merhaba arkadaşlar,
http://www.cnnturk.com/2010/turkiye/10/ ... index.html
yukarıda linke tıklayarak babadağda olan yeni kaza haberi ve videosuna ulaşabilirsiniz. habere göre tandem pilotu uyarılmasına rağmen limit üstü rüzgarda kalkış yapmış iniş alanıda ise rüzgar karadan esiyor imiş.
bu kadarıda artık fazla değilmi daha öncede bir çok kez yazıldı çizildi ama bazıları para kazanacak diye kural tanımaz biçimde uçarak kazalara, yaralanma ve ölümlere sebep olarak tüm yamaç paraşütçülerine kısıtlamalar getirilmesine vesile olacaklar ve bu an meselesi. bu arada sorumsuzca uçan single pilotlar ve herhangi akreditasyonu bulunmayan eğitmenlerde bu sorumluluktan hariç değiller.
youtube meselesinde herkes ne olduğunu görüyor basit bir önlem almak yerine toptan kesip atma zihniyeti hep vardı halada var, bu gidişle bizim camianın başına gelecek olan budur.
federasyonumuz var, evet var iskeledede vapurlar bağlansın diye babalar var!
artık tecrübeli ve uzman arkadaşların duruma el koyması, bakanlık kanalıylamı, federasyon yoluylamı nasıl bilmem ama şu akreditasyon ve çok uçulan bölgelere uçuş komiseri atanması hususunun bir an önce çözülmesi gerekir.
ben kendi adıma daha doğru düzgün uçmaya fırsat bulamadan hava sahaların dağların tepelerin yasaklandığı, indiğimiz yerde jandarmanın ensemize yapışıverdiği günlerinde çok uzakta olmadığına inanmaya başladım. acaba bu forumda yanlızca ben mi bu kadar kaygılıyım merak ediyorum...
herkese saygılar sevgiler.
kaygısızlar cemiyetinin kaygılısı olmak
Moderatör: Moderatör Ekibi
- foton
- Mesajlar: 172
- Kayıt: 20.08.2009, 19:07
- Ad Soyad: Faruk Korkmaz
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
kaygısızlar cemiyetinin kaygılısı olmak
En son foton tarafından 14.10.2010, 22:23 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.
- altoelektro
- Mesajlar: 170
- Kayıt: 25.02.2009, 12:43
- Ad Soyad: Ali Toy
- Şehir: Uşak
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- atamturk
- Mesajlar: 376
- Kayıt: 01.10.2006, 18:20
- Ad Soyad: Hakan Atamtürk
- Şehir: Aydın / Didim
- Aldığı Beğeni: 2 / 1
- Pilot Menüsü:
fethiyede yolcu uçuran tandem pilotların ve yolcularının kesinlikle otomatik açılan can yeleklerinden giymeleri gerekir.Geçen bir siteden baktım 150 tl gibi bir fiyatı vardı üç kuruş için riske girmeye değermi.Önemli olan riskleri en aza indirmek.O yolcu ölse 150 tl için ölecekti.Düşünmek lazım.
http://www.hepsiburada.com/Liste/ocean- ... outlif5165
http://www.hepsiburada.com/Liste/ocean- ... outlif5165
-
- Mesajlar: 231
- Kayıt: 16.08.2006, 09:04
- Ad Soyad: Kubilay Ertürk
- Şehir: Adapazarı
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
Merhabalar.
Bence böyle bir risk varsa pilotun bunun önlemini alması gerekiyor.
Mesela denize iniş ihtimaline karşı can yeleği gibi.Ama uçuş görüntülerinde sigara içen yolcularıda gördüm .Bence yanlış.Müşteri para veriyor diye her istediğinin yapılmaması lazım.Saygılarımla
Mesela denize iniş ihtimaline karşı can yeleği gibi.Ama uçuş görüntülerinde sigara içen yolcularıda gördüm .Bence yanlış.Müşteri para veriyor diye her istediğinin yapılmaması lazım.Saygılarımla
- beyza polat
- Mesajlar: 30
- Kayıt: 06.10.2008, 22:00
- Ad Soyad: Beyza Polat
- Şehir: Köln - Ankara
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
Bu tür olayların en büyük sebebi rekabet şartlarından kaynaklanıyor, şimdi diyeceksiniz ki rekabet şartları serbest piyasa ekonomisinde tüketiciye fiyat avantajı sağlayacağı gibi hizmet kalitesinide artıracaktır. Fethiyedeki durum biraz farklı sanırım. Buradaki tandem işi yapan firmalar veya kişiler arasında fiyat konusunda anlaşma var kimse o fiyatın bariz altında uçuş yaptıramaz. Sıkıntının kaynağı firma sahiplerinin daha fazla para kazanma hırsından kaynaklanıyor müşteri fiyatı hemen hemen standart olduğuna göre firmanın kazancı nasıl olacak tabiki çalıştırdığı pilota az para vermek, uçuş malzemelerini standardların üzerinde kullanmak veya pilotun alacağını zamanında vermeyerek olacaktır. Bu şartlarda doğacak pilot sıkıntısada Fethiyeye gidip ben 100-200 saat uçtum tandem yaparım diyen her arkadaşın tandem pilotu olarak alınmasının yolunu acacaktır. Bu şartlarda her türlü riske hazır olmak lazım diye düşünüyorum. Örneklemem yukarıda bahsi geçen firma ve pilotla ilgisi yok bu genel bir tesbitim. Bu iş Federasyonun devreye girmesiyle çözülür pardon birde zamanında T.H.K. karşı yeri gögü inleten FEDERASYONUMUZU İSTİYORUZ diyen arkadaşların tekrar devreye girmesiyle çözülür.
- bartsay
- Mesajlar: 1058
- Kayıt: 30.10.2009, 07:45
- Ad Soyad: Bartuğ Sayın
- Şehir: Isparta
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
özel idareye ait şirket tek uçucudan 15 tl çift uçandan 20 tl para alıyor,
en azından 100 beygir ve üzeri süratli bir botun personeli (altın cankurtaran) ile uçuş yapılan saatlerde hazır beklemesinin sağlanmasının binlerce uçuştan elde edilen gelirin bir miktar olsa hizmet olarak geri dönüşü olacağını sanıyorum.
Özellikle Beyza Polat'ın rekabete ilişkin sözlerine katılıyorum. Fiyat sabit olunca hizmet kalitesinden kısılmaya başlanıyor. Bu da havacılık sektöründeriski artırıyor.
Korkarım bundan sonra duyacağımız kaza şu şekilde olabilir.
[Ölüdenizde facia!
Paraşütçüleri atlamak üzere dağa çıkan arazi aracının tekeri patladı, yoldan çıkan aracın içinde bulunan......
Taşıma yapan araçları kontrol eden varmı?
Araçlar trafiğe çıkmadığı için rutin kontrolden bile geçmiyor veya kontrole giderken tekerler değişiyor.
Kişi başı 15 TL transfer bedeli alınıyor bu bedelin %5 lastik-araç amortismanına ayrılsa ????
Biz hafta sonu pilotları o dala binmiyoruz, basmıyoruz da ama birileri
bindiği dalı kesiyor.
en azından 100 beygir ve üzeri süratli bir botun personeli (altın cankurtaran) ile uçuş yapılan saatlerde hazır beklemesinin sağlanmasının binlerce uçuştan elde edilen gelirin bir miktar olsa hizmet olarak geri dönüşü olacağını sanıyorum.
Özellikle Beyza Polat'ın rekabete ilişkin sözlerine katılıyorum. Fiyat sabit olunca hizmet kalitesinden kısılmaya başlanıyor. Bu da havacılık sektöründeriski artırıyor.
Korkarım bundan sonra duyacağımız kaza şu şekilde olabilir.
[Ölüdenizde facia!
Paraşütçüleri atlamak üzere dağa çıkan arazi aracının tekeri patladı, yoldan çıkan aracın içinde bulunan......
Taşıma yapan araçları kontrol eden varmı?
Araçlar trafiğe çıkmadığı için rutin kontrolden bile geçmiyor veya kontrole giderken tekerler değişiyor.
Kişi başı 15 TL transfer bedeli alınıyor bu bedelin %5 lastik-araç amortismanına ayrılsa ????
Biz hafta sonu pilotları o dala binmiyoruz, basmıyoruz da ama birileri
bindiği dalı kesiyor.
- Kadir Yaraşlı
- Mesajlar: 494
- Kayıt: 21.05.2009, 17:25
- Ad Soyad: Kadir Yaraşlı
- Şehir: Muğla
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
Ben kaza yapan bu pilotla orda yakın zamanda tanışmıştım. Adını duyunca üzüldüm. Ben çok yeniyim ama hiç uygun olmayan rüzgarda uçtuğu belli. Bunu nasıl yaparlar? Kuralları hiçe sayıyarlar. Bu da ilerde hepimize zarar verecek. kesinlikle bir uçuş komiseri olmalı kalkış pistinde. Malzemeyi ve güvenlik önlemlerini kontol eden bir yetkili olmalı. Ordaki şirketler itibarlarını sıfırlamak istemiyorlarsa bunu yapmalılar.