Isparta'daki kaza
Moderatör: Moderatör Ekibi
- cincir
- Mesajlar: 541
- Kayıt: 26.08.2006, 17:13
- Ad Soyad: Güngör Şen
- Şehir: Adapazarı
- :
- Aldığı Beğeni: 11 / 2
- Yaş: 52
- İletişim:
- Pilot Menüsü:
Isparta'daki kaza
Merhaba.
Aşağıdaki linkte Isparta'da bir arkadaşımızın geçirdiği kazadan bahsediliyor.Bilgisi olan var mı?
Arkadaşımıza geçmiş olsun.
http://www.showhaber.com/sert-inis-yapi ... 359874.htm
Aşağıdaki linkte Isparta'da bir arkadaşımızın geçirdiği kazadan bahsediliyor.Bilgisi olan var mı?
Arkadaşımıza geçmiş olsun.
http://www.showhaber.com/sert-inis-yapi ... 359874.htm
En son cincir tarafından 08.11.2010, 13:03 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- bartsay
- Mesajlar: 1058
- Kayıt: 30.10.2009, 07:45
- Ad Soyad: Bartuğ Sayın
- Şehir: Isparta
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
Evet malesef doğru
Arkadaşın durumu iyi ama malesef iki ayağında da kırık var.
Burdur Bölgesinden olan arakdaşımızın kaza yapmasının ardından ben olay yerinde idim. Cuma akşamından burdur grubu ile uçmak için sözleşmiştik.
SDÜ Acil'e kaldırıldı,
Dün hocaları ile biraz olayı konuştuk ama kendisine hali ile (Salih Bey'e) bir şey soramadım. Bahri Bey ve Levent Bey ile biraz kritik yapabildik.
Birazdan birlikte kalkış yaptıkları Bahri Bey Burdur'dan gelecek onunla kendisini bir kere daha ziyaret edeceğiz.
Ben kendileri ile görüşmeden yorum yapmak istemedim.
Kaza ile ilgili raporu bu akşam yazarım.
Arkadaşın durumu iyi ama malesef iki ayağında da kırık var.
Burdur Bölgesinden olan arakdaşımızın kaza yapmasının ardından ben olay yerinde idim. Cuma akşamından burdur grubu ile uçmak için sözleşmiştik.
SDÜ Acil'e kaldırıldı,
Dün hocaları ile biraz olayı konuştuk ama kendisine hali ile (Salih Bey'e) bir şey soramadım. Bahri Bey ve Levent Bey ile biraz kritik yapabildik.
Birazdan birlikte kalkış yaptıkları Bahri Bey Burdur'dan gelecek onunla kendisini bir kere daha ziyaret edeceğiz.
Ben kendileri ile görüşmeden yorum yapmak istemedim.
Kaza ile ilgili raporu bu akşam yazarım.
- bartsay
- Mesajlar: 1058
- Kayıt: 30.10.2009, 07:45
- Ad Soyad: Bartuğ Sayın
- Şehir: Isparta
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
ısparta kaza
Bir böyle bir rapor yazmayı ummazdım; yanlışım olursa arkadaşlar düzeltir umarım.
07/11/2010 Pazar
Saat 09:30
Hava güneşli,ovada hafif envezyon var, görüş açık, rüzgar 0 veya max 3 km/h.(yok sayılır)
Yer Isparta Seniknet Ulubey Kasabası ile Tatarlı Kasabası yolları arasında İrtifa 1600 M civarı
Burdurlu 4-5 arkadaş ile Cuma gününden birlikte uçmak üzere sözleşmiştik. Bahri ve Salih Beylerin önemli bir işi olduğu için erken gelip erken dönme kararı almış olduklarını Levent Bey söyledi. Ayrıca gurubun hocası da gelecekti. Ancak hocaları ayrı bir araç ile Antalya'dan geldiğinden arkadaşların da acelesi olduğundan gurubun en kıdemlisi olan Bahri Bey uçuşu planlaması yapmış.
Bahri Bey kalkış yapacağını ancak araziye bakacağını belirtmiş, kendisinin inişinden sonra malzemeyi toplayıp aşağı inmelerini daha sonra uçuş yapıp yapmayacaklarını tartışacaklarını belirtmiş.
