Oludeniz'de kaza, 2 yaralı, 26.06.2010
Moderatör: Moderatör Ekibi
- SkyCloud
- Mesajlar: 566
- Kayıt: 13.04.2005, 10:25
- Ad Soyad: Akin Gokbulut
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 20 / 0
- Pilot Menüsü:
Oludeniz'de kaza, 2 yaralı, 26.06.2010
http://www.ajans5.com/detay/2010/06/26/ ... arali.html
Muğla'nın Fethiye ilçesinde meydana gelen yamaç paraşütü kazasında, aniden bastıran sisin arasında kalan biri turist iki kişi yaralandı.
Yamaç paraşütü ile atlayış yapmak üzere Fethiye'nin Ölüdeniz Beldesi'ne gelen Avustralyalı turist Grand Williams(31), özel bir firma ile anlaştı. Öğle saatlerinde Babadağı'na çıkan Avustralyalı turist Williams, pilot Arif Kemal Buhara(32) ile tandem(çoklu) atlayış gerçekleştirdi. Pilot ve müşterisi atlayıştan kısa süre sonra bastıran sisin içerisinde kaldı. Yoğun sis nedeniyle yönünü bulmakta zorlanan pilot ve müşterisi yaklaşık 30 metre yüksekten yere düştü. Çevrede bulunan diğer pilotların olayı haber vermesinin ardından bin 900 metre rakımlı Babadağı'na ambulans istendi. Olay yerine gelen ambulanslar Grand Williams'ı Fethiye'deki özel bir hastaneye ve Arif Kemal Buahara'yı ise Fethiye Devlet Hastanesi'ne götürdü. Yaralıların ikisinin de ayak bileklerinde kırık olduğu ve hayati tehlikelerinin bulunmadığı öğrenildi.
Öte yandan Ölüdeniz'de yamaç paraşütü pilotluğu yapan bir grup hastanede yaralıları çekmeye çalışan gazetecilere saldırdı. Görüntü alınmaması konusunda gazetecileri uyaran pilotlar, kameraların önünü kapatarak çekim yapılmasını engellemeye çalışıldı. Gazeteciler ile pilotlar arasında yaşanan arbede hastane güvenliği tarafından önlendi.
Ayni haber CNN ama pilotun ismi farklı :
http://www.cnnturk.com/2010/turkiye/06/ ... index.html
Fethiye'nin Ölüdeniz beldesine tatile gelen Avustralyalı Gerant Williams, Babadağ'dan Ölüdeniz'e uçuş yapmak istedi.
Pilot Ali B. ve Gerant Williams Babadağ'daki parkurdan yamaç paraşütüyle atladı.
Havalandıktan kısa süre sonra paraşütün kontrolünü kaybeden pilot, Avustralyalı turist ile yaklaşık 30 metre yüksekten düşerek yaralandı.
Yaralılar, sağlık görevlileri ve paraşütçüler tarafından düştükleri yerden çıkarıldı.
Fethiye Devlet Hastanesi ve Lokman Hekim Hastanesine kaldırılan yaralıların ayak bileklerinde kırık tespit edildiği ve hayati tehlikelerinin bulmadığı öğrenildi.
Kazayla ilgili soruşturma başlatıldı.
Muğla'nın Fethiye ilçesinde meydana gelen yamaç paraşütü kazasında, aniden bastıran sisin arasında kalan biri turist iki kişi yaralandı.
Yamaç paraşütü ile atlayış yapmak üzere Fethiye'nin Ölüdeniz Beldesi'ne gelen Avustralyalı turist Grand Williams(31), özel bir firma ile anlaştı. Öğle saatlerinde Babadağı'na çıkan Avustralyalı turist Williams, pilot Arif Kemal Buhara(32) ile tandem(çoklu) atlayış gerçekleştirdi. Pilot ve müşterisi atlayıştan kısa süre sonra bastıran sisin içerisinde kaldı. Yoğun sis nedeniyle yönünü bulmakta zorlanan pilot ve müşterisi yaklaşık 30 metre yüksekten yere düştü. Çevrede bulunan diğer pilotların olayı haber vermesinin ardından bin 900 metre rakımlı Babadağı'na ambulans istendi. Olay yerine gelen ambulanslar Grand Williams'ı Fethiye'deki özel bir hastaneye ve Arif Kemal Buahara'yı ise Fethiye Devlet Hastanesi'ne götürdü. Yaralıların ikisinin de ayak bileklerinde kırık olduğu ve hayati tehlikelerinin bulunmadığı öğrenildi.
Öte yandan Ölüdeniz'de yamaç paraşütü pilotluğu yapan bir grup hastanede yaralıları çekmeye çalışan gazetecilere saldırdı. Görüntü alınmaması konusunda gazetecileri uyaran pilotlar, kameraların önünü kapatarak çekim yapılmasını engellemeye çalışıldı. Gazeteciler ile pilotlar arasında yaşanan arbede hastane güvenliği tarafından önlendi.
Ayni haber CNN ama pilotun ismi farklı :
http://www.cnnturk.com/2010/turkiye/06/ ... index.html
Fethiye'nin Ölüdeniz beldesine tatile gelen Avustralyalı Gerant Williams, Babadağ'dan Ölüdeniz'e uçuş yapmak istedi.
Pilot Ali B. ve Gerant Williams Babadağ'daki parkurdan yamaç paraşütüyle atladı.
Havalandıktan kısa süre sonra paraşütün kontrolünü kaybeden pilot, Avustralyalı turist ile yaklaşık 30 metre yüksekten düşerek yaralandı.
Yaralılar, sağlık görevlileri ve paraşütçüler tarafından düştükleri yerden çıkarıldı.
Fethiye Devlet Hastanesi ve Lokman Hekim Hastanesine kaldırılan yaralıların ayak bileklerinde kırık tespit edildiği ve hayati tehlikelerinin bulmadığı öğrenildi.
Kazayla ilgili soruşturma başlatıldı.
- no_identity
- Mesajlar: 133
- Kayıt: 21.05.2009, 23:01
- Ad Soyad: Mustafa Özgen Paşa
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 42
- Pilot Menüsü:
- takyonxxx
- Mesajlar: 669
- Kayıt: 11.09.2006, 17:17
- Ad Soyad: Türkay Biliyor
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 20 / 0
- Yaş: 49
- Pilot Menüsü:
Kaza günü ben de oradaydım,
Kaza geçiren arkadaşları orada bulunan pilotlar çok hızlı organize olarak el ele sollu sağlı 20 şer kişi tutunarak koridor yapmak suretiyle hızlıca çıkardık.
Hepsini bu yardımlaşmadan dolayı tebrik etmek isterim.
Bildiğim kadarıyla kaza yapan pilot bulutun içinde kalıyor ve spiralle bulutun altına dalışa geçiyor, fakat bulut tabanı yeryüzüne çok yakın olduğundan ve yön kaybından 1700 yamacının altına çok sert iniş yapılıyor.
O gün hava berbattı, ön taraf bi açıldı bi kapandı. Hatta açıldığında ben de gidiyordum, gpsime güvenerek ama düğümden dolayı iptal ettim.
Bu tip olaylar bence tek bir yetklili ile çözülebilir. Çok uzman olmasına da gerek yok. Orada bir takeoff memuru ya da polisi olucak. Sözü kanun olacak.
Bulut varken kalkışı yasaklayacak, ayrıca yolcu ve pilotun bot giymesi zorunlu olacak. Böyle bir uygulama yapılırsa hem pilot arkadaşlar hem de yolcular güven de olu. Çünkü biliyorum ki çoğu durumda pilotlar kalkma bir şekilde uçma pisikolojisi içindeler. Böyle bir sorumluluk (tepe görevlisi) onları da bu stresten kurtatır.
Yaralıları gördüm pilotun bileği çok kötü durumdaydı, yolcu biraz daha iyiydi.
Ama ikisin de de açık kırık vardı.
İkisine de acil şifalar diliyorum..
Kaza geçiren arkadaşları orada bulunan pilotlar çok hızlı organize olarak el ele sollu sağlı 20 şer kişi tutunarak koridor yapmak suretiyle hızlıca çıkardık.
Hepsini bu yardımlaşmadan dolayı tebrik etmek isterim.
Bildiğim kadarıyla kaza yapan pilot bulutun içinde kalıyor ve spiralle bulutun altına dalışa geçiyor, fakat bulut tabanı yeryüzüne çok yakın olduğundan ve yön kaybından 1700 yamacının altına çok sert iniş yapılıyor.
O gün hava berbattı, ön taraf bi açıldı bi kapandı. Hatta açıldığında ben de gidiyordum, gpsime güvenerek ama düğümden dolayı iptal ettim.
Bu tip olaylar bence tek bir yetklili ile çözülebilir. Çok uzman olmasına da gerek yok. Orada bir takeoff memuru ya da polisi olucak. Sözü kanun olacak.
Bulut varken kalkışı yasaklayacak, ayrıca yolcu ve pilotun bot giymesi zorunlu olacak. Böyle bir uygulama yapılırsa hem pilot arkadaşlar hem de yolcular güven de olu. Çünkü biliyorum ki çoğu durumda pilotlar kalkma bir şekilde uçma pisikolojisi içindeler. Böyle bir sorumluluk (tepe görevlisi) onları da bu stresten kurtatır.
Yaralıları gördüm pilotun bileği çok kötü durumdaydı, yolcu biraz daha iyiydi.
Ama ikisin de de açık kırık vardı.
İkisine de acil şifalar diliyorum..
- acrox
- Mesajlar: 45
- Kayıt: 17.04.2007, 21:03
- Ad Soyad: Cem Karakaş
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Arif kardeşime geçmiş olsun.
Uzun yıllar Ölüdenizde uçmuş, ve tecrübelerime dayanarak naçizane bir yorum olarak Bu sene Ölüdeniz de uçan veya uçacak arkadaşlarıma her zaman olduklarından daha dikkatli olmalarını öneririm. bu sezon başında uçuşlar başlamadan önce, sadece birkaç arkadaşımla paylaştığım hislerimin gerçek olmamasını dilerim, ki bu senenin tandem de 3. kazası yaşandı. Aman dikkat. daha kötüsü olmasın...
Uzun yıllar Ölüdenizde uçmuş, ve tecrübelerime dayanarak naçizane bir yorum olarak Bu sene Ölüdeniz de uçan veya uçacak arkadaşlarıma her zaman olduklarından daha dikkatli olmalarını öneririm. bu sezon başında uçuşlar başlamadan önce, sadece birkaç arkadaşımla paylaştığım hislerimin gerçek olmamasını dilerim, ki bu senenin tandem de 3. kazası yaşandı. Aman dikkat. daha kötüsü olmasın...
- airea
- Mesajlar: 51
- Kayıt: 06.05.2006, 22:42
- Ad Soyad: Salih Tural
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Söz konusu kazada yolcu olarak yer alan kişi başına neler geldiğini aşağıdaki forumda soruyor:
http://www.paraglidingforum.com/viewtopic.php?t=32706
http://www.paraglidingforum.com/viewtopic.php?t=32706
- spcmnky
- Mesajlar: 13
- Kayıt: 07.10.2009, 13:05
- Ad Soyad: Arda Çeşmecioğlu
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
airea yazdı:Söz konusu kazada yolcu olarak yer alan kişi başına neler geldiğini aşağıdaki forumda soruyor:
http://www.paraglidingforum.com/viewtopic.php?t=32706
sadece sormuyor, anlatıyor da:
"
...when we arrived at the 1700m take off zone it was full of people waiting around due to the clouds we where informed that no gliders had taken off the day before due to clouds and people had been there since 10.30 waiting for a clear window.
My pilot set up and checked his lines said they where all good and then explained how to take off run hard then sit back in the seat that was pretty much all that was explained. We then saw a small window in the clouds he asked if I was ready I said yes and took off as soon as we where in the air we where flying blind after about 1min we came out of the clouds crashing into the mountain we ended up only about 150m below the take off zone we where carried out from here by other gliders very glad there where so many on the mountain.
"
"
...vardığımızda 1700m kalkış alanı bulutlar yüzünden bekleyen insanlarla doluydu. bulutlar yüzünden önceki gün hiç bir kanadın havalanmadığı bilgisi verildi. insanlar saat 10.30'dan beri bir açıklık bekliyorlardı.
Pilotum hazırlıklarını yaptı, iplerini kontrol etti ve her şeyin iyi olduğunu söyledikten sonra nasıl havalanılacağını açıkladı - hızlı koşup harnesse otur. Daha sonra bulutta küçük bir pencere gördük ve bana hazır olup olmadığımı sordu, evet dedim ve havalanır havalanmaz görüşümüzü yitirdik, yaklaşık bir dakika sonra buluttan çıkıp kalkışın 150m aşağısında dağa çarptık. Diğer pilotlarca oradan taşınarak çıkarıldık...
"
-
- Mesajlar: 165
- Kayıt: 15.06.2006, 14:31
- Ad Soyad: Eyüp Ahmet Öztiryaki
- Şehir: Amasya
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Yaş: 59
- İletişim:
- Pilot Menüsü:
Öncelikle kazazede arkadaşlara geçmiş olsun, Allah acil şifalar versin.
Bu yıl maalesef havalar çok değişken ve bir türlü alıştığımız kararlı hale gelmedi.
Özellikle bu işleri ticari olarak yapan arkadaşlar daha çok uçuş yapabilmek ve müşteriye mahcup olmamak için sınırları zorluyor hatta aşıyorlar.
VFR yapılması gereken bir uçuş neden IFR gibi yapılır?
Yani görüş açısı sınırlı ise kalkmayın arkadaşlar ...
Aksini yapan kimseler bu işten para kazanmak isterken uzun süreli tedavi olmak zorunda kalıp mağdur olmanın yanında, bu işin çok tehlikeli olduğu imajını da desteklemiş oluyorlar.
Zaten hanımdan zor izin aldık...
Sezonun daha başında iki ölümlü 7-8 kaza, gerçekten bu yıl çok oldu.
Lütfen dikkat edelim.
Bu yıl maalesef havalar çok değişken ve bir türlü alıştığımız kararlı hale gelmedi.
Özellikle bu işleri ticari olarak yapan arkadaşlar daha çok uçuş yapabilmek ve müşteriye mahcup olmamak için sınırları zorluyor hatta aşıyorlar.
VFR yapılması gereken bir uçuş neden IFR gibi yapılır?
Yani görüş açısı sınırlı ise kalkmayın arkadaşlar ...
Aksini yapan kimseler bu işten para kazanmak isterken uzun süreli tedavi olmak zorunda kalıp mağdur olmanın yanında, bu işin çok tehlikeli olduğu imajını da desteklemiş oluyorlar.
Zaten hanımdan zor izin aldık...
Sezonun daha başında iki ölümlü 7-8 kaza, gerçekten bu yıl çok oldu.
Lütfen dikkat edelim.
- foton
- Mesajlar: 172
- Kayıt: 20.08.2009, 19:07
- Ad Soyad: Faruk Korkmaz
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
merhaba arkadaşlar,
aynı forumda, kazadaki yolcuya neredeyse herkes adli makamlara başvurmasınıda salık veriyor. umarım maddi kazanç uğruna zorlanan kurallar sebebiyle yıpranan yamaçparaşütü sporu, klasik türk refleksiyle komple yasaklar silsilesine sürüklemez.
kocaman youtube'yi bir iki video yüzünden yasaklayan zihniyet emin olun böyle bir iki adli olaydan sonra ne bize uçacak tepe nede uçuş sahası kalır, kesip biçer kuş kadar tepelere sürerler. yanında bir ton uçuşa elverişlilik evrakı talep edecek olmalarıda cabası.
şimdi bu noktadan hareketle sevgili federasyonumuzu göreve çağırıyorum artık nasıl yapılırsa yapılsın belli başlı uçuş tepelerinde ve festivallerde emri demri kesecek uçuş komiserlerini seçerek bir an önce göreve başlatmalıdır bence. bu gidişle devlet ananın dikkatini çekeceğiz ve üzerimize kalınca bir YASSAH HEMŞERİM çizgisi çekilecek. umarım tüm arkadaşlar bunun farkındadır.
mutlu klaın, esen kalın.
aynı forumda, kazadaki yolcuya neredeyse herkes adli makamlara başvurmasınıda salık veriyor. umarım maddi kazanç uğruna zorlanan kurallar sebebiyle yıpranan yamaçparaşütü sporu, klasik türk refleksiyle komple yasaklar silsilesine sürüklemez.
kocaman youtube'yi bir iki video yüzünden yasaklayan zihniyet emin olun böyle bir iki adli olaydan sonra ne bize uçacak tepe nede uçuş sahası kalır, kesip biçer kuş kadar tepelere sürerler. yanında bir ton uçuşa elverişlilik evrakı talep edecek olmalarıda cabası.
şimdi bu noktadan hareketle sevgili federasyonumuzu göreve çağırıyorum artık nasıl yapılırsa yapılsın belli başlı uçuş tepelerinde ve festivallerde emri demri kesecek uçuş komiserlerini seçerek bir an önce göreve başlatmalıdır bence. bu gidişle devlet ananın dikkatini çekeceğiz ve üzerimize kalınca bir YASSAH HEMŞERİM çizgisi çekilecek. umarım tüm arkadaşlar bunun farkındadır.
mutlu klaın, esen kalın.
- takyonxxx
- Mesajlar: 669
- Kayıt: 11.09.2006, 17:17
- Ad Soyad: Türkay Biliyor
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 20 / 0
- Yaş: 49
- Pilot Menüsü:
komserrr
Çok güzel söylemişşsin Faruk kardeşim, benim de anlatmaya çalıştığım buydu, bir komser işi çözer...
Tepeden çektiğim bir fotoğraf, tesis çok güzel olmuş. Yazık olmasın bu emeklere.
Tepeden çektiğim bir fotoğraf, tesis çok güzel olmuş. Yazık olmasın bu emeklere.
- dogan54
- Mesajlar: 64
- Kayıt: 25.09.2007, 11:43
- Ad Soyad: Doğan Özesener
- Şehir: İzmit
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
Yetkililerce tayin edilecek (ücreti işletmeci firmaya ödetilebilir) takeoff görevlisi,
gerektiğinde yanan ve her konumdan rahatça görülebilen kırmızı ışıklara kumanda etmelidir.
Bu ışık yanarken kalkış yapmanın tehlikeli ve yasak olduğu, çıkışta para ödenen yerde herkese dağıtılacak broşürlerde yazılmalı,yolcu taşıyan araçların görülecek yerinde birkaç dilde asılı olmalıdır ayrıca takeoff’a açıklayıcı tabelalar konmalıdır.
Kalkışa kanunen yasak konamasa bile ,bu ışık yanarken kalkış yapmanın tehlikeli ve yasak olduğunu bilen müşteri, belki pilota uçmak istemediğini söyleyip vazgeçebilir (böyle bir hakkı olduğu ve lamba yanarken uçamadan aşağı inerse parasını geri alabileceği broşürde açıkça yazılmalıdır.)
Bu lambalar single uçan ve kararsız kalan pilotlara da fikir verecektir.
Sonuçta bir ikaz sistemi devreye sokulacak ve pilotlara yapılabilecek uç baskısı önlenebilecektir.
Diğer pilotlar beklerken kalkış yapan pilota müşteri şimdi bir şey diyemeyebilir ama o lambalar yanarken,uçuşun yasak olduğunu bile bile kimse uçmak istemez herhalde..Pilota ve müşteriye pisikolojik baskı yaratır bu lambalar.
Benimki bir öneri.
gerektiğinde yanan ve her konumdan rahatça görülebilen kırmızı ışıklara kumanda etmelidir.
Bu ışık yanarken kalkış yapmanın tehlikeli ve yasak olduğu, çıkışta para ödenen yerde herkese dağıtılacak broşürlerde yazılmalı,yolcu taşıyan araçların görülecek yerinde birkaç dilde asılı olmalıdır ayrıca takeoff’a açıklayıcı tabelalar konmalıdır.
Kalkışa kanunen yasak konamasa bile ,bu ışık yanarken kalkış yapmanın tehlikeli ve yasak olduğunu bilen müşteri, belki pilota uçmak istemediğini söyleyip vazgeçebilir (böyle bir hakkı olduğu ve lamba yanarken uçamadan aşağı inerse parasını geri alabileceği broşürde açıkça yazılmalıdır.)
Bu lambalar single uçan ve kararsız kalan pilotlara da fikir verecektir.
Sonuçta bir ikaz sistemi devreye sokulacak ve pilotlara yapılabilecek uç baskısı önlenebilecektir.
Diğer pilotlar beklerken kalkış yapan pilota müşteri şimdi bir şey diyemeyebilir ama o lambalar yanarken,uçuşun yasak olduğunu bile bile kimse uçmak istemez herhalde..Pilota ve müşteriye pisikolojik baskı yaratır bu lambalar.
Benimki bir öneri.
- no_identity
- Mesajlar: 133
- Kayıt: 21.05.2009, 23:01
- Ad Soyad: Mustafa Özgen Paşa
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 42
- Pilot Menüsü:
Doğan beyin önerisi bana çok mantıklı geldi.
Bu spora başlıyalı çok olmadı ama tanıdığım herkes tarafından herhafta bi tane yp kaza haberi almak, ve bu kaza haberinin ardından kaza raporunu okuduktan sonra çevremdekilere mantıklı bir açıklama yapmak artık canımı sıkmaya başladı.
Zaten eşimizi ailemizi zar zor ikna edebilmişiz...
Bu spora başlıyalı çok olmadı ama tanıdığım herkes tarafından herhafta bi tane yp kaza haberi almak, ve bu kaza haberinin ardından kaza raporunu okuduktan sonra çevremdekilere mantıklı bir açıklama yapmak artık canımı sıkmaya başladı.
Zaten eşimizi ailemizi zar zor ikna edebilmişiz...
- KANT
- Mesajlar: 167
- Kayıt: 09.07.2007, 19:37
- Ad Soyad: Mehmet Budak
- Şehir: Kayseri
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
Bu tip olaylar bence tek bir yetklili ile çözülebilir. Çok uzman olmasına da gerek yok. Orada bir takeoff memuru ya da polisi olucak. Sözü kanun olacak.
Bulut varken kalkışı yasaklayacak, ayrıca yolcu ve pilotun bot giymesi zorunlu olacak. Böyle bir uygulama yapılırsa hem pilot arkadaşlar hem de yolcular güven de olu. Çünkü biliyorum ki çoğu durumda pilotlar kalkma bir şekilde uçma pisikolojisi içindeler. Böyle bir sorumluluk (tepe görevlisi) onları da bu stresten kurtatır.
buradan arif'e geçmiş olsun deken acil şifalar diliyorum.
yukarıdaki alıntı türkay bilire ait. ve yüde yüz destekliyorum. yalnız türkaycığım bırak bot olayını adamlar kask takmıyorlar hatta yolcuyada kaskı havada çıkartırıyorlar. aslında buraya sivil havacılık bazı yaptırımlar getirse iyi olur.
- altoelektro
- Mesajlar: 170
- Kayıt: 25.02.2009, 12:43
- Ad Soyad: Ali Toy
- Şehir: Uşak
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- Bahadır
- Mesajlar: 40
- Kayıt: 15.09.2004, 16:20
- Ad Soyad: Bahadir Serinkaya
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
kazayi yasayan tandem yolcusunun kendi agzindan olayin anlatimi ve olay hakkindaki yorumlar :
http://www.paraglidingforum.com/viewtopic.php?t=32706
http://www.paraglidingforum.com/viewtopic.php?t=32706
- Kadir Yaraşlı
- Mesajlar: 494
- Kayıt: 21.05.2009, 17:25
- Ad Soyad: Kadir Yaraşlı
- Şehir: Muğla
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
Dogan54 adlı arkadaşın önerisini destekliyorum. Kalkış için kırmızı ve yeşil işık olayını. Ayrıca bir kalkış görevlisi, veya take off komseri mi deniyor vs. olmalı. Ben çok yeniyim ama gene de sis yüzünden önümüzü zor görüyorsak kalkış yapılmayacağını biliyorum. Yolcu uçuran ustalar bunu zaten bilir. Kendini kontol etmek en zor şeydir. Onlarca firma var. her gün 1 uçuş yetkilisi koyabilirler. O hem yenilere yol gösterir hem tereddütlü olanlara yardımcı olur. her türlü koordinasyonu da sağlar. Zaten ücret alınıyor ve hızmet ve tesis de var.
- necdet
- Mesajlar: 256
- Kayıt: 09.11.2007, 11:07
- Ad Soyad: Necdet Kara
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Bu haftasonu sıv yapmak için bizde oradaydık,1700 pisti iyi olmuş (kauçuk kaplanırsa tam olur) ben genelde kalkış yapan tandemci arkadaşlara yardımcı olurum,yabancı bir yolcunun kuşanmış olduğu harnesi görünce şok oldum.Yaklaşık 10_15 yıllık gibi duruyordu hiçbir koruması yok sadece bez ve perlodan oluşuyor,arka kısmınında yarıdan üzeri sökülüp çıkarılmış çöpe atılsa kimsenin bakmayacağı bir bez gibi duruyor ,garibim turistse olan bitenden bihaber gülümsüyor sadece.Arkadaşlar kaç para yolcu harnesi bu kadar ucuz olmasın insan hayatı(özellikle başkasın hayatı ise riske atılan)