Sert ve Türbülanslı Havada Asimetrik Kapanma

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
bora74
Mesajlar: 45
Kayıt: 20.04.2006, 23:30
Ad Soyad: Bora Küçükyılmaz
Şehir: Muğla
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 49
Pilot Menüsü: 

Mesaj #1 gönderen bora74 » 1 on yıl 7 yıl önce (22.05.2006, 23:27)

Arkadaslar konuyla fazla alakası yok belkim ama şu videoyu izleyip ne olduunu bana açıklayan her zat kardesimdir.. :?

http://www.youtube.com/watch?v=UfCOw_tA6N4

tesekkürler


Kullanıcı avatarı
yilmaz
Mesajlar: 204
Kayıt: 18.03.2005, 00:28
Ad Soyad: Yılmaz Açıkgöz
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen yilmaz » 1 on yıl 7 yıl önce (23.05.2006, 11:58)

Kanadın tepeye geliş hızı ve kalkıştan hemen sonra yükselmeye başladıgından anlaşılıyorki, hem sert rüzgara hemde termiğin içerisine kalkış yapıyor.
Bir YP cinin basına gelebilecek en kötü senaryolardan bi tanesi, kalkıştan hemen sonra asimetrik kapanma, dön arka rüzgarla yamaca vur...

Fren konumlarını çok net göremedim ama, sanki sert rüzgarda ileri hızı arrtırmak ve yamaçtan açılmak için ferenleri sıfırlamış, böylece kapanma ani ve sert bir tepkiyle sonuçlanmış.

Kanadın prpfilinden ve tepkisinden anlaşılan, seviyesi enn az DHV 2/3 gibi duruyor.
rüzgarında sert olması yamaca çarpma hızını baya arttırmış.

Bu arada tartıştıgımız konular başlıkla uyuşmuyor...
sayın moderatörümüz, bu mesajları uygun bir başlık altına taşırsan iyi olur..

Kazasız uçuşlarr