.2010, 16:04)

Devam...
Ben kanada bağlıydım ve rüzgar 20km civarındaydı; önde kazaya neden olan darbeli termik tam bize doğru geliyordu. Hem yardım etmek için hemen de darbeden sakınmak için kanadı toparladım. Bir yandan kuşamdan çıkarken bir yandan da diğer yamaçtaki arkadaşların kazazedenin durumunu görüp görmediklerini anlamak için onları izliyordum. Bir çok kişi şaşkın şaşkın bir birine bakakalmıştı. Koşup ne olduğuna bakmak yerine e-yazık, ne oldu şimdi der gibi bakınıyorlardı. Mevzuya uyananlar aşağı doğru inmeye başlamışlardı bile. Bende kokpitten telsizi sökmeye çalıştım ama başaramayınca anons ile durumunu öğrenmeye çalıştım. Kazazedenin yanına vardığımda durumunun iyi olduğunu söyleyen 2-3 arkadaş vardı. Anons ile havadakilere bilgi verdim çünkü onlarda kaldırıcı içinde yanına inmeye veya durumunu anlamaya çalışıyorlardı.
Asıl yazmak istediğim mevzu; yaralıyı tepeden aşağı sedye ile indirmeye karar verdikten sonra ki organize olamayışımız ve haberleşme eksiğimiz. Birileri take off a kazazedenin bir şeyi yok dediği için yardıma 3-5 kişi daha geldi o kadar. Yaralının yanında sedyeyi taşıyacak 9-10 kişi kaldık. Bu gibi durumlarda yardıma koşan her zamanki tanıdık yüzlerdi. Bir yaralıyı arazide özellikle dik yamaçlarda taşıyacak kişi sayısı ne kadar çok olursa o kadar iyidir. Değişerek daha az yorularak daha hızlı bir şekilde yaralı aşağı indirilebilir. Yaralının durumu ne kadar hafif olursa olsun. Yarılı ile yamaçta bekleyenlere su getirmek, yaralının malzemelerinin bir kısmını taşımak, telsiz getirmek, ilk yardım çantası getirmek, vb… işleri akıl etmek, en azından bazı konularda fikir vermek için bile insanlara ihtiyaç duyulabiliyor. İsmini vermeyeceğim bazı gruplarında pilotları, eşleri dostları falanda yamaçta idi fakat o gruplardan bir kişi bile gelmedi. Yaralının yanında yarım saat-40dk kadar ambulans ve sedye bekledik. Bu adamlara ne oldu, ambulans geldi, sedye yanına iniyor acaba taşıyacak yeterli kişi var mı, acaba başka bir konuda yardım lazım mı diye hiç mi merak etmiyor bu kişiler? Yamaçta araba park edicek yer yoktu. Yamaçta büyüklü küçüklü, minibüsüne kadar az 15 tane araçlar vardı. 3ü aşağıya bizi almak için geldi. Yaralının yanında da 9-10 kişi var desek; Nasıl iş bu? Neyse hepsi aslan gibi 10 kişi sedyeyi indiriyor, birileri tepemizde soaring yapıyor. Arkadaş yardım etmek yerine tepeden bizi seyrediyor. Neyse abi ben daha fazla bu konulara girip sinirimi bozmayayım. Forumda umarım mesajımı okuyup bu konuda biraz düşünmesi gereken kişiler kendi üzerilerine alınırlar. Hepinize sevgiler saygılar

Kullanıcı avatarı
madblue
Mesajlar: 42
Kayıt: 05.06.2006, 14:16
Ad Soyad: Serhat Özel
Şehir: Ankara
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen madblue » 1 on yıl 3 yıl önce (08.06.2010, 16:20)

