ölüdeniz kaza raporu

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
Mamboo
Mesajlar: 5
Kayıt: 06.05.2006, 22:28
Ad Soyad: Yakup Kordon
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

ölüdeniz kaza raporu

Mesaj #1 gönderen Mamboo » 1 on yıl 3 yıl önce (17.09.2010, 12:32)

Kaza Raporu:
Kaza Tarihi:06.09.2010
Pilot :Bülent ÖZESEN
Kaza nedeni:Konsantrasyon bozulması,Paraşüte aşırı dengesiz kumanda,Uçuş botlarının bağlı olmaması..
Sonuç:Sol ayak bileğinde 2 parçalı kırık.
Kanat :Nova Rookie
Harness:Charly
Kask:Charly
Uçuş Saati: 20 saat üstü
Yer:Ölüdeniz iniş alanı Could 9 tam önü
Kalkış Pisti:Ölüdeniz 1700 mt.Güney
Kalkış Saati: 16:30 civarı
Koşullar: 20 km/h Güneyli
İniş Saati:17.00 civarı
Koşullar:hemen hemen sıfır rüzgar.
Video görüntüsü:Kazazede kendi gönderecek

06,09,2010 tarihinde saat 17.00 civarında Bülent ÖZESEN arkadaşımız sorunsuz bir uçuştan sonra iniş yapmak için alçalmaya başlamıştı,iniş yeri olarak , bilenler için söylüyorum could 9 tam önünde bulunan umumi tuvaletlerin oradaki beton zemini planlamıştı. İnişin son yaklaşma anında yaklaşık yere 8-10 metre kala aniden kanat sağa sola sallanmya başladı. Bülent önüne çıkan kişilere çarpmamak için kanadı bir sağa bir sola bilinçsizce kumanda vererek inmeye çalışıyordu. İnmeye 1 metreden az kala bir mesafede kanat tam sola yıkıldı. çok sert sayılmayacak bir şekilde Bülent önce sol bacağının üzerine daha sonrada sol kolunun üzerine düştü.Düşüş çok sert olmadığı ve acıyor dediği için bileğine buz uyguladık,Bu arada sol kolunun dirseğide beton zemine sürtünmeden dolayı hafif kanıyordu. Kaza oluşumu esnasında bizlerde Bülent'in iniş anını video ve fotoğraf makinası ile görüntülüyorduk.Çok büyük bir şans eseri hem video hem de fotoğrafta kazanın nasıl olduğu açık net görülüdüğünü fark ettik.özellikle fotoğrafta kazayı tam net görebileceksiniz son 1 metreden az bir mesafe kala sol frenin eline dolamış (Fren ipini eline dolayan pilotlar için çok yakın bir zaman önce grupta tartışma açmıştım) ve deep stall'a kadar tek taraflı çekmiş olduğunu göreceksiniz.Bu kaza görüntülerini başka arkadaşlarımız da böyle bir hata yapmaması için özellikle yayınlayacağız. Sakın yere 1 metre kaldı birşey olmaz demeyin , işte yaşanmış sonuç, Sol bacak bileği 2 yerden kırık allahtan tek tesellimiz ameliyatlık bir durum olmamaması ve 3 hafta sonra alçıdan çıkacak olmasıdır.
peki bu kadar az bir mesafeden bu ayağı nasıl kırmayı başardınız diye kendinize sorabilirsiniz?

1/İlk neden: Daha take off.ta rüzgarın kendi limitleri dışında olduğunu düşündüğü ve kalkış için kararsız olması nedeniyle uçuş botlarını bağlamayı unutmuş olmasıydı .Eğer botlar bağlı olsaydı yalnızca kol dirseği kanıyor olacaktı.

2/Beton zemine iniş: bu benim yorumumdur.....Ben her zaman toprak zemine inmeye tercih ederim ölüdeniz gibi insanların çok kalabalık olduğu yerlerde eğer toprak zemine inemiyeceksem gidip kum zemine inmeyi yukarıdaki nedenden dolayı tercih ediyorum.bence 2 inci yanlış seçilen iniş alanının beton zemin olmasıydı.

3/Son yaklaşmada bana göre zaten yanlış olan iniş alanının çok kalabalık olması nedeniyle Bülent'in önüne çıkan insanlar çarpmamak için yere 8-10 metre kala soğukkanlılığını ve konsantrasyonunu kaybetmesi neticesinde,Kanadını bir sağa bir sola yalpalamaya başlatmasıydı.halbuki sağ çekip kumsala inmiş olsa yine bu kaza olmayacaktı.

SONUÇ:havacalıkta kazalar hiçbir zaman tek nedenden dolayı meydana gelmemektedir.Bir kaç neden ve yanlış kararlar neticesinde bu tip kazalar olmaktadır.Bildiğiniz gibi bu kazadan 2 gün sonra da Hayati arkadaşımızı çok acı bir şekilde kaybettik..Arkadaşlar "havacılıkta her kural kan ile yazılmıştır" Lütfen dikkatli olalım ,Uçuşa hazırlanırken tüm kontrollerimiz 2 kez yapalım,Uçuş kurallarına sonuna kadar kesin bir şekilde uyalım. Uçuş planlamamızı hayatımızı riske atmayacak şekilde yapalım.Take off'a çıktığımızda herhangibir nedenden dolayı uçuş için kararsız kalmışsak,Uçuşu iptal edelim,Bilin ki o tepe bir sonraki gün de orada duruyor olacak.

Bu vesile ile Sevgili Bülent kardeşimize acil şifalar diliyorum,aynı şekilde Ormanlı da kaybettiğimiz değerli arkadaşımıza rahmet ,kederli ailesine ise başsağlığı diliyorum.

hepimize kazasız uçuşlar diliyorum.
sevgiyle sağlıkla kalın

Yakup KORDON


Kullanıcı avatarı
ozgur.k
Mesajlar: 160
Kayıt: 22.02.2010, 18:18
Ad Soyad: Özgür Korkut
Şehir: İzmir
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 9 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen ozgur.k » 1 on yıl 3 yıl önce (17.09.2010, 13:21)

Bülent Özesen'e acil şifalar diler, eğitim notu niteliği taşıyan bu kaza raporunu bizimle paylaşan Yakup Kordon'a da teşekkür ederim.

BUBİANKA
Mesajlar: 366
Kayıt: 24.10.2007, 23:09
Ad Soyad: Cemal Tığlı
Şehir: Aydın
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen BUBİANKA » 1 on yıl 3 yıl önce (17.09.2010, 20:05)

slm..geçmiş olsun acil şifalar dileriz...AYHAVK..aydın..