Merhaba ;
Paraglidingforumda geçen ay olan 2 kaza üzerine jerome tartışmayı açtı.
Olay kötü, ama çok güzel bir tartışma kesinlikle kaçırmayın derim..
http://www.paraglidingforum.com/viewtopic.php?t=6902
Sağlıcakla kalın.
Tecrübeli pilotlar neden "locked spiral"den çıkami
Moderatör: Moderatör Ekibi
- onursan
- Mesajlar: 202
- Kayıt: 14.07.2005, 15:59
- Ad Soyad: Onur San
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Yaş: 45
- Pilot Menüsü:
selamlar,
semiha ablamin da dediği gibi, 2 ölümlü kaza sonunda jerome bi konu açmış. konu genel olarak -özellikle tecrübeli- pilotların bi şekilde derin spiralde kilitlenmeleri ve çıkamamaları ile ilgili.
ancak konunun biraz suyu çıkmış gibime geldi. zira konu temel olarak performanslı kanatlar üzerine konuşulması gerekirken herkes başından geçmiş derin spiralde kilitlenme deneyimlerini anlatmaya başlamış.
yine de arada güzel şeyler var. mesela flyorbinfly denen adamın yazdıklarını okumakta fayda var. kendisi der ki: "tecrübeli bi pilot, önce olaylar değerlendirir ve sonra reaksiyon gösterir; ancak spirale girmiş bulunur. acemi pilot ise önce reaksiyon gösterir sonra analiz eder. tecrübeli bi pilot, kendini bu durumdan kurtarmak için son ana kadar uğraşır ve yedek atmakte gecikebilir. SIV kursunu yeni tamamlamış acemi biri ise yedek atma alternatifini daha erken göz önüne alır."
bu sadece yorumlardan biri. geri kalanını okumak gerek, buradaki tecrübeli ve yaşamış arkadaşlardan da yorum almak gerek...
spiralde kilitlenmek: her iki fren %0 durumunda, hatta zaman zaman dış fren çekili olsa bile kanadın spiralden çıkamaması.
sevgiler.
semiha ablamin da dediği gibi, 2 ölümlü kaza sonunda jerome bi konu açmış. konu genel olarak -özellikle tecrübeli- pilotların bi şekilde derin spiralde kilitlenmeleri ve çıkamamaları ile ilgili.
ancak konunun biraz suyu çıkmış gibime geldi. zira konu temel olarak performanslı kanatlar üzerine konuşulması gerekirken herkes başından geçmiş derin spiralde kilitlenme deneyimlerini anlatmaya başlamış.
yine de arada güzel şeyler var. mesela flyorbinfly denen adamın yazdıklarını okumakta fayda var. kendisi der ki: "tecrübeli bi pilot, önce olaylar değerlendirir ve sonra reaksiyon gösterir; ancak spirale girmiş bulunur. acemi pilot ise önce reaksiyon gösterir sonra analiz eder. tecrübeli bi pilot, kendini bu durumdan kurtarmak için son ana kadar uğraşır ve yedek atmakte gecikebilir. SIV kursunu yeni tamamlamış acemi biri ise yedek atma alternatifini daha erken göz önüne alır."
bu sadece yorumlardan biri. geri kalanını okumak gerek, buradaki tecrübeli ve yaşamış arkadaşlardan da yorum almak gerek...
spiralde kilitlenmek: her iki fren %0 durumunda, hatta zaman zaman dış fren çekili olsa bile kanadın spiralden çıkamaması.
sevgiler.
- serhat
- Mesajlar: 242
- Kayıt: 03.01.2006, 20:18
- Ad Soyad: Serhat Kocaerol
- Şehir: Antalya
- Aldığı Beğeni: 5 / 2
- Pilot Menüsü:
spiralde kilitlenmenin temel sebebi pilotun spirale girerken verdiği harnes kumandanın spiralden çıkarkende bilinçsiz olarak sabit kalmasıdır. bu durumda frenler 0 olsada kanat spirale devam eder. çıkmak için ağırlığınızı dönüş yönünün tersine verin çıkmazsa her iki frenide % 15 kadar çekin kanat yavaşlar g küvveti azalır ve biraz sallandıltan ve korktuktan sonra olaydan çıkarsınız....
ÖNEMLİ: spiralden kesinlikle ters frenle çıkılmaz yanlışlıkla loop atarsınız daha korkunç olur...
ÖNEMLİ: spiralden kesinlikle ters frenle çıkılmaz yanlışlıkla loop atarsınız daha korkunç olur...
- onursan
- Mesajlar: 202
- Kayıt: 14.07.2005, 15:59
- Ad Soyad: Onur San
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Yaş: 45
- Pilot Menüsü:
selam,
burada bahsi gecen adamlar tecrübeli pilotlar. yarışma kanatlarıyla uçan abiler yani.
spiralden ters frenle neden çıkılmadığını anlamadım. ters frenle çıkılır, ama eşşek gibi çekmeyecen. spiralin hızını azaltacak kadar bikaç santim çekersin, yavaşladığın zaman da tekrar bırakırsın. atladığım bi nokta var mı? (yaptım oldu)
sevgiler.
burada bahsi gecen adamlar tecrübeli pilotlar. yarışma kanatlarıyla uçan abiler yani.
spiralden ters frenle neden çıkılmadığını anlamadım. ters frenle çıkılır, ama eşşek gibi çekmeyecen. spiralin hızını azaltacak kadar bikaç santim çekersin, yavaşladığın zaman da tekrar bırakırsın. atladığım bi nokta var mı? (yaptım oldu)
sevgiler.
- serhat
- Mesajlar: 242
- Kayıt: 03.01.2006, 20:18
- Ad Soyad: Serhat Kocaerol
- Şehir: Antalya
- Aldığı Beğeni: 5 / 2
- Pilot Menüsü:
şöyleki spiralde eğer yarışma kanatı ile uçan bi pilot klitlenirse ki bana komik geldi(o tecrübeye rağmen) bir çeşit aktif pilotajla durumu düzeltir . bu ilk önce ters ağırlıkla olur...
ama eğer pilot tecrübesizse ve spiralde klitlendiyse o zaman ters firen çekmemelidir. çünkü o hızda dönerken ters firen çekmek çok ayar isteyen bi durumdur... hatta ters basma denilen bu olay akrobasinin ileri seviyelerinde tumbuling veya loop için yapılır... yani tecrübesiz bir pilot kolayca kontrolu kaybedebilir. bu nedenle spiralden çıkışta veya kilitlenmede ters firen tavsiye edilmez
ama eğer pilot tecrübesizse ve spiralde klitlendiyse o zaman ters firen çekmemelidir. çünkü o hızda dönerken ters firen çekmek çok ayar isteyen bi durumdur... hatta ters basma denilen bu olay akrobasinin ileri seviyelerinde tumbuling veya loop için yapılır... yani tecrübesiz bir pilot kolayca kontrolu kaybedebilir. bu nedenle spiralden çıkışta veya kilitlenmede ters firen tavsiye edilmez