Ayaş ve racon en çok uçtuğum yerlerden biri. Bu alanlardaki olası kazalar, diğer olaylar direk günümüzü, uçuşumuzu ve uzun vade de kulaktan kulağa yayılarak sporun geleceğini etkilemekte. Hep berabar daha sağ duyulu olmalıyız.
Bu gibi durumlar için bu tip kalabalık, sık ve kopuk kopuk gruplarla uçulan tepelerde kullanılmak üzere kobra tipi telsizler ile VHF tipi telsizler için acil durum frekansları belirlemeliyiz.
Bilmem kimin take off u, şuraya gider buraya gider tabelaların yanı sıra acil durum frekanslarının olduğu, acil durumda aranacak telefonların olduğu tabelalar ile haberleşme boardlarına ihtiyaç duyulmakta.
ben genelde tepeye tek başıma veya yakın bir kaç arkadaşım ile gidiyorum. Bir klube ya da gruba bağlı değilim. Örneğin uçmaya geldiğim tepede bu boardlardan bilgi alsam. Bende Boarda bilgilerimi yazsam güzel olmaz mı? Örneğin adımı-soyadımı-kanadımı-rengini-kullanacağım telsiz frekansımı-telefonumu-acil durumda aranacak yakınlarımı-olası xc rotamı yazsam. Hep birlikte daha güvenli uçsak ya... 8)

Kullanıcı avatarı
takyonxxx
Mesajlar: 669
Kayıt: 11.09.2006, 17:17
Ad Soyad: Türkay Biliyor
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Yaş: 49
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen takyonxxx » 1 on yıl 3 yıl önce (08.06.2010, 18:39)

Öncelikle kaza geçiren arkadaşa acil şifalar diliyorum.
Serhat Özel e bir çift lafım olacak.
"Bilmem kimin take off u ...". Biz Başkent Sportif Havacılık Kulubu olarak evet oraya belediye ile ortak bir iş yapıp tabelayı diktik ve tepede olanların her pilotun kendi insiyatifinde olduğunu söyledik. Zaten sen de 1 hafta boyunca kurs süresince (skk) tüm bu imkanlardan faydalandın. Yolu yaptırdık, park alanı açtırdık, uçuş bölgesi olduğunu tabela ile tastikledik. Bir kaç mesajla kıvranıp kıvranıp olayı buraya getirmeni anlayamıyorum. Sonucta bu tepeyi biz bulduk ve insanların kullanımına actık, yolunu yaptırdık,herkes güzel mesafeler çıkarıyor, hayırlı olsun..
Ama herkes ucusundan kendisi sorumludur, acil durumda aranacak yerler bellidir.
Tekrar arkadaşımıza acil şifalar diliyorum.
saygılar...
En son takyonxxx tarafından 08.06.2010, 22:03 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.


Kullanıcı avatarı
Cantek
Mesajlar: 7
Kayıt: 02.06.2009, 20:56
Ad Soyad: Cantekin Çimen
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 100+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen Cantek » 1 on yıl 3 yıl önce (08.06.2010, 20:03)

Kaza görüntüleri, http://www.vimeo.com/12396558 Olay biraz uzakta gerçekleştiği için kalite pek iyi değil.

Kullanıcı avatarı
feridunist
Mesajlar: 41
Kayıt: 04.12.2006, 15:23
Ad Soyad: Fatih Sarıtarla
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 100+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen feridunist » 1 on yıl 3 yıl önce (08.06.2010, 22:51)

Selamlar

Serhat'ın mesajında belirtmiş olduğu aslında tabii ki tabela, yol, park alanı, çeşme, su meselesi değildir. Sonuçta küçük bir gurubuz Türkiye'de. Olay, kazanın sorumluluğun uçan kişinin kendisinde olması da değildir. Sonuçta kaza yapmış bir pilot var, yardıma ihtiyacı olduğu da ambülansın tepeye gelip sedye getirmesinden anlaşılabilir. Kaza olduktan sonra (hasta seydeyle taşınırken) yardımlaşmak yerine, uçan kişilere sitemini belirtiyor Serhat haklı olarak.

Ben bu durumun haberleşme eksiklikliğinden kaynaklandığını düşünüyorum. Sonuçta o gün biz de tepedeydik, hastanın durumundan da yanına gidene kadar net bir haberimiz yoktu. İnanıyorum ki o gün diğer arkadaşların da, hastanın ambülansa taşınmasından haberleri olsaydı, mutlaka beraber taşıyor olacaktık. Böyle hassas bi konunun tabeleya ona buna şuna bağlanması son derece üzücü. Birbirmize daha çok göz kulak olalım. Unutmayalım ki herkesin başına gelebilir.

Bu arada Onur'a da tekrardan geçmiş olsun..

Kullanıcı avatarı
paramedic
Mesajlar: 102
Kayıt: 02.04.2007, 18:33
Ad Soyad: Serdar Güler
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen paramedic » 1 on yıl 3 yıl önce (09.06.2010, 00:30)

takyonxxx yazdı: Zaten sen de 1 hafta boyunca kurs süresince (skk) tüm bu imkanlardan faydalandın. Yolu yaptırdık, park alanı açtırdık, uçuş bölgesi olduğunu tabela ile tastikledik. Bir kaç mesajla kıvranıp kıvranıp olayı buraya getirmeni anlayamıyorum.


Selamlar

Kaza sırasında orda olmadığım için bilmiyorum ama eğer orda olup da kazazede arkadaşa yardıma gittiyseniz bu sözlere alınmakta çok haklısınız. Eğer kaza sırasında orda olup insanlar sedye taşırken banane diye tepelerinde uçup keyif yaptıysanız bu serenişinize hak veremeyeceğim. Eğer olay sırasında orda değilseniz zaten alınmanızı gerektiren bir durum yok. Okuduğum kadarıyla Serhat ın isyanı tabela dikene değil birileri sedye ile yaralı taşırken duyarsız kaldığını düşündüğü insanlara.

Ayaşa bir kaç haftadır gitmediğim için tabela konusunu bilmiyorum ama bence ne tabela konulursa konulsun tepe işte ötesi yok bu olayları büyütmemek lazım. Tabelada adı yazan arkadaşa tepenin tapusunu vermediler sanırım ya da kalkış alanında dolaşıp bilet de kesmiyor. Sembolik bir şey. Birisi gidip tabelayı sökse tepe uçuşa mı yasaklanacak?

Bu kaza ve son zamanlarda olan diğer kazalar konusunda herkes şapkayı önüne koyup düşünmeli: kazayı yapan da, kurtarmaya giden de, kurtarmaya gitmeyen de...

Kullanıcı avatarı
bluedragon
Mesajlar: 59
Kayıt: 26.10.2009, 17:01
Ad Soyad: Amaç Ukav
Şehir: Ankara
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen bluedragon » 1 on yıl 3 yıl önce (09.06.2010, 10:13)

onur arkadaşımıza çok geçmiş olsun, ayrıca detaylı kaza raporu için teşekkürler, benim için çok faydalı oldu. Bu rapora ayaşı iyi bilen yılmaz veya samet'in de vakit bulduklarında yorum eklemelerinin faydalı olacağını düşünüyorum.

onur tekrar geçmiş olsun...

Kullanıcı avatarı
madblue
Mesajlar: 42
Kayıt: 05.06.2006, 14:16
Ad Soyad: Serhat Özel
Şehir: Ankara
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #16 gönderen madblue » 1 on yıl 3 yıl önce (09.06.2010, 10:49)

Anlatmak istediklerimin tercümesi yapılmaya çalışılmış... Kaza raporu dışında yazdıklarım daha iyi anlaşılsın diye buraya maddeler halinde tekrar yazacağım bazılarıda Türkay a cevaptır.

1-Ben tepelerde her grupla, her kişi ile iyi geçindiğimi düşünmekteyim. Free takıldığım ve ticari kaygım da olmadığı içinde kıvranacak falan hiç bir karın ağrım yok. Başkentin, belediyenin, THK nın, bilmem ne paragliding şirketinin ya da bilmem kimin tabelası ile ilgilide hiç bir alıp veremediğim yok. Emek harcanmış bir karşılığı varsa devlette bu emeğin karşılığı bu tabelayı asma hakkını vermişse bana ne...Konu ile ne alakası var?
2-Başkent Hav. dan Özaya tepe araştırmaları ve Ankaraya Ayaşı kazandırmaları konusunda bir çok defa yüz yüze tebrik ve teşekkür etmişimdir. Konu ile ne alakası var?
3-Skk kursunda sağladıkları imkanlar içinde Başkent ekibine kurs sırasında ve sonrasında gerekli ortamlarda teşekkürlerimi ve takdirlerimi sundum. Konu ile ne alakası var?
4-Bir arada aynı coğrafya üzerinde aynı hükümlere tabi uçuyorsak kaza olsun olmasın herkes kendi uçuşundan sorumludur diye birşey yok. Saçmalık...
Örnekle anlatayım: Birileri sürekli yasak hava sahasında uçuyor diyelim, ne oluyor? Kalkış yapılan tepe kapatılıyor. Muhatabı tüm uçucular oluyor. (Ekecik,Eryiğit)
Birileri sürekli risk alarak uçuyor ve bir çok kaza oluyor, ne oluyor? Sporun adı lekeleniyor, sponsor bulunamıyor, öğrenciler kaçıyor,vs...Kalkış yapılan tepe kapatılıyor. Muhatabı tüm uçucular oluyor. (Bazı Yarışmalar, Yarışmacılar, Antalya Falezler)
Birileri gidip gidip aynı ekili tarlaya iniyor yerel halkla diğer pilotlar muhatap olmak zorunda kalıyor, ne oluyor? Muhatabı tüm uçucular oluyor.
Örnek üstüne örnek eklerim ama anlaşılmıştır sanırım.Tabelaya herkes kendi uçuşundan sorumludur yazınca bunlar çözülüyor mu? Hayır...
5-Kendi içine kapalı gruplar halinda uçunca insanların gelişimi, çözüm üretmesi ve yardımlaşması azalıyor. Madem kopuk olunmak isteniyor o halde irtibat bilgilerini bir yere yazalım da ihtiyaç halinde kazalara veya diğer olaylara müdahalede daha organize olabilelim.
6-Tepeye ambulans gelmiş, kalkışta konu ile ilgili bilgisi, ilgisi olmayan tek bir gruptan insanlar olunca göze batıyor. Ben de bu konunun irtibatsızlıktan ve haberleşme eksikliğinden olduğunu gördüğüm için öneri getirdim. Ben tepeye geldiğim zaman kobra tipi telsi olanlarıda dolaşıyorum vhf i olanlarıda dolaşıyorum, telefonunu bilmediğim insanlar varsa gidip telefonlarını alıyorum ve uçuşum konusunda bilgilendiriyorum. Kendim içinde rahat olacak bir çözüm olarak bir fikir ürettim. Tepede yabancı birini görünce gidip merhaba diyip tanışıyorum. Nedir kimdir öğrenmeye çalışıyorum. Çünkü bahsettiğim sebelerden ve sosyal bir varlık oluşumdan dolayı herkezin uçuşu kendini bağlar diye düşünmüyorum.
7-Ayrıca tüm sitemim belli bir gruba yönelmiş gibi görünsede biliyorum ki tepede olsa yardıma koşacak bir çok aynı ekibin üyesi var. Fakat yardıma gelmeyenlerin veya bi haber olanların ortak bir özelliği olunca (iletişim eksikliği) konu ve muhatapları daha iyi anlaşılacağından; bu kişilerin ve arkadaşlarının şapkalarını bu konularda önlerine koyup düşünmelerini istedim. Yani çözüm üretmekle ilgili yapıcı eleştiri yapmaya çalışıyorum.

Sevgiler saygılar


Kullanıcı avatarı
Lion06
Mesajlar: 118
Kayıt: 21.08.2008, 14:26
Ad Soyad: Mehmet Mercan
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #17 gönderen Lion06 » 1 on yıl 3 yıl önce (09.06.2010, 11:57)

Arkadaşlar ne yazık ki bu spor ferdi yapılacak bir spor değil. En ufak bir kazada insan ister istermez yanında birilerini arıyor. Serhatın sitemide gerekli yardımlaşmanın gösterilmediği ve iletişimin sağlanamadığı yönünde. Sanırım kulüpleşmenin temel amacıda bu. Türkay ise bu tepe için ne kadar fazla uğraş verildiğini bildiği için Serhat bazı ifadelerini kabullenemiyor. Sürekli tepelerde beraberiz, lütfen bu konuları forumlarda değil, yüz yüze görüşerek halledelim. Kişileri veya kulüpleri suçlamayalım. Konunun daha fazla uzatılmamasına rica ederim.
Ortada bir kaza var….. arkadaşımıza geçmiş olsun diyor acil şifalar diliyoruz.
BAŞKENT SPORTİF HAVACILIK KULUBÜ ADINA

Kullanıcı avatarı
B.ongun
Mesajlar: 30
Kayıt: 11.06.2010, 22:44
Ad Soyad: Bülent Ongun
Şehir: Çorum
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #18 gönderen B.ongun » 1 on yıl 3 yıl önce (11.06.2010, 22:47)

Onur bey'e çok geçmiş olsun dileklerimi sunar acil şifalar dilerim...