Kayseri Ali dağında kaza 20.07.2010
Moderatör: Moderatör Ekibi
- Karaömer
- Mesajlar: 252
- Kayıt: 13.10.2006, 23:45
- Ad Soyad: Mehmet Karaömer
- Şehir: Hatay
- Aldığı Beğeni: 0 / 2
- İletişim:
- Pilot Menüsü:
Yapacak bişey yok.... Tepede öğleden sonra akşama doğru yapılan bir uçuş...Havada her şey normalken birden artan bir rüzgar.... Tahmin edilmesi zor....
Allah rahmet etsin .... Kayserili ekibin başı sağ olsun....
Allah rahmet etsin .... Kayserili ekibin başı sağ olsun....
En son Karaömer tarafından 22.07.2010, 17:05 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- xc_extreme
- Mesajlar: 319
- Kayıt: 09.05.2006, 16:24
- Ad Soyad: Tulgay Özden
- Şehir: Antalya
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
- [email protected]
- Mesajlar: 13
- Kayıt: 13.01.2008, 21:59
- Ad Soyad: Resul E. Yalçın
- Şehir: Kayseri
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- sinanpaşalı
- Mesajlar: 371
- Kayıt: 06.05.2006, 13:24
- Ad Soyad: Halil Akdeniz
- Şehir: afyonkarahisar
- Aldığı Beğeni: 9 / 0
- Yaş: 36
- Pilot Menüsü:
- kayseridenozgur
- Mesajlar: 57
- Kayıt: 05.07.2006, 17:11
- Ad Soyad: Tevfik Özgür Sarıgöl
- Şehir: Kayseri
- :
- Aldığı Beğeni: 3 / 0
- Pilot Menüsü:
Kaza Raporu
Pilot : Fuat Menderes Koramaz (1962-70 KG)
Malzeme : U-Turn İnfinity3 (65-95) (yeni)
Kask: Full Face Charliy Insider
Harnes: Apco Marka (yeni)
Uçuş Sayısı, tecrübe : 250 üzeri uçuş sayısı, termik(genelde saat 15.00den sonra) ve mesafe ucusu var, siv yok
Yer : Kayseri Alidağı
Kalkis Saati : 19.04
Kosullar : Gayet stabil Kuzey rüzgarı ile kalkış
Kısaca olay : 3 pilot tepeye çıkıp hazırlanıp kuzey rüzgarıyla (10km ve 15 km arası) yelkene başladık. Bir süre gezdikten sonra ben inişe gittim. Kanadımı katlarken diğerleri tepe önünde uçuyorlardı ve hava koşullarında bir değişme yoktu. Güneş batmak üzereyken diğer arkadaşım Erdem uçuş sayısı yeterli olmadığı için Alidağı girişine doğru yöneldi Fuat bey Aytemiz e doğru yöneldi. (Ancak batıdaki bulutun batıdan doğuya yapısını kaybeymeden gelmesi ile Alidağı üzerinde iken rüzgar artmaya başladı.) Aytemiz üzerine gelişi kafa rüzgarı olduğu için yavaştı. Geldiğinde yüksek kaldı. Derin olmayan sipiraller yaptı. Sanırım apartmanların türbülansı ile paraşütü ilk kez stabilitesini kaybetti. Alidağı eteklerine doğru gitti. Ordan Erciyes tarafına Alidağı batısına yöneldi. %40 Asimetrik ve hemen ardından açıldı. Ancak deep stolda idi. dikkatli baktım fren yaptığını görebiliyordum. Paraşüt deep stolda gözden kayboldu.
Ayrıntılar: Kazadan 10-15 dakika sonra evinden gören 2 vatandaş ulaşmış. onlardan sonra talas belediyesinden 2 pilot yanına ulaşmışlar sonra ben ulaşabildim.
Bulduğumuzda gözler yarı açık bakar durumda nabız zayıf ama rahatlıkla hissediliyordu nefes alışını hissedemedim. (Hiç bir yaralanma, kırık vs emaresi yoktu.) Ekipler gelene kadar Suni teneffüs ve kalp masajı yapıldı. 15-20 dak sonra da İlk yardım ekipleri de müdahale etti.
Ama arkadaşımızı kaybettik. Allah rahmet eylesin..
Pilot : Fuat Menderes Koramaz (1962-70 KG)
Malzeme : U-Turn İnfinity3 (65-95) (yeni)
Kask: Full Face Charliy Insider
Harnes: Apco Marka (yeni)
Uçuş Sayısı, tecrübe : 250 üzeri uçuş sayısı, termik(genelde saat 15.00den sonra) ve mesafe ucusu var, siv yok
Yer : Kayseri Alidağı
Kalkis Saati : 19.04
Kosullar : Gayet stabil Kuzey rüzgarı ile kalkış
Kısaca olay : 3 pilot tepeye çıkıp hazırlanıp kuzey rüzgarıyla (10km ve 15 km arası) yelkene başladık. Bir süre gezdikten sonra ben inişe gittim. Kanadımı katlarken diğerleri tepe önünde uçuyorlardı ve hava koşullarında bir değişme yoktu. Güneş batmak üzereyken diğer arkadaşım Erdem uçuş sayısı yeterli olmadığı için Alidağı girişine doğru yöneldi Fuat bey Aytemiz e doğru yöneldi. (Ancak batıdaki bulutun batıdan doğuya yapısını kaybeymeden gelmesi ile Alidağı üzerinde iken rüzgar artmaya başladı.) Aytemiz üzerine gelişi kafa rüzgarı olduğu için yavaştı. Geldiğinde yüksek kaldı. Derin olmayan sipiraller yaptı. Sanırım apartmanların türbülansı ile paraşütü ilk kez stabilitesini kaybetti. Alidağı eteklerine doğru gitti. Ordan Erciyes tarafına Alidağı batısına yöneldi. %40 Asimetrik ve hemen ardından açıldı. Ancak deep stolda idi. dikkatli baktım fren yaptığını görebiliyordum. Paraşüt deep stolda gözden kayboldu.
Ayrıntılar: Kazadan 10-15 dakika sonra evinden gören 2 vatandaş ulaşmış. onlardan sonra talas belediyesinden 2 pilot yanına ulaşmışlar sonra ben ulaşabildim.
Bulduğumuzda gözler yarı açık bakar durumda nabız zayıf ama rahatlıkla hissediliyordu nefes alışını hissedemedim. (Hiç bir yaralanma, kırık vs emaresi yoktu.) Ekipler gelene kadar Suni teneffüs ve kalp masajı yapıldı. 15-20 dak sonra da İlk yardım ekipleri de müdahale etti.
Ama arkadaşımızı kaybettik. Allah rahmet eylesin..
En son kayseridenozgur tarafından 25.07.2010, 09:02 tarihinde düzenlendi, toplamda 6 kere düzenlendi.
- d3nizce
- Mesajlar: 33
- Kayıt: 15.07.2010, 12:49
- Ad Soyad: Deniz Hacısalihoğlu
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Allah rahmet eylesin. Çok üzüldüm. Bu tür kazaların yaşanması çok acı verici. AÇıkçası basının kafalarına göre yorumlamaları da canımı sıkıyor. Ailemi her yatıştırdığımda bu tür kazalar yine herşeyi başa sarıyor. Çok korkuyorlar bu spordan. Oysa bir başlangıç pilotu olarak kendimi çok uzak görüyorum ağır kazalara.
-
- Mesajlar: 165
- Kayıt: 15.06.2006, 14:31
- Ad Soyad: Eyüp Ahmet Öztiryaki
- Şehir: Amasya
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Yaş: 59
- İletişim:
- Pilot Menüsü:
Allah rahmet etsin. Sevdiğimiz ve saygıdeğer bir abimizdi. Sanırım herkes böyle düşünüyor.
Şimdi bize düşen bu kazayı iyi inceleyip sebep ve sonuçlarına göre aynı tür olayların önüne geçmeye çalışmak olmalı. (Sanırım Fuat abi bundan memnun olacaktır)
Raporu yazan arkadaşımız +50 klubune üye olduğuna göre oldukça tecrübeli bir arkadaş ve gördüğü kadarını yazmış, bizi aydınlatmaya çalıştığı için teşekkür ederim. Bir konu var ki benim dikkatimi çekti, önce düzgün spirallerle irtifayı azaltıyor ama sonra asimetrik kapanıyor ve açılıyor, ardından deep stolda kalıyor ve frenler çekili idi diyor. Yani Fuat abi tecrübesinde biri şiddetli rüzgara karşı deep stolda kalması beni şaşırttı. Aklıma o sırada başka sağlık problemleri nedeniyle bilincini kaybetmesi yada yarı baygın olabileceği geldi. (Kalp krizi? hipertansif kriz? şeker düşmesi?)
Telsiz görüşmesi yapılıyor idiyse bu konuda fikir sahibi olabiliriz belki!
Ya da yedek atılsa açılacak kadar mesafe varken -6 m/sn ile alçalan kişi neden en azından yedek atmadı kafama takıldı.
Şimdi bize düşen bu kazayı iyi inceleyip sebep ve sonuçlarına göre aynı tür olayların önüne geçmeye çalışmak olmalı. (Sanırım Fuat abi bundan memnun olacaktır)
Raporu yazan arkadaşımız +50 klubune üye olduğuna göre oldukça tecrübeli bir arkadaş ve gördüğü kadarını yazmış, bizi aydınlatmaya çalıştığı için teşekkür ederim. Bir konu var ki benim dikkatimi çekti, önce düzgün spirallerle irtifayı azaltıyor ama sonra asimetrik kapanıyor ve açılıyor, ardından deep stolda kalıyor ve frenler çekili idi diyor. Yani Fuat abi tecrübesinde biri şiddetli rüzgara karşı deep stolda kalması beni şaşırttı. Aklıma o sırada başka sağlık problemleri nedeniyle bilincini kaybetmesi yada yarı baygın olabileceği geldi. (Kalp krizi? hipertansif kriz? şeker düşmesi?)
Telsiz görüşmesi yapılıyor idiyse bu konuda fikir sahibi olabiliriz belki!
Ya da yedek atılsa açılacak kadar mesafe varken -6 m/sn ile alçalan kişi neden en azından yedek atmadı kafama takıldı.
- Serdal Sacti
- Mesajlar: 52
- Kayıt: 02.03.2010, 01:18
- Ad Soyad: Serdar Saçtı
- Şehir: Tokat
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 45
- Pilot Menüsü:
- kayseridenozgur
- Mesajlar: 57
- Kayıt: 05.07.2006, 17:11
- Ad Soyad: Tevfik Özgür Sarıgöl
- Şehir: Kayseri
- :
- Aldığı Beğeni: 3 / 0
- Pilot Menüsü:
- teamstratus
- Mesajlar: 92
- Kayıt: 12.11.2008, 17:09
- Ad Soyad: Türker Türkoglu
- Şehir: Ankara-Bursa
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
- murtytemel
- Mesajlar: 16
- Kayıt: 27.05.2008, 13:06
- Ad Soyad: Murat Temel
- Şehir: Adana
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- ibrahim
- Mesajlar: 61
- Kayıt: 27.11.2008, 23:19
- Ad Soyad: İbrahim Bozkurt
- Şehir: Kayseri
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 40
- Pilot Menüsü:
başladığı yerde biter tüm yolculuklar fuat abimizi önce ALLAH'a sonra yağmurlara emanet ettik allah rahmet eylesin
hep gülüşünle aklımızda kalacaksın.
http://www.izlesene.com/video/spor-fuat ... az/2397913
hep gülüşünle aklımızda kalacaksın.
http://www.izlesene.com/video/spor-fuat ... az/2397913
- hsiray@ttnet
- Mesajlar: 311
- Kayıt: 20.07.2006, 22:50
- Ad Soyad: Hamdi Şiray
- Şehir: Kayseri
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- maximus
- Mesajlar: 19
- Kayıt: 22.11.2007, 21:56
- Ad Soyad: Ali İlhan
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Allah'tan rahmet , yakınlarına başsağlığı dilerim.
acımız büyük, bir insan hayatı sona erdi. ancak sormak isterim; uçan arkadaşlarımızın bir kısmı hala SIV eğitimi almadan kara üzerinde yüksek irtifa uçuşları, termik (!) uçuşları, soaring uçuşları yapmaktadır. sporumuzun fazla güvenli olması gözü kapalı bir şekilde sınırlarını zorlayan arkadaşlarımızın malesef tehlikeli olaylar yaşamalarına sebep oluyor. SIV eğitimi vermeden yukarıdaki uçuşları yapmayan üniversite takımlarını ince eleyip sık dokumakla suçlayan (!) arkadaşlar bu kurumların kaza oranlarını bir araştırsın lütfen. yeni malzeme almak yerine, daha fazla uçmak yerine oralara harcanılan paralar düzgün bir ileri seviye eğitimine harcansada insanlarımız kara düzen uçmayı bıraksa, canlar kaybolmasa, sporumuzun adı lekelenmese, cenazeler yerine kupalar kaldırsak, eleştiriler yerine tebrikler etsek daha iyi olmaz mı? bugün 20 - 30 uçuş (eğitim olarak yapılan 5 uçuş boş yapılan 50 uçuşa badaldir bu arada) yapan adam havada termik arıyorsa onu ayıplamak yerine tebrik ediyorsak sorunlar gerçekten büyüktür. 80 90 ( en az, kimi yerde daha fazladır) alçak ve orta irtifa eğitim uçuşundan sonra SIV ve ancak ondan sonra termik, soaring, yüksek irtifa kara uçuşları eğitimi veren topluluklar neden böyle yapıyor bir sorun ondan sonra uçuş karalarınızı verin. neden seviye için önemli olan uçuş sayısı değil eğitimdir dediklerini öğrenin. bizlerin kanaatince eğitim alınmadan yapılan 100 uçuş insanları başlangıç seviyesinden ileri götürmez.
tekrar merhum abimize Allahtan rahmet, ailesine, sevenlerine, camiamıza başsağlığı diliyorum.
lütfen artık başsağlığı yazıları yazmayalım. güvenli uçun, mutlu uçun.
acımız büyük, bir insan hayatı sona erdi. ancak sormak isterim; uçan arkadaşlarımızın bir kısmı hala SIV eğitimi almadan kara üzerinde yüksek irtifa uçuşları, termik (!) uçuşları, soaring uçuşları yapmaktadır. sporumuzun fazla güvenli olması gözü kapalı bir şekilde sınırlarını zorlayan arkadaşlarımızın malesef tehlikeli olaylar yaşamalarına sebep oluyor. SIV eğitimi vermeden yukarıdaki uçuşları yapmayan üniversite takımlarını ince eleyip sık dokumakla suçlayan (!) arkadaşlar bu kurumların kaza oranlarını bir araştırsın lütfen. yeni malzeme almak yerine, daha fazla uçmak yerine oralara harcanılan paralar düzgün bir ileri seviye eğitimine harcansada insanlarımız kara düzen uçmayı bıraksa, canlar kaybolmasa, sporumuzun adı lekelenmese, cenazeler yerine kupalar kaldırsak, eleştiriler yerine tebrikler etsek daha iyi olmaz mı? bugün 20 - 30 uçuş (eğitim olarak yapılan 5 uçuş boş yapılan 50 uçuşa badaldir bu arada) yapan adam havada termik arıyorsa onu ayıplamak yerine tebrik ediyorsak sorunlar gerçekten büyüktür. 80 90 ( en az, kimi yerde daha fazladır) alçak ve orta irtifa eğitim uçuşundan sonra SIV ve ancak ondan sonra termik, soaring, yüksek irtifa kara uçuşları eğitimi veren topluluklar neden böyle yapıyor bir sorun ondan sonra uçuş karalarınızı verin. neden seviye için önemli olan uçuş sayısı değil eğitimdir dediklerini öğrenin. bizlerin kanaatince eğitim alınmadan yapılan 100 uçuş insanları başlangıç seviyesinden ileri götürmez.
tekrar merhum abimize Allahtan rahmet, ailesine, sevenlerine, camiamıza başsağlığı diliyorum.
lütfen artık başsağlığı yazıları yazmayalım. güvenli uçun, mutlu uçun.