Havalanmasının ardından Bahri Bey telsiz ile diğer arkadaşların kalkış yapmamasını tekrar söylemiş.
Take-off a göre sağda duran sırta iniş yapmış. Bu sırada Salih Bey kalkmış.
Ya izlediği yol ya da kanat modeli, veya başka bir etken Bahri Beyden daha erken çökmesine neden olmuş, bu sırada yerde uygun bir yer görmüş ve oraya iniş planlamış, ancak iniş yerini kaçırmış, bu sefer Bahri Beyin bulunduğu istikamete doğru yönelmiş,
Bu aşamada Bahri Bey Salih Bey'i sola doğru açılması hususunda uyarmış ancak tepedeki arkadaşlar uyarıyı duyduğu halde Salih Bey duymamış,
Salih Bey Bahri Beye doğru uçuşa devam ederken bu sefer ağaçlara çok yaklaşmış. Sağdaki ağaçtan kanadı kurtarmış ancak bu sefer solundaki ağaca kanadın takılacağını düşünerek sağ fireni çekmiş. Bu anda kanat sağa (yamaca)doğru hızla dönmüş ve Salih Bey kayalık zemine iniş planlamadan çarpmış.
yine kendi beyanına göre zemine ve ağaçlara o kadar dalmış ki iniş planlamamış.
Bahri Beyin (kazayı en yakından gören kişi olarak) anlatımına göre sağa değil sola doğru açılmış olsa idi emniyetli bir iniş planlayacağı yerler olduğu gibi, yamaç yukarı yere temas etmiş olmayacaktı.
Gurupta Levent Bey vardı, kendisi doktor. Orada bulunması ilk yardım ve kurtarma açısından çok olumlu olmuş. Yarayı sabitlemiş, harnesle birlikte kadırarak ambulans gelinceye kadar yolun kenarına getirmişler.
Salih Bey'in sol ayağı tam alçıda, sağ ayağı yarım alçıda sanırım sağ ayağındaki kırık parçalı ve daha kötü durumda.
Morali iyi, bana söylediği ilk sözlerden biri "arkadaşların gününü ziyan ettik oldu", ayrıca uçmaktan vaz geçmemiş en kısa sürede gökyüzüne dönmeyi istiyor.
Şu anda SDÜ Tıp Fakültesi Hastanesinde 6 kat 610 nolu odada.
Yarın kendisini bir daha ziyaret edip son durumu hakkında bilgi vereceğim.
Herkeze kazasız ve keyifli uçuşlar.
07/11/2010 Pazar
Saat 09:30
Hava güneşli,ovada hafif envezyon var, görüş açık, rüzgar 0 veya max 3 km/h.(yok sayılır)
Yer Isparta Seniknet Ulubey Kasabası ile Tatarlı Kasabası yolları arasında İrtifa 1600 M civarı
Burdurlu 4-5 arkadaş ile Cuma gününden birlikte uçmak üzere sözleşmiştik. Bahri ve Salih Beylerin önemli bir işi olduğu için erken gelip erken dönme kararı almış olduklarını Levent Bey söyledi. Ayrıca gurubun hocası da gelecekti. Ancak hocaları ayrı bir araç ile Antalya'dan geldiğinden arkadaşların da acelesi olduğundan gurubun en kıdemlisi olan Bahri Bey uçuşu planlaması yapmış.
Bahri Bey kalkış yapacağını ancak araziye bakacağını belirtmiş, kendisinin inişinden sonra malzemeyi toplayıp aşağı inmelerini daha sonra uçuş yapıp yapmayacaklarını tartışacaklarını belirtmiş.
Havalanmasının ardından Bahri Bey telsiz ile diğer arkadaşların kalkış yapmamasını tekrar söylemiş.
Take-off a göre sağda duran sırta iniş yapmış. Bu sırada Salih Bey kalkmış.
Ya izlediği yol ya da kanat modeli, veya başka bir etken Bahri Beyden daha erken çökmesine neden olmuş, bu sırada yerde uygun bir yer görmüş ve oraya iniş planlamış, ancak iniş yerini kaçırmış, bu sefer Bahri Beyin bulunduğu istikamete doğru yönelmiş,
Bu aşamada Bahri Bey Salih Bey'i sola doğru açılması hususunda uyarmış ancak tepedeki arkadaşlar uyarıyı duyduğu halde Salih Bey duymamış,
Salih Bey Bahri Beye doğru uçuşa devam ederken bu sefer ağaçlara çok yaklaşmış. Sağdaki ağaçtan kanadı kurtarmış ancak bu sefer solundaki ağaca kanadın takılacağını düşünerek sağ fireni çekmiş. Bu anda kanat sağa (yamaca)doğru hızla dönmüş ve Salih Bey kayalık zemine iniş planlamadan çarpmış.
yine kendi beyanına göre zemine ve ağaçlara o kadar dalmış ki iniş planlamamış.
Bahri Beyin (kazayı en yakından gören kişi olarak) anlatımına göre sağa değil sola doğru açılmış olsa idi emniyetli bir iniş planlayacağı yerler olduğu gibi, yamaç yukarı yere temas etmiş olmayacaktı.
Gurupta Levent Bey vardı, kendisi doktor. Orada bulunması ilk yardım ve kurtarma açısından çok olumlu olmuş. Yarayı sabitlemiş, harnesle birlikte kadırarak ambulans gelinceye kadar yolun kenarına getirmişler.
Salih Bey'in sol ayağı tam alçıda, sağ ayağı yarım alçıda sanırım sağ ayağındaki kırık parçalı ve daha kötü durumda.
Morali iyi, bana söylediği ilk sözlerden biri "arkadaşların gününü ziyan ettik oldu", ayrıca uçmaktan vaz geçmemiş en kısa sürede gökyüzüne dönmeyi istiyor.
Şu anda SDÜ Tıp Fakültesi Hastanesinde 6 kat 610 nolu odada.
Yarın kendisini bir daha ziyaret edip son durumu hakkında bilgi vereceğim.
Herkeze kazasız ve keyifli uçuşlar.
- ArifBakkaloğlu
- Mesajlar: 509
- Kayıt: 27.11.2006, 14:38
- Ad Soyad: Arif Bakkaloğlu
- Şehir: Manisa
- Aldığı Beğeni: 6 / 0
- Pilot Menüsü:
- sinanpaşalı
- Mesajlar: 371
- Kayıt: 06.05.2006, 13:24
- Ad Soyad: Halil Akdeniz
- Şehir: afyonkarahisar
- Aldığı Beğeni: 9 / 0
- Yaş: 36
- Pilot Menüsü:
- altoelektro
- Mesajlar: 170
- Kayıt: 25.02.2009, 12:43
- Ad Soyad: Ali Toy
- Şehir: Uşak
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- PROFLY
- Mesajlar: 476
- Kayıt: 08.04.2006, 10:23
- Ad Soyad: Mesut Albayrak
- Şehir: Bursa
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Merhaba..
Salih Bey ile Bartuğ aracılığı ile konuşma fırsatım oldu. Anladığım kadarı ile sol ayağı ve sağ ayağında ve ayak bileğinde parçalı kırıklar var. Sol ayağın tam alçıda olmasından opere edildiği; sağ ayağın ise sabitlenme amacı ile yarım alçıya alındığı ve opere edileceğini anladım. Kendisinin bir an önce iyileşmesini ve ayağa kalkmasını diliyorum.
Bartuğa bilgilendirme için teşekkürler. Bazen; son anlarda hızlı karar vermemizi gerektiren; bir çok faktörü saniyeler içinde gözönünde bulundurarak yeni planlar üretmemiz gereken durumlar oluşabilir. Bu anlarda panik yapmamak; soğuk kanlılık; teorik bilgiler; önceki yaşadığımız tecrübeler önemlidir.
İrtifa kaybetme sonucu veya iniş alanına yetişememe durumunda ağaçlık bir bölgeye acil inmek durumunda kalınırsa ; okuyan arkadaşların bir gün ihtiyacı olabilir diye aklıma gelen şu noktaları belirtmek istiyorum.
-Ağaçların daha seyrek olduğu; ve boylarının daha kısa olduğu alanlar; sık ve uzun ağaçlara göre tercih edilmeli. Kötünün iyisi..
-Rüzgar kesinlikle karşıya alınmalıdır. Bu ağaçların içine hızlı bir şekilde girmemizi engelleyecektir. ağaçlara göre irtifa 1-2 metre kalınca palye yaparak daha yavaş ve emniyetli bir iniş sağlanabilir. Aksi halde ağaçlık bölgeye daha yatay ve hızlı bir dalış vücudun korumasız ön bölgesinin ağaçlarla en fazla temasına neden olur ve vücuda gelecek dal vb riskini ve hızını arttırır.
-Son anda keskin dönüşler kanadı hızlandırır; iniş planlaması yapmayı zorlaştırır.
-Uçuştan önce iniş alanı görülmelidir. Alternatif bölgeler havada daha rahat görülür; B planı olarak akılda tutmakta fayda fardır.
-Ayrıca bilmediğimiz bölgelere inişte direk ve tellere dikkat edilmeli; tellerin görünmeme ihtimaline karşı direk sıralarına bakılarak tel güzergahları tahmin edilmelidir.
-Spor ayakkabı vb.. yerine tabanı güzel ve darbe emen; bileği koruyan botlar; darbenin bir kısmını emerek ayak ve bacağı korur; zararı azaltır.
Salih Bey ile Bartuğ aracılığı ile konuşma fırsatım oldu. Anladığım kadarı ile sol ayağı ve sağ ayağında ve ayak bileğinde parçalı kırıklar var. Sol ayağın tam alçıda olmasından opere edildiği; sağ ayağın ise sabitlenme amacı ile yarım alçıya alındığı ve opere edileceğini anladım. Kendisinin bir an önce iyileşmesini ve ayağa kalkmasını diliyorum.
Bartuğa bilgilendirme için teşekkürler. Bazen; son anlarda hızlı karar vermemizi gerektiren; bir çok faktörü saniyeler içinde gözönünde bulundurarak yeni planlar üretmemiz gereken durumlar oluşabilir. Bu anlarda panik yapmamak; soğuk kanlılık; teorik bilgiler; önceki yaşadığımız tecrübeler önemlidir.
İrtifa kaybetme sonucu veya iniş alanına yetişememe durumunda ağaçlık bir bölgeye acil inmek durumunda kalınırsa ; okuyan arkadaşların bir gün ihtiyacı olabilir diye aklıma gelen şu noktaları belirtmek istiyorum.
-Ağaçların daha seyrek olduğu; ve boylarının daha kısa olduğu alanlar; sık ve uzun ağaçlara göre tercih edilmeli. Kötünün iyisi..
-Rüzgar kesinlikle karşıya alınmalıdır. Bu ağaçların içine hızlı bir şekilde girmemizi engelleyecektir. ağaçlara göre irtifa 1-2 metre kalınca palye yaparak daha yavaş ve emniyetli bir iniş sağlanabilir. Aksi halde ağaçlık bölgeye daha yatay ve hızlı bir dalış vücudun korumasız ön bölgesinin ağaçlarla en fazla temasına neden olur ve vücuda gelecek dal vb riskini ve hızını arttırır.
-Son anda keskin dönüşler kanadı hızlandırır; iniş planlaması yapmayı zorlaştırır.
-Uçuştan önce iniş alanı görülmelidir. Alternatif bölgeler havada daha rahat görülür; B planı olarak akılda tutmakta fayda fardır.
-Ayrıca bilmediğimiz bölgelere inişte direk ve tellere dikkat edilmeli; tellerin görünmeme ihtimaline karşı direk sıralarına bakılarak tel güzergahları tahmin edilmelidir.
-Spor ayakkabı vb.. yerine tabanı güzel ve darbe emen; bileği koruyan botlar; darbenin bir kısmını emerek ayak ve bacağı korur; zararı azaltır.
- m.bayrakci
- Mesajlar: 331
- Kayıt: 04.07.2006, 21:40
- Ad Soyad: Murat Bayrakçı
- Şehir: memleket:Tire Yaşadığı:Diyarbakır
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Yaş: 48
- Pilot Menüsü:
- bartsay
- Mesajlar: 1058
- Kayıt: 30.10.2009, 07:45
- Ad Soyad: Bartuğ Sayın
- Şehir: Isparta
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
Arkadaşlar Haberler iyi
Sol ayak daha iyi olduğu gibi sağ ayağın umduğumuzdan daha iyi olduğunu öğrendik.
Amaliyat olmayacağı haberi bizi daha da sevindirdi.
Bu gün bir rontgen daha çekilecek sonuç kesin olarak belli olacak.
ayrıca geçmiş olsun dileklerinizi kendisine ilettim.
Lütfen;
*Bilmediğimiz bölge ile ilgili birifink almadan hatta bilen bir arkadaş ÖNÜMÜZDEN UÇMADAN uçmayalım.
*Tepeye dönmeyelim. Uçmaya devam edenim. Bir iki hafta önce de (alanyada bir arkadaş tepeye döndüğü için benzer bir olay ile karşılaşmış)
*Hoca ile uçmak varken hocanın gelmesi bekleyelim.
*Uçmak için acele etmeyelim.
*Uçuş anında daha kıdemlimiz var ise ihtar ve uyarılarına uyalım. Kıdeme saygı gösterelim.
Kazasız keyifli uçuşlar
Sol ayak daha iyi olduğu gibi sağ ayağın umduğumuzdan daha iyi olduğunu öğrendik.
Amaliyat olmayacağı haberi bizi daha da sevindirdi.
Bu gün bir rontgen daha çekilecek sonuç kesin olarak belli olacak.
ayrıca geçmiş olsun dileklerinizi kendisine ilettim.
Lütfen;
*Bilmediğimiz bölge ile ilgili birifink almadan hatta bilen bir arkadaş ÖNÜMÜZDEN UÇMADAN uçmayalım.
*Tepeye dönmeyelim. Uçmaya devam edenim. Bir iki hafta önce de (alanyada bir arkadaş tepeye döndüğü için benzer bir olay ile karşılaşmış)
*Hoca ile uçmak varken hocanın gelmesi bekleyelim.
*Uçmak için acele etmeyelim.
*Uçuş anında daha kıdemlimiz var ise ihtar ve uyarılarına uyalım. Kıdeme saygı gösterelim.
Kazasız keyifli uçuşlar
- no_identity
- Mesajlar: 133
- Kayıt: 21.05.2009, 23:01
- Ad Soyad: Mustafa Özgen Paşa
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 42
- Pilot Menüsü:
- manınsky
- Mesajlar: 81
- Kayıt: 09.06.2006, 22:33
- Ad Soyad: Tunahan Demirci
- Şehir: Isparta
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
öncelikle geçmiş olsun acil şifalar dilerim.
Bizde sdü havacılık kulübü olarak yıllar önce o bölgede keşif uçuşu yapmıştık, bölge hem yazın hemde kışın oldukça zorlu bir yer iyi derecede tecrübe istiyor.
SDÜ havacılık kulübü olarak geçmiş olsun dileklerimizi sunarız, çok üzüldük olayın ıspartada olması daha da üzücü bizim açımızdan acil şifalar
SDÜ HAVACILIK KULÜBÜ
EĞİTMENİ TUNAHAN DEMİRCİ
Bizde sdü havacılık kulübü olarak yıllar önce o bölgede keşif uçuşu yapmıştık, bölge hem yazın hemde kışın oldukça zorlu bir yer iyi derecede tecrübe istiyor.
SDÜ havacılık kulübü olarak geçmiş olsun dileklerimizi sunarız, çok üzüldük olayın ıspartada olması daha da üzücü bizim açımızdan acil şifalar
SDÜ HAVACILIK KULÜBÜ
EĞİTMENİ TUNAHAN DEMİRCİ
- AHDOS MUSTAFA
- Mesajlar: 3
- Kayıt: 04.11.2010, 20:00
- Ad Soyad: Mustafa Işık
- Şehir: Adana
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- ozaygormez
- Mesajlar: 86
- Kayıt: 01.03.2007, 21:32
- Ad Soyad: Özay Görmez
- Şehir: Lüleburgaz
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